Publicerat Februari 11, 201412 yr Stockholm. Sökte den 24 september 2013 och fick licensen idag! Coolt, jag sökte i slutet på oktober så jag borde få min om en månad då! Om uppgifterna i tråden stämmer så har de rivit av alla ansökningar från någon gång i augusti till 24e september på sex dagar. Det inger ju hopp.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Coolt, jag sökte i slutet på oktober så jag borde få min om en månad då! Om uppgifterna i tråden stämmer så har de rivit av alla ansökningar från någon gång i augusti till 24e september på sex dagar. Det inger ju hopp. Licenshandläggningen ingjuter inget som helst hopp.....
Publicerat Februari 11, 201412 yr Coolt, jag sökte i slutet på oktober så jag borde få min om en månad då! Sedan så kommer en stor vapenauktion att behandla, inte att förglömma WB's novemberauktion vilket kan innebära en liten puckel att komma över och senarelägga hoppet.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Sedan så kommer en stor vapenauktion att behandla, inte att förglömma WB's novemberauktion vilket kan innebära en liten puckel att komma över och senarelägga hoppet. Jag lämnade ju in i slutet på oktober och WB's auktion var den 10 november, så jag borde klara mig precis...
Publicerat Februari 12, 201412 yr Lämnade in 30/9, fick lappen igår Stockholm?Edit: kunde inte se att det stod Location: Stockholm när jag kollade på mobilen.
Publicerat Februari 12, 201412 yr Nån som fått vänta "länge" i Jämtland/Östersund? Eller e de bara jag som får vänta mer än en vecka?
Publicerat Februari 12, 201412 yr Vecka 47 låter ju lovande, jag gick in med inställningen att jag är nöjd om den kommer innan sommaren, men det lär ju gå snabbare än så! Lämnade in den 27/12 på en Beretta A300 outlander!
Publicerat Februari 13, 201412 yr Om uppgifterna i tråden stämmer så har de rivit av alla ansökningar från någon gång i augusti till 24e september på sex dagar. Det där bygger på antagandet att alla ansökningar ligger i samma hög. I Stockholm har vi normalt sett samma handläggare tills de slutar eller går i pension (eller ytterligare anställs), så de ligger i din handläggares hög.
Publicerat Februari 13, 201412 yr Det där bygger på antagandet att alla ansökningar ligger i samma hög. I Stockholm har vi normalt sett samma handläggare tills de slutar eller går i pension (eller ytterligare anställs), så de ligger i din handläggares hög.Single Server, Single Queue alltså? Låt oss hoppas att det nya hånade systemet erbjuder Multiple Servers, Single Queue istället.
Publicerat Februari 13, 201412 yr Det där bygger på antagandet att alla ansökningar ligger i samma hög. I Stockholm har vi normalt sett samma handläggare tills de slutar eller går i pension (eller ytterligare anställs), så de ligger i din handläggares hög. Jag har ju, som jag tidigare nämnt, väntat sedan slutet på oktober så jag greppar efter halmstrån för att överhuvudtaget få nån uppgift om när licensen kan tänkas komma...
Publicerat Februari 13, 201412 yr Jag har ju, som jag tidigare nämnt, väntat sedan slutet på oktober så jag greppar efter halmstrån för att överhuvudtaget få nån uppgift om när licensen kan tänkas komma... Var i landet? Har en kompis som lämnade in ansökan 28/10-13 och fick licensen i lådan 28/1-14. I skåne, han första licens
Publicerat Februari 13, 201412 yr Var i landet? Har en kompis som lämnade in ansökan 28/10-13 och fick licensen i lådan 28/1-14. I skåne, han första licens Stockholm, sökte 29/10-13.
Publicerat Februari 13, 201412 yr Stockholm, sökte 29/10-13. Stockholm, sökte 24/9-13 fick min licens i tisdags (11/2-14) men de har anställt 5 nya handläggare, så de borde gå lite fortare nu, men räkna med minst en månad till.
Publicerat Februari 14, 201412 yr Har de anställt mer folk i Skåne också eller det är bara stockholm som fick mer personal ?
Publicerat Februari 14, 201412 yr Hej! Någon som har ansökt om licens i Linköping/Östergötland och har något hum om väntetid där?
Publicerat Februari 15, 201412 yr Fick reda på detta när jag skulle köpa en ny pipa. Efter att v-handlaren skickat in licensansökan, så skulle plisen skicka en fil till Kiruna, som i sin tur skulle skicka en räkning inom 2 veckor till mig. När räkningen är betald, så skickar Kiruna tillbaka en fil som säger att ansökan är betald. Då plockas ansökan fram o börjar bearbetas. Skulle endast ta 8-10 veckor. Med det nya systemet. Detta sa v-handlaren till mig. Får se om detta stämmer, har hittills tagit 4-6 veckor innan nya systemet.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Pratade med en handläggare i malmö idag, Dom är på vecka 47 nu. Låter lätt optimistiskt? Jag ansökte 10 oktober (v41) och fick licenserna i förrgår. Förvisso hade min handläggare varit sjuk en vecka, fick jag veta, och de har ju ingen anledning att uppge något annat än verkligheten.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Går det snabbare eller långsammare att få licenser för målskytte/skidskytte/samling?
Publicerat Februari 15, 201412 yr Fick hem min licens nu i veckan, lämnade in den 13 november, så 12 veckor har man väntat....
Publicerat Februari 16, 201412 yr Går det snabbare eller långsammare att få licenser för målskytte/skidskytte/samling?tror det brukar gå långsammare generellt.telefonskrivet
Publicerat Februari 16, 201412 yr Fick hem min licens nu i veckan, lämnade in den 13 november, så 12 veckor har man väntat....Vart nånstans?telefonskrivet
Publicerat Februari 16, 201412 yr Single Server, Single Queue alltså? Låt oss hoppas att det nya hånade systemet erbjuder Multiple Servers, Single Queue istället. Jag tror inte man tänker göra om bara för att man får ett nytt system, jag utgår från att det även i framtiden är så att första gången man söker ett tillstånd (behöver inte vara vapen) så tilldelas man en handläggare som man sen behåller så länge den jobbar kvar (med undantag för semestervikarier som jag har pratat med några gånger). Vad jag har fattat är det här nya systemet just för vapenlicenser och i så fall behåller de ju de andra för alla andra slags tillstånd? En sak jag läste nyligen och blev överraskad över var att det finns ett förslag om att låta handläggarna få direkttillgång till NVVs register, vilket alltså måste betyda att de pga sekretessen inte har idag. Råkade i veckan höra, men kan inte verifiera, att i Stockholm hanteras det ca 7000 vapenlicensansökningar / år.