Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat

Stiligt skytte Skuris! Du verkar ha fått ordning på A-Maxen ^_^

• Svar 1,1k
  • Visningar 143,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Stiligt skytte Skuris! Du verkar ha fått ordning på A-Maxen ^_^

Tack.

Jo det börjar stämma nu. Eftersom 28,5gr ligger i det fesiga laget så provade jag att skjuta 4 smällar med 30gr o 1mmFF. Det skilde i stort sett inget på den träffbilden och inget i höjd heller för den delen :wub:

Ska nog prova lite mera 30gr för jag gissar på att jag bara orkar upp i ca 800m/s med 28,5gr.

Retar mig lite på vänster läget på 300, undrar om spinnoff kan spela in på 300?

//

Publicerat

Läskigt Lasse, det tar sig ;)

Publicerat

Läskigt Lasse, det tar sig ;)

Tyvärr om man får säga så så har jag bra hjälp av STRn.

Men visst lär man sig fortare med riktiga grejor, helt klart.

Även om jag inte kan påstå mig vara bra ännu.

Måste lixom sätta allt i ryggmärgen innan jag kan säga det.

//

Publicerat

Stabilt skytte Skuris :wub: Nu är du farlig.

Är pipan höger eller vänster räfflad, är den högerräfflad borde det inte vara spinndrift.

//Blyström

Publicerat

Tjusigt Lasse! Här åker man på spö direkt :D

Publicerat

Mycket bra skjutet Skuris!

Publicerat

Stabilt skytte Skuris :wub: Nu är du farlig.

Är pipan höger eller vänster räfflad, är den högerräfflad borde det inte vara spinndrift.

//Blyström

Nja farlig vet jag inte, närare mitten lite mera så kanske ^_^

Höger tror jag, måste kolla.

Tjusigt Lasse! Här åker man på spö direkt :D

Inte då, jag har mycket kvar att lära som du redan har i ryggmärgen min vän :wub:

Mycket bra skjutet Skuris!

Tack, jag har ju fått hjälp att ramla frammåt av en hel del folk här inne :wub:

//

Publicerat

Äntligen fick jag med en hel serie på en gång.

Fuskade lite gran för jag verifierade 300 iom att jag aldrig skjutit det med SAUERn innan.

Hursom

Sauer STR 6mmBR

Hornade A-Max 105gr

28,5gr 203b

1mmFF

15 grader

0 vind

100M

post-2287-0-44345700-1315084581_thumb.jp

50p :wub:

200M

post-2287-0-41575700-1315084651_thumb.jp

46P

Slarvade med 8an till vänster <_<

300Mpost-2287-0-83653900-1315084788_thumb.jp

41p

Vänsterläge men jag hade svårt att se träffarna pga skymmningen och mirage så jag var inte 100på det utan jag fortsatte på utstakad bana.

Totalt 137p

Vilket får ses som personbästa.

Upplevde att det small lite mer i dag men jag har o andra sidan aldrig skjutit på denna banan med brn förr. SKogen bildar en korridor så ljudet kan studsa hej vilt.

//

Hoppsan Kerstin... Det börjar se ganska giftigt ut nu herr Skurtrasa. Fan vad kul!!!

//Fitzo

Publicerat

-Här skall Scratchus resultat för september månad stå-

Publicerat

Scratch, Nice work.

Har sett vad du åstakommit innan så jag är inte förvånad.

//

Publicerat

Det såg inte dumt ut Scratch! Tvåhundringen ser riktigt tät ut.

Publicerat

Scratch, Nice work.

Har sett vad du åstakommit innan så jag är inte förvånad.

//

Tack tack! Jag får säga grattis till dina 137p vilket är riktigt bra :)

Fick en skum flyer på 100 meter som jag inte riktigt vet vad den berodde på, men man skall väl kanske inte klaga på 49p :lol:

på 200 meter så grupperade den fint, men det är ju inte riktigt det som det handlar om här så då höll jag av mera och fick en tia på slutet.

på 300 meter så gjorde jag misstaget att klicka ett klick höger precis då vinden dog ut och då stack skottet rätt upp till höger, annars hade man nog haft en 8 istället. :angry:

Klart lärorikt detta, och riktigt ballt! Nu är jag riktigt taggad inför nästa månad :D

PeterC

Jo den blev ju fin gruppmässigt då fyra skott var inom 14mm och alla fem på 27mm, skulle bara varit 2cm åt höger bara :lol:

Publicerat

Snyggt skjutet Scratch!

