Publicerat Oktober 5, 200817 yr Ska gå att ställa in så spåret blir transparant eller hur de va, så slipper man se det.Tror att man kan gå in o radera/nollställa tracks oxå, alltså hur långt man gått. Eller så ställer man antal m som sparas. Verkar jag förvirrad så är de bara lite... Heldags jakt igår, hemma 18,09 o skulle börjat jobba 18,00... o jobbar till 18 ikväll... Iofs mest jour. Sitter alltså på jobbet o har inte Astron med... Kan kolla frammåt kvällen om jag kommer på hur man gjorde. Gör det. Är ju egentligen inget som stör men börjar ju redan bli mycket spår här på hemmamarken.
Publicerat Oktober 5, 200817 yr Gör det. Är ju egentligen inget som stör men börjar ju redan bli mycket spår här på hemmamarken. Kollat Lite snabbt o då så går du in på TRACKS via meny knappen o väljer Reset så försvinner allt. Finns kanse andra vägar men orkar inte kolla nu
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Ska gå att ställa in så spåret blir transparant eller hur de va, så slipper man se det.Tror att man kan gå in o radera/nollställa tracks oxå, alltså hur långt man gått. Eller så ställer man antal m som sparas. Verkar jag förvirrad så är de bara lite... Heldags jakt igår, hemma 18,09 o skulle börjat jobba 18,00... o jobbar till 18 ikväll... Iofs mest jour. Sitter alltså på jobbet o har inte Astron med... Kan kolla frammåt kvällen om jag kommer på hur man gjorde. Har du hunnit kolla det?
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Har du hunnit kolla det? Jo.. tryck meny, meny ltea upp "tracks" tryck enter och välj "clear" Då raderas alla spår. Fast jag har ändrat en del.. Troligen ska du trycka "meny", "meny" sen "GPS Applications" sen "Tracks" o sen "clear" o så bekräfta men "Ent" Kan gå att ställa Track log på "Off" på samma ställe där du är inne i Tracksmenyn. Möjligt att den inte ritar handenhetens rörelser. har int eprovat men antar att det fungerar. Jyckens spår va iallfall kvar när jag clearade handenheten nu. Hunspåret försvann inte förren jag valde new hunt osv.
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Jo..tryck meny, meny ltea upp "tracks" tryck enter och välj "clear" Då raderas alla spår. Fast jag har ändrat en del.. Troligen ska du trycka "meny", "meny" sen "GPS Applications" sen "Tracks" o sen "clear" o så bekräfta men "Ent" Kan gå att ställa Track log på "Off" på samma ställe där du är inne i Tracksmenyn. Möjligt att den inte ritar handenhetens rörelser. har int eprovat men antar att det fungerar. Jyckens spår va iallfall kvar när jag clearade handenheten nu. Hunspåret försvann inte förren jag valde new hunt osv. Låter bra. Får testa det. Börjar redan bli lite väl mycket spår på hemma marken.
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Så hur går det är det någon som har koll på om den kommer att komma med skallindikator till nästa säsong iaf?
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Hmm.. Vi har ju nyligen fått hem våran och på första tur fungerade den klockrent, med endast ett mindre tapp av signal. Därefter har den nu på 2 turer nästan aldrig kontakt med hundenheten. Inte ens om hunden befinner sig 2 meter från enheten blir det kontakt Tack och lov, så har hundarna god kontakt och inkallning, men ändå... Är detta något vanligt förekommande? Kan vi ha tänkas kommit åt någon inställning, eller har vi helt enkelt fått ett måndagsexemplar??
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Hmm..Vi har ju nyligen fått hem våran och på första tur fungerade den klockrent, med endast ett mindre tapp av signal. Därefter har den nu på 2 turer nästan aldrig kontakt med hundenheten. Inte ens om hunden befinner sig 2 meter från enheten blir det kontakt Tack och lov, så har hundarna god kontakt och inkallning, men ändå... Är detta något vanligt förekommande? Kan vi ha tänkas kommit åt någon inställning, eller har vi helt enkelt fått ett måndagsexemplar?? Läste något på det andra forumet att någon sladd kunde lossna, skulle visst stå något på Garmins hemsida. mvh
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Jo, vi kollade den och den satt stenhårt, men maken la ändå en bricka mellan och drog åt igen och sedan tog han en tur i bilen runt "kullen" som vi bor på och när han tappade signalen under tiden han kollade grävlingsfällan pg a avståndet hem och nere i en svacka, så kom den tillbaka igen på exakt samma ställe som han tappade den på! Nu testas den på hund i skogen. Iofs bara på BC'n, men han är ju en hund som rör sig på hundvis i skogen Jag hoppas det var det enkla som var problemet!
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Jag hoppas det var det enkla som var problemet! Och det var det inte tyvärr Har en kompis aom har mer erfarenhet av denna pryl som jag ska kontakta och kan jag inte få hjälp därifrån så får jag kontakta Garmin i morgon!
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Skitkul att se fauvarna jobba via den Efter en del hjälp, så är det konstaterat att hundenheten inte alls sänder någonting, fast allt är som det ska. Handenheten fungerar dock som den ska, så i morgon får man sitta i telefon lite..
