Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakten -08/09

Featured Replies

Publicerat
Imorgon åker jag och jagar 4-5dagar ska nu göra ett seriöst försök att jaga tjäder vi får se hur det slutar :lol:

Hej Lars

Alla har inte samma tur som du att kunna sticka iväg och jaga 4-5 dagar :D för min egen del är det snart slut på friveckan och jag måste återgå till pappersmaskinen :rolleyes: och arbeta en skiftperiod igen :ph34r: .

HA det gott och skitjakt på dej .

Mvh Jocke

• Svar 523
  • Visningar 70,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Hej Lars

Alla har inte samma tur som du att kunna sticka iväg och jaga 4-5 dagar :huh: för min egen del är det snart slut på friveckan och jag måste återgå till pappersmaskinen :angry: och arbeta en skiftperiod igen :mad: .

HA det gott och skitjakt på dej .

Mvh Jocke

en till inom pappersindustrin?! vilket bruk?

Publicerat

Vart nära idag,blåste ganska mycket så förhoppningarna var inte stora,Vi hittade lite betningar under tallar och sökte efter ägarna,plötsligt så drar en tjtupp från en myrtall som vi kommit för nära och var slarviga med kikarspaningen..Den träade givetvis inte :angry: ska nog testa området direkt i gryningen innan vi byter mark!! ¨å nu blir det bastu å en kall pilsner :mad:

Publicerat
en till inom pappersindustrin?! vilket bruk?

Hej

Jag jobbar på Stora Enso Kvarnsveden, och gör sc papper, och var jobbar du då?

Mvh Jocke

Publicerat

Jag ska nu ut i morgonbittti för att fara till det ställe där jag ofta drömt om att kunna ta mig till vintertid. På hösten då man åkt bil in i området har jag alltid tänkt att detta måste vara den optimala toppjakts marken, med stora böljande myrar som har mängder mer holmar små tallöar och fullt med myrtallar som är betade. Jag har lastat skotern för att ta mig dit, så nu jäklar ska jag se om markerna är lika bra som jag har trott. Det bästa med dem är att ingen brukar vara där vinertid då det är en jäkla bit att skidra.

Publicerat
Jag ska nu ut i morgonbittti för att fara till det ställe där jag ofta drömt om att kunna ta mig till vintertid. På hösten då man åkt bil in i området har jag alltid tänkt att detta måste vara den optimala toppjakts marken, med stora böljande myrar som har mängder mer holmar små tallöar och fullt med myrtallar som är betade. Jag har lastat skotern för att ta mig dit, så nu jäklar ska jag se om markerna är lika bra som jag har trott. Det bästa med dem är att ingen brukar vara där vinertid då det är en jäkla bit att skidra.

Ska bli intressant Hallen, vi syns imorgon då :wub:

Rapport kommer i mitt blädderblock förhoppningsvis imorgon kväll.

Publicerat

skoter, det är ju fusk. benen ska kännas som gelé när man kommer hem.

Publicerat
Hej

Jag jobbar på Stora Enso Kvarnsveden, och gör sc papper, och var jobbar du då?

Mvh Jocke

SCA PACKAGING MUNKSUND är på lut å kraft sidan

/Johan

Publicerat
SCA PACKAGING MUNKSUND är på lut å kraft sidan

/Johan

Jaha där ser man, själv är jag maskinförare på sc maskin.

//Jocke

Publicerat
Hej Jonas

Jag jagade med min 22-250,jag skulle ju sälja den men köparen ångrade sej nu har jag fått ett par svar på annonsens som jag har ute men har bara fått ett "jag ska nog köpa den" av den som ville reservera den. Men men blir den kvar i min ägo blir den ompipad till 6XC, har inte kunnat bestämma om jag ska ha 1/8 eller 1/10 i räffelstigning pip profilen har jag redan bestämt.

Hur går toppjakten för dej då? Jag har haft turen att få skjuta lite orrar men tjädertupparna lyser med sin frånvaro.

Mvh Jocke

Hej!