Kul med fler skyttar :D

//Blyström

Publicerat

Snyggt skjutet Scratch!

Kul med fler skyttar :D

//Blyström

Tack så mycket! :wub:

Detta var väldigt roligt då det blir mer spännande att försöka skjuta poäng än enbart träffbilder, vilket jag normalt enbart brukar syssla med.

Jag skall försöka sparka på mina skyttekamrater så de också hänger på detta.

Om jag får hem min 9,3:a från bössdoktorn denna månaden så blir det nog en sväng med den den också.

9.3 på 300 meter måste testas liksom även min 22lr :lol:

Publicerat

Super skoj med fler skyttar så pass roligt att jag inte kunde låta bli att åka till banan idag trots att allt skytte brukar ligga nere på hösten för mig. Rådde inte på skurtrasan men är nöjd ändå!

Publicerat

jaha då halkade man ned på en bronsplats, men ja ä ente better! :rolleyes:

Grymt skjutet Lars som vanligt å grattis till silvret (tillsvidare)! jag tror jag får ha en himla tur om jag skall rå på dig i framtiden, din bössa verkar ju skjuta som ett lasergevär :D

Ja nu får man ju blodad tand och inser att det inte finns annat att göra än att börja fila på mina Berger 140 och ersätta N560 mot N165. Färhoppningsvis så finns det en vinnarladdning där som jag kan ställa upp med nästa månad. Här skall fan skjutas tills jag är uppe i minst 140p B)

Publicerat

Jag har ju skjutit med skuris bössa så jag vet ju hur den går och det var verkligen bra spakat. jag ska försöka krama ur kapaciteten ur gamm saken efter helgen. Den har blivit verkligen trevlig efter pipbytet så det kan bli spännande.

Publicerat

Super skoj med fler skyttar så pass roligt att jag inte kunde låta bli att åka till banan idag trots att allt skytte brukar ligga nere på hösten för mig. Rådde inte på skurtrasan men är nöjd ändå!

Kul att jag fick slå dig en gång, trodd einte ens det var möjligt :wub:

XC är ju storleken större så vi håller oss till korta håll annars kör du ifrån mig både i fart o skicklighet så det sjunger om det.

Jag har ju skjutit med skuris bössa så jag vet ju hur den går och det var verkligen bra spakat. jag ska försöka krama ur kapaciteten ur gamm saken efter helgen. Den har blivit verkligen trevlig efter pipbytet så det kan bli spännande.

Nej nej låt bli det, jag trivs bra här uppe i topp :lol:

Nu är det på tok för många dagar av månaden kvar för att sträcka på sig, och många bra skyttar som inte har lämnat in resultat ännu.

//

Publicerat

XC är ju storleken större så vi håller oss till korta håll annars kör du ifrån mig både i fart o skicklighet så det sjunger om det.

Nu är det på tok för många dagar av månaden kvar för att sträcka på sig, och många bra skyttar som inte har lämnat in resultat ännu.

//

Vissel-vissel har laddad ammo till min 6br som går riktigt vasst kanske skulle åka till banan en vindstilla dag :P

Fast allvarligt 137 är inget jag klarar att spöa på beställning krävs att man skjuter centralt på alla avstånd utan stänkare vilket inte är speciellt enkelt så tror du kan sitta rätt tryggt på tronen ;)

Publicerat

//

Problemet är ju att första kulan funkar som guidning till dom andra fyra. Fast ligger man rätt direkt så kan det bli grymma resultat.

Jag hoppas således att jag ligger bra till på första skotten

Publicerat

Eftersom ni båda och många fler är bra mycket bättre en vad jag är så ligger jag risigt till. jag behöver en s tor skopa tur vilket ni inte behöver ni tar igen det med skicklighet istället.

Poängen må vara en sak men jag ör lycklig bara skotten håller ihop så det inte ser ut som en hagelsvärm :lol:

Vet inte om jag skrev det Lars men jag hade 0 vind :blush:

//

Publicerat

Starkt Maddog.

Att du har problem på 200m kan jag då rakt inte se.

Allt igenom mycket starkt skjutet, särskilt med tanke på den låga smällen på 300m

//

Publicerat

GODDAMN det finns många duktiga skyttar här, jag lyfter ödmjukt på hatten respect-chapeau.gif

Publicerat

Stiligt maddog :D

Jag tyckte det var skoj att inte spöa Skuris men av dig ville jag inte få stryk ska nog öva lite innan nästa bidrag skjuts :P