Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

"Linus"

Kan inte svara så lätt på den frågan eftersom de e första året Zingo får följa med till fjälls på vinterjakt.

Viste inte hur området såg ut förra året o året dessförinnan var han för ung!

Däremot skulle vi kunnat fällt oerhört mk fågel om vi haft hund o hagelbysse me oss förra året.

Därför skall det testas i år.

Osså sa regeringen ifrån att: "Tar du int hunn me stannar du hemma!!!"

Så de va int så svårt att bestämma sig.  :o:D ;D

Däremot har jag honom alltid med på toppjakt om bara föret e bra nog.

E de för löst eller för skarpt får han stanna hemma.

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat

Jimbolo:  Hehe jaa då är de ju bara lyda.. :P 

Min regering har tyvärr sagt ifrån ang hund inköp.. :(  Fast jag gör allt för att komma genom med en förlikning.. =)

Är ju rätt ny i dessa jakt sammanhang, därför kan det bli en del "dumma" frågor som kanske känns självklara för er..

Men går det bra att jaga ripa vintern med stående fågel hund.. Eller visst är det lite snö ska det väl inte vara några problem..  ?  Så jag antar att snö mängden har stor inverkan på om det går eller inte..  Eller visst,,  mycket snö å skare funkar kanske de också ? :) Annars är det väl alltid trevligt med sällskapet också..

//Linus

Publicerat
  • Författare

Precis så såg Zingo ut idag :)

Vart håller denna vackra skapelse till i landet?

Publicerat

Men kolla..........har vi både en Ella och Tella inne på forumet nu  :)

Gissar att detta är en valp efter Höghalsens WR Eira och Beyaz Töjre ....? ;) Stämmer detta?  :)

Publicerat

Ja vet inte, men de här små valparna har ju inte ett hårstrå på magen....alldeles kala och med låg markfrigång ;)

Idag har jag 23grader kallt och man behöver inte mer än ut en minut så huttrar han. ...och nej..han e inte rädd för omgivningen...och jag tror inte det är så spännande att han skakar av den anledningen heller!

För några dagar sen då det var runt nollan så var jag ute några minuter längre...men man vill ju inte att han ska frysa om magen lillen... :-

Sättat lillflickan i pulka m. solfglasögon och valpen springa jämte traska ut på någon sjö om det är fint väder. Om Du inte har någon sjö/älv i närheten så får Du väl åka bil dit i värsta fall. Jag brukar ju knalla på Kalixälvens is men då bryr jag mig inte så mycket om vädret. -5-10 grader brukar ju vara fint att promenera i. Bara det inte är blötsnö som kommer ner från himlen. :D

Lite jobbigt för lillen att springa i 50-70cm snö... Visst...det är nog inte lika mycket på sjön, men i allafall så pass att han får simma i snön...och har kallsnön direkt mot magen!

Min regering har tyvärr sagt ifrån ang hund inköp.. :( Fast jag gör allt för att komma genom med en förlikning.. =)

//Linus

Det är nog en fördel om du har frun med dig till 100%. Har själv märkt att det är lite påfrestande ibland nu med en valp som tror han äger stället... Men min fru ville också ha hund, kanske inte riktigt lika mycket som jag!

Men lycka till...nog blir ni med hund vad tiden lider! Ett tips är att visa valpbilder då och då, och hälsa på folk med trevliga hundar...hjälper enormt kan jag intyga!

Sen min fru fick träffa Ella så var saken biff...då var det breton som gällde även för frun!

/Henke

Publicerat
Testkörde Zingo på skoter idag.

Nemas problemas, varkens på, bredvid eller framför!

Men man får inte stå still för då vill han inte vara med.

Han hatar avgaserna.

Se till att du inte skapar dig en hund som bara ska vara framför skotern och bromsa! Kusinens flat är på det sättet. Fördjälva irriterande då man hela tiden ska vara rädd att hundrackarn far under skoterskidorna och skär benen av sig!

Publicerat

Lite vardagsfrågor gällande era breton och de rutiner ni har. Frågan är i fet stil och så skriver jag mina egna svar under.

Vad har ni för morgonrutiner? Flyger hunden upp på morgonen när den hör att ni är vakna, kommer den och väcker er....osv?

