Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat
Pratade med Licens i stockholm idag. De låg på ansökningar som kommit in 7 Juli. :wacko:

Ja men det är ju inte så farligt, 7-8 veckor således återstår att se hur man klarar älgpangsvågen av ansökningar som kan bildas så här års,

jag är så luttrad numera att jag snarare ser de som en lottovinst när licenser väl landar hemma, har tom vid ett tillfälle glömt bort att jag hade en pang på väg in, säger iofs en del om mig som person.

Det var en av de där puffrorna som bara studsade i kassavalvet.

Har själv en ansökan inskickad den 19/8, den torde således vara klar om 6 veckor.

/Chris

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat
Ja men det är ju inte så farligt, 7-8 veckor således återstår att se hur man klarar älgpangsvågen av ansökningar som kan bildas så här års,

jag är så luttrad numera att jag snarare ser de som en lottovinst när licenser väl landar hemma, har tom vid ett tillfälle glömt bort att jag hade en pang på väg in, säger iofs en del om mig som person.

Det var en av de där puffrorna som bara studsade i kassavalvet.

Har själv en ansökan inskickad den 19/8, den torde således vara klar om 6 veckor.

/Chris

Okej jag glömmer nog inte min licens i förstahand, Hela älgjakten för i år står och hänger på den ;( Gillar inte när man inte kan påverka saker själv. De hade massa extra personal nu också mycket beror på hur länge de får vara kvar. Men hoppas de fortsätter med prioritering på Klass 1 bössorna.

Publicerat

Kan inte fatta att det tar sådan tid. Köpte en ny pang nu under semestern och lämnade in ansökan till den lokala shiriffen som skickar den vidare till Helsingborg. Det tog en vecka så låg den på lådan, snabbt och smidigt.

Publicerat
Kan inte fatta att det tar sådan tid. Köpte en ny pang nu under semestern och lämnade in ansökan till den lokala shiriffen som skickar den vidare till Helsingborg. Det tog en vecka så låg den på lådan, snabbt och smidigt.

Du ser! Vissa har det bra :lol:

Publicerat
Kapten Krok: Om man har en "säker källa". Alltså att man vet att man får ut vapenskåpet och vet modellen, ja då finns det väl inget som säger att man måste ha skåpet för att söka licens? Själv jagade jag begagnat så jag visste inte.

Nej då, det går nog alldeles utmärkt. I värsta fall är det väl bara att vänta med att hämta vapnet tills man fått hem skåpet. Men det hade ju varit lite drygt att få hem vapnen innan skåpet och få påhälsning för kontroll av vapenförvaringen ;)

Publicerat

På måndag är det två veckor sedan jag sökte licens.. Får se om licensen kommer innan vapenskåpet.. :D

Publicerat

Och mindre än 10 mil öster om dig har jag suttit i 4 veckor och väntat hittils... :lol: Man får väl ta och gratulera för den korta väntetiden då :D

Min ansökan skickades till Lund, enligt polisens växel beror det på att jag är född inom ett visst datumintervall, vad är det för konstigt system? Hade det inte varit smidigare om varje polisstation hade tagit hand om de ansökningar de fått in, ev. att de kunde hjälpa varandra om vissa hade mycket mer än andra.

Nej, om jag hade varit diktator så hade allt varit mycket bättre :lol::P

Publicerat

Fick min Licens på min Remington 30 06 idag! SNABBT gick det i stockholm :D

Publicerat

Ser att jag inte skrivit, men fick hem min licens i fredags.. Tog två veckor och 4 dagar för en första gångs sökande ungjävel... :huh:

Publicerat
Ser att jag inte skrivit, men fick hem min licens i fredags.. Tog två veckor och 4 dagar för en första gångs sökande ungjävel... :D

Grattis grattis :D slog dig med 3 dagar då! Och i stockholm. De måste gjort en jäkla ride! Folk har fortfarande väntat 6 veckor utan resultat :D men 2 veckor tog det för mig som förstagångs sökane :huh:

/Mattias Å

Publicerat
Grattis grattis ;) slog dig med 3 dagar då! Och i stockholm. De måste gjort en jäkla ride! Folk har fortfarande väntat 6 veckor utan resultat ;) men 2 veckor tog det för mig som förstagångs sökane :unsure:

/Mattias Å

Två veckor tog det för mig med, som också var förstagångssökare. :D Det tycker jag är helt okej tid.