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Ska man vara ute och knata timme efter timme, så kan det ju underlätta där också.. I alla fall för mig, som inte är uppvuxen i denna skogen och alltså inte kan flera kv-mil skog utantill som maken kan. Han vet alltid var han är, men jag vet det inte alltid när jag kommer utanför någon av gränserna mellan våra 4000 ha och grannarna. Fördel är ju om jag då hittar tillbaka till min egen skog igen
Publicerat Oktober 28, 200817 yr Problemet avlöst! Det var helt enkelt så att sändare och mottagare inte var "ihopkallibrerade" korrekt från fabriken = Jag fick radera "Dog" och lägga in "Hund" och då fungerade det som det skulle igen. Skumt egentligen eftersom den fungerade första släppet med fauven?? Men jag får väl tro på supporten (mkt trevlig och proffsig) och som sagt; Det löste problemet
Publicerat Oktober 28, 200817 yr Problemet avlöst!Det var helt enkelt så att sändare och mottagare inte var "ihopkallibrerade" korrekt från fabriken = Jag fick radera "Dog" och lägga in "Hund" och då fungerade det som det skulle igen. Skumt egentligen eftersom den fungerade första släppet med fauven?? Men jag får väl tro på supporten (mkt trevlig och proffsig) och som sagt; Det löste problemet det var väl inga problem utan skit bakom ratten vänta bara tills du verkligen vill den ska funka så ska du får se vad problem innebär!
Publicerat Oktober 28, 200817 yr Nåja, nu var det ju inte vi som klantat till det enligt supporten i alla fall Och dessutom kommer vi att ha vanliga pejlen på hundarna också, med tanke på den (i vår terräng) begränsade täckningen..
Publicerat November 2, 200817 yr min garminpejl fungerade ungefär en vecka, men senaste 3 dagarna är hunden som bortblåst efter 300 meter, det borde väl rimligtvis vara något fel då? eller är det åkså handhavandefel, kan det bero på att det ligger 3 dm snö på skogen, men i så fall är ju pejlen till och med oduglig till en innekatt
Publicerat November 2, 200817 yr min garminpejl fungerade ungefär en vecka, men senaste 3 dagarna är hunden som bortblåst efter 300 meter, det borde väl rimligtvis vara något fel då? eller är det åkså handhavandefel, kan det bero på att det ligger 3 dm snö på skogen, men i så fall är ju pejlen till och med oduglig till en innekatt Kolla om det här hjälper: "Jag ser inte hunden i handenheten. Detta kan bero på att kontakten från GPS-mottagaren har lossnat från sin fattning. Skruva loss de två skruvarna på batteriets baksida, tag bort metallplattan och flytta på halsbandet. Tryck ner kontakten som är ansluten till GPS-mottagaren. Nu skall allt fungera normalt. "
Publicerat November 2, 200817 yr Tar sjansen på å quote dette fra www.kammeret.no Hei!Vi har fått mange positive tilbakemeldinger fra kunder som har kjøpt Astro, og de fleste er strålende fornøyd. Det har vært noen tilfeller av at halsbåndet (DC 30) slutter å kommunisere med Astro (mottager). skruen som fester VHF antennen på halsbåndet er ikke skrudd helt fast på noen enheter. Da vil du ikke få kommunikasjon med DC 30. Skru den til igjen og bruk ”loctite” eller en liten sprengskive, for å unngå at det samme skjer igjen. Se bilde. Winge Våpen AS har rettet feilen på alle enheter vi har solgt etter 12 oktober og kunder som har kjøpt disse før denne datoen vil bli kontaktet til uka. Dette har vi gitt tilbakemelding om til Garmin, slik at dette kan utbedres i fremtiden. Hele tråden kan leses her Garmin Astro
Publicerat November 2, 200817 yr den såg ut att sitta fast, får väl ringa och höra mej för lite i morgon.
Publicerat November 3, 200817 yr har nu pratat med suportnissen, det skulle tydligen bara vara att uppgradera programvaran. så nu är det gjort, kostade gratis och tog ungefär 10 minuter, på garmins hemsida.. får väl se om det fungerar!
Publicerat November 3, 200817 yr har nu pratat med suportnissen, det skulle tydligen bara vara att uppgradera programvaran. så nu är det gjort, kostade gratis och tog ungefär 10 minuter, på garmins hemsida..får väl se om det fungerar! Du om någon borde ju få testa denna pryl...jag skulle mer än gärna ha den som komplemet till min Tracker....blir lite väl dyrt och använda den. Så kör hårt så jag får se om den är värt och satsa på.
Publicerat November 3, 200817 yr skulle vilja prova en garmin oxå men samtidigt känner jag att så länge det inte finns skallindikator på den så avvaktar jag... då kanske alla "barnsjukdomarna" är borta på den oxå när jag väl kommer till skott men är det någon som vet om det kommer komma med skallindikator? skaffade mig i höstas en pejl för första gången så jag är inte snabb på prylarna, hmm kanske beror på att jag har haft hundar som är otroligt bra på kontakten men nu när det börjar bli mer björn o varg...