Publicerat November 23, 200619 yr Författare O för att göra de ännu tydligare lägger jag in en bild på våra små sötnosar. För de e bra söt ibland O för er som undrar om Bretoner går ihop med katter har här bildbevis Men nog e de roligare att jaga katten. Men katten vet vart hunden ej får vara ;D
Publicerat November 24, 200619 yr Ja, den blicken säger "och varför smet du upp i soffan när vi hade som allra roligast?!"
Publicerat November 25, 200619 yr Hej!Häftig tråd ni har här. Fina hundar och bra bilder. Vad är det för ras på hunden längst till vänster?
Publicerat November 25, 200619 yr Författare Vad är det för ras på hunden längst till vänster? Syns Inte de > ??? Breton såklart ;D Välkommen hit GG o hoppas du kan tillföratråden ännu mer liv. Allt e av intresse så käms inte för att dela med dig! ;D
Publicerat November 25, 200619 yr Syns Inte de > ??? Breton såklart ;D Jo nu när du säger det så ser jag ju på dem korta korta benen vad de är för hund
Publicerat November 25, 200619 yr Hej! Jag var ut på lite jakt med kameran i dag trots dåligt foto ljus. Och det blev kött i grytan ändå med en breton!!! ;D ; (hoppas att man kan skicka flera bilder iett meddelande.)
Publicerat November 25, 200619 yr De här bilderna skulle ochså vara med. ??? Beklagar ska skärpa mig och försöka lära mig detta forums funktioner. :-[ Blir lite strul då man måste minska bilderna från 1meg til 200kb,
Publicerat November 25, 200619 yr ....Mvh: Jimmy (numer Bretonklubbens Regionombud för Västernorrland) Trevligt! Vad kul med ett regionsombud även för Västernorrland. Och av alla dessa inläggen att tyda, har vi fått en väldigt Breton intresserad representant!! Till sommaren så hoppas jag också på ha en liten fågel-jägare hemma. ....Eller rättare sagt två... Först en bebis i vinter (förhoppningsvis blivande fågeljakt-sällskap) och sedan en Breton-valp i sommar (Om jag nu får tag i nån vill säga!). Att vi ska ha bebis är ingen tvekan... /Henke, Ö-vik
Publicerat November 25, 200619 yr Författare ....sommaren så hoppas jag också på ha en liten fågel-jägare hemma./Henke, Ö-vik Jag har påtalat problematiken med alldelles för få Bretoner i Västernorrland för de uppfödare jag känner till. Hoppas verkligen att de blir fler o att turen e med dig! Du hittar mina kontaktuppgifter på Bretonsidan. Kika gärna förbi på en kaffe/te om du har vägarna förbi. "Ella" Skulle inte du ha en kull snart? ;D ;D ;D "GG" I vilken del av Sverige befinner du dig?
Publicerat November 26, 200619 yr HEJ Jimbolo! JO, jag befinner mig i den norra delen av sverige, Men det regnar och är 4+ grader så vi ligger inne i dag och lyssnar på regnet.
Publicerat November 26, 200619 yr Författare HEJ Jimbolo!JO, jag befinner mig i den norra delen av sverige, Men det regnar och är 4+ grader så vi ligger inne i dag och lyssnar på regnet. Norra delarna??? För mig var Småland norra delarna av Sverige då jag bodde i Skåne : ;D ;D Här i Härnösand har vi idag haft +9, hård blåst o snön har sviktat ordentligt på jaktmarken. Unghunden fick springa/jaga av sig ordentligt o de märktes att de var ett par veckor sen. Ställde på minsta lukt, dvs tomt :'( Om man inte anser att fågelskit räcker till på ståndet. Zingo stötte ett par fina orrtuppar, märkte inte ens att de for, då han gick i medvind o sen stog han på legan. Sen snön kom har han jobbat sisådär tycker jag men så har skador gjort att vi inte hunnit vara ute mer än ett par ggr. Nya doftförhållanden o nykalibrering av näsvingarna ;D Iof var vi på den sämre delen av jaktmarken idag, då den var mest lättåtkomlig, men jag hade nog räknat att få med mig en pippi hem :- Men de finns ngr kvar i frysboxen Bara på ett igen!
