Publicerat Oktober 22, 20196 yr Detta är en populär post. Denna bild screenshotta jag från Ulf Perssons instagram idag. Han kallar sig @ulftrappern där. Karln är inte bara en duktig jägare å fiskare utan besitter dessutom stor konstnärlig talang vilket bilden vittnar om. Han ha alltså med några handgrepp fått fram denna "tavla" ur skiten på bakrutan på bilen! Minst sagt imponerande. ?
Publicerat Oktober 23, 20196 yr 2 hours ago, lsjonsson said: Snyggt motiv på en bakruta. Ja. Men sen han tagit bilden så tvätta han den skrev han... ?
Publicerat Oktober 23, 20196 yr 28 minutes ago HuggyBear sa: Ja. Men sen han tagit bilden så tvätta han den skrev han... ? Hm! Inte mycket kvar då?
Publicerat Oktober 23, 20196 yr 4 hours ago, lsjonsson said: Hm! Inte mycket kvar då? Typ, inget... ?
Publicerat Oktober 23, 20196 yr Detta är en populär post. Idag kom han hem å är redo för nån vägg vad de lider... ?
Publicerat Oktober 23, 20196 yr 7 hours ago HuggyBear sa: Idag kom han hem å är redo för nån vägg vad de lider... ? Det där hornet kommer att fylla sin plats på väggen!
Publicerat November 3, 20196 yr På 2019-10-23 at 13:01 HuggyBear sa: Idag kom han hem å är redo för nån vägg vad de lider... ? En stadig pjäs, det där! ? Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ?
Publicerat November 3, 20196 yr 3 minutes ago, shamani said: En stadig pjäs, det där! ? Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ? Eller hur... ?
Publicerat November 4, 20196 yr 6 hours ago shamani sa: En stadig pjäs, det där! ? Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ? ...och det kom ifrån ett fruntimmer.
Publicerat November 4, 20196 yr 4 hours ago, lsjonsson said: ...och det kom ifrån ett fruntimmer. Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ? Mormor är inget "fruntimmer"! ???
Publicerat November 4, 20196 yr 1 hour ago HuggyBear sa: Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ? Mormor är inget "fruntimmer"! ??? Haha! Välkommen upp om du vill så kan jag guida dig runt i Kalix kommun el. om du vill ta en tripp 5 mil öster ut till vårat grannland. Mormor=Dubbelsvea på Nollåttadialekt
Publicerat November 4, 20196 yr 1 hour ago, lsjonsson said: Haha! Välkommen upp om du vill så kan jag guida dig runt i Kalix kommun el. om du vill ta en tripp 5 mil öster ut till vårat grannland. Hehe, Tack för inbjudan. Ja de va många år sedan jag va i dina trakter. ? Känner Jan Mörk i Överkalix så han va jag å en kompis in å hälsa på då vi va på väg hem från Nordkap. ?
Publicerat November 4, 20196 yr 1 hour ago HuggyBear sa: Hehe, Tack för inbjudan. Ja de va många år sedan jag va i dina trakter. ? Känner Jan Mörk i Överkalix så han va jag å en kompis in å hälsa på då vi va på väg hem från Nordkap. ? Varsågod! Se där ja! Ok! Det vet jag inte vem det är! Välkommen förbi om du nu skulle få vägarna förbi.
Publicerat November 4, 20196 yr På 2019-10-22 at 22:02 HuggyBear sa: Denna bild screenshotta jag från Ulf Perssons instagram idag. Han kallar sig @ulftrappern där. Karln är inte bara en duktig jägare å fiskare utan besitter dessutom stor konstnärlig talang vilket bilden vittnar om. Han ha alltså med några handgrepp fått fram denna "tavla" ur skiten på bakrutan på bilen! Minst sagt imponerande. ? Han hade ju lite tråkigt. Minns inte om han väntade på Hunn eller på någon i jaktlaget...
Publicerat November 4, 20196 yr 7 hours ago HuggyBear sa: Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ? Mormor är inget "fruntimmer"! ??? Du e la för goer du... ?
Publicerat November 4, 20196 yr 4 hours ago, lsjonsson said: Varsågod! Se där ja! Ok! Det vet jag inte vem det är! Välkommen förbi om du nu skulle få vägarna förbi. Han har eller har haft uppfödning av gråhundar å schillerstövare med stora framgångar. Skjuter drivor me älgar varje år trots ett tufft liv med njursjukdom... Tack Jonsson! ???
Publicerat November 23, 20196 yr Inget foto men en filmsnutt o hjortens märkligaste skjut..... https://www.aftonbladet.se/tv/a/302124/hjortdjuret-har-sitt-livs-markligaste-ligg
Publicerat December 3, 20196 yr Kalix har en egen julbock även om den inte är lika stor som Gävlebocken. Det är extremt lite snö för att vara i början på december men så har det varit till och från de senaste åren nu. Jag har ca 1 dm snö på baksidan av huset där det är orört.
Publicerat Februari 5, 20206 yr 4 uttrar intog Råneå älv inne i centrum igår och hade uppvisning. RÅNEÅ Pier Rynbäck från Råneå har upplevt något som han sent ska glömma. Han lyckades med att fånga fyra uttrar på en och samma bild i Råneälven mitt inne samhället. Joakim Nordlund 18:30 | 2020-02-04 Fyra uttrar på en och samma bild. Och allt vid älven inne i centrala Råneå. Fotografen, fiskaren och naturmänniskan Pier Rynbäck från Råneå kunde knappt tro sina ögon när han passerade med bilen. – Jag åkte direkt hem och hämtade kameran, säger han. Då hade det hunnit skymma och det var på gränsen att det skulle gå att fotografera. Men han lyckades med att få några bilder på hela utterfamiljen. – Det var mörkt och det snöade så bilden är inte speciellt bra men fyra uttrar på bild det är riktig kul, säger han. Uttern är ett skyggt djur och de flesta får vara glada om man upptäcker utterspår. Nu kan Pier Rynbäck och alla andra Råneåbor uppleva det här djuret på nära håll. Han berättar att det är en hel utterfamilj som rör sig vid Norrforsen och Sörforsen inne i centrala Råneå. De är vaksamma, men ändå inte allt för bekymrade av skidåkare, snöskotrar och bilar. – De är ju mest aktiva i gryning och i skymning. Men jag har sett utter mitt på dagen också. Häromdagen såg jag två som rullade på forsnacken liksom. Och käkade kräftor, lake och simpa till och med. Vad känner man när man får uppleva det här på platsen där man bor? – Dels är ju älven outbyggd, en fritt rinnande älv. Det har ju funnits utter så länge jag kan minnas men det är sällan, sällan man ser dem. Just nu när det är fyra stycken som är aktiva i forsen då har man stor chans att se dem så jag uppmanar folk att gå ner och kika. Artikeln är kopierad från dagens webupplaga av Norrbottens-Kuriren.
Publicerat Februari 14, 20206 yr Man behöver inte åka till Grönland för att springa på en Igloo. Tyvärr så fanns det ingen eskimå utanför igloon. Kanonväder i Kalix med strålande sol, klarblå himmel o -9,8 vid dagens promenad.
Publicerat Mars 15, 20206 yr Ena stunden så jagar ekorrarna varandra ute på baksidan som hund och katt och nästa stund så är dom kompisar och sitter på marken nedanför fåglarnas matplats och äter frön ihop.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.