Publicerat Maj 8, 201214 yr Finns de inga riktlinjer på hur lång tid såna här ärenden borde ta? Tycker de är rena översittar fasoner som vissa områden håller på med! Gissar att de likt försäkringskassan har blivit en egen enhet utan krav på handläggningstider eller liknande... Det står ju ingen stans hur långt tid ett ärende skall ta och då kan de söla på hur länge de vill, om de känner för det. Det jag finner märkligt är att de i princip alltid tittar på ansökan direkt när den kommer in, det brukar funka, men varför måste den i många fall ligga och "mogna" en månad eller två innan den hanteras? Nåja, mina damer gör saker och ting i turordning och jag har en känsla av att de försöker att jobba på så snabbt de bara kan!
Publicerat Maj 9, 201214 yr Vad blev resultatet av JO anmälan Mvh Anders Hj Min anmälan blev nedlagd på grund av att det redan fanns flera liknande anmälningar som redan behandlades. Minns inte exakt vad som stod i motiveringen men man antydde att det hade inkommit mycket kritik av samma karaktär ungefär.
Publicerat Maj 9, 201214 yr Min licens tog fyra veckor, men det berodde på att vi inte visste om det var en J elle JS. Pappa var tvungen att forska ordentligt för att få svar. Hade vi vetat modellen så hade jag fått licensen efter två veckor.
Publicerat Maj 9, 201214 yr okej de suger ju. får se vad som sägs när det ska in licensansökan på drillingen sen. över 2 månader ska de helt klart inte behöva ta!
Publicerat Maj 9, 201214 yr De hade skaffat förstärkning i Borås och uppgav när jag lämnade in licensansökan att det inte skulle ta mer än 4 veckor. Nu har det gått 6 veckor. Får ta och ringa i morgon.
Publicerat Maj 9, 201214 yr Första vapnet tog 6veckor för mig att få pappren på. Sedan vapen nr 2 (hagel) så tog det 4veckor. 3de vapnet som tyvärr inte inköptes (6,5x55) tog 3veckor..alla dessa ansökningar skickades in vid Aug respektive Feb och April månad..nu ska jag faktiskt ge mig till o ansöka och verkligen köpa en 6,5:a..får se hur lång tid det tar
Publicerat Maj 9, 201214 yr Hej är det någon som har en uppfattning av hur lång handläggningstid det är i nyköping lämnade in min första licens den 24/4 har inte hört något än.så j...a segt att vänta.
Publicerat Maj 10, 201214 yr De hade skaffat förstärkning i Borås och uppgav när jag lämnade in licensansökan att det inte skulle ta mer än 4 veckor. Nu har det gått 6 veckor. Får ta och ringa i morgon. Det var ju inte så lätt att ringa när jag fått med mig totalt fel telefonnummer. Får göra ett nytt försök i môra.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Jag går och väntar på licensen på mitt första vapen nu, en CZ455.. Har optik, ringar och skena som ligger och väntar hemma, Plus att ett yodave trigger kit är på väg med posten.. Drygt att vänta bara!! Haha... Lämnade in den 24/4, dom sa det skulle ta 4 veckor, så har ju ett tag till kvar att vänta..
