Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

ingen jag känner har väntat mer än 2 vecka på licensen här omkring fan inte ens min första licens tog knappt en vecka ändå ska det enligt rykte skickas ner till blöteborg å bearbetas där

mitt genomsnitts tid är 4 dagar från att jag har lämnat in licensen tills jag har den i lådan

blöteborg=göteborg :unsure::lol:

• 2 weeks later...
  • Svar 2,2k
  • Visningar 269,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Nu ska vi se om det blivit bättring här i ”Fjollträsk”!

Lämnade in en licensansökan i dag, jag frågade om ungefärlig väntetid och fick svaret en kanske två veckor.

så nu är det bara att vänta med spänning! :lol:

Publicerat
Nu ska vi se om det blivit bättring här i ”Fjollträsk”!

Lämnade in en licensansökan i dag, jag frågade om ungefärlig väntetid och fick svaret en kanske två veckor.

så nu är det bara att vänta med spänning! :P

Jag tycker det gick super på min första bössa. Ansökte 25 AUG i år och fick den 2 veckor senare B)

Publicerat
Jag tycker det gick super på min första bössa. Ansökte 25 AUG i år och fick den 2 veckor senare B)

Min förra licens som jag skickade in i juni tog nästan 7 veckor!

Den innan det tog på dagen 2 veckor.

Så det varierar lite! :P

Publicerat
Vet inte hur aktuellt detta är men i Stockholm så hanteras alla licenser på tillståndsavdelningen på Kungsholmen oavsett vart i länet man bor. Lämnar man in i Södertälje så går ansökan med internpost iaf till stan så tja det spelar ingen som helst roll.

Hur Skåne är organiserat vet jag inte men jag skulle kunna tänka mej att det är likvärdigt..

Mvh!

i skåne beror det på vilken dag i vilken månad du e född i antingen går dom till helsingborg eller malmö så har jag fått det förklarat för mig MVH Rikard

• 1 month later...
Publicerat

Lämnade in min ansökan 22/12 och fick den i brevlådan idag.

De är bara att bocka och tacka Hudiksvallspolisen. De tog emot den dag1, behandlade och skickade den dag2 och jag fick den dag3. Snabbare än så kan man inte begära.

Publicerat
Lämnade in min ansökan 22/12 och fick den i brevlådan idag.

De är bara att bocka och tacka Hudiksvallspolisen. De tog emot den dag1, behandlade och skickade den dag2 och jag fick den dag3. Snabbare än så kan man inte begära.

Jag kan faktiskt briljera med att ha fått min första licens ännu snabbare! Det tog mig totalt 6 timmarl.

Detta var mitt första egna vapen som 17 åring i Finland. Efter avklarad jägareexamen åkte jag in till polisen i grannbyn och hämtade en blankett för att skaffa inköpstillstånd, fixade underskrifter från 2 trovärdiga personer på att jag var lämplig som vapenägare. Tillbaks till polisen som tillstyrkte ansökan, iväg till affären med tillståndet, köpte min första enpipiga Baikal hagelbössa. Tillbaks till polisstationen med ifylld blankett om nummer m.m. Polisen skrev ut licensen direkt till en kostnad av 24 mark.

Detta var 1980

Här i Gästrikland, Sandviken brukar det ta styvt en vecka att få licens. Ibland inom en vecka.

• 3 months later...
Publicerat

I fredags den 16/4 vid 11 tiden lämnade jag in och betalade en licensansökan på Kungsholmen i Stockholm!

Idag onsdag 21/4 låg licensen i brevlådan, i går 20/4 fick kompisen jag köpte pangen av brevet om att han blivit avregistrerad som ägare på pangen!

Mindre än en veckas väntetid på licens i Stockholm? Jag vill inte verka cynisk men det känns som om det inte är sant! :rolleyes:

Publicerat

Eftersom du är i denna tråd antar jag att du tycker en vecka är för mycket?  :P

Fick banne mig vänta 4 jävla veckor på att licenstanterna fick ur tummarna ur arslet...  :rolleyes::wub:

Publicerat

Tvärt om tvärt om! :rolleyes:

Jag är mycket positivt överraskad av den extremt korta handläggningstiden! 2 till 7 veckor är mera normalt för Stockholm!

Jag räknade med minst 2 veckor när jag lämnade in ansökan!

Det finns ju en del ”lantisar” här som skrutit om sina korta handläggningstider. Så jag tänkte faktiskt bara upplysa om att det faktiskt kan gå snabbt i fjollträsk också! Ibland!!! :wub:

Lasse.N urbaniserad ”lantis”

Publicerat

Väntetiden här i Sundsvall är för hemska, jag fick vänta hela helgen på drillinglicensen :rolleyes: och ändå lämnade jag in ansökan före lunch i fredags. Tjejerna här är fantastiska, är det ok juridiskt om vi några som tycker lika som kommer med blommor eller tårta till dom, sånt bör ju ändå uppmuntras?

Publicerat
Väntetiden här i Sundsvall är för hemska, jag fick vänta hela helgen på drillinglicensen ;) och ändå lämnade jag in ansökan före lunch i fredags. Tjejerna här är fantastiska, är det ok juridiskt om vi några som tycker lika som kommer med blommor eller tårta till dom, sånt bör ju ändå uppmuntras?

Fy fan det va skönt att höra:) flyttar upp i dom trakterna på måndag:D

Publicerat
Fy fan det va skönt att höra:) flyttar upp i dom trakterna på måndag:D

Näe! Fan.. Ingen till klyktattare...  ;)

Publicerat
Näe! Fan.. Ingen till klyktattare...  ;)

Haha vadå klyktattare?

mvh

Publicerat

Haha okej tack för informationen ^_^

mvh

Publicerat

4-6 veckor i Göteborg just nu! Har tidigare varit kortare enligt min erfarenhet. :rolleyes: Undrar hur det blir senare i år då.

Publicerat

jahopp. de är förjäkligt. 1!!! hel arbetsdag här i varberg just för stunden nu så :wub:

Publicerat

Just ja.. Igår kom min licens hemma, dvs. lite över 4 veckor r väntetiden här i Jämtland.

Publicerat

Och i Kronoberg nästan en hel vecka.. :unsure:

Publicerat
Och i Kronoberg nästan en hel vecka.. ;)

Jo, det gäller ju att välja bostadsort med omsorg :lol:

MVH

Alias

• 1 month later...
Publicerat

Fick min senaste licens igår, 3 veckor efter inlämnande. B) Handlagd i Ystad.

//Blyström

Publicerat

4 veckor i Göteborg, och då tog de också en som jag lämnat in senare... B)

Publicerat

min senaste var inlämnad på fredag och godkänd på måndag efter dock så var det lång leverans ^_^