Publicerat Oktober 3, 20214 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Missförstånd och problem är till för att lösas. Jag tänkte den dan du ska ta fjällvärlden i besittning om du inte tar tuff-tuff och stiger av bortåt Abisko-Riksgränsen någonstans. Jag har åkt tåg från Jönköping till Narvik t o r som var fruktansvärt tråkigt. Tur att man hade med sig både läsbart och ett rör med dricka så att man sov gott. Finns inga problem (har det sagts mig), bara lösningar. Som tidigare nämnts finns ett besök i fjällvärlden på min bucket-list men när (och om) det inträffar, står skrivet i stjärnorna. Vad det gäller tråkiga tågresor, kan jag kort nämna att jag i min (numer förlupna) ungdom, företog en resa medelst tåg från Blöteborg till Kiruna på sittplats. Det är en erfarenhet jag aldrig kommer utsätta mig för igen, kan jag berätta 😳.
Publicerat Oktober 3, 20214 yr 2 hours ago MrT. sa: Finns inga problem (har det sagts mig), bara lösningar. Som tidigare nämnts finns ett besök i fjällvärlden på min bucket-list men när (och om) det inträffar, står skrivet i stjärnorna. Vad det gäller tråkiga tågresor, kan jag kort nämna att jag i min (numer förlupna) ungdom, företog en resa medelst tåg från Blöteborg till Kiruna på sittplats. Det är en erfarenhet jag aldrig kommer utsätta mig för igen, kan jag berätta 😳. Helt rätt! Problem är till för att lösas! Ja, jag vet det! Vi får se när det nu blir en tripp norr ut. Haha! Då har du upplevt detsamma som jag. Andra året jag var till Narvik och vidare ut till Harstad så flög jag till Kiruna och tåg därifrån. Det var en mer lagom tågresa Kiruna-Narvik. Tredje gången jag var till Harstad så var vi tre stycken som sträckkörde. 2 från Huskvarna och en plockade vi upp i Hallsberg upp genom inlandet och över vid Arjeplog till Norge och vidare till Harstad.
Publicerat Oktober 4, 20214 yr Sidensvansarna har sin samlingplats i aspen snett över gatan... ...innan dom går till attatck på någon av rönnarna i grannskapet.
Publicerat Oktober 24, 20214 yr Isen håller på att lägga sig på Kalix älv nu. Snart kan pimplarna ge sig ut.
Publicerat Januari 9, 20224 yr Detta är en populär post. Solen syntes och tempen låg på lite dryga -30 på dagen. Ingen räv syntes till inatt men var lite väntat när det var ner mot -35 inatt.
Publicerat Januari 9, 20224 yr 41 minutes ago karelsk blandning sa: Solen syntes och tempen låg på lite dryga -30 på dagen. Ingen räv syntes till inatt men var lite väntat när det var ner mot -35 inatt. Fina foton! Vi kom ner till knappt -29 igår kväll o nu i skrivande stund -25,9 och sol!
Publicerat April 8, 20224 yr Snön vräker ner i sidled från no. Hård vind runt 8 m/s o i byarna runt 19 m/s. Tur att man har tak över huvudet.
Publicerat April 28, 20224 yr Ekorren var på besök vid fåglarnas matplats. Den är väldigt mörk i pälsen.
Publicerat April 28, 20224 yr 16 hours ago lsjonsson sa: Ekorren var på besök vid fåglarnas matplats. Den är väldigt mörk i pälsen. Invandrare?
Publicerat April 29, 20224 yr 10 hours ago lsjonsson sa: Haha! Fel cammofärg! Ok! Hade fått för mig att det fanns en mörkare variant av ekorre i finland. Därav frågan! Trevlig helg stefan!
Publicerat April 29, 20224 yr 3 hours ago robban.jagaren sa: Ok! Hade fått för mig att det fanns en mörkare variant av ekorre i finland. Därav frågan! Trevlig helg stefan! Den mörka varianten har jag inte sett tidigare. Ok! Detsamma broder o hälsa gumman!
Publicerat April 30, 20223 yr 1 hour ago sexfemåtta sa: Tycker det är ganska coolt vad bävrar kan bygga. Dom är riktigt duktiga byggare och vet hur man skapar översvämningar!
Publicerat April 30, 20223 yr 4 hours ago, lsjonsson said: Dom är riktigt duktiga byggare och vet hur man skapar översvämningar! skapa översvämningar?
Publicerat Maj 1, 20223 yr 5 hours ago sexfemåtta sa: skapa översvämningar? Fördämningar. Läsbart och det finns mer om du googlar. https://www.jaktjournalen.se/far-skjuta-baver-som-skapar-oversvamningar/
Publicerat Maj 24, 20223 yr Årets första huggorm som jag har sett i vår i Kalix och den var påkörd efter en gata här i grannskapet.
Publicerat Maj 24, 20223 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Årets första huggorm som jag har sett i vår i Kalix och den var påkörd efter en gata här i grannskapet. Slapp du använda spaden 😎👍
Publicerat Maj 25, 20223 yr 6 hours ago culot sa: Slapp du använda spaden 😎👍 Ja, den var inte ens i närheten av min tomt.