Publicerat November 3, 200916 yr ingen jag känner har väntat mer än 2 vecka på licensen här omkring fan inte ens min första licens tog knappt en vecka ändå ska det enligt rykte skickas ner till blöteborg å bearbetas där mitt genomsnitts tid är 4 dagar från att jag har lämnat in licensen tills jag har den i lådan blöteborg=göteborg
Publicerat November 11, 200916 yr Nu ska vi se om det blivit bättring här i ”Fjollträsk”! Lämnade in en licensansökan i dag, jag frågade om ungefärlig väntetid och fick svaret en kanske två veckor. så nu är det bara att vänta med spänning!
Publicerat November 11, 200916 yr Nu ska vi se om det blivit bättring här i ”Fjollträsk”!Lämnade in en licensansökan i dag, jag frågade om ungefärlig väntetid och fick svaret en kanske två veckor. så nu är det bara att vänta med spänning! Jag tycker det gick super på min första bössa. Ansökte 25 AUG i år och fick den 2 veckor senare
Publicerat November 11, 200916 yr Jag tycker det gick super på min första bössa. Ansökte 25 AUG i år och fick den 2 veckor senare Min förra licens som jag skickade in i juni tog nästan 7 veckor! Den innan det tog på dagen 2 veckor. Så det varierar lite!
Publicerat November 12, 200916 yr Vet inte hur aktuellt detta är men i Stockholm så hanteras alla licenser på tillståndsavdelningen på Kungsholmen oavsett vart i länet man bor. Lämnar man in i Södertälje så går ansökan med internpost iaf till stan så tja det spelar ingen som helst roll.Hur Skåne är organiserat vet jag inte men jag skulle kunna tänka mej att det är likvärdigt.. Mvh! i skåne beror det på vilken dag i vilken månad du e född i antingen går dom till helsingborg eller malmö så har jag fått det förklarat för mig MVH Rikard
Publicerat December 28, 200916 yr Lämnade in min ansökan 22/12 och fick den i brevlådan idag. De är bara att bocka och tacka Hudiksvallspolisen. De tog emot den dag1, behandlade och skickade den dag2 och jag fick den dag3. Snabbare än så kan man inte begära.
Publicerat December 28, 200916 yr Lämnade in min ansökan 22/12 och fick den i brevlådan idag. De är bara att bocka och tacka Hudiksvallspolisen. De tog emot den dag1, behandlade och skickade den dag2 och jag fick den dag3. Snabbare än så kan man inte begära. Jag kan faktiskt briljera med att ha fått min första licens ännu snabbare! Det tog mig totalt 6 timmarl. Detta var mitt första egna vapen som 17 åring i Finland. Efter avklarad jägareexamen åkte jag in till polisen i grannbyn och hämtade en blankett för att skaffa inköpstillstånd, fixade underskrifter från 2 trovärdiga personer på att jag var lämplig som vapenägare. Tillbaks till polisen som tillstyrkte ansökan, iväg till affären med tillståndet, köpte min första enpipiga Baikal hagelbössa. Tillbaks till polisstationen med ifylld blankett om nummer m.m. Polisen skrev ut licensen direkt till en kostnad av 24 mark. Detta var 1980 Här i Gästrikland, Sandviken brukar det ta styvt en vecka att få licens. Ibland inom en vecka.
Publicerat April 21, 201016 yr I fredags den 16/4 vid 11 tiden lämnade jag in och betalade en licensansökan på Kungsholmen i Stockholm! Idag onsdag 21/4 låg licensen i brevlådan, i går 20/4 fick kompisen jag köpte pangen av brevet om att han blivit avregistrerad som ägare på pangen! Mindre än en veckas väntetid på licens i Stockholm? Jag vill inte verka cynisk men det känns som om det inte är sant!
Publicerat April 21, 201016 yr Eftersom du är i denna tråd antar jag att du tycker en vecka är för mycket? Fick banne mig vänta 4 jävla veckor på att licenstanterna fick ur tummarna ur arslet...
Publicerat April 21, 201016 yr Tvärt om tvärt om! Jag är mycket positivt överraskad av den extremt korta handläggningstiden! 2 till 7 veckor är mera normalt för Stockholm! Jag räknade med minst 2 veckor när jag lämnade in ansökan! Det finns ju en del ”lantisar” här som skrutit om sina korta handläggningstider. Så jag tänkte faktiskt bara upplysa om att det faktiskt kan gå snabbt i fjollträsk också! Ibland!!! Lasse.N urbaniserad ”lantis”
Publicerat April 21, 201016 yr Väntetiden här i Sundsvall är för hemska, jag fick vänta hela helgen på drillinglicensen och ändå lämnade jag in ansökan före lunch i fredags. Tjejerna här är fantastiska, är det ok juridiskt om vi några som tycker lika som kommer med blommor eller tårta till dom, sånt bör ju ändå uppmuntras?
Publicerat April 21, 201016 yr Väntetiden här i Sundsvall är för hemska, jag fick vänta hela helgen på drillinglicensen och ändå lämnade jag in ansökan före lunch i fredags. Tjejerna här är fantastiska, är det ok juridiskt om vi några som tycker lika som kommer med blommor eller tårta till dom, sånt bör ju ändå uppmuntras? Fy fan det va skönt att höra:) flyttar upp i dom trakterna på måndag:D
Publicerat April 21, 201016 yr Fy fan det va skönt att höra:) flyttar upp i dom trakterna på måndag:D Näe! Fan.. Ingen till klyktattare...
Publicerat April 23, 201016 yr 4-6 veckor i Göteborg just nu! Har tidigare varit kortare enligt min erfarenhet. Undrar hur det blir senare i år då.
Publicerat April 23, 201016 yr Näe! Fan.. Ingen till klyktattare... Avundsjukan http://sv.wikipedia.org/wiki/Jämtar#Surj.C3.A4mtar
Publicerat April 27, 201016 yr jahopp. de är förjäkligt. 1!!! hel arbetsdag här i varberg just för stunden nu så
Publicerat April 27, 201016 yr Just ja.. Igår kom min licens hemma, dvs. lite över 4 veckor r väntetiden här i Jämtland.
Publicerat April 27, 201016 yr Och i Kronoberg nästan en hel vecka.. Jo, det gäller ju att välja bostadsort med omsorg MVH Alias
Publicerat Juni 1, 201016 yr Fick min senaste licens igår, 3 veckor efter inlämnande. Handlagd i Ystad. //Blyström
Publicerat Juni 1, 201016 yr min senaste var inlämnad på fredag och godkänd på måndag efter dock så var det lång leverans