Publicerat Januari 10, 200818 yr Shit Bretonerna har ju svans ??? Jimmy ! Zingo är definitivt en Elithund !!! Snygga bilder allihopa...Snyggt stånd på fjällisen...Visst har ni vackra hundar men kolla in denna....
Publicerat Januari 10, 200818 yr Jimmy ! En löpande fågel är en fågel som löper,springer,kutar,joggar,rusar,förflyttar sig av egen maskin (dock ej flygande) bort ifrån hund och förare...
Publicerat Januari 10, 200818 yr Niak mycket fint foto han verkar ha spana in ryggsäcken. Kan vi få en helbild så vi kan se hur det går med konverteringen. ;D ;D ;D
Publicerat Januari 10, 200818 yr Författare Hjäääälp!!! En Breton-tråd me en Setterbild insmygandes!! Hulliganfasoner! Tur för dig att ja inte e moderator i denna area ;D ;D ;D ;D (men den va fin) : :-*
Publicerat Januari 10, 200818 yr Hjäääälp!!!En Breton-tråd me en Setterbild insmygandes!! Hulliganfasoner! Passa dig så det inte finns med en Vorsteh på bild snart i denna tråd. Fågelhundarnas NR: 1 :-*
Publicerat Januari 10, 200818 yr Författare HJäääälp. :o Hot från en Global Mod. VArt e du Mats eller MrX. Man blir ju mörkrädd efter såna här hiskeliga påhopp!! : En Vorsteh i en Bretontråd. Hiskeliga tanke :- :'( :'( "ELLA" sköt ditt jobb!! *ASG*
Publicerat Januari 10, 200818 yr Shit Bretonerna har ju svans ??? Jimmy ! Zingo är definitivt en Elithund !!! Snygga bilder allihopa...Snyggt stånd på fjällisen...Visst har ni vackra hundar men kolla in denna.... Det är en snygg gubbe niak! :D Hjäääälp!!!En Breton-tråd me en Setterbild insmygandes!! Hulliganfasoner! Tur för dig att ja inte e moderator i denna area ;D ;D ;D ;D (men den va fin) : :-* ;D ;D ;D Ska det komma in fler settertbilder i denna tråd ??? ;D :-*
Publicerat Januari 11, 200818 yr Hjäääälp!!!En Breton-tråd me en Setterbild insmygandes!! Hulliganfasoner! Tur för dig att ja inte e moderator i denna area ;D ;D ;D ;D (men den va fin) : :-* Men JAG är moderator här Nåja vi släpper den ;D, så där kommer ändå Ella att se ut när hon blir gammal och grå Färgen vitnar kring ögonen ut mot öronen. Inte vill man ju ha en gammelhunds utseende ända från valpstadiet inte : Ännu ett + till Breton (Fin hund och fin bild Niak! :)Visst har han gått bra på utställning också? Iaf innan han konverterade till att bli breton Hoppas skadan är ett minne blott snart!)
Publicerat Januari 11, 200818 yr Fin hund och fin bild Niak! :)Visst har han gått bra på utställning också? Iaf innan han konverterade till att bli breton Hoppas skadan är ett minne blott snart!)Yep ! CK,BIR och BIS 1:a Önfk-07,inga bretoner deltog men en hel hög vorsthrar,pointrar och settrar av alla slag...Svansen läker sakta men säkert och jag antar det kan bli svårt att konkurrera med 12 cm av svansen borta.Ja alltså på utställning.Ledsen över intrånget i er trevliga tråd...
Publicerat Januari 12, 200818 yr Yep ! CK,BIR och BIS 1:a Önfk-07,inga bretoner deltog men en hel hög vorsthrar,pointrar och settrar av alla slag...Svansen läker sakta men säkert och jag antar det kan bli svårt att konkurrera med 12 cm av svansen borta.Ja alltså på utställning.Ledsen över intrånget i er trevliga tråd... Han verkar jättefin! Och var inte ledsen över intrånget, jag tycker det är JÄTTEMODIGT att sätta in en bild på en setter bland bilder på Breton!!!! : :-* :-*
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare En helg som man vill glömma! Den här helgen, fre-sön, har varit allt annat än kul. Eller jo föresten, lite kul har man haft, men de har varit otroligt jobbigt att ha en hanhund. Grannkäringas hund, EN TIK......, har varit i höglöpet. Zingo har sprungit fram o tillbaka som om han hade rännskita o bara velat gå ut, legat vid dörren o pipit, kollat in allt o alla som gått in o ut genom att ställa sig på 2ben o kolla ut, matvägrat o enbart betett sig fullkomligt onormalt, i mina ögon. Var till skogs lör o hitta lite spår efter orre som han fick sniffa på o söka lite. Hitta dock inge. Skönt att slippa stressen för ngr timmar. Väl hemma börja allt om igen + en liten som börjar kräkas för fullt. Natta tillbringades på "skethuse" av undertecknad. Roligare har man haft! Sön kväll, hunden e slut, husse e slut, lillan e fortf dålig o inget jaga har de blivit av. Ngt deprimerande men än e de int slut. Granntiken verkar vara över sitt värsta för hunden ligger inte längre vid dörren o skiter fullkomligt i vilka som kommer o går. Precis som vanligt igen. SKÖÖÖÖNT. Hota grannkäringa i ett svagt ögonblick med att få henne vräkt, me glimten i ögat förståss. Hon tyckte nog synd om mig/oss för hon kom in me en påse bullar på kvällskvisten. Avsändare "KINDY"=löptiken ;D ;D ;D
