Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakten -08/09

Featured Replies

Publicerat

Var och kollade in ett område som jag inte toppjagat på tidigare, Såg en flock orrar på ca 30st samt några sträckande strö orrar,tyvärr så flög dom till grannmarken. Men känns fint att det finns nån storflock inom marken iaf..Även jag måste klaga på föret som ju låter nå hiskeligt men på högre marker så är snön faktiskt rätt så tyst å fin.

Fredde: Klart du ska åka ut,det är ju så härligt ute nu när det är lite småkallt :lol: brukar ju bli bäst när förväntningarna är låga..

• Svar 523
  • Visningar 70,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

hehe ja egentligen skulle man nog åkt ut :rolleyes: .....blev dessvärre inte så nu ;)

Tjejjen är här hos mig nu fram till på tisdagkväll, men kanske vi åker ut imorrn och går med hunden efter skogsvägarna....tar med mig bössan :P man kan ju it gå "naken" :PB)

(jodå, innehar jakträtt i området, så det är lungt ;) )

Publicerat

Blev en orre idag. Läs mer i Bröderna Lindgrens Jaktdagbok. :D

Publicerat
Blev en orre idag. Läs mer i Bröderna Lindgrens Jaktdagbok. :)

inte illa

Publicerat
  • Författare

Grattis till fåglarna alla toppjägare! Här har frysen blivit full och nu börjar väggen bli trång också så det är ganska hyfsat med topptjäder i år också tycker jag. Tagit det väldigt lugnt med avskjutningen i år och en dag när kvoten var fylld och jag slutade dagens tjäderjakt hade jag så här trevligt sällskap under 1,5 timme vid eld och fikapausen. Kul att bara titta på dom faktiskt!

post-1631-1231352676_thumb.jpg

post-1631-1231352691_thumb.jpg

Publicerat
Grattis till fåglarna alla toppjägare! Här har frysen blivit full och nu börjar väggen bli trång också så det är ganska hyfsat med topptjäder i år också tycker jag. Tagit det väldigt lugnt med avskjutningen i år och en dag när kvoten var fylld och jag slutade dagens tjäderjakt hade jag så här trevligt sällskap under 1,5 timme vid eld och fikapausen. Kul att bara titta på dom faktiskt!

herregud 7 st på en dag, jag hoppas jag kommer till dina marker när jag dör det verkar vara paradiset.

Publicerat

Hej kompis!! :rolleyes: vart jagar du???? :lol: grattis

Publicerat
  • Författare
herregud 7 st på en dag, jag hoppas jag kommer till dina marker när jag dör det verkar vara paradiset.

Nej det är inte 7 st. och det är inte på en dag. Skjuter inte så många per dag, några stycken räcker.

Publicerat
Nej det är inte 7 st. och det är inte på en dag. Skjuter inte så många per dag, några stycken räcker.

ja trevligt såg det ut i vilket fall, det är nog ganska smart att inte skjuta av för mycket på samma dag.

grattis till en bra säsong.

Publicerat

Jag är inte så lite avundsjuk på jakobj`s fågel tillgång jag har aldrig sett flera tuppar i samma träd någonsin där jag jagar får man vara glad om man ser det där tupp antalet på en hel vinter. Jag önskar att jag någon gång får uppleva en sådan toppjakt man kanske ska försöka ordna någon ting till sej själv i present nu när man på allvar ska inträda i gubbåldern i år ;)

Mvh Jocke

Publicerat

;) Grattis på Dig! :D Snygga foton! :D

Publicerat
Jag är inte så lite avundsjuk på jakobj`s fågel tillgång jag har aldrig sett flera tuppar i samma träd någonsin där jag jagar får man vara glad om man ser det där tupp antalet på en hel vinter. Jag önskar att jag någon gång får uppleva en sådan toppjakt man kanske ska försöka ordna någon ting till sej själv i present nu när man på allvar ska inträda i gubbåldern i år ;)

Mvh Jocke

själv kommer man nog inte uppleva en sådan fågeltillgång under hela jordelivet.

Publicerat
själv kommer man nog inte uppleva en sådan fågeltillgång under hela jordelivet.

