Publicerat Augusti 11, 201114 yr Fick licensen för 2 dagar sen (sthlm), inskickad 13 juni så drygt 2 månader.
Publicerat Augusti 17, 201114 yr Fick licensen för 2 dagar sen (sthlm), inskickad 13 juni så drygt 2 månader. Ringde SThlm-polisen idag och frågade när jag kan vänta mig min licens. De ligger för närvarande på 12 veckors väntetid 12VECKOR!!! Ärligt... Det känns tråkigt när bössan står färdig hos handlaren och bara väntar. Hade verkligen velat haft den tidigare då det erbjudits jakt som den skulle passa utmärkt till.
Publicerat Augusti 17, 201114 yr Ringde SThlm-polisen idag och frågade när jag kan vänta mig min licens. De ligger för närvarande på 12 veckors väntetid 12VECKOR!!! Ärligt... Det känns tråkigt när bössan står färdig hos handlaren och bara väntar. Hade verkligen velat haft den tidigare då det erbjudits jakt som den skulle passa utmärkt till. Då bor du i fel landsända det hör jag! Inom 24 tim har jag min i handen.
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Urggh! Fick ett brev om "kompletterande uppgifter" (kan dock inte skyllas på polisen, utan på knapphändig info från nuvarande ägare av vapnet (De var inte lika kittsliga med detaljer som vapennummer och "laddtyp" etc i licenserna på 50-talet))... Så det blir lite väntan till
Publicerat Augusti 27, 201114 yr Fick mina licenser i torsdags. Ringde och kollade hur det gick för dem förra fredagen. Handläggaren hade då inte kollat så mycket på dem men konstaterade snabbt att de behövde kompletteras då polismannen som tog emot i receptionen när jag lämna in missat grovt, han kopierade bl.a. Inte hela jägarexamens beviset.. Mailar in det som behövdes kompletteras på tisdagen. Och som sagt i torsdags kom de med posten. Total väntan lite drygt 10 veckor. Min kompis hade knappt 9 veckor (fick sin i förra fredagen). Så de höll vad de sa när jag lämna in ansökningarna. Och snabbare än de 15 veckor de sa när jag ringde efter kanske 5?? Veckor. Och det trots semestern. Så förhoppningsvis är ryktet om 17 veckor kraftigt i överkant. Lycka till alla ni andra som också har Göteborg som handläggningsort. /Marcus
Publicerat Augusti 27, 201114 yr Jag fick vänta ca en vecka på min tikka kombi men det va för att jag lämna in den då licensdamen va på semester och kom tillbaka den 17 och den 18 låg licensen i lådan:D så ett stort tack till licensdamen i H-sand
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Lämnade in en ansökan på måndagen, hade licensen i brevlådan på onsdagen I Örebro är dem snabba
Publicerat Augusti 31, 201114 yr Jag lämnade in i Skövde i början på juli och väntar fortfarande, 9:e veckan nu. De sa att det skulle ta max 3 veckor. Pratade med handläggaren i fredags, han skulle då kolla upp varför min ansökan dröjt och ringa tillbaka. Han har inte ringt än. Tycker det är dåligt, tom sämre än försäkringskassan. Så, nu har jag gnällt av mig. Känns lite bättre...
Publicerat Augusti 31, 201114 yr En kul händelse. För något år sedan lämnade jag in en ansökan på en studsare, efter en vecka ringde jag och frågade om de ville ha en motivering då det var bössa nr sex. -Då ska vi se, högst upp i högen har jag en Waxin men det är på en hagelbössa. -Ja det är svågern, den kan du lägga underst för han har inte så bråttom. -Ok, din kommer med posten i morgon så får svågern vänta lite längre....... Undrar hur länge han fick vänta, jag har inte vågat fråga.