Ella sover på nätterna i sin bur. Buren är dock öppen så hon kan gå ut och lägga sig på mattan om hon vill också, men oftast ligger hon i buren. På morgonen stiger jag upp, äter frukost gör mig i ordning för jobbet och när jag börjar vara redo att fara så frågar jag henne om hon ska ut och morgonpinka. Först då stiger hon upp....  :)

Har hunden fri tillgång till tuggben eller dyl. Vilken sorts tuggben använder ni er av?

Ella har alltid tuggben. Dom hon gillar mest är småpinnarna eller 11minutrarna som vi kallar dem. Tog tid en gång när hon var mindre och då tog det 11 min för henne att äta upp det  ::). Dom stora tuggbenen leker hon mest med. Ibland kan hon tugga i sig dem, men oftast är det 11min hon vill ha och dessa har hon inte fri tillgång till utan då kommer hon och hämtar en och springer sedan dit där hon vet att vi förvarar dem..... Nått grisöra får hon då och då också!

Får hunden uppblött foder eller torrt foder?

Ella äter torrtfoder.

Om hunden äter torrt foder, äter den upp allt på en gång eller har ni "fri" tillgång så att den kan gå och äta lite när den vill?

Ända fram tills livmoderoperationen i höstas har hon haft fri tillgång till mat. Hon har fortfarande så att maten står framme i skålen så att hon kan äta när hon känner för det, men hon får bara en viss mängd. Förr fyllde man på när skålen var tom. Nu fyller vi på en viss mängd 2ggr om dagen så att hon inte ska bli en liten julgris.  ::)Minskade ju på vet. order hennes matmängd med 20-25%. Just nu ligger hon på -20% motför innan operationen.

Favvoleksak? Eller får hunden kanske inte leka inomhus utan bara utomhus?

Ella har sin dragknut som favvoleksak......eller snusken som vi kallar den  ::) Hon har en mini-snusk, stor-snusk, korv-snusk och supersnusken som hon haft från 8v valp  ;) Spelar ingen roll om hon börjar vara "senior", det ska ändå vara lekstunder varje dag  :)

Får hunden vara uppe i säng, soffa.....?

Nej inte hemma! Dock har vi en fåtölj där hon får sitta och gosa med oss! Sedan så har det börjat slappas lite med reglerna  ::) så i stugan får hon även vara uppe i soffan, men inte hemma! Dock så vet hon att ursprungligen är det olovligt, så hon står nedanför och "ber om lov" innan hon hoppar upp.

Använder ni reflexer när ni är ute på promenad? Har ni reflex? Har hunden reflex?

Japp. Jag har runt armarna på mig själv och reflexväst på hunden och ibland även halsband som blinkar och har reflex runt hela. Har även ett koppel och halsband med reflextrådar. Är lite olika vad jag använder, men det finns alltid någon sorts reflex på hunden iaf! Ska vi på långpromenad är det reflexväst som gäller på henne!

Hur klipper ni klorna på hunden? Står hunden upp, ligger, sitter....?

Ella ligger ner på sida medan jag klipper och friserar tassarna.

Publicerat
Sen min fru fick träffa Ella så var saken biff...då var det breton som gällde även för frun!

Detta var roligt att höra!  :)

Publicerat
  • Författare

1. Går ja upp e hunden före som ett skott. När han vet vad som gäller (dvs inte jakt?) går han o lägger sig igen tills de e dags för morgonkissningen.

2. Zingo har ett tomt märgben som både leksak och tugg.

Får lite småtuggben ibland då ja känner för de eller kommer ihåg.

Oavsett storlek e de slut på 11min!!!

3. Torrt foder som jag vid jakt slår på 0,5lvatten både före o efter för att veta att han får i sig vatten. Blötte förr men efter rekomendationer slutat.

4. Rubb o stubb förutom då han matvägrar (typ när granntiken löpte) Om ej ryker maten för dagen. MKT effektivt.

5. Tomt märgben. Egentligen leker vi bara då vi arbetar, typ Apport.

Har även innomhusapporter osså kör vi lite gömma godis o sånt.

6. NEJ, men ibland får han hoppa upp "I" knäet i soffan. Dock e de bara dominans enl. Zingo.  ::)

7. Nej, promenerar mest i skog eller på en flygplats där inga bilar far.

8. Zingo ligger mellan mina ben på rygg då ja klipper klorna, borstar tänder, friserar tasshåret. Skulle inte ställningen passa får han ligga på sida eller stå.

