Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Nja om man nu vill bo där Johnsson bor så får man slika sidoeffekter,

/Christian

Men kan det inte vara värt att bo i obygden bara för att kunna få licensen snabbt?

Sen har man ju oftast jaktmarken utanför huset, och inga grannar som klagar om man går ut på legdan och drar ett par provsmällar. Dom gör ju samma sak! ;)

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Men kan det inte vara värt att bo i obygden bara för att kunna få licensen snabbt?

Sen har man ju oftast jaktmarken utanför huset, och inga grannar som klagar om man går ut på legdan och drar ett par provsmällar. Dom gör ju samma sak! ;)

Haha! Det finns ju både för- o nackdelar med den här landsändan, men det mest fördelar tycker jag. wub.gifbiggrin.gif

Jag har fått många nya vänner här uppe.biggrin.gif

Jag har ca. 2 mil till min jaktmark. Vi har ett stort sandtag i byn som man kan åka o provskjuta i om det är någon som vill.

Jag har 2 skjutbanor inom rimligt avstånd. Ca. 5 km söder ut, samt den andra ca. 8 km norr ut.biggrin.gif

Publicerat

Har suttit och plöjt igenom denna tråd och ser att jag har varit mycket förskonad från långa väntetider. 2 dagar är rekordet men annars har det legat på ca 5 dagar förutom semestertider då det tagit 3 veckor. Tycker lite synd om er stackare som får vänta hela 7 VECKOR! :blink::wacko: Tur att man bor i en liten stad. :P;)

Publicerat

så där nu har jag "köpt" en studsare till och inväntar licensen så vi startar kl nu

Publicerat

8 veckor blev svaret från Halland, Varberg idag. Suck!

Publicerat

Stackars dig!ohmy.gif

Publicerat

Lämnade in ansökan igår, nu skulle det vara 2-3 veckors handläggningstid.... man kan ju alltid hoppas! -_-

Publicerat

va glad för de svaret. senast fick jag 12v på samma ställe som dig! har 4 licensansökningar inne för stunden. mer kommer.

Publicerat

Jag bor med i Halland och har fått vänta 8v de senaste två gångerna. :angry:

Förra licensdamen Inger var man ju smått kär i, det normala var lämna ansökan onsdag, få hem licensen fredag, hämta bössan lördag. :wub:

Publicerat

Förra licensdamen Inger var man ju smått kär i

:lol:

Publicerat

idag firar jag 100 dagar sedan jag lämnade in min ansökan

sätter ingen smiley, för det finns inget för uppgiven apati

Publicerat

idag firar jag 100 dagar sedan jag lämnade in min ansökan

sätter ingen smiley, för det finns inget för uppgiven apati

Finns det inget krav på någon form av rimlighet på handläggningstider ??

Publicerat

Finns det inget krav på någon form av rimlighet på handläggningstider ??

Dålig effektivitet bara.sad.gif Det var därför våran licenstant i Kalix blev förflyttad till Luleå för att lära dom effektivitet där.sad.gif

Det tog lång tid i Luleå innan. Jag vet inte hur länge men fråga någon luleåbo så får vi kanske ett svar.biggrin.gif

Publicerat

:wub: 7 veckor blev 4 dagar, dom e la för goa ändå. :wub:

//Nylander

Publicerat

//Nylander

Men det kommer nog ta mer än 7 veckor innan din tunga återfår sin naturliga färg....... ;)

Väntar på både licens och importtillstånd och den vänliga damen i Halmstad sa att man vanligtvis godkänner importtillståndet före licensen så att exportören kan börja arbeta. Inte lika förstående i Varberg igår :angry: .

Publicerat

//Nylander

Det var inte dåligt!biggrin.gif

Publicerat

//Nylander

hur fan gick det till? :huh: även om tungan måste va totalt brun så kan inte det ha hjälpt ju :wacko:

Publicerat

Ja säg det, hade hoppats på några veckor tidigare än utlovat men det blev ju bättre än så.

:blush:

Publicerat

Ja säg det, hade hoppats på några veckor tidigare än utlovat men det blev ju bättre än så.

:blush:

de kan man ju lugnt säga då! själv väntar jag på 4 licenser och ska lämna in 2 till inom närmaste framtiden men ja, de svaret jag fick va upp mot 12v ( inte såååååå glada besked direkt ) :ph34r:

Publicerat

lämnade in en ansökan den 6e september... i Stockholm, ska bli intressant att se hur lång tid det tar men man får väl räkna med minst 4a veckor antar jag.

Publicerat

lämnade in en ansökan den 6e september... i Stockholm, ska bli intressant att se hur lång tid det tar men man får väl räkna med minst 4a veckor antar jag.

Ja behöver du "bara" vänta i 4 veckor hos STHLM-polisen ska du nog vara glad.

Publicerat

jo vi får väl se, dem andra två gånger jag sökt licens har det nämts 5-6 veckors väntetid men båda gångerna tog det bara 2 veckor. så man vet ju aldrig. ^_^

Publicerat

16 veckor är det i Trollhättan :mellow:

Publicerat

var ju såklart tvungen att ringa till polisen och höra om väntetiden, 6-7 veckor var den just nu...

Publicerat

110 dagar, inget svar på frågan jag skickat in ..