Publicerat November 18, 200718 yr Kanon fin verkar va en trevlig jakt form toppjakten ;D grattis till lyckad jakt ;D Mvh.
Publicerat November 18, 200718 yr Här kommer några bilder från första toppjakten tyvärr hade jag ingen kamera så dessa är fotade med mobilen,men det kanske kan hjälpa igång jakt abstinensen hos vissa ändå Visst är nya bössan i kaliber 22-250 underbart lätt att skjuta med men jag gillar inte att många fåglar blir fula så den skall pipas om till 6br. F-n va härliga bilder. Tegsnäs-laggen funkar bra? Vad har du på fötterna när du skidar? TEstat snöskor på toppjakten? /Må
Publicerat November 18, 200718 yr Härligt Lars!! ....Rackelhane!, det är inte var dag man ser en sådan, än hellre skjuter en sådan!...gratta kompisen din /Fredde
Publicerat November 18, 200718 yr F-n va härliga bilder. Tegsnäs-laggen funkar bra? Vad har du på fötterna när du skidar? TEstat snöskor på toppjakten?/Må Tja tegsnäsare är väl OK fast det finns bättre önskar jag hade 4-5 olika par skidor för toppjakten som det är nu är mina 7,5fotare bra. På fötterna har jag muckboots gröna ner till -15 sedan svarta i polarkyla Har inte testat snöskor tror det passar dåligt till topjakten då man mest åker i öppna marker
Publicerat November 18, 200718 yr Fick total abstinens på förmiddan och var bara tvungen ut. Dom hade ju lovat -9 och regn så det var inget planerat. Såg massor av hönor men ingen tupp. Hade kameran med idag och sedan gick jag med "norrlandsdrilling"
Publicerat November 18, 200718 yr Snygga bilder Nils vad använder du för kamera? Hur sköter sig min gamla PPC?
Publicerat November 18, 200718 yr OJ va härligt de såg ut. Denna helg har ja inte orkat ut. Hoppas på lite minus o mer snö till nästa helg!
Publicerat November 18, 200718 yr Dom hade ju lovat -9 och regn Förlåt men jag måste bara fråga vilken kanal som lovade ett sånt väder??? :o ;D ;D ;D
Publicerat November 18, 200718 yr Lars din gamla ppc står just nu ni skåpet. Är utan hylsor till den då alla är för långa och jag har ingen svarv utan bara lee grejor till borrmaskinen och dom finns inte till ppc. Enda gången jag hade med den så gjorde jag tre raka bom då jag inte är van vid kalibern. Den skjuter ju som en gud på bana det lilla jag testat. Håller bara jag i så räcker nästan en 22 klisterlapp till att täcka tre hål. Kameran är en eos 350 d med ett canon 80-200 L och på den en 2x extender. Bilderna är tagna på 200 respektive 100m. Inte en enda tupp såg jag idag bara hönor men det ska man inte vara ledsen över då finns det ju kapital till nästa år också. Det var SMHI som lovade underkylt regn så därför tog jag sovmorgon.
Publicerat November 18, 200718 yr Oj oj oj....man kan få abstinens av mindre...jädrar vad härligt det ser ut!! Den 16 dec och framåt är det dax för mig men så länge får du Nils gärna underhålla med fler bilder.. Grattis till jaktlyckan hittills!
Publicerat November 19, 200718 yr Här har vi orrhönor som sitter utanför husknuten. Man undrar ju om tupparna flyttat ?
Publicerat November 19, 200718 yr Det var väldigt fina foton GG! Hon måste ju känna sig ensam orrhönan.
Publicerat November 19, 200718 yr Tänk om man hade det föret här nere ;D trevliga vinter bilder GG ;D Mvh.
Publicerat November 19, 200718 yr Härligt! Underbara bilder.... Ser ut som Nils får en utmanare om titeln "jaktsidans fotograf" ;D Fast Nils bilder på den arge tuppen från ifjol är riktigt vassa tycker jag så GG får visa lite mer
Publicerat November 20, 200718 yr Hej! Någon som har en bra lösning på vilka skor och /eller bindningar man ska ha till Tegsnässkidorna. Jag har använt en typ av cellgummiskor och kabelbindnigar i många år. Funkar bra frånsett att det gnäller och knarrar så fruktansvärt då det är mer än -8 - 10 minus. Det irriterar kansle mig mer än fåglarna.
Publicerat November 20, 200718 yr Hej!Någon som har en bra lösning på vilka skor och /eller bindningar man ska ha till Tegsnässkidorna. Jag har använt en typ av cellgummiskor och kabelbindnigar i många år. Funkar bra frånsett att det gnäller och knarrar så fruktansvärt då det är mer än -8 - 10 minus. Det irriterar kansle mig mer än fåglarna. Jag har skruvat över kabelbindningarna från "vita blixten" skidorna.....sitter och funkar klockrent, samt helt tysta!!
Publicerat November 20, 200718 yr Hej!Någon som har en bra lösning på vilka skor och /eller bindningar man ska ha till Tegsnässkidorna. Jag har använt en typ av cellgummiskor och kabelbindnigar i många år. Funkar bra frånsett att det gnäller och knarrar så fruktansvärt då det är mer än -8 - 10 minus. Det irriterar kansle mig mer än fåglarna. Ta en vanlig plastpåse och vik dubbel. Därefter viker du den runt framdelen på kängan och stoppar den i bindningen. Det blir knäpptyst och en påse håller ett par dagar innan du får byta.
Publicerat November 21, 200718 yr Hej! Jag kör med Rottefella och Alpina pjäxor till Tegsnäsarna och har förståss snölås till. Man får mycket bättre styrning på skidan då.