Publicerat Januari 1, 201016 yr Författare Jämta: Vad använder du för kamera och objektiv? Bilderna på spetsen var riktigt bra. Nikon D40 och 55x200 objektiv.
Publicerat Januari 2, 201016 yr Nikon D40 och 55x200 objektiv. Trevligt att höra, har en Nikon D40 med 18-55 objektiv, dock så befinner sig ett 55-200 någonstans i Sverige adresserat till mig. Är du nöjd med kamera/objektiv?
Publicerat Januari 2, 201016 yr Författare Ja, jag är nöjd med det och har utvecklats bra med den kameran och ffa med det objektivet. Fotar nästan uteslutande med 55x200 på , men kommer nog ändå att byta upp mig till en lite kvickare kamera i framtiden
Publicerat Januari 2, 201016 yr En lite udda gräsand, jag har iaf inte sett någon sådan innan. Kortet är taget i Motala ström i Norrköping. Kostar en flaska whisky härnere om man skjuter den vite vi sätter ut
Publicerat Januari 2, 201016 yr Blev 2 av samma men vet inte varför. Pontus svarar med att hellre fly än illa fäkta. Ska väl tillägga att det är endast lek
Publicerat Januari 2, 201016 yr Författare "Svärsonen" som varit i farten.. Otroligt mysig bild tycker jag
Publicerat Januari 31, 201016 yr "Svärsonen" som varit i farten.. Otroligt mysig bild tycker jag ' Ja och fel har du inte:P Kär blir man när man ser dom små söta liven
Publicerat Februari 14, 201016 yr "Svärsonen" som varit i farten.. Otroligt mysig bild tycker jag Vilken fantastisk bild! Söt och go och charmig och....ja, mysig. =)
Publicerat Februari 14, 201016 yr Räddade denna lilla krabat idag:) Vad är det för något? En fladdermus?
Publicerat Februari 15, 201016 yr Dä blev ingen bra bild i mörkret, men ni ser vad det är som tittar fram.
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Fint främmande har vi här hemma varje dag nu av denna lilla fågel. Örnen har vi inte sett till så mycket av i det sista, men denna är ju fin den med
Publicerat Februari 18, 201016 yr Du har alltid så fantastiska bilder att visa upp, Jämta! Har du tagit dessa själv också? Du borde vara naturfotograf!
Publicerat Februari 18, 201016 yr Stämmer bra det:P På förra stället jag bodde så hade vi fladdermöss. Man märkte dom bara nattetid när dom fladdrade runt öronen på en. Sen hörde man det naturligtvis på ljudet. Det hände att man fick ducka...
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Du har alltid så fantastiska bilder att visa upp, Jämta! Har du tagit dessa själv också? Du borde vara naturfotograf! Tack.. Jo, dessa bilder är några av de jag fotade i förmiddags. Önskar bara att jag hade bättre utrustning för att kunna få riktigt bra bilder. Är ju inte så lätt att komma in så nära som jag skulle vilja för att göra motivet riktigt rättvisa. Gillar att fota, men gör det mest för min egen skull, även om en del förfrågningar kommer emellanåt om det går att låna bilder för privat bruk. Det är rätt kul + att det är roligt att -som nu- få beröm för bilder som jag tagit
Publicerat Februari 21, 201016 yr Räddaren kom i sista stund. Chapleau is located 120 miles west of Timmins, Ontario... This weekend, we came upon this Moose Cow and Calf on a very small island. As we were taking pictures, the Cow took off in the water towards shore and the calf followed. As we turned the corner of the island, We saw the Cow almost on shore but the calf wasn't even half way to shore yet. All of a sudden, I noticed that the calf wasn't going to make it. As we were heading towards the Calf, it went under a few times. At one point it stopped moving. As we got about 10 feet away, It started moving and coming up to surface again. When we got beside it, all I could see was his ears. I grabbed the Calf by the ears to pull it up a bit and then I lifted the Calf right into the boat. The Calf coughed a few times and started breathing. We took a few pictures as we rushed to shore to drop it off to Mommy. An experience of a lifetime. Mommy & Baby back together again, With a little help along the way.
Publicerat April 11, 201016 yr Var ute och testade lite ny utrustning i dag. Plats: Silverfallen, några mil från Skövde, Västra Götaland
Publicerat April 13, 201016 yr Var ute och testade lite ny utrustning i dag. Plats: Silverfallen, några mil från Skövde, Västra Götaland Tjusiga bilder! Den sista kanske lite för ljus? Vad har du för utrustning? Skulle önska jag fick vatten att se ut så där... Vad beror det på att andra får såna bilder, men inte jag? Kameran, inställningarna eller beror det enbart på fotografen?
Publicerat April 13, 201016 yr Dä blev ingen bra bild i mörkret, men ni ser vad det är som tittar fram. Helt fel!! Den blev RIKTIGT BRA!!
Publicerat April 13, 201016 yr Tjusiga bilder! Den sista kanske lite för ljus? Vad har du för utrustning? Skulle önska jag fick vatten att se ut så där... Vad beror det på att andra får såna bilder, men inte jag? Kameran, inställningarna eller beror det enbart på fotografen? Kan enkelt konstatera att det absolut INTE beror på fotografen... Utrustningen samt en viss rutin + MYCKET teori var det jag använde. Min utrustning: Nikon D80 Batterigrepp ANSMANN (ovidkommande för bilden men ger ca 5000 bilder på en laddning ) Optik: Nikon 10-24 mm samt 18-105 mm (dessa två användes i det här fallet) Stativ: Manfrotto + Manfrotto magnesiumkulledshuvud Nikons fjärrutlösare Det är egentligen ganska enkelt att ta sådana bilder. Ställ kameran på ett ordentligt stativ, ställ ner slutartiden så långt det går (utan att överexponera, bländarvärdet bör inte ligga under 25) och använd fjärrutlösare (har man inte fjärrutlösare så använd fördröjning). Ett polaricerings-/circular-/grå-filter hjälper till något enormt men har inte haft råd att köpa något för tillfället... Håller med om att sista bilden blev lite väl ljus... Men fattade tycke för den... Kändes positiv på något sätt. // Patrik Jönsson