Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisjakten 07-08

Featured Replies

Publicerat

Grattis Micke. Jo det är märkligt ibland.

• Svar 389
  • Visningar 39,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis.

Rymmer inte LTR´en 3 skott ?  ;D  ;)

Publicerat

Fy fasen!  ;D Kul och grattis Micke!  ;D

Publicerat

Grattis micke! Kan Du inte ta och skicka upp en grisstek när det kommer en kallperiod så att man får sig en smakbit ??? ;) ;D Du ska få något annat av mig i utbyte isf. :D

Publicerat

Grattis Micke :D :D

rymmer inte en LTR 3 skott?? ;D

Publicerat

Tack grabbar  :D

LTR´en rymmer faktiskt fem skott ;D men det ska ju släpas också!

Är rätt mör och nöjd just nu,har precis fyllt i följesedeln till trikintestet som ska läggas på lådan imorgon.

:-*

/Micke

Publicerat
Tack grabbar  :D

LTR´en rymmer faktiskt fem skott ;D men det ska ju släpas också!

Är rätt mör och nöjd just nu,har precis fyllt i följesedeln till trikintestet som ska läggas på lådan imorgon.

:-*

/Micke

Fan, tar Du inte en under varje arm ??? ;) ;D

Publicerat

Med det tunga siktet han har är det nätt o jämt att han orkar släpa tillbaks byssa  ;D ;).

Mvh..

Publicerat

Ni e för goa  ;D :-*

/Micke

Publicerat

Jag citerar den gode Hipshot idag när han fick reda på att du skjutit gris, du har en äcklig tur! ;D ;)

Publicerat
Ni e för goa  ;D :-*

/Micke

Tack micke! ;D :-*

Publicerat

Grattis till en otroligt spännande jaktdag i goda vänners lag ::)    ;D

Publicerat
Kliver ur bilen kl 08:00 och smyger iväg efter åkerkanterna, några hundra meter senare så observerar jag tre skuggor som kommer ut ur ett sälgsnår....tre ettåriga galtar knallar omkring så där trygga och orädda  som bara vildsvin kan vara....väntar in ett bra läge och skjuter på den sista i raden,alla tre vänder i skottet och springer tillbaks samma väg dom kom men "min" orkade bara ca 20m.

Fusk, tamsvin! ;D

Grattis Micke

Publicerat

Hallå ??? Killen ser ju inte ut som Obelix direkt  ;D ;D ;D

No harm intended  8)

Seriöst.. Finns en kategori bössbärare som värmer sina ryggsäckar, eldar brasor samt äter mat på passet och skjuter aldrig något. Sen finns det en kategori jägare som lite nu och då får till det och så finns det de med tur. Därtill finns ytterligare en kategori och där hör Mr Mauser samt kompisen Linkis hemma! De har någon för mej obegriplig förmåga att se och komma till skott. En rejäl portion skiclighet givetivs men även en inte ringa tur! Trodde fan inte det var sant då jag fick veta detta..

Mvh!

Publicerat

Tur är oftast resultatet av hårt arbete.  ;) ;)

Kul Mr Mauser. Grattis till grisarna.

Publicerat
Seriöst.. Finns en kategori bössbärare som värmer sina ryggsäckar, eldar brasor samt äter mat på passet och skjuter aldrig något. Sen finns det en kategori jägare som lite nu och då får till det och så finns det de med tur. Därtill finns ytterligare en kategori och där hör Mr Mauser samt kompisen Linkis hemma! De har någon för mej obegriplig förmåga att se och komma till skott. En rejäl portion skiclighet givetivs men även en inte ringa tur! Trodde fan inte det var sant då jag fick veta detta..

Det där låter som min bror. Det ramlar älgar, rådjur och räv framför hans bössor mest hela tiden. Han är inte ett dugg intresserad av kalibrar, kultyper, ballistik, optik eller annat som är ett måste att känna till.... Han ärvde morfars 9,3:a och 6,5:a och den största händelsen sen han köpte en ny Husqvarna hagelbock 1989, är när han investerade i en wachtel och ett par goretex-brallor för 6 år sedan... :o ;D

/Må

Publicerat
Tur är oftast resultatet av hårt arbete.  ;) ;)

Kul Mr Mauser. Grattis till grisarna.

;D ;D harkel  ;)

Tack min vän :-*

/Micke

Publicerat
Jag citerar den gode Hipshot idag när han fick reda på att du skjutit gris, du har en äcklig tur! ;D ;)

Egentligen är det för att jag är så äcklig som det går så bra....jag är en vandrande åtel ;D

/Micke

Publicerat
Hallå ??? Killen ser ju inte ut som Obelix direkt  ;D ;D ;D

No harm intended  8)

Mvh!

;D ;D ;D

Publicerat

Jag o farsan och två jaktkompisar var ute och skulle jaga gris i söndags. Jag o pappa gav upp halv 9 för det var lång väg hem. Kl 9 kom där en flock på 8 grisar och springer rakt upp till åtlen där vi satt för dom fick vind av en kamrat. En halv timmer senare kommer där en ensam galt som också får vind och springer upp där vi satt en liten stund senare så kommer där en till flock med grisar som också får vind och springer rakt upp där vi satt. Sen när Jakt kompisarna skulle ge sig av så klättra han ner från tornet och tittar på åtlen så står där också en flock grisar och han står nednför och pratar med han vid bilen bara 10 m från grisarna uten att dom bryr sig så han skjuter en av dom.  ;D

Publicerat

;D ;D

Publicerat

;D ibland behöver inte jakten vara så svår!..  ;D ;D ;D

Mvh

Publicerat

Ska på min först GRISJAKT I MORGONKVÄLL, i trakterna av sparreholm.

Det ska bli riktigt spännande och se hur det blir. Vakjakt. Hur stora är kultingarna på ett ungefär nu? Är de randiga fortfarande?

Publicerat
Ska på min först GRISJAKT I MORGONKVÄLL, i trakterna av sparreholm.

Det ska bli riktigt spännande och se hur det blir. Vakjakt. Hur stora är kultingarna på ett ungefär nu? Är de randiga fortfarande?

De som är födda nu i vinter är garanterat randiga och för små att skjuta. Sikta in dig på en årsgris som borde väga max 50kg.

/Peter

Publicerat

Vi hade en riktigt bra grisjakt igår. Blev 9 grisar.

Vilket är jävligt bra för de trakterna jag jagar i.