Publicerat Juli 16, 200916 yr Ammarnäs i slutet av juni En otorligt fin by med massor av jakt och fiske i toppklass
Publicerat Juli 17, 200916 yr Jodå, man blir lite pirrig i benen när man står vid kanten och tittar ner. Promenaden upp är också fin, fast det är en populär plats så man får räkna med mycket folk. Har även åkt båt förbi på fjorden (Lysefjorden) nedanför. Ja, det är fin utsikt av det man ser på bildspelet. Konstigt hade det vl varit annars om man inte hade fått lite darr i benen typ spagettiben.
Publicerat Juli 18, 200916 yr Ammarnäs i slutet av juni En otorligt fin by med massor av jakt och fiske i toppklass Fy fan vad mäktigt, det ser ju ut som nå bilder tagna från nån cowboyfilm i klippiga bergen. Förutom asfaltsvägen då förståss.
Publicerat Juli 24, 200916 yr Vi var på en liten undangömd strandremsa på Sturkö (Blekinge Skärgård, nära Karlskrona) och badade med ungarna när blicken fastnade på en klippa 300m bort - en Havsörn satt och betraktade omgivningarna. Fick inte mer zoom än så här och när han lättade blev det inåt land så jag fick ingen bild i luften. Mäktigt!
Publicerat Juli 24, 200916 yr Vi var på en liten undangömd strandremsa på Sturkö (Blekinge Skärgård, nära Karlskrona) och badade med ungarna när blicken fastnade på en klippa 300m bort - en Havsörn satt och betraktade omgivningarna.Fick inte mer zoom än så här och när han lättade blev det inåt land så jag fick ingen bild i luften. Mäktigt! Nice!
Publicerat Juli 24, 200916 yr Nu skall jag in och gömma benet så inte husse hittar det.... Frontier, sicken söt lillskit, det som imponerar på mig är blicken, stenfast, mitt ben, typ. /Christian
Publicerat Juli 24, 200916 yr Nu skall jag in och gömma benet så inte husse hittar det.... Helt rätt! Leka kurragömma med husse kan nog vara kul om man få göra det ute i det fria.
Publicerat Juli 26, 200916 yr Grann firre niak! Lyckades du få upp den då??? Jo den blev till en god lunch ! På tal om granna firrar:
Publicerat Juli 26, 200916 yr Jo den blev till en god lunch ! På tal om granna firrar: Fina firrar! Bra jobbat! Nybörjartur el. rutin???
Publicerat Juli 26, 200916 yr Fina firrar! Bra jobbat! Nybörjartur el. rutin??? Jag har väl kanske inte fiskat lika mycket som Jonsson,men nästan...
Publicerat Juli 26, 200916 yr Jag har väl kanske inte fiskat lika mycket som Jonsson,men nästan... Ok! Dom smakade säkert bra till lunch!
Publicerat Juli 26, 200916 yr Försöker få till lite fina bilder när man är ute och fiskar eller jagar. Här kommer några.
Publicerat Juli 26, 200916 yr Strax efter att bilden över "Veskôttaslâtta" var tagen så kom Herr Bäver simmandes.
Publicerat Juli 26, 200916 yr I väntan på fina bäverbilder på min mor och fars ö. Ser ni bävern på bild 3? Den enda bilden som blev bra... Lite dåligt med ljus...
Publicerat Juli 26, 200916 yr Helt oskygga är de små liven. Äter dessutom upp alla träd som finns i omgivningen... Brist på jakt på dessa små lymlar. Ska råda bot på det senare under jaktåret...
Publicerat Juli 27, 200916 yr Fina foton! Du verkar ha gått om bäver hos dig! Rena rama barnkammaren! Var rädd om tillväxten!
Publicerat Juli 27, 200916 yr Fina foton! Du verkar ha gått om bäver hos dig! Rena rama barnkammaren! Var rädd om tillväxten! Problemet är att ingen kan jaga dem för att enda stället där det skulle vara något så när "riskfritt" för omgivningen ligger på vattenverkets mark... (Finns ett lite kraftverk längre ner) Stod på bron som är med på en av bilderna i ca 10 minuter och då simmade det 6 bävrar rakt under mig... Dom har gnagt ner ett träd hos grannen (och ca 6 hos farsan). Trädet låg ut i vattnet så vi åkte upp mot det med båten, såg då mellan 8 och 10 bävrar som satt och kalasade. Kunde ha klappat på en om jag velat, SÅ orädda är dom. Någon som tror att man kan få möjligthet att skjuta av några om man hör med vattenverket? Vill ju inte skjuta mitt inne i byn... MvH Patrik
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Jag fick nyss den här länken ifrån min ena släkting i Kanada! Sa**n vad det brinner där! http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/...-mountains.html Stackars människor som ska behöva fly från hem o hus men det finns inget annat val tyvärr!