Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

• Svar 3,4k
  • Visningar 446,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

-13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

• strävhår
    strävhår

Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
46 minutes ago PAS sa:

Hmmmmmm.......

Närmre än så här kommer jag nog inte. /P

foto.JPG

Trädgårdsrådjur som du bara får vila ögonen på!:wub:

Publicerat
53 minutes ago lsjonsson sa:

Trädgårdsrådjur som du bara får vila ögonen på!

De gick å letade fallfrukt som jag håller rent från.

foto1.thumb.JPG.d473f1c5b90840425559ec95c57c8799.JPG

Å när det inte hittade någe vidare med äpple å päron så fick de bli lite surbär / nån variant av klarbär-körsbär-ish. /P

foto3.thumb.JPG.1fd663aa5c34760d82f96f219cc36d18.JPG

Publicerat
1 hour ago PAS sa:

De gick å letade fallfrukt som jag håller rent från.

foto1.thumb.JPG.d473f1c5b90840425559ec95c57c8799.JPG

Å när det inte hittade någe vidare med äpple å päron så fick de bli lite surbär / nån variant av klarbär-körsbär-ish. /P

foto3.thumb.JPG.1fd663aa5c34760d82f96f219cc36d18.JPG

Kul att få dom i trädgården ändå!

När vi kom hem från Västtyskland -61 så bodde vi i Huskvarna (jag var 8 år då) och där hade vi gott om fasaner som strosade runt i trädgården och letade mat. Medan åren gick så blev det allt mindre med fasaner på tomten och i området. Fasaner hör man lång väg när dom låter. Det var tråkigt för dom var så fina att titta på.

Publicerat
3 minutes ago lsjonsson sa:

Kul att få dom i trädgården ändå!

När vi kom hem från Västtyskland -61 så bodde vi i Huskvarna (jag var 8 år då) och där hade vi gott om fasaner som strosade runt i trädgården och letade mat. Medan åren gick så blev det allt mindre med fasaner på tomten och i området. Fasaner hör man lång väg när dom låter. Det var tråkigt för dom var så fina att titta på.

Fasanen är allt lite festlig. Har dock inge vidare sångröst.

Doven då. De är tebax. 

foto5.thumb.JPG.a89cc95c9f556eeee3dde1698194f521.JPG

Frukt drar helt klart. Borde ge bra smak. /P

foto4.thumb.JPG.44c0326245699e16c82fd2ebdeeda979.JPG

Publicerat
24 minutes ago PAS sa:

Fasanen är allt lite festlig. Har dock inge vidare sångröst.

Doven då. De är tebax. 

foto5.thumb.JPG.a89cc95c9f556eeee3dde1698194f521.JPG

Frukt drar helt klart. Borde ge bra smak. /P

foto4.thumb.JPG.44c0326245699e16c82fd2ebdeeda979.JPG

Ja visst är dom det och dom är bra på att sjunga eller vad man nu ska kalla det för.:thumbsup:

Fina är dom iaf!:)

• 4 weeks later...
Publicerat

Nu har hösten gjort sitt intåg i norr på allvar.
Björklöven gulnar och faller till backen nu.

IMG_20210901_193109583.thumb.jpg.b4d116018375d1a83a0f87b1507fbd8f.jpg

• 4 weeks later...
Publicerat

Sista rycket vid fågelmatplatsen innan nattsömnen för småfåglarna.:thumbsup:

Nu har man snart hållt på i 1 månad med stödutfodringen.:wub:

IMG_20210926_174054182.thumb.jpg.d772c4abb06e2098c35845f268243fb2.jpg

Publicerat

Tänkte fråga om någon kan ge mig en uppdatering om hur långt hösten kommit vad det gäller höstfärgerna nere i Halland, runt tvååkerstrakten (Åkulla bokskogar) !?

Publicerat
51 minutes ago MrT. sa:

Tänkte fråga om någon kan ge mig en uppdatering om hur långt hösten kommit vad det gäller höstfärgerna nere i Halland, runt tvååkerstrakten (Åkulla bokskogar) !?

Är det lika bra att du får en uppdatering över hela Sverige. Jag kan börja i Kalix.

Grannens rönn tvärs över gatan är knallröd av bär och löv.

IMG_20211002_124806228.thumb.jpg.66239cab22fe66ced799b0b182794e74.jpg

Häggen hos oss är näst inpå utan löv nu efter nattens och fm. hårda vind. Fågelmatbehållaren får vi fylla på 2 gånger/dag nu.

IMG_20211002_124813719.thumb.jpg.d8adc4b58e601998b24d1de0b5c2ccff.jpg

Baksidan från rumsfönstret. Våran rönn är näst intill helt utan bär trots att vi haft samma väder tvärs över gatan. Tidigare år har vi haft fullt med bär i rönnen och björklöven seglar ner till marken.

IMG_20211002_124840339.thumb.jpg.359e5cdf5ffb14418850050101b44e4e.jpg

Jag hoppas att du gillade lite foton från norra landsändan också!:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago lsjonsson sa:

Är det lika bra att du får en uppdatering över hela Sverige. Jag kan börja i Kalix.