Okej, Toppjakten för min del har inte gått nå vidare. Har inte kunnat vara och jaga så mycket som jag tänkt :lol:

Men de är ju inte slut ännu....

Mvh//Jonas

Publicerat

Någon mer som upplever bättre toppjakt i december och november än i januari?

//

Gabbe

Publicerat

//

Gabbe

japp varje år är det så.

nästa år blir det nog ripjakt i januari i stället.

Publicerat

//

Gabbe

Oja!....här är t.o.m oktober-november svårslagna toppjaktsmånader.

Publicerat

//

Gabbe

Det är definitivt så detta året att november-december 2008 var bättre.

Publicerat
skoter, det är ju fusk. benen ska kännas som gelé när man kommer hem.

Jag lovar...det gör de även i dag...

Publicerat
Jag lovar...det gör de även i dag...

härligt, blev det något i säcken.

Publicerat
härligt, blev det något i säcken.

Nä...en tjädertupp flög ca. 25 meter rakt ovanför mig som Seger troligtvis skrämt upp. (ni som vet hur Seger ser ut förstår :P) ...skojade bara...förlåt he, he...åter till ordningen...men det var otroligt fina marker med massor av betade tallar, men det båste hyffsat så jag tror att detta stälde till det för oss. Sedan fick vi oss en trevlig skidtur genom ett contorta berg där jag följde Segers förnämliga mobilkarta som var till stor hjälp... ;) medans vi åkte slalom mellan tallarna.

Publicerat
Sedan fick vi oss en trevlig skidtur genom ett kontorta berg där jag följde Segers förnämliga mobilkarta som var till stor hjälp... :P medans vi åkte slalom mellan tallarna.

Låter som Ante Jonte fått konkurrens :P

/M.

Publicerat
Låter som Ante Jonte fått konkurrens :P

/M.

ingen tar ante jontes rutin på kilometers långa contorta färder.

Publicerat
ingen tar ante jontes rutin på kilometers långa contorta färder.

edit fick en tupp idag.

Publicerat

Jävlar vad det blåser!

Börjar bli lite less på vädret och har jagat 3dagar i bara skit väder och dessutom bara skjutit lite orrar fast jag tänkt skjuta tjäder denna sväng :rolleyes:

Idag blev jag så less på vädret så eftermiddan blev det mårdjakt istället men även den sket sig då kompisen bommade mården när jag lyckades köra ut den med vidjor. Ja man ska väl inte klaga man får massa motion och bara vinden lugnar sig blir det tjäder slakt :mad:

Publicerat
Jävlar vad det blåser!

Börjar bli lite less på vädret och har jagat 3dagar i bara skit väder och dessutom bara skjutit lite orrar fast jag tänkt skjuta tjäder denna sväng :unsure:

Idag blev jag så less på vädret så eftermiddan blev det mårdjakt istället men även den sket sig då kompisen bommade mården när jag lyckades köra ut den med vidjor. Ja man ska väl inte klaga man får massa motion och bara vinden lugnar sig blir det tjäder slakt ;)

jadu Lars! Min jaktresa blåste bort,Tjäder spår var det gott om på området men inte en tupp i topp!! Och dom vi såg vägrade envist träa,trodde att dom alltid satte sig innan dom dök ner i snön men icke! fick inte skjuta ett skott på 4dagar,

kunde visserligen jagat efter orre men då det var tjäder vi var ute efter så skippade vi orrarna,vilket man inte skulle gjort :P har tagit panik ledigt nästan hela nästa veckan för att hinna med lite "tjäder slakt" :wub:

Publicerat

post-96-1232578347_thumb.jpg

En bild som talar för sig själv, behöver jag säga mer? ;)

Publicerat

En bild som talar för sig själv, behöver jag säga mer? B)

Årets läckraste bild Palmen!!! B)

nåå, fick du den ;);):D

Publicerat

En bild som talar för sig själv, behöver jag säga mer? :rolleyes:

Men...inte sköt du den väl??? :o