Publicerat November 26, 200619 yr Norra delarna??? För mig var Småland norra delarna av Sverige då jag bodde i Skåne : ;D ;D Olika geografiska uppfattningar. För mig är Piteå i södra delarnra av landet... ;D Inatt kom det ytterligare ett par decimeter tung snö. Har nu ca en halv meter av den vita varan. Det är nu man beklagar sig över pälsen på en Breton. Kan förstå att det inte är så skönt att springa med tennisbollar i "kjolen" och pingisbollar mellan trampdynorna... Fastnar det mycket snö på era hundar, eller har ni haft tur och få en "teflonhund"? ???
Publicerat November 27, 200619 yr "Ella"Skulle inte du ha en kull snart? ;D ;D ;D Jodå jag har en kull planerad till våren......ska ju behålla en liten hårboll(blivand SJUCH :) själv från den kullen ;D Välkommen hit GG. Bara av att tita på första bilden så visste jag precis vem som hittat hit ;D
Publicerat November 27, 200619 yr Fastnar det mycket snö på era hundar, eller har ni haft tur och få en "teflonhund"? ??? Jag brukar ta fram saxen och ta bort det överflödiga håret under tassarna. Sedan fastnar det inte överdrivet mycket i min vovves päls, men visst blir det några bollar allt. Är ju helt beroende på vad det är för snökvalitet ute också, men tycker du det är mycket besvärligt så kan du ju skaffa "overall" ...... ..........du kanske vet vilken jag menar.....den är som en röd åtsittande strumpa på hunden. Ser lite smålustig ut, men tror säkert att den kan vara bra mot snöbollar i pälsen!
Publicerat November 27, 200619 yr Är ju helt beroende på vad det är för snökvalitet ute också, men tycker du det är mycket besvärligt så kan du ju skaffa "overall" ...... ..........du kanske vet vilken jag menar.....den är som en röd åtsittande strumpa på hunden. Ser lite smålustig ut, men tror säkert att den kan vara bra mot snöbollar i pälsen! Ja, se ser lite lustiga ut i "stålmannen"-strumpan. Plötsligt försvinner halva hunden och ser ut som en utsvält trikåråtta. Tur att inte hundar skäms över hur de ser ut. Men det är som du säger, helt beroende på vilken snö det är. Kan variera från dag till dag. Ella: Är det klart vilken hanhund som du ska para tiken med, eller är det en hemlis ännu?
Publicerat November 27, 200619 yr Ella: Är det klart vilken hanhund som du ska para tiken med, eller är det en hemlis ännu? Jo då det är klart ;D Och jag är helnöjd att jag får para henne med just denna hane!!! Känns dock lite fel att göra "reklam" här på forumet, men PM:a mig gärna om du vill veta mera
Publicerat November 27, 200619 yr Författare Fastnar det mycket snö på era hundar, eller har ni haft tur och få en "teflonhund"? ??? Under tassarna får jag med klippa men i viss snö fatnar det ändå! "Ella" Hoppas du skickar minst en av Valparna till Västernorrlands distrikt!! Mig veterligt finns de bara 4 Breton här. 1 hos mig o 2 hos Pontus & Anette samt en i S-vall. Lite glest e de :'( :'( :'( De e klart man e nyfiken! Du får skicka ett mass-pm ;D
Publicerat November 27, 200619 yr Hoppas du skickar minst en av Valparna till Västernorrlands distrikt!! Mig veterligt finns de bara 4 Breton här. 1 hos mig o 2 hos Pontus & Anette samt en i S-vall. Lite glest e de :'( :'( :'( Hahahaha.............det är bra att du sköter ditt jobb som regionombud och försöker få fler bretoner till området ;D Innan jag bestämmer vart valparna skall flytta så måste nog en parning genomföras och valparna födas : så att man då med säkerhet vet att det blir några valpar! ...... ;D
Publicerat November 27, 200619 yr Fastnar det mycket snö på era hundar, eller har ni haft tur och få en "teflonhund"? ??? Host host.... På en riktig jakthund som Vorsteh, fastnar det inge snö alls... Host ;D ;D ;D Jo då det är klart ;D Och jag är helnöjd att jag får para henne med just denna hane!!! Känns dock lite fel att göra "reklam" här på forumet, men PM:a mig gärna om du vill veta mera Jag är lite nyfiken på rasen Breton, finns det någon hemsida typ Brtonklubben eller nå sådant ? Men som sagt jag är bara lite nyfiken ;D