Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Snyggt motiv på en bakruta.:)

Publicerat
2 hours ago, lsjonsson said:

Snyggt motiv på en bakruta.:)

Ja. Men sen han tagit bilden så tvätta han den skrev han... ?

Publicerat
28 minutes ago HuggyBear sa:

Ja. Men sen han tagit bilden så tvätta han den skrev han... ?

Hm! Inte mycket kvar då?

Publicerat
4 hours ago, lsjonsson said:

Hm! Inte mycket kvar då?

Typ, inget... ?

Publicerat
7 hours ago HuggyBear sa:

Typ, inget... ?

Vad synd då!:sad:

Publicerat
7 hours ago HuggyBear sa:

Idag kom han hem å är redo för nån vägg vad de lider... ?

IMG_20191023_114747_659.jpg

Det där hornet kommer att fylla sin plats på väggen!:thumbsup:

  • 2 weeks later...
Publicerat
På 2019-10-23 at 13:01 HuggyBear sa:

Idag kom han hem å är redo för nån vägg vad de lider... ?

IMG_20191023_114747_659.jpg

En stadig pjäs, det där! ?

Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ?

Publicerat
3 minutes ago, shamani said:

En stadig pjäs, det där! ?

Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ?

Eller hur... ? 

Publicerat
6 hours ago shamani sa:

En stadig pjäs, det där! ?

Perfekt i hallen att hänga jacka, hatt, paraply eller väska på... ?

...och det kom ifrån ett fruntimmer.

Publicerat
4 hours ago, lsjonsson said:

...och det kom ifrån ett fruntimmer.

Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ?

Mormor är inget "fruntimmer"! ???

Publicerat
1 hour ago HuggyBear sa:

Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ?

Mormor är inget "fruntimmer"! ???

Haha! Välkommen upp om du vill så kan jag guida dig runt i Kalix kommun el. om du vill ta en tripp 5 mil öster ut till vårat grannland.:P:lol:

Mormor=Dubbelsvea på Nollåttadialekt:P:lol:

Publicerat
1 hour ago, lsjonsson said:

Haha! Välkommen upp om du vill så kan jag guida dig runt i Kalix kommun el. om du vill ta en tripp 5 mil öster ut till vårat grannland.:P:lol:

Hehe, Tack för inbjudan. Ja de va många år sedan jag va i dina trakter. ? Känner Jan Mörk i Överkalix så han va jag å en kompis in å hälsa på då vi va på väg hem från Nordkap. ?

Publicerat
1 hour ago HuggyBear sa:

Hehe, Tack för inbjudan. Ja de va många år sedan jag va i dina trakter. ? Känner Jan Mörk i Överkalix så han va jag å en kompis in å hälsa på då vi va på väg hem från Nordkap. ?

Varsågod! Se där ja! Ok! Det vet jag inte vem det är! Välkommen förbi om du nu skulle få vägarna förbi.

Publicerat
På ‎2019‎-‎10‎-‎22 at 22:02 HuggyBear sa:

Denna bild screenshotta jag från Ulf Perssons instagram idag. Han kallar sig @ulftrappern där. 

Karln är inte bara en duktig jägare å fiskare utan besitter dessutom stor konstnärlig talang vilket bilden vittnar om. Han ha alltså med några handgrepp fått fram denna "tavla" ur skiten på bakrutan på bilen! Minst sagt imponerande. ?

IMG_20191022_124605_672.jpg

Han hade ju lite tråkigt. Minns inte om han väntade på Hunn eller på någon i jaktlaget...

Publicerat
7 hours ago HuggyBear sa:

Hörreduru! ☝️Passa jag far upp, vänder uppochner på dig å snor allt kaffe du har gubbstrutt! ?

Mormor är inget "fruntimmer"! ???

Du e la för goer du... ?

Publicerat
4 hours ago, lsjonsson said:

Varsågod! Se där ja! Ok! Det vet jag inte vem det är! Välkommen förbi om du nu skulle få vägarna förbi.

Han har eller har haft uppfödning av gråhundar å schillerstövare med stora framgångar. Skjuter drivor me älgar varje år trots ett tufft liv med njursjukdom... 

Tack Jonsson! ???

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Kalix har en egen julbock även om den inte är lika stor som Gävlebocken. :wub:

1570607676_20191203_0829191.thumb.jpg.cdca7ed73ca9ec246403a4ebf5c688b9.jpg

Det är extremt lite snö för att vara i början på december men så har det varit till och från de senaste åren nu. Jag har ca 1 dm snö på baksidan av huset där det är orört. :sad:

  • 2 months later...
Publicerat

4 uttrar intog Råneå älv inne i centrum igår och hade uppvisning.

1166300554_20200205_1101021.thumb.jpg.6d427a67be89532a69e74113d9689d7c.jpg

RÅNEÅ Pier Rynbäck från Råneå har upplevt något som han sent ska glömma. Han lyckades med att fånga fyra uttrar på en och samma bild i Råneälven mitt inne samhället.

Joakim Nordlund

18:30 | 2020-02-04 Fyra uttrar på en och samma bild. Och allt vid älven inne i centrala Råneå. Fotografen, fiskaren och naturmänniskan Pier Rynbäck från Råneå kunde knappt tro sina ögon när han passerade med bilen. 

– Jag åkte direkt hem och hämtade kameran, säger han. 

Då hade det hunnit skymma och det var på gränsen att det skulle gå att fotografera. Men han lyckades med att få några bilder på hela utterfamiljen. 

– Det var mörkt och det snöade så bilden är inte speciellt bra men fyra uttrar på bild det är riktig kul, säger han. 

Uttern är ett skyggt djur och de flesta får vara glada om man upptäcker utterspår. Nu kan Pier Rynbäck och alla andra Råneåbor uppleva det här djuret på nära håll. 

Han berättar att det är en hel utterfamilj som rör sig vid Norrforsen och Sörforsen inne i centrala Råneå. De är vaksamma, men ändå inte allt för bekymrade av skidåkare, snöskotrar och bilar. 

– De är ju mest aktiva i gryning och i skymning. Men jag har sett utter mitt på dagen också. Häromdagen såg jag två som rullade på forsnacken liksom. Och käkade kräftor, lake och simpa till och med. 

Vad känner man när man får uppleva det här på platsen där man bor?

– Dels är ju älven outbyggd, en fritt rinnande älv. Det har ju funnits utter så länge jag kan minnas men det är sällan, sällan man ser dem. Just nu när det är fyra stycken som är aktiva i forsen då har man stor chans att se dem så jag uppmanar folk att gå ner och kika.

 

Artikeln är kopierad från dagens webupplaga av Norrbottens-Kuriren.

  • 2 weeks later...
Publicerat

Man behöver inte åka till Grönland för att springa på en Igloo. :)

Tyvärr så fanns det ingen eskimå utanför igloon.

649407478_20200214_1149061.thumb.jpg.940702b827fc69b1a53d47861ce81d5a.jpg

Kanonväder i Kalix med strålande sol, klarblå himmel o -9,8 vid dagens promenad. :cool:

  • 1 month later...
Publicerat

Ena stunden så jagar ekorrarna varandra ute på baksidan som hund och katt och nästa stund så är dom kompisar och sitter på marken nedanför fåglarnas matplats och äter frön ihop. :wub:

20200315_054006.thumb.jpg.bb69182bf1bba9c56a4ea6f37141c72d.jpg

20200315_054029.thumb.jpg.7835cbd27416e2be974cc4fce6ead249.jpg

20200315_054108.thumb.jpg.2d1d96229daaee39c5f462a47846cb80.jpg

20200315_054115.thumb.jpg.182c3ddc80749db5324b7ce707aad2cd.jpg

20200315_054127.thumb.jpg.815f130ca34bf52dab00eb7b7507f40b.jpg

20200315_060145.thumb.jpg.3e4292b4f452a9113c1c9b4d94196f34.jpg

:wub:

Publicerat

Från gårdagens promenad med Lejon i finvädret. ?

EFFECTS.jpg

Publicerat

Fint foto!:thumbsup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.