Funkar vilket som!

Publicerat
Lite vardagsfrågor gällande era breton och de rutiner ni har. Frågan är i fet stil och så skriver jag mina egna svar under.

Jag svarar på detta än fast jag bara haft honom 1 vecka drygt...men kan kanske vara kul att läsa ändå!

Vad har ni för morgonrutiner? Flyger hunden upp på morgonen när den hör att ni är vakna, kommer den och väcker er....osv?

Troy sover numera i sin bur, med dörren stängd. Då tvingas han väcka husse för att gå ut och rastas på natten/morgonsidan då fortfarande husse är lite väl trött. Tanken är att framöver kunna ha grinden öppen.

Han kan ligga kvar och titta på en i buret (eftersom dörren är stängd) då man går in till Klara. Var buren öppen har han nog följt med oavsett hur trött han är!

Har hunden fri tillgång till tuggben eller dyl. Vilken sorts tuggben använder ni er av?

Han har nu ett pressat tuggben, emellanåt ett grisöra (som försvinner på nån timma). Ska skaffa dessa tuggpinnar då jag tuggbenet är lite för tungjobbat för att vara intressant. Det är väldigt gott när det är uppblött lite (ställer det i vattenglas en stund innan) men det torkar ju mellan varven och är då mindre kul!

Då han nu bara är 9v så får han uppblött foder. Hade nog tänkt (av bekvämlighetsskäl) att ge enbart torrt sedan. Eller vatten i torrfodret precis innan servering om det får lite för fort för honom att äta. Nåja, den som lever får se!

Om hunden äter torrt foder, äter den upp allt på en gång eller har ni "fri" tillgång så att den kan gå och äta lite när den vill?

Fri tillgång? Nja...idag uppträder Troy som en stövare..eller dammsugare..eller nåt annat i den stilen. Katterna har mat i skålen för jämnan, men det tror jag inte riktigt kommer funka med Troy!

Troy har 3 leksaker, inte fler för att kunna hålla reda på vad som är hans och vilka som han ska ge fan i, dvs. Klaras!

Tuggknut, tennisboll och en gammal frottehandduk med en knut på.

Sen har jag en egenhändigt sydd valp-dummy, hör och häpna! Som jag har börjat smyga in lite hämta-övningar...typ 2 försök om dagen då jag vet att det kommer lyckas. Den dummyn är som tur det roligaste Troy vet!

Får hunden vara uppe i säng, soffa.....?

Absolut inte! Han har sina egna platser! Buret i köket/sovrummet och en bädda i v-rummet.

Använder ni reflexer när ni är ute på promenad? Har ni reflex? Har hunden reflex?

De otroligt långa promenader man har med en 9v-valp där jag bor behövs ingen reflex. Det är dock reflex i kopplet som vi tränar med då och då...har även koppel vid rastning under dygnets mörka timmar så jag slipper krypa under ladugårdsgolvet...lador, bilar etc...dit katterna lockar Troy!

Troy ligger på rygg på mina knän lugnt och sansat faktiskt.

Vid försök till tandborstning är det större protester. Kan man som jag nu gör, använda mig av en gammal utsliten mjuk tandborste som jag tidigare använt...eller måste man ha de där dyra hundtandborstarna? Är "våra" för mjuka/hårda?

Publicerat

Jag spinner vidare lite på förra inlägget vad gällande leksaken...

Om jag busar med Troy och använder hans bustrasa eller tuggknut så försöker han givetvis ta den. Problemet är bara det att tex. trasan är 30-40cm lång, men han ska lika förbannat bita i handen istället för leksaken. Det blir ju lätt blodprov när det går fort...

Samma gäller tuggknuten...eller supersnusken som Ellas tydligen heter...hehe  ;D :D

Är det nåt att bry sig i eller ska man rätta till det på nåt sätt...och isåfall hur?

Publicerat
Jag spinner vidare lite på förra inlägget vad gällande leksaken...

Om jag busar med Troy och använder hans bustrasa eller tuggknut så försöker han givetvis ta den. Problemet är bara det att tex. trasan är 30-40cm lång, men han ska lika förbannat bita i handen istället för leksaken. Det blir ju lätt blodprov när det går fort...

Samma gäller tuggknuten...eller supersnusken som Ellas tydligen heter...hehe  ;D :D

Är det nåt att bry sig i eller ska man rätta till det på nåt sätt...och isåfall hur?

Jag skulle korrigera. Hur jag korrigerar är svårt att förklara. Jag har iaf lärt in ordet AJ (eller är det kanske tonläget när man säger det  ::)) så att Ella förstår att ojoj....nu blev det fel, inte roligt för nu finns risken att jag inte får busa mer. Olyckor kan ju hända, men att han med flit går direkt på händerna när han har chans på trasan tycker jag ni ska markera inte är tillåtet.

Å vänta du bara......finns eran snusk kvar när hunden är 7½år så har ni också en supersnusk!!! ;)

Publicerat
Å vänta du bara......finns eran snusk kvar när hunden är 7½år så har ni också en supersnusk!!! ;)

Hahaha...kan tänka mig det!!  ;D

OK, då ska jag försöka mig på att eliminera detta påfund han har!

/Henke

Publicerat

Hur ofta badar/tvättar ni era hundar? (bortsett från då de dyngat ner sig under jakt el. dyl.)

Publicerat

Jag duschar inte Ella så ofta. Jag duschar henne när det behövs. När hon skitat ner sig ordentliget. Under jakten blir det några svängar ner i någon bäck för att få bort det värsta och sedan är det som om hon "springer bort" resterande för hon håller sig förvånansvärt ren för att vara vit hund! Det är inte så jättemånga gånger per år som jag behöver använda schampo.

Hon blir "julbadad"  ::) och sedan blir det även duschen några dagar innan utställning. Skulle vilja påstå att detta är de gånger som hon åker in i duschen. I övrigt är det som sagt bara vid behov.

Rätt eller fel, men jag tror inte man ska tvätta hunden för ofta för jag får känslan att man tvättar bort det naturliga skyddet som pälsen har då...... kan vara inbillning av mig, men det är min känsla iaf  ;)

Dock så har jag hört att det är bra om man badar hunden om man har någon i familjen som är lite allergisk. Hunden kan bli mer "allergivänlig" då. Vet som sagt inte om detta stämmer heller, men det kan nog ligga en poäng i det .......

Publicerat

härligt att läsa om hur ni tar hand om era hundar och hur dom har det i allmänhet.. Åh jag tror inte dom klagar.. :P

När vi ändå är inne på det spåret så skulle jag tycka det vore intressant hur ni lägger upp dom första veckorna dom kommer till er som valp.. Ungefär som Henrik: har det nu..  :)

t.ex om ni tar ledigt från jobb, osv...  Samt hur snabbt har ni fått valpen rumsren, å sånt.. 

//Linus

Publicerat
  • Författare

Så har di blå satt stopp för både min fjälljakt o Tossåsenträningen >:( :'(

Nåt jäkla pucko som reglerat så man inte kan vara sjuk ens då man e pappaledig för då dras de perioder hit o dit o man har tydligen bara rätt till 2 uppehåll.

Redan varit sjuk en gång o ska till Sjukhuset snart.

Sen får man int va ledi (eller sjuk) nå mer  :-

Vilka sjuka j..la grejor den nya regeringen kommit på.

Vem känar på detta?

Jag e ju hur som borta från jobbet men bara med olika ledighet.

Men de spelar tyvärr ingen roll så nu e de kört me fjälljakten eftersom jag ska va pappaledig t.om 25mars.

Får väl åka till helgen o lägga 2mil under skidorna upp på lör o 2 mil ner sön.

Men vädret gör ju sitt till.

Tossåsen får väl också bli lör/sön

Fasiken va pissigt :(  :'( :'( :'(  >:( >:( >:( >:(

Ja e sååååå Jääääää.......la PISST OFF!!!

Publicerat
  • Författare

Ett halsyskon till Zingo alltså. Cooolt

Kan ju enbart bli nå bra av de  ;D ;D ;D

En av di andre valparna ska tydligen finnas i "Min" region.  ;)

Måste undersökas!

Man kan ju tro att de skulle finnas all tid i världen till sådant men en liten jänta på 10mån KRÄVER sin tid hon me!!