Grannens rönn tvärs över gatan är knallröd av bär och löv.

IMG_20211002_124806228.thumb.jpg.66239cab22fe66ced799b0b182794e74.jpg

Häggen hos oss är näst inpå utan löv nu efter nattens och fm. hårda vind. Fågelmatbehållaren får vi fylla på 2 gånger/dag nu.

IMG_20211002_124813719.thumb.jpg.d8adc4b58e601998b24d1de0b5c2ccff.jpg

Baksidan från rumsfönstret. Våran rönn är näst intill helt utan bär trots att vi haft samma väder tvärs över gatan. Tidigare år har vi haft fullt med bär i rönnen och björklöven seglar ner till marken.

IMG_20211002_124840339.thumb.jpg.359e5cdf5ffb14418850050101b44e4e.jpg

Jag hoppas att du gillade lite foton från norra landsändan också!:thumbsup:

Tackar för bidraget i tråden, men det hjälper inte mig i mitt planerande. F ö så är jag faktiskt sugen på det norrländska landskapet, skulle vilja besöka fjällen på hösten, när växtligheten bär höstskrud.

Publicerat
1 minute ago MrT. sa:

Tackar för bidraget i tråden, men det hjälper inte mig i mitt planerande. F ö så är jag faktiskt sugen på det norrländska landskapet, skulle vilja besöka fjällen på hösten, när växtligheten bär höstskrud.

Varsågod!:thumbsup: Det är fina där på hösten. Du skulle kanske besöka eller bli medlem på Utsidan. Det finns många fina foton i en del trådar. https://www.utsidan.se/forum/

Ja, då är det bara att du börjar planera en tripp till fjällvärlden till nästa höst.:thumbsup:

Publicerat
På 2021-10-02 at 19:18 lsjonsson sa:

Varsågod!:thumbsup: Det är fina där på hösten. Du skulle kanske besöka eller bli medlem på Utsidan. Det finns många fina foton i en del trådar. https://www.utsidan.se/forum/

Ja, då är det bara att du börjar planera en tripp till fjällvärlden till nästa höst.:thumbsup:

Är väl medveten om utsidan, Isjonsson, jag har ett konto där 😉. Någon tripp till Fjällen nästa år (eller de följande åren), lär inte bli aktuellt, jag har andra resplaner som jag skulle vilja realisera, men (förhoppningsvis) någon gång i framtiden.

Publicerat
42 minutes ago MrT. sa:

Är väl medveten om utsidan, Isjonsson, jag har ett konto där 😉. Någon tripp till Fjällen nästa år (eller de följande åren), lär inte bli aktuellt, ja har andra resplaner som jag skulle vilja realisera, men (förhoppningsvis) någon gång i framtiden.

Ok! Jag har också konto där. Norrbottningen heter jag där. Det finns en till på jaktsidan som har konto där och det är Järven.

Ja, det är mycket som man ska hinna med under sitt liv. Vi lär få se om man lever då när du ska upp till fjällvärlden.:thumbsup:

Publicerat
54 minutes ago lsjonsson sa:

Jag har också konto där. Norrbottningen heter jag där.

Ok, men jag är sällan där. Jaktskidan täcker de behov jag f n har.

55 minutes ago lsjonsson sa:

Vi lär få se om man lever då när du ska upp till fjällvärlden.:thumbsup:

Ja, jag fyller ganska snart 57, så till pension, kanske !? Men då skall man orka också 🤔.

Publicerat
1 minute ago MrT. sa:

Ok, men jag är sällan där. Jaktskidan täcker de behov jag f n har.

Ja, jag fyller ganska snart 57, så till pension, kanske !? Men då skall man orka också 🤔.

Det är inte ofta jag är in där heller. Ja visst räcker jaktsidan samt robsoft gått och väl.:)

Ok! Då är det bara att du tränar tills du fyller penison och se till så att du är i form.:thumbsup:

Publicerat

En jaktkompis som var ute på fågeljakt i fredags stötte på det här björnidet på våran mark.:thumbsup: Tror ni nalle är kramgo om man kryper in i det och väntar på att nalle kommer och lägger sig???:whistling::P:lol:

IMG_20211003_080532.thumb.jpg.329615f806e282197c3db977a27e89ef.jpg

Publicerat
16 hours ago lsjonsson sa:

Då är det bara att du tränar tills du fyller penison och se till så att du är i form.

Tränar gör jag varje dag. Jag går upp ur sängen och sätter mig framför datorn för att äta frukost 😂👍.

Publicerat
27 minutes ago MrT. sa:

Tränar gör jag varje dag. Jag går upp ur sängen och sätter mig framför datorn för att äta frukost 😂👍.

Som i Kalix med andra ord. :thumbsup::lol: Sedan ca 30-45 min efter lunch tar jag mig en promenad om vädrets makter tillåter det och det inte regnar. 

Publicerat
17 minutes ago lsjonsson sa:

:thumbsup::lol: Sedan ca 30-45 min efter lunch tar jag mig en promenad om vädrets makter tillåter det och det inte regnar. 