Publicerat Januari 14, 200818 yr ;D Trevlig helg Jimbolo Hanen vi hade var likadan. Dock pep han inte så mycket men matvägrade och sprang in och ut som en dåre. Han var dock väldigt lydig och duktig ändå tycker jag iom att han höll sig hemma på gården, men satt precis på tomtgränsen och vädrade bort mot där löptiken bodde : Panter däremot vilket gudomligt beteende!!! Inte ett pip under hela löpet, åt precis som vanligt trots att han bodde med en löptik, var precis som vanligt tills dess att vi tog ut dem i garaget för parning då hoppade han på direkt och gjorde sitt jobb : efteråt brydde han sig inte speciellt mycket igen, kunde lukta lite på henne när hon gick förbi, men inte mer ....... helt otrolig! Vår helg bestod iaf av hundmotion efter grusväg. Jag gick på vägen och hunden var i skogen . Hunden står och jag får plumsa i snö som går upp över knäna. Nåja, vad gör man inte för att få en fågelsituation. Jag ser att det är en del färska spår och ser på hunden att hon står och väntar in mig, sedan fortsätter hon att gå. Verkar nästan som om hon fattade att jag hade det lite jobbigt i djupsnön : Nåja, vi plumsar på tills hon går lite längre ifrån mig och ställer sig stramt. Vi får ett fint fågelarbete på ripor. Sedan var det bara till att plumsa tillbaka till vägen igen. En lyckad luftningstur ;D Söndag var vi också ut, men såg enbart fågelspår........
Publicerat Januari 14, 200818 yr Passa dig så det inte finns med en Vorsteh på bild snart i denna tråd.Fågelhundarnas NR: 1 :-* Hmf..... efter att ha läst denna tråd måste väl tom du snart inse att Vorsteh är passerad av Breton Förstaplatsen är självklar till de små turbomarsvinen ;D
Publicerat Januari 14, 200818 yr HJäääälp. :o Hot från en Global Mod. VArt e du Mats eller MrX. Man blir ju mörkrädd efter såna här hiskeliga påhopp!! : En Vorsteh i en Bretontråd. Hiskeliga tanke :- :'( :'( "ELLA" sköt ditt jobb!! *ASG* Hemska tanke!!! ......börjar det dyka upp Vorsteh bilder måste jag nog börja "moderera" lite Setter kan ju tolkas som bretonwanabee : så det kan vi släppa, men Vorsteh : ;D
Publicerat Januari 14, 200818 yr Författare Testbild me nya (nr2 i år) nykameran. Nikon D80 Just ihopsatt o testad med full automatik. Riktigt nöjd hittills! (=2min) ;D ;D ;D ;D
Publicerat Januari 15, 200818 yr Ja men va bra att du köpt ny kamera Jimmy! Jag ska göra i ordning två roll-up åt bretonklubben och behöver mer bilder. Det gäller även ni andra oxå! Skicka inga mängder utan det ska vara högupplösta jakt -och action bilder på bretoner! Kanske det kan funka med en mysbild med lillan oxå... Min mail finns på www.utebilder.se Det kan tyvärr inte bli någon ersättning för bilderna som används förutom äran då förståss... // Christer
Publicerat Januari 15, 200818 yr Författare Ska vi nog kunna lösa om de bara vill frysa till lite o komma fram lite sol. Bra tradigt me 1-2dm slasksnö o BLÅ-is. Tror banne mig man skulle kunna åka skridsko på skogsvägarna. De e inte ett skämt!
Publicerat Januari 18, 200818 yr Författare Fick chans på ett nytt duvarbete me Zingo igår. De e märkligt hur våra hundar funkar!!! Denna gång satt duvorna på samma plats men ca 2m längre bort dvs 3-5m från hunden. Vinden låg rätt i näsan o Zingo står stramt för att ganska snart släppa o pissa lite istället. Nuuu känner ja igen min Zingo me duvor. Får tillbaks honom o stampar till för att få upp fågeln. Zingo reagerar men fågeln sitter tryggt kvar o Zingo rör sig inte ur fläcken. Förra gången skulle han ju äta upp dem i denna situation = Inbillat Avancekommando! Lockar han av ståndet då ja iinte får duvorna på vingar o går på en duva som trippat iväg o kommer ca 3m ifrån (de sitter på grannens tomt). Nu taggar han till lite o står riktigt stramt. Jag stampar upp fågeln o Zingo sätter sig i flog utan komando som om han aldrig gjort nå annat! Duvan flög dessutom NÄÄÄRA Zingo! Mