Publicerat Februari 22, 201412 yr Har också JO-anmält. Fick hem ett brev där det stod att de har lagt ned ärendet. Bra att du anmälde iaf. Många bäckar små bli förhoppningsvis till en stor å.
Publicerat Februari 23, 201412 yr Har någon JO-anmälan lett till några krav på åtgärder från polisens sida? Vill minnas att jag läst att nya anmälningar läggs ner eftersom det redan finns en liknande under övervägande. Kan iofs vara önsketänkande också. Men har JO sagt "det här var inte bra, organisera er bättre till 2015..." ännu? Eller funderar man fortfarande?
Publicerat Februari 23, 201412 yr Har någon JO-anmälan lett till några krav på åtgärder från polisens sida? Vill minnas att jag läst att nya anmälningar läggs ner eftersom det redan finns en liknande under övervägande. Kan iofs vara önsketänkande också. Men har JO sagt "det här var inte bra, organisera er bättre till 2015..." ännu? Eller funderar man fortfarande? jo har bett polisen om en förklaring och plan på hur det.ska bli bättre, har jag för mig. De fick något datum på sig i januari men fick det flyttat till april..telefonskrivet
Publicerat Februari 23, 201412 yr jo har bett polisen om en förklaring och plan på hur det.ska bli bättre, har jag för mig. De fick något datum på sig i januari men fick det flyttat till april.. telefonskrivet Om JO får vänta tre månader på svar så undrar man ju hur länge vi ska behöva vänta.... Fast du och jag kommer ju att få våra licenser i veckan nu!
Publicerat Februari 23, 201412 yr Om JO får vänta tre månader på svar så undrar man ju hur länge vi ska behöva vänta.... Fast du och jag kommer ju att få våra licenser i veckan nu! ja det är nästan overkligt att det snart är dags :-Dtelefonskrivet
Publicerat Februari 23, 201412 yr ja det är nästan overkligt att det snart är dags :-D telefonskrivet Kommer knappt ihåg hur min bössa ser ut... Men det finns ju mycket som kan gå tokigt fortfarande så man ska väl inte rop HEJ än...
Publicerat Februari 25, 201412 yr Idag kom licensen! Väntat sedan 29/10-13 Stockholm. Får dock ge mig till tåls till lördag innan jag kan hämta muskedundret...
Publicerat Februari 25, 201412 yr Min kom också idag :-D inlämnad 25/10-13 i stockholm telefonskrivet
Publicerat Februari 28, 201412 yr Det är väl bra att problemet uppmärksammas i "vanlig" press. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article18453082.ab
Publicerat Februari 28, 201412 yr Har nog haft lite tur då min ansökan "bara" tagit 4 veckor. Det var i Ronneby
Publicerat Februari 28, 201412 yr Men detta är ju så jävla dåligt... Jag skrev ju tidigare om en bössa jag sålde till en kille i Stockholm, jag fick papper på överlåtelsen efter fem månader men nu en vecka senare har köparen fortfarande inte fått sin licens...!? Man blir ju så less....
Publicerat Februari 28, 201412 yr Lämnade in en ansökan i dag på en Tikka m55 308 Win till Polisen i Trollhättan, men det är väl Göteborg som sköter hela Västra Götaland nu förtiden? Bara att vänta och se
Publicerat Februari 28, 201412 yr Hade tänkt att göra en radikal förändring av vapen innehavet . Sälja fyra vapen (ett hagelvapen, en 222:a, en drilling & en dubbelstudsare) för att satsa vunnet kapital på en annan dubbelstudsare eller kanske en dubbelstudsar drilling men var igår på WB & fick info om att väntetiden på en vapenlicens var minst 5 månader. Då fick det vara . //Lasse D PS Min gamla Husqvarna & Manlichern på signatur bilden skulle finnas kvar.
Publicerat Februari 28, 201412 yr Lämnade in en ansökan i dag på en Tikka m55 308 Win till Polisen i Trollhättan, men det är väl Göteborg som sköter hela Västra Götaland nu förtiden? Bara att vänta och se Jag lämnade in min 2 dec och fick min i onsdags och då sa kamrater att det var ju snabbt så e det Gbg så får du vänta lääääänge suck
Publicerat Februari 28, 201412 yr Hade tänkt att göra en radikal förändring av vapen innehavet . Sälja fyra vapen (ett hagelvapen, en 222:a, en drilling & en dubbelstudsare) för att satsa vunnet kapital på en annan dubbelstudsare eller kanske en dubbelstudsar drilling men var igår på WB & fick info om att väntetiden på en vapenlicens var minst 5 månader. Då fick det vara . //Lasse D PS Min gamla Husqvarna & Manlichern på signatur bilden skulle finnas kvar. För mig tog det rätt precis fyra månader från slutet på oktober tills nu i veckan och känslan är att de fått upp farten ordentligt. Det ryktas om nyanställda och helgarbete.
Publicerat Februari 28, 201412 yr Fick licens på kombin idag. Den lämnades in i november. Har 3 pipor Till inne men det lär tA tid det med.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Polisen i Norrbotten drar åt svångremmen runt pistolskyttarna. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5798581
Publicerat Mars 4, 201412 yr Polisen i Norrbotten drar åt svångremmen runt pistolskyttarna. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5798581 Började för ett bra tag sen.Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Mars 4, 201412 yr Började för ett bra tag sen. Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 Ja, jag har hört talats om det förut, men det var först igår som det kom ut i pressen/radion för första gången som jag vet.
Publicerat Mars 4, 201412 yr kommer i dag klockan 1300 ringa till vapen gruppen i sthlm, just för att de vill att jag skulle göra det för 1mån sedan, och höra vad de säger. När jag pratade med dem då så var det 5 nyanställda och de hade då minskat licenstiden redan. Återkommer i ärendet när jag har pratat med "The Guardians of the licens"
Publicerat Mars 4, 201412 yr Återkom gärna med en uppdatering var de befinner sig på för handläggningsdatum:-) Skickat från min HUAWEI Y300-0100 via Tapatalk
Publicerat Mars 4, 201412 yr Ja, nu när familjelivet har lugnat sig så kommer här respons! Ringde 3 gånger till dom, samma sak varje gång, en signal sedan upptaget ton. Det är väll många som ringer... Nytt försök i morgon.
Publicerat Mars 5, 201412 yr Pratade med en licenshandläggare igår som lät så sjukt trött och uppgiven, han sa något om "ärthjärnorna på rps" och bara suckade. Tyckte synd om honom...
Publicerat Mars 6, 201412 yr skickade in ansökan i stockholm på dämpare i förrförra veckan, läste då också på stockholmspolisens hemsida att man inte längre ska betala in avgiften i förskott utan vänta på inbetalningskort, men... när kommer det då?