Publicerat September 6, 201114 yr Nja om man nu vill bo där Johnsson bor så får man slika sidoeffekter, /Christian Men kan det inte vara värt att bo i obygden bara för att kunna få licensen snabbt? Sen har man ju oftast jaktmarken utanför huset, och inga grannar som klagar om man går ut på legdan och drar ett par provsmällar. Dom gör ju samma sak!
Publicerat September 6, 201114 yr Men kan det inte vara värt att bo i obygden bara för att kunna få licensen snabbt? Sen har man ju oftast jaktmarken utanför huset, och inga grannar som klagar om man går ut på legdan och drar ett par provsmällar. Dom gör ju samma sak! Haha! Det finns ju både för- o nackdelar med den här landsändan, men det mest fördelar tycker jag. Jag har fått många nya vänner här uppe. Jag har ca. 2 mil till min jaktmark. Vi har ett stort sandtag i byn som man kan åka o provskjuta i om det är någon som vill. Jag har 2 skjutbanor inom rimligt avstånd. Ca. 5 km söder ut, samt den andra ca. 8 km norr ut.
Publicerat September 7, 201114 yr Har suttit och plöjt igenom denna tråd och ser att jag har varit mycket förskonad från långa väntetider. 2 dagar är rekordet men annars har det legat på ca 5 dagar förutom semestertider då det tagit 3 veckor. Tycker lite synd om er stackare som får vänta hela 7 VECKOR! Tur att man bor i en liten stad.
Publicerat September 7, 201114 yr så där nu har jag "köpt" en studsare till och inväntar licensen så vi startar kl nu
Publicerat September 8, 201114 yr 8 veckor blev svaret från Halland, Varberg idag. Suck! Stackars dig!
Publicerat September 8, 201114 yr Lämnade in ansökan igår, nu skulle det vara 2-3 veckors handläggningstid.... man kan ju alltid hoppas!
Publicerat September 8, 201114 yr 8 veckor blev svaret från Halland, Varberg idag. Suck! va glad för de svaret. senast fick jag 12v på samma ställe som dig! har 4 licensansökningar inne för stunden. mer kommer.
Publicerat September 8, 201114 yr 8 veckor blev svaret från Halland, Varberg idag. Suck! Jag bor med i Halland och har fått vänta 8v de senaste två gångerna. Förra licensdamen Inger var man ju smått kär i, det normala var lämna ansökan onsdag, få hem licensen fredag, hämta bössan lördag.
Publicerat September 8, 201114 yr idag firar jag 100 dagar sedan jag lämnade in min ansökan sätter ingen smiley, för det finns inget för uppgiven apati
Publicerat September 8, 201114 yr idag firar jag 100 dagar sedan jag lämnade in min ansökan sätter ingen smiley, för det finns inget för uppgiven apati Finns det inget krav på någon form av rimlighet på handläggningstider ??
Publicerat September 8, 201114 yr Finns det inget krav på någon form av rimlighet på handläggningstider ?? Dålig effektivitet bara. Det var därför våran licenstant i Kalix blev förflyttad till Luleå för att lära dom effektivitet där. Det tog lång tid i Luleå innan. Jag vet inte hur länge men fråga någon luleåbo så får vi kanske ett svar.
Publicerat September 9, 201114 yr 7 veckor blev 4 dagar, dom e la för goa ändå. //Nylander Men det kommer nog ta mer än 7 veckor innan din tunga återfår sin naturliga färg....... Väntar på både licens och importtillstånd och den vänliga damen i Halmstad sa att man vanligtvis godkänner importtillståndet före licensen så att exportören kan börja arbeta. Inte lika förstående i Varberg igår .
Publicerat September 9, 201114 yr 7 veckor blev 4 dagar, dom e la för goa ändå. //Nylander Det var inte dåligt!
Publicerat September 9, 201114 yr 7 veckor blev 4 dagar, dom e la för goa ändå. //Nylander hur fan gick det till? även om tungan måste va totalt brun så kan inte det ha hjälpt ju
Publicerat September 9, 201114 yr Ja säg det, hade hoppats på några veckor tidigare än utlovat men det blev ju bättre än så.
Publicerat September 9, 201114 yr Ja säg det, hade hoppats på några veckor tidigare än utlovat men det blev ju bättre än så. de kan man ju lugnt säga då! själv väntar jag på 4 licenser och ska lämna in 2 till inom närmaste framtiden men ja, de svaret jag fick va upp mot 12v ( inte såååååå glada besked direkt )
Publicerat September 13, 201114 yr lämnade in en ansökan den 6e september... i Stockholm, ska bli intressant att se hur lång tid det tar men man får väl räkna med minst 4a veckor antar jag.
Publicerat September 13, 201114 yr lämnade in en ansökan den 6e september... i Stockholm, ska bli intressant att se hur lång tid det tar men man får väl räkna med minst 4a veckor antar jag. Ja behöver du "bara" vänta i 4 veckor hos STHLM-polisen ska du nog vara glad.
Publicerat September 13, 201114 yr jo vi får väl se, dem andra två gånger jag sökt licens har det nämts 5-6 veckors väntetid men båda gångerna tog det bara 2 veckor. så man vet ju aldrig.
Publicerat September 13, 201114 yr var ju såklart tvungen att ringa till polisen och höra om väntetiden, 6-7 veckor var den just nu...