Publicerat Augusti 31, 201114 yr En kul händelse. För något år sedan lämnade jag in en ansökan på en studsare, efter en vecka ringde jag och frågade om de ville ha en motivering då det var bössa nr sex. -Då ska vi se, högst upp i högen har jag en Waxin men det är på en hagelbössa. -Ja det är svågern, den kan du lägga underst för han har inte så bråttom. -Ok, din kommer med posten i morgon så får svågern vänta lite längre....... Undrar hur länge han fick vänta, jag har inte vågat fråga. Aaaaa ha ha haaa... Du är ju omänskligt rolig!!! //F
Publicerat September 2, 201114 yr Fick nya bössan i veckan. Licensen tog fyra veckor och två dagar, för att vara exakt, här i Skåne. Det är ju egentligen orimligt lång tid, men med tanke på hur lång tid det tar på många andra håll, känner man sig nästan privilegierad... Och nu har man ju fått ett bra tips till nästa gång, bara att ringa och be dem flytta runt lite i pappershögen
Publicerat September 2, 201114 yr Fick nya bössan i veckan. Licensen tog fyra veckor och två dagar, för att vara exakt, här i Skåne. Det är ju egentligen orimligt lång tid, men med tanke på hur lång tid det tar på många andra håll, känner man sig nästan privilegierad... Och nu har man ju fått ett bra tips till nästa gång, bara att ringa och be dem flytta runt lite i pappershögen Om vi åker från kalix till luleå (ca 8 mil )med licens papprerna och lämnar in dom personligen till hon som gör licenserna brukar vi i regel få licensen samma dag Undantag då om hon är på semester
Publicerat September 2, 201114 yr Lämnade in dämparansökan i månadsskiftet jul/aug. Hämtade licensen... drumroll... IGÅR 4 veckor + någon dag... Handläggningstid i Sthlm 8-10 veckor för närvarande. The smooth talking monster Fitzo strikes again!!! Trodde inte att det var möjligt men med lite finess, klurighet och ett bra upplägg gick det bra. Kanske inte hade funkat om det handlat om ett vapen vad vet jag men men. //Fitzo
Publicerat September 2, 201114 yr Fick nya bössan i veckan. Licensen tog fyra veckor och två dagar, för att vara exakt, här i Skåne. Det är ju egentligen orimligt lång tid, men med tanke på hur lång tid det tar på många andra håll, känner man sig nästan privilegierad... Och nu har man ju fått ett bra tips till nästa gång, bara att ringa och be dem flytta runt lite i pappershögen Jag väntar fortfarande lämnade in den 17/7 man måste ha tur i lotteriet å få en handläggare som inte har semester eller är sjukskriven
Publicerat September 6, 201114 yr Hej. Någon som vet hur väntetiden i Uppsala ser ut? Mvh//Matte. Tre veckor är ganska standard
Publicerat September 6, 201114 yr INFO: Ringde STHLM-polisen idag (igen) de hanlägger för närvarande licensansökningar inlämnade på mitten av Juli. Bara att vänta vidare då ...
Publicerat September 6, 201114 yr SJU(7)! veckor här i Halland verkar som att klappjakten nere i Skåne ligger i farozonen, blir till att äta mycket flott de närmsa dagarna så att munnlädret är somrt och man är lagom len i truten för ett samtal till de väna licensdamerna på stationen.
Publicerat September 6, 201114 yr 15-16 veckor här i Trollhättan. När jag till slut ringde och blev lite lätt förbannad så kom licensen dagen efter. Idioterna har knappt reggat mitt första vapenköp eller vapenförsäljning och skrev att jag som första gångens sökande måste lämna en massa info om vapenskåp osv osv. Och då har jag haft jägarexamen sen 14 års ålder och licens sedan första dagen som 18-åring!! Skåpet köpte jag i samband med mitt vapenköp och då det första kravet på godkända vapenskåp dök upp. Dom har inte alla besticken i lådan på stationen asså!! Nu har jag fått licenserna och den nya bössan är hemma och redan inskjuten på vilt
Publicerat September 6, 201114 yr Tre veckor är ganska standard Tackar för det. Snackade med vapenhandlar'n som trodde jag bodde i Stockholms län, som sa att: "Då hade du fått hämta bössan om typ 8 veckor". Lite längre handläggning där alltså.
Publicerat September 6, 201114 yr Ni bor ju i fel landsända! 24 tim när jag hade licenstanten i Kalix men nu 48 tim när hon är i Luleå. Acceptabelt!
Publicerat September 6, 201114 yr Ni bor ju i fel landsända! 24 tim när jag hade licenstanten i Kalix men nu 48 tim när hon är i Luleå. Acceptabelt! elakt
Publicerat September 6, 201114 yr Nja om man nu vill bo där Johnsson bor så får man slika sidoeffekter, skickade idag in två ansökningar räknar iskallt med att det skall ta minst 2 månader för dem att bli klara. /Christian