Men de e kul!

Publicerat

Jag måste väl svara och berätta lite om Zakke o mig.

Zakke brukar smyga fram o lägga nosen på sängkanten, för att kolla om husse vill vakna.(0915)

Vill jag det så lägger han upp framtassarna o huvudet för en klistund. Sen brukar jag massera benmusklerna o ryggen.

Vill jag dra mig så säger jag bara gå o lägg dig! Då kommer han tillbaka när jag rör på mig.

Zakke ligger i en bädd instängd i sovrummet. Han har spytt några gånger och då vill jag vakna. Vi brukar hinna ut!

Han får ett smalt ibland, när husse tycker att han varit duktig. Det försvinner på en minut.

Vi har gett stora tex. till jul, men dom blir bara gömda.

Torrt! Men dubbel ranson mot vad som rekomenderas! Han är stor men så mager att man ser revbenen tydligt.

Zakke brukar äta upp allt på en gång! Någon gång lämnar han lite av frukosten. Vi har provat att ta bort skålen och ibland glömms det bort. Då äter han efter motionspasset. Det verkar inte som att han saknar maten, om det är slut i skålen.

Han gillar kampleksaker! Men äter upp dom, så det blir att köpa nya innan dom blir äckliga.Tennisbollar skalar han av tyget på.

Får hunden vara uppe i säng, soffa.....?  Det var ju själklart att han inte skulle vara det! MEN.... Det går ju inte att sitta o se tv på golvet så han ligger i finsoffan o fåtöljerna. Sonen skulle vara hundvakt mina sista jobbarveckor innan pension. Dom sov tillsammans,

och Zakke gillar den sängen än!

Men han sover inte i några andra möbler eller sängar!

Bor så bra att jag kan nyttja skogen/skoterspår. Här ville jag skriva att givetvis har han sitt neongröna reflexhalsband, men tyvärr var det nog mest när han var valp. Bretoner är svåra att se mot snön, o skotrarna är väldigt tysta. Så dom kommer plötsligt.

Det är ju det mest konstiga: Han ligger på rygg o verkar njuta av behandlingen? Eller är det det att han får en godis efteråt?

Lägger till en fråga om badandet!

Zakke badar till jul och om han luktar mycket. Men det bli kanske tre gånger/år.+ När han har svalkat sig i någon myr under jakten.

Jag tror att han kyler ner sig om det blir för varmt när vi jagar.

Publicerat
  • Författare

Just badningen e ja dålig på men så luktar aldrig Zingo heller!

Vår sommar höst badar han nog mer än ankor gör, rullar runt i vitmmossen o på vintern river is snö o annat bort skiten.

Varför skall man bada dem om de varkens e skitig eller Luktar?

Har blivit starkt rådd att bara bada/duscha hunden i nödfall (veterinär).

De sköter de tydligen bättre själva!

SKULLE hunden va lerig eller lukta skulle han omedelbums åka i karet (har hänt enstaka ggr)

Men som vanligt kan ja ha fel trots att de händer sällan  :o  ::);)  ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Tråkigt Jimmy att du inte kan fara till fjällen som planerat!

Förstår att du blir besviken. Men det blir kanske nästa år. Och vem vet kanske Zingo o Zakke tränar på ripor. O jag kollar om du lärt dig åka skidor?

Lennart.

Publicerat
  • Författare

Slaget e inte över än!!! De e jakten de tallar på o de gör man inte ostraffat  >:(

Men nån sväng till fjälls blir de om så bara för att träna lite innan Vemdalen.

Jag ser fram emot att köra parsläpp med Zakke men varför vänta till vinter när hösten kommer före ;)

Då slipp man ju skidorna dessutom :)(men ja e grym på dem nu)

Publicerat
När vi ändå är inne på det spåret så skulle jag tycka det vore intressant hur ni lägger upp dom första veckorna dom kommer till er som valp.. Ungefär som Henrik: har det nu..   :)

t.ex om ni tar ledigt från jobb, osv...  Samt hur snabbt har ni fått valpen rumsren, å sånt.. 

//Linus

Själv så är jag pappaledig på halvtid, andra halvan är frun hemma. Klara (dottern) är hemma mestadels av tiden, men hälsar på mormor ibland...(ofta just nu i början för att underlätta grundlydnaden).

