Publicerat Januari 9, 201412 yr Mmm.. kan ju bara gå till mej själv när man köpte första bössorna, man hängde på telefonen för att få besked en timme efter att ansökan är inlämnad När man vart äldre kanske man kunde ge sig till tåls en vecka.. Nu kan man nog vänta en månad när man är riktigt sugen. Klart detta tar tid utan tvekan.
Publicerat Januari 10, 201412 yr Nytt bakslag. Jag skickade ju in ansökan 29/10 förra året och ringde idag för att kolla att de tagit emot den. Det hade de inte... jag pratade med två stycken och ingen kunde hitta den. Där fick man för att jag hållit mig från att ringa tidigare. Tack och lov så kunde de se att jag betalat då så jag hamnar inte längst bak i kön nu när jag skickade in igen.
Publicerat Januari 10, 201412 yr Kom igen tanterna på Dalapolisen, käääämpa Tog sex veckor för mig senast... Detta var innan jul/nyår och datastrul.
Publicerat Januari 10, 201412 yr Fick mail nu att ansökan var mottagen och att jag skulle få avi på ansökningsavgiften. den betalade jag ju när jag ansökte förra gången. Tur att man är partiellt föräldraledig så man har tid att fixa med sånt här...
Publicerat Januari 10, 201412 yr Jag måste säga att de är snabba på att svara på mail på tillståndsenheten i Stockholm. Jag skrev att jag redan betalat avgiften när jag sökte första gången och fick svar inom en halvtimme att jag kunde bortse från avin jag kommer att få. Nu är det bara att vänta igen då.
Publicerat Januari 10, 201412 yr Jag måste säga att de är snabba på att svara på mail på tillståndsenheten i Stockholm. Jag skrev att jag redan betalat avgiften när jag sökte första gången och fick svar inom en halvtimme att jag kunde bortse från avin jag kommer att få. Nu är det bara att vänta igen då. Kul! Jag har missat, men vad är det för pang du väntar licens på?
Publicerat Januari 10, 201412 yr Kul! Jag har missat, men vad är det för pang du väntar licens på? En Fausti hagelbock. Påminner om ett korvbröd tydligen... http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/45815-fausti-elegant/#entry745744
Publicerat Januari 12, 201412 yr Jag ringde igen i förra veckan , och då sa dom ca fem veckor.... Har redan väntat i 14:( jag har skickat in en JO anmälan pga att jag tycker att väntetiderna är helt oacceptabla... Tycker alla som är missnöjda bör göra d. Om tillräckligt många gör så så kan dom ju inte låta nuvarande system fortgå, utan kanske göra nåt åt saken?
Publicerat Januari 13, 201412 yr Jag ringde igen i förra veckan , och då sa dom ca fem veckor.... Har redan väntat i 14:( jag har skickat in en JO anmälan pga att jag tycker att väntetiderna är helt oacceptabla... Tycker alla som är missnöjda bör göra d. Om tillräckligt många gör så så kan dom ju inte låta nuvarande system fortgå, utan kanske göra nåt åt saken? Vart i landet var detta? 19 veckor låter ju hel sjukt, det är ju över fyra månader.
Publicerat Januari 13, 201412 yr Två månader kortare än Stockholm.. telefonskrivet Är väntetiden sex månader i stockholm?
Publicerat Januari 13, 201412 yr Är väntetiden sex månader i stockholm?Ja det var iaf svaret jag fick förra veckan. Min är inlämnad i oktober och jag kunde tidigast få den i mars, kanske senare. De handlade mitten av augusti nu, precis som de gjorde i början av december.telefonskrivet
Publicerat Januari 13, 201412 yr Är väntetiden sex månader i stockholm?Ja det var iaf svaret jag fick förra veckan. Min är inlämnad i oktober och jag kunde tidigast få den i mars, kanske senare. De handlade mitten av augusti nu, precis som de gjorde i början av december.telefonskrivet
Publicerat Januari 13, 201412 yr Detta var oxå i Stockholm.... Jaha då har väl väntetiden ökat igen då antar jag.... Helt jävla galet..
Publicerat Januari 13, 201412 yr Ja det var iaf svaret jag fick förra veckan. Min är inlämnad i oktober och jag kunde tidigast få den i mars, kanske senare. De handlade mitten av augusti nu, precis som de gjorde i början av december. telefonskrivet Det låter som någon har haft ett långt jullov... bara att hoppas att de sätter en jäkla fart nu då när de är utvilade
Publicerat Januari 13, 201412 yr Ringde tillståndsenheten nyss. Nu säger dom fem månader.... Som det ser ut just nu.. Men nya systemet krånglar så den tiden lär ju öka.... De e nu man börjar fundera på att flytta
Publicerat Januari 13, 201412 yr Ja det var fem månader för mig också men med reservation för att det var den optimistiska beräkningen.. :-P ja ett par mil norrut ligger ju uppsala bra till med licenstider. telefonskrivet
Publicerat Januari 13, 201412 yr Fem månader!? Det är ju för fan skandal, jag blir så less... Sålde ju min bock till en kille i stockholm, tror papperen skickades in i slutet på oktober. Den bössan lär jag väl få ha kvar i skåpet ett tag till då. Det är ju sjukt, när nästa bössa avyttras så byter jag nog in eländet hos någon handlare. Det funkar inte att behöva vänta ett halvår på att bli av med bössan och få betalt.
Publicerat Januari 14, 201412 yr Nytt bakslag. Jag skickade ju in ansökan 29/10 förra året och ringde idag för att kolla att de tagit emot den. Det hade de inte... jag pratade med två stycken och ingen kunde hitta den. Där fick man för att jag hållit mig från att ringa tidigare. Tack och lov så kunde de se att jag betalat då så jag hamnar inte längst bak i kön nu när jag skickade in igen. Inget annat än ren jävla skandal att dom slarvar bort en ansökan som ska diarieföras på en gång. Anmäl för tjänstefel:angry: Sånt slarv visar bara återigen att dom inte klarar uppdraget med licenshanteringen. Slarvar dom bort sånt så undrar man ju vad mer som försvinner? Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 14, 201412 yr Mats vem skall man anmäla då? Chefen för tillståndsenheten för att inte ha bättre ordning eller den tjänsteman som eventuellt hade ansvaret för att öppna och diarieföra posten den troliga dagen då ens ansökan kom in per post? Det kan gå, helt klart, men helt klart skall det vara frågan om ett brottsligt eller väldigt ovarsamt handlande för en sådan anmälan, jag bedömer att iom att man inte vet hur det har hanterats är det lönlöst med en anmälan om tjänstefel. En JO-anmälan å andra sidan det är en sak där man kan ha framgång, exempelvis vet jag att man i sthlm tidigare har lagt på hög och diariekör allt en dag eller en vecka senare, allt efter som myndigheten känner att den mäktar med, det är JO-mässigt agerande, så rikta arbetet åt det hållet. /Christian
Publicerat Januari 14, 201412 yr Västra Götaland Seg väntetid Jaja då har man ju i alla fall något att se fram emot i februari-mars Lämnade in min ansökan den 10:e december. Hej Niklas, Det är lång väntetid på handläggare, de har börjat dela ut ärenden som inkom i slutet av oktober – början av november. Så du får nog tyvärr vänta minst 4 veckor, men det är väldigt svårt att säga exakt. Vänliga hälsningar Tillståndsgruppens expedition
Publicerat Januari 14, 201412 yr I Uppsala går det alltid ganska fort. Problemet är bara att man inte kan lämna in och betala ärendet om man jobbar kontorstider, för receptionen är inte kvällsöppet