Publicerat Juli 5, 201016 yr Lite nya bilder med den nya kameran. Oj vad jag älskar denna kamera. DET är en brinnande himmel!
Publicerat Juli 6, 201016 yr Vackra bilder ni bjuder på. Här är mina favoritbilder, de jag faktiskt blivit nöjd med av alla tusen tagna. 5.bmp
Publicerat Juli 6, 201016 yr Vackra bilder ni bjuder på. Här är mina favoritbilder, de jag faktiskt blivit nöjd med av alla tusen tagna. Dom bilderna har jag sett förr, men dom är RIKTIGT läckra. Det blir några 100 bilder på varje "halleluja-moment", men det är tur det är kul att knäppa.
Publicerat Juli 9, 201016 yr Lite nya bilder med den nya kameran. Oj vad jag älskar denna kamera. Förstår att du älskar den kameran! Otroligt fina bilder! Heaven's on fire!
Publicerat Juli 9, 201016 yr Vackra bilder ni bjuder på. Här är mina favoritbilder, de jag faktiskt blivit nöjd med av alla tusen tagna. 5.bmp Bara tusen? Fina är dom i vilket fall som helst!
Publicerat Juli 10, 201016 yr Tog lite bilder på växtligeheten på verandan idag. Lägger ut två bilder som jag tyckte om. Den ena är min växthusgurka - växer utan växthus i en stor kruka på min veranda. =) Den andra behöver ingen beskrivning...
Publicerat Juli 22, 201016 yr Dagens väderbild. Av 400 bilder blev 1 någorlunda. Borde ha fått fler bra men slumpens skördar gjorde att kameran sparade undan föregående bild just som blixten slog ner.
Publicerat Juli 22, 201016 yr Dagens väderbild. Av 400 bilder blev 1 någorlunda. Borde ha fått fler bra men slumpens skördar gjorde att kameran sparade undan föregående bild just som blixten slog ner. Det är bara till att gratulera att blixten fastnade! Blev riktigt fin, dessutom. =) En annan sover ju när sånt händer utanför fönstret...
Publicerat Juli 22, 201016 yr Dagens väderbild. Av 400 bilder blev 1 någorlunda. Borde ha fått fler bra men slumpens skördar gjorde att kameran sparade undan föregående bild just som blixten slog ner. Snyggt marsherat, grattis! Sist det var åska sa frugan: 'ut o fota vetja'... nu inser jag att det går att få bra bilder! Härligt.
Publicerat Juli 22, 201016 yr Det är egentligen inte jättesvårt att fota blixt. Lite enklare om det är helt mörkt och inga lampor. Ställ kameran på bulb och håll inne knappen på stativ i 8-10 sekunder så framkallar blixten sig själv. Nu var det bara regn och dåligt ljus så jag ställde iso 100 och bländare 32(min öppning). Sedan höll jag bara inne knappen i åskvädrets riktning 400x1-2 sekunder för även om jag är snabb i pekfingret och har lite parkinson i det efter snart 30 år med hagelgevär så är jag inte snabbare än blixten även om jag jobbar på det.
Publicerat Juli 23, 201016 yr Den här nallen såg för djupt i glaset. http://www.jaktojagare.se/se/article.php?i...p;context=60321
Publicerat Juli 29, 201015 yr Sån här träffar man på efter vägen när det skymmer på. Tanten hadde kameran brevid sig så hon han ta bilden.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Hade en sån där framför bilen jag också häromdagen utan kamera. Man inser rätt snabbt att dom där kan förstöra resten av dagen om dom hamnar på motorhuven och in i kupen.
Publicerat Augusti 1, 201015 yr Jättefina bilder, KungCocos! Men om jag vore dig så skulle jag nog ta bort bilderna på barnen... Nakna barn drar till sig uppmärksamhet du kanske inte vill ge dina barn...
Publicerat Augusti 2, 201015 yr Jättefina bilder, KungCocos! Men om jag vore dig så skulle jag nog ta bort bilderna på barnen... Nakna barn drar till sig uppmärksamhet du kanske inte vill ge dina barn... Tyvärr så är det så. Det har blivit ett hårdare samhälle där man låter individer som hade det bättre inspärrade än ute i samhället både för sig själva och andra går lösa.
Publicerat Augusti 2, 201015 yr Tyvärr så är det så. Det har blivit ett hårdare samhälle där man låter individer som hade det bättre inspärrade än ute i samhället både för sig själva och andra går lösa. Så sant, jag raderade dessa. Naivt att lägga upp dom kanske.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Lie foton från resan och bröllopet. 1. Utsikten från uppfödrens hem utanför Brunflo 2. Michaela Fridell i full action Tyvärr så hade jag batterislut när jag kom ut till RobbanM på visit så därifrån blev den inget foto. Resten är från Grillpartyt på Värdshuset Blomstermåla, Särö, Lite foton från Särö hotel med omgivning och från bröllopet på Tjolöholms slott. Det tråkiga var vädret för det regnade när vigselcermonin var slut och alla skulle fota brudparet. Bodensare; Känner ni igen bruden? Hon är från Boden men bor numera i världsmetroploen London och jobbar där.
Publicerat Augusti 4, 201015 yr Så sant, jag raderade dessa. Naivt att lägga upp dom kanske. Klokt val att radera dom.