Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Vart nånstans?

telefonskrivet

I Hallands kommun!

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Ansökte om licens på ljuddämpare 12september i Stockholm och fick den 14 februari .Nu är den äntligen monterad och skall skjutas in snarast!

Publicerat

Skulle pratat med handläggare i Göteborg idag, blev kopplad till Lidköping, handläggare hade inte tid. Damen jag pratade med sa att jag kunde vänta med handläggningstid på minst 3 mån.

Publicerat

14 dagar Uppsala

Publicerat

14 dagar Uppsala

Börjar måhända komma i fas.
Publicerat

Hämtade första bössan idag! Extremt nöjd!

Publicerat

Enligt en liknande tråd på ett annat forum så var det en som lämnat in 7 okt. som fick licensen igår. Det verkar ju som de fått upp farten i Stockholm. :)

Publicerat

Vad Regnar anger ovan är i delar korrekt, ansökningar delas på födelsedata inledningsvis, därefter hamnar de i olika balanser om de är oklara, ej korrekt ifyllda, ej betalda, handläggaren sjuk osv, vilket medför att en ansökan bokstavligen kan segla igenom ibland och ibland hamna längst ner ett flertal gånger. /Christian

Publicerat

Det är lite som att sitta i telefonkö till försäkringskassan eller CSN... "Du behåller din plats Läääängst bak i kön, tack för att du väntar" :wallbash:

Publicerat

Enligt en liknande tråd på ett annat forum så var det en som lämnat in 7 okt. som fick licensen igår. Det verkar ju som de fått upp farten i Stockholm. :)

Halleluja... Jag väntar på en ansökan inlämnad i slutet på Oktober (sthlm), kanske börjar man se ljuset i slutet av tunneln nu...?

Är det något som vet hur läget är i Dalarna? Har ev. en ny bössa på G och det vore ju kul om man fick hem den innan midsommar.. :P

Publicerat

Jag lämnade in mina ansökningar i Stockholm den 8:e Oktober å fick mina igår!

Publicerat

Hoppla! Idag kom min kopia på licenshandlingarna för bössan jag sålde. Köparen lämnade in ansökan 2013-10-23 i Stockholm.

Publicerat

I Hallands kommun!

Jag lämnade in två veckor innan dig o fick besked efter 15v . Fan va dåligt

Publicerat

Hoppla! Idag kom min kopia på licenshandlingarna för bössan jag sålde. Köparen lämnade in ansökan 2013-10-23 i Stockholm.

Två dagar innan min ansökan. Tänk om det kom ett brev i posten imorgon.. Nä sån tur har man väl inte..

telefonskrivet

Publicerat

Kungligt! Då borde det finnas en liten chans att jag får min som jag lämnade in 29/10 under nästa vecka. Det vore grymt eftersom jag ska till setterns uppfödare som håller till 20 min från vapenaffären som min bössa finns hos nästa helg. Båda håller till två timmar härifrån...

Publicerat

Förvänta dig inte för mycket. En kompis och jag sökte licens samma dag. Han fick sin 3 veckor före mig.

S.

Publicerat

Förvänta dig inte för mycket. En kompis och jag sökte licens samma dag. Han fick sin 3 veckor före mig.

S.

Nu ska inte du vara brandfilt!

Publicerat

Jag lämnade in två veckor innan dig o fick besked efter 15v . Fan va dåligt

Konstigt egentligen, är ju jäkligt dåligt eftersom din kom in innan min isåfall!
Publicerat

Konstigt egentligen, är ju jäkligt dåligt eftersom din kom in innan min isåfall!

Bra för dig :) jag har inte bråttom. Men lite konstigt är det allt...

Publicerat

Lämnade ansökan på studsare och ljuddämpare för fyra veckor sen i Luleå. Ringde nyss och kollade hur det gick och fick svaret att de jobbar med ansökningar lämnade i december. Tidigare har det tagit runt två veckor.

Publicerat

Två dagar innan min ansökan. Tänk om det kom ett brev i posten imorgon.. Nä sån tur har man väl inte..

telefonskrivet

Ingen licens idag?

Publicerat

Ingen licens idag?

Nope.. :-/

telefonskrivet

Publicerat

Fick licensen på pipan tidigare men bössan lyser med sin frånvaro. Tråkigt för jag kan inte åka och jaga med bara inköpstillståndet och licensen på 17hmr pipan. Lite märkligt också när jag fick inköpstillstånd på båda samtidigt och vapenhandlaren lämnade in pappren samtidigt för både vapen och extrapipa. Har varit till polisen och frågat. Hon tog alla uppgifter och kollade och jodå allt var i sin ordning.

Publicerat

I måndags hade det gått 10 veckor sen de fick min ansökan på Sako 75 9,3x66:an (enligt mailsvar i veckan tar det "minst 12 veckor" innan man får handläggare på sin ansökan...). Ett byte av ett klass 1-vapen mot ett annat - borde vara ett EXTREMT simpelt ärende att handlägga. Jag ruttnade och JO-anmälde Polismyndigheten i Västra Götaland. Hoppas fler gör samma sak.

http://www.jo.se/sv/JO-anmalan/

Publicerat

Har också JO-anmält. Fick hem ett brev där det stod att de har lagt ned ärendet.