Publicerat Maj 11, 201214 yr Har väntat en månad nu så jag ringde o sa att jag behövde bössan snarast i jobbet så får se hur snabbt det går Mvh.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Jag lämna in licensen på pipa och djuddämpare en onsdag i Hudiksvall fick den på fredag samma vecka .. nu har jag väntat i 5 veckor på grejerna nu ringde dom i tisdag sa att det var klart så var jag dit igår.. Då har dom gängat fel pipa.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Jag lämna in licensen på pipa och djuddämpare en onsdag i Hudiksvall fick den på fredag samma vecka .. nu har jag väntat i 5 veckor på grejerna nu ringde dom i tisdag sa att det var klart så var jag dit igår.. Då har dom gängat fel pipa. Fins bara ett ort Balle Mvh.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Det var ju inte så lätt att ringa när jag fått med mig totalt fel telefonnummer. Får göra ett nytt försök i môra. Å vid dagens första försök under telefontid var hon på möte, vid det andra försöket, även det under telefontid, hade hon gått för dagen.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Både en kollega och jag själv har ansökningar inlämnade i Sthlm för cirka 5-6 veckor sedan. I dag ringde han till licenskontoret och undrade lite försiktigt hur det ser ut. Jodå..dom är klara och läggs på lådan idag.(kollegans alltså). Handläggaren ondgjorde sig dock över de som ringer in och frågar om det är klart snart... Citat: Vi svarar mer i tele än handlägger ansökningar. slut citat. Så....sluta tjata på våra hårt arbetande licenshandläggare så går det fortare för ALLA /M
Publicerat Maj 11, 201214 yr när jag sökte för mina båda bössor för ett par år sen så tog det ca 6-8 veckor kommer inte ihåg riktigt... men när kuvertet damp ner i lådan fanns bara en licens där, ringde direkt till handläggaren och han skämdes för han hade missat den....men den fanns i postlådan dan efter.....då gick det undan
Publicerat Maj 11, 201214 yr Både en kollega och jag själv har ansökningar inlämnade i Sthlm för cirka 5-6 veckor sedan. I dag ringde han till licenskontoret och undrade lite försiktigt hur det ser ut. Jodå..dom är klara och läggs på lådan idag.(kollegans alltså). Handläggaren ondgjorde sig dock över de som ringer in och frågar om det är klart snart... Citat: Vi svarar mer i tele än handlägger ansökningar. slut citat. Så....sluta tjata på våra hårt arbetande licenshandläggare så går det fortare för ALLA /M Du bor ju i fel landsända grabben! :lol: 2-3 dygn nu när den ska till Luleå. Innan var det 24 tim i Kalix.
Publicerat Maj 13, 201214 yr Isjonsson....Du lyckliga människa /M Oh yes! Jag måste ju bara få reta er lite också.
Publicerat Maj 13, 201214 yr Oh yes! Jag måste ju bara få reta er lite också. Ja du har det bra du pöjk bara ta en fika medan licensen skrivs ut Har väntat över en månad nu o har även ringt o påmint att jag måste ha bössan i jobbet då mås marodörerna redan börjat o härja mot folk o bilar så jag hoppas att den dimper ner snart
Publicerat Maj 13, 201214 yr Ja du har det bra du pöjk bara ta en fika medan licensen skrivs ut Har väntat över en månad nu o har även ringt o påmint att jag måste ha bössan i jobbet då mås marodörerna redan börjat o härja mot folk o bilar så jag hoppas att den dimper ner snart Ja, det har jag! Stackars dig Flex! Det är inget vidare att behöva få vänta så länge.
Publicerat Maj 13, 201214 yr Ja, det har jag! Stackars dig Flex! Det är inget vidare att behöva få vänta så länge. Mmm för jävligt Mvh.
Publicerat Maj 13, 201214 yr Var in på stationen i Sveg två dagar före kattjakten och skulle ha licens på 6,5 pipan till blasern. Frågade vänligt hur lång tid det skulle ta, fick ca två veckor till svar.... Men det går inte sa jag med gråten i halsen, 1a mars börjar lodjursjakten.. Oj, kan du komma in i morgon vid lunchtid så ska jag ordna det säger världens trevligaste människa med ett leende....
Publicerat Maj 13, 201214 yr Var in på stationen i Sveg två dagar före kattjakten och skulle ha licens på 6,5 pipan till blasern. Frågade vänligt hur lång tid det skulle ta, fick ca två veckor till svar.... Men det går inte sa jag med gråten i halsen, 1a mars börjar lodjursjakten.. Oj, kan du komma in i morgon vid lunchtid så ska jag ordna det säger världens trevligaste människa med ett leende.... Rätta takter!
Publicerat Maj 15, 201214 yr två veckor prick tog mina första licenser i nyköping det är skaplig iaf.har precis fixat till i vapen skåpet nu sugen på att komma ut imorgon och breaka in pipan