Publicerat Mars 6, 201412 yr Nej, med det nya systemet går det inte att betala in i förskott, fick mitt inbetalningskort efter en vecka, VÄ Göta...
Publicerat Mars 6, 201412 yr Jag betalade på stationen i Trollhättan när jag lämnade ansökan i fredags.
Publicerat Mars 6, 201412 yr Ja om du väljer att gå via en station så går det att betala som vanligt, men inte via bankgiro.
Publicerat Mars 12, 201412 yr Ska bli spännande och se hur lång tid licensen i Borås tar denna gången, det är sambon som efter avklarad jägarexamen igår sökte licens på en hagelpang.... som vapenhandlarn sa ja har du tur kanske du får den innan jakten börjar.... eftersom det är hans första vapen så lär det väll ta ännu längre tid....
Publicerat Mars 13, 201412 yr Postade licensansökan på en sako vixen .222 till Stockholmspolisen idag så nu är man här igen. Tror ni den hinner komma innan helgen?
Publicerat Mars 13, 201412 yr Ca. två månader i Dalarna just nu fick jag besked om via e-post. Imorgon lämnas en ansökan på en 640 8x57js in så kommer man gå och vänta ihjäl sig igen....
Publicerat Mars 18, 201412 yr Lämnade in licensansökan idag... Förra året tog det drygt 4 veckor, så det ska bli spännande att se hur lång tid det tar denna gång
Publicerat Mars 18, 201412 yr Lämnade in ansökan i Umeå 10/3, tidigare har jag bara behövt vänta 5 arbetsdagar.. höll på att smälla av när dom sa att väntetiden är 4-8 veckor!
Publicerat Mars 18, 201412 yr Lämnade in ansökan i Umeå 10/3, tidigare har jag bara behövt vänta 5 arbetsdagar.. höll på att smälla av när dom sa att väntetiden är 4-8 veckor! Förhoppningsvis tog dom bara i :/ 4 veckor tycker jag är mer än nog!
Publicerat Mars 18, 201412 yr Förhoppningsvis tog dom bara i :/ 4 veckor tycker jag är mer än nog! Jag hoppas verkligen det är så.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Väntat sen 20/1, Västra Götaland, har snart glömt vad jag söker licens för!
Publicerat Mars 20, 201412 yr 8-12 veckor i Norrbotten just nu enligt handläggarna. Det är ju helt förkastligt! De som tar Jägarexamen i Juli hinner ju knappast få någon licens till jaktpremiären 1 sep...
Publicerat Mars 20, 201412 yr Skickade in en ansökan på en dödslivsfarlig .22lr-växelsats i slutet av november. Inte hört något. Kan tycka att en växelsats bara borde skrivas ut, den är ju inte farlig i sig och ett komplett vapen har jag ju redan. Härliga VG...
Publicerat Mars 24, 201412 yr Sådärja, lämnade in ansökan på en beretta a300 den 27/12, licensen damp ner i lådan idag den 24/3, Skåne.
Publicerat Mars 24, 201412 yr Sådär ja, 4 veckor för en licens i Stockholm... Nåja, en liten sanning med modifikation. Vapnet i fråga är en startrevolver vars licens gick ut idag och eftersom jag inte hört något på 4 veckor åkte jag in till Tillståndsenheten och frågade hur jag skulle göra, ville ju aaaabssssoluuuut inte göra fel. Tog 15 minuter sedan kom en handläggare ut med en ny licens till mig. Ibland kan dom, tackade och bockade å det djupaste.
Publicerat Mars 25, 201412 yr Idag skriver Piteå-Tidningen om väntetiden i norrbotten. Polisen säger att väntetiden är minst tre månader och att jägare ska söka licens nu om de vill jaga med vapnet i höst. Blir inte så lite trött på det här.
Publicerat Mars 25, 201412 yr Idag skriver Piteå-Tidningen om väntetiden i norrbotten. Polisen säger att väntetiden är minst tre månader och att jägare ska söka licens nu om de vill jaga med vapnet i höst. Blir inte så lite trött på det här. Innan det nya systemet så var väntetiden 3 dagar om jag skickade in ansökan från Kalix med polisens post. Kanske 2 dagar om jag hade åkt till Luleå själv o lämnat in ansökan direkt till licenstanterna. Innan våran licenstant blev förflyttad till Luleå så fick jag licensen på 1 dygn.
Publicerat Mars 25, 201412 yr Samtal med Göteborg idag! Lämnade in för 8 veckor sedan, har ej fått handläggare och tanten sa att dem jobbar med december fortfarande. Svaret på väntetiden var "ett par veckor till". Detta är en tjänst man betalar för...haha jävla myndigheter