Så kan det vara men jag hoppas att jag ska kunna ta mej uppåt landet och jaga, sist jag såg mycket fågel va när jag var i trakterna kring Grönfjäll och fiskade, men det är flera år sedan.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Några bilder till. Svårräknat på ena bilden, men det är tvåsiffrigt iallafall har jag för mig. Brukar vara svårt att få med alla i en flock på samma foto.

Och ett foto strax innan det smäller.

post-1631-1231360911_thumb.jpg

post-1631-1231361017_thumb.jpg

Publicerat
Några bilder till. Svårräknat på ena bilden, men det är tvåsiffrigt iallafall har jag för mig. Brukar vara svårt att få med alla i en flock på samma foto.

Hej Jakob

Jag tror du gör ditt bästa för att man ska sitta här och få fågel abstinens :huh::rolleyes: det blir inte lättare för mej att slita mej från skärmen när du fyller på med sådana fina bilder. Är grymt avundsjuk på dina fågel marker, det är bra att gratulera till dom fina markerna.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare
Hej Jakob

Jag tror du gör ditt bästa för att man ska sitta här och få fågel abstinens :D:o det blir inte lättare för mej att slita mej från skärmen när du fyller på med sådana fina bilder. Är grymt avundsjuk på dina fågel marker, det är bra att gratulera till dom fina markerna.

Mvh Jocke

Jo jag gör det bara för att retas lite! :huh: Hade ju tagit paus från forumet, men jag blev sugen på att skriva lite igen och det första jag gör är att lägga ut såna bilder som späder på orsaken att jag tog en paus. :rolleyes:

Tyckte det var så dåligt med bilder i tråden bara och det är ju kul med bilder!

Publicerat

Det är mer tuppar på den bilden än jag sett på hela hösten när jag jagat med trädskällare här i Kiruna.

Publicerat
Det är mer tuppar på den bilden än jag sett på hela hösten när jag jagat med trädskällare här i Kiruna.

De är för dom är i min frys :rolleyes:

Mvh//J

Publicerat
De är för dom är i min frys -_-

Mvh//J

Jasså, du fick bägge två :blink:

Publicerat

Grattis jakobj till jakten och markerna!! jag har saknat dina bilder iaf,kul med så mycket tjäder..

Nu har man skaffat sig en liten fuktskadad husvagn :blink: så nu jäklar kan jag oxå börja utforska västerbotten på allvar..Sticker med den redan på måndag för att utforska första området...Tjädertuppar!! passa er!!

Publicerat

Snygga foton! ^_^

Publicerat

imorgon äntligen bär det av ..årest första toppjakt... men blev lite orolig, igår var jag sängliggande hela dagen i någon magsjukeaktig åkomma+hög feber...men idag är de bortblåst och jag känner mig frisk som aldrig förr=)

ska även se till att locka räv under tidig morgon och passa på rävåteln under natten så har man tur kanske man lyckas bedriva lite viltvård samtidigt. sen om det verkar dött med fågel kanske man tar an ett mårdspår . och om snöföret tillåter kanske man tar ut vorstehn och söka lite ripa.

Ja planerna är många men osäkert om man hinner med allt. bilder kommer oavsett//jonas

Publicerat

Jagar du på Djurparker :D Fy vad det såg trevligt ut.....

Du kan väl höra av dig om du tar fler fika pauser!! :lol::oB)

mvh//Risto

Publicerat

Vad har du för setup Jakobj? ser ut som en tikka?

Förövrigt får du lägga upp lite fler bilder om du vill.

//

Gabbe

Publicerat
Jo jag gör det bara för att retas lite! -_- Hade ju tagit paus från forumet, men jag blev sugen på att skriva lite igen och det första jag gör är att lägga ut såna bilder som späder på orsaken att jag tog en paus. :D

Tyckte det var så dåligt med bilder i tråden bara och det är ju kul med bilder!

Hej Jakob

För mej får du gärna posta hur många bilder som helst, jag tycker att det är mycket trevligt att titta på fina bilder av djur och natur.

MVh Jocke