Publicerat
Fick min Licens på min Remington 30 06 idag! SNABBT gick det i stockholm :unsure:

Åslund- inte nog med att du fick den i hand i god tid, nu är den skottställd och i ordning för jakten, välskjutet av dig btw.

/Christian

Publicerat
Åslund- inte nog med att du fick den i hand i god tid, nu är den skottställd och i ordning för jakten, välskjutet av dig btw.

/Christian

Absolut! Det är också ett stort + , tur att det var en erfaren kille där som hjälpte till! Ska lägga upp tavlorna senare när jag hittat en scanner.

/Mattias Å

• 1 month later...
Publicerat

Är så satans nöjd ;) Fick licensen för tikkan i lådan idag och det hela tog nästan 3 veckor. tycker det gick riktigt fort för att va inom sthlm län:D

mvh en glad daddy

Publicerat
Är så satans nöjd B) Fick licensen för tikkan i lådan idag och det hela tog nästan 3 veckor. tycker det gick riktigt fort för att va inom sthlm län:D

mvh en glad daddy

De verkar ha fått upp lite fart i fjollträsk nu =)

Själv är jag rätt nöjd. Förra veckan lämnade jag in licensansökan på tisdag morgon, fick hem den i brevlådan torsdag. Så ni bor ändå fel ;)

Publicerat
Är så satans nöjd ;) Fick licensen för tikkan i lådan idag och det hela tog nästan 3 veckor. tycker det gick riktigt fort för att va inom sthlm län:D

mvh en glad daddy

Snyggt!

Jag går ju oxå i väntans tider... fick beskedet 4-6 veckor av tantiluran på Kungsholmen

Publicerat

Själv är jag rätt nöjd. Förra veckan lämnade jag in licensansökan på tisdag morgon, fick hem den i brevlådan torsdag. Så ni bor ändå fel B)

Det är så det ska vara:)

Publicerat
Snyggt!

Jag går ju oxå i väntans tider... fick beskedet 4-6 veckor av tantiluran på Kungsholmen

Jag fick beskedet 6 veckor men det stämde inte så bra:)

hoppas du har lika tur som jag då:)

Publicerat

Själv är jag rätt nöjd. Förra veckan lämnade jag in licensansökan på tisdag morgon, fick hem den i brevlådan torsdag. Så ni bor ändå fel :)

Det var ungefär som för mig jag lämnade in ansökan på Måndag i förra veckan och hade licensen i brevlådan denna måndag det tog alltså en vecka !

Bra jobbat eller........ B)

Publicerat

Funderar bara...

Varför centraliserar man inte vapenlicenshanteringen?

Tillsätt ett kontor, som tar alla vapenlicenser, för hela landet.

Det slipper skilja mellan olika områden.

Deras arbetsuppgift är enbart att hantera licenser. De blir då experter.

Det blir ingen särskiljning mellan om man bor i sthlm eller i norrland.

Denna avdelning kan med glädje förläggas till landsbyggden då det borde kunna erbjuda 50 talet jobb.

Eller är jag ute och snurrar?

Publicerat

Polaren köpte bössa på Walter Borg i lördags, fick licensen på onsdag! :huh:

Min är oxå klar, tog 10 dagar! ;)

Publicerat

Min är oxå klar, tog 10 dagar! ;)

Grattis:)

Publicerat

Min är oxå klar, tog 10 dagar! :D

Orättvist ;)

Publicerat
Jag fick beskedet 6 veckor men det stämde inte så bra:)

hoppas du har lika tur som jag då:wacko:

Haha, de blandade nog ihop våra ansökningar då, för jag fick beskedet att det skulle ta 2-3 veckor, men jag fick den inte förrän efter mer än 6 veckor :P

Publicerat

Min ansökan tog 1,5 vecka men ja fick hem licensen 9 dagar efter att den blivit godkänd. Så då gick man en vecka o vänta i onödan känns det som. <_<

Roffe