Rumsren är Troy inte än. Det kändes som att det gick frammåt med stormsteg. Men igår hade han tydligen pinkat inne i sin egen bur...och det kan jag fan inte fatta. Visserligen pinkar de ju i valplådan, men det var ju ett tag sen nu...

Nåja, det är pinkandet som kvarstår. Man ser tydligare på valpen när det är dags för bajsning. Han blir helt yr...och springer runt som en tok...

Rumsrenheten tror jag tar längre tid under vintern då det är kallt och eländigt ute. Från början så hann man bara in så bajsade han inne... Man gick in för fort med andra ord...då det kändes kallt för stackarn..

I övrigt så är det bara att följa med och busa då han vill. Säger naturligtvis ifrån då han gör anspråk på kattmaten, vill leka med katterna eller går för nära Klara. Försöker med andra ord få till ett förbudskommando som ska funka i alla väder...vilket verkar vara svårare än vad jag föreställde mig!

När vi är ute så tränar jag lite inkallning...och han får ibland extra beröm med en liten bit hotdog grillkorv. Använde hundgodis först, men det funkar bättre med hotdogs. De luktar och smakar säkert bättre än levergodiset?

Där är jag nu, 1,5 vecka efter jag fått hem Troy. Dvs vid 9,5veckas ålder.

För övrigt så ringde Lillemor Eliasson, kassör i Bretonklubben och hälsade mig välkommen igår. Så nu tillhör jag väl Bretonklubben på "riktigt"!  ;D

Synd att du inte kommer dig iväg till Tossåsen. Har du ingen semester att ta ut ett par dar? Själv hade jag eventuellt tänkt åka upp bara för att titta lite och lära mig nånting. Träffa lite trevliga människor osv.

Nu är det en kusin som fyller 40 i samma veva...så jag får väl se hur det går!

Nåja, hare gott sålänge allesammans...

/Henke

Publicerat
  • Författare
Synd att du inte kommer dig iväg till Tossåsen. Har du ingen semester att ta ut ett par dar? Själv hade jag eventuellt tänkt åka upp bara för att titta lite och lära mig nånting. Träffa lite trevliga människor osv.

Som ja nämnde e inte slaget över än.

Man tar inte ifrån en Breton ägare sin jakt utan vidare.Varit i kontakt me F-kassa, Arb.Givare, Facket samt läst lusen ur lagparagrafer o kan inte på ngt sätt se att Arb.Givaren skulle ha rätt.

Ingen annan ser de heller MEN motsatsen finns inte heller beskriven i lagtext.

Jo, jag har semester o de e just den jag INTE KAN ta ut för då kan ja inte vara Föräldraledig nå mer resten av året pga att jag varit sjuk.

Dvs De anser att jag tagit ut 2 ledighetsperioder pga sjukdomsavbrott.

Skulle jag ta semester e de ett nytt uppehåll o alla 3 perioder avverkade för i år.

Då har jag inte ens varit in på sjukhus 22feb som jag ska o skulle ja göra de måste jag avbryta min F.L. då de skulle bli en 4:e period efteråt.

Ja jävlas vidare me dem helt enkelt tills de inte orkar me mig o ger mig rätt. De ligger redan på Fackliga Centralkontoret för åtgärd.

Frågan e ju bara hur snabbt de går!

Nog om de.

Jag kommer i ren protest att åka till både fjällen OCH Tossåsen men de får bli lör o sön bara, TYVÄRR.

Hade ju liasom tänkt utnyttja tillfällena o vara flera dagar.

Får åka flera helger ist  ;D ;D ;D ;D Men då kommer väl nästa instans att säga ifrån (sambon).

När hade du tänkt åka upp? Går ju samåka om du vill!

Vet inte om du skulle tjäna på de men jag iaf ;)

Dvs om inte hela familjen ska åka?

Tänkte du ha valpen med isf? De blir ju heldagar ute på fjället!

Hör av dig vetja!

Mvh: Jimmy

Publicerat

Som helt novis som jag är måste jag fråga vad är detta Tossåsen?!?  Är det nått för oss vanliga dödliga, eller bara för Breton ägare? :P

Frågar man inget får man inget veta.. :P

//Linus