Inte jag. Efter frukosten brukar jag gå och lägga mig, om det finns tid, så jag inte överanstränger mig.

Publicerat
11 minutes ago MrT. sa:

Inte jag. Efter frukosten brukar jag gå och lägga mig, om det finns tid, så jag inte överanstränger mig.

Det kan bli en siesta i Kalix också om det passar in. Skönt! 1385813954_Happysmiley.jpg.bcf0493ad9b967aec7eeeb2a831ce725.jpg

Publicerat
20 minutes ago lsjonsson sa:

Det kan bli en siesta i Kalix också om det passar in. Skönt! 1385813954_Happysmiley.jpg.bcf0493ad9b967aec7eeeb2a831ce725.jpg

Jag kan åka i princip vart f*n jag vill, det är bara fråga om motivation och tid, samt lite planering. Vad det gäller Kalix ligger det inte högst på to-do listan, men man skall aldrig säga aldrig. Vad som bör tas med i beräkningen är att Kalix ligger inte nästgårds, så det krävs lite mer tid än ett veckoslut, om jag skall ta mig dit, men jag tackar för erbjudandet så länge, kanske får jag anledning att återkomma i ärendet 😊.

Just nu ligger Nepal, Taiwan och Japan (i nämnda ordning) högst, därefter finns inget inplanerat, så vi får se vad som skall hända. Fast det är klart, om det erbjuds möjlighet att delta i älgjakt eller något annat som är relaterat till friluftsliv (flugfiske i något rinnande vattendrag med vild Öring eller landskap med goda fotomöjligheter), kanske jag får tänka ett extra varv.

Men som tidigare nämnts är Nepal, Taiwan och Japan prio före något annat, vad det gäller resmål.

Publicerat
19 minutes ago MrT. sa:

Jag kan åka i princip vart f*n jag vill, det är bara fråga om motivation och tid, samt lite planering. Vad det gäller Kalix ligger det inte högst på to-do listan, men man skall aldrig säga aldrig. Vad som bör tas med i beräkningen är att Kalix ligger inte nästgårds, så det krävs lite mer tid än ett veckoslut, om jag skall ta mig dit, men jag tackar för erbjudandet, så länge, kanske får jag anledning att återkomma i ärendet 😊.

Just nu ligger Nepal, Taiwan och Japan (i nämnda ordning) högst, därefter finns inget inplanerat, så vi får se vad som skall hända. Fast det är klart, om det erbjuds möjlighet att delta i älgjakt eller något annat som är relaterat till friluftsliv (flugfiske i något rinnande vattendrag med vild Öring) eller landskap med goda fotomöjligheter, så kanske jag får tänka ett extra varv.

Men som tidigare nämnts är Nepal, Taiwan och Japan prio före något annat, vad det gäller resmål.

Hm! Jag tror att det blev en liten missuppfattning i förra inlägget från mig. Det var inte dig jag avsäg utan jag brukar kunna ta en siesta på dagen om det passar in.

Men om du nu skulle köra norr över i riktining mot Kiruna så kan vi träffas i Töre över en kopp kaffe och surra lite skit. Alltid kul att träffa andra medlemmar från forumet. Jag har bara ca 3 mil till Töre från Kalix.:thumbsup: Jag har träffat flera medlemmar som har varit på genomresa och det är alltid kul.:thumbsup:

Det blir ingen dålig resa det. Alla 3 länderna i ett bräde eller är det olika resor?

Publicerat
1 minute ago lsjonsson sa:

Hm! Jag tror att det blev en liten missuppfattning i förra inlägget från mig. Det var inte dig jag avsäg utan jag brukar kunna ta en siesta på dagen om det passar in.

Men om du nu skulle köra norr över i riktining mot Kiruna så kan vi träffas i Töre över en kopp kaffe och surra lite skit. Alltid kul att träffa andra medlemmar från forumet. Jag har bara ca 3 mil till Töre från Kalix. Jag har träffat flera medlemmar som har varit på genomresa och det är alltid kul.

Aha, jag förstår ! Ja, det blev ett missförstånd, men inte värre än att det går att reda ut. Sannolikheten att jag skulle köra mot Kiruna inom det närmsta, är som redan nämnts skrivet i stjärnorna, men om så skulle ske kanske jag får anledning att återkomma, som sagt 👍.

Publicerat
14 minutes ago MrT. sa:

Aha, jag förstår ! Ja, det blev ett missförstånd, men inte värre än att det går att reda ut. Sannolikheten att jag skulle köra mot Kiruna inom det närmsta, är som redan nämnts skrivet i stjärnorna, men om så skulle ske kanske jag får anledning att återkomma, som sagt 👍.

Missförstånd och problem är till för att lösas.:thumbsup: Jag tänkte den dan du ska ta fjällvärlden i besittning om du inte tar tuff-tuff och stiger av bortåt Abisko-Riksgränsen någonstans.

Jag har åkt tåg från Jönköping till Narvik t o r som var fruktansvärt tråkigt. Tur att man hade med sig både läsbart och ett rör med dricka så att man sov gott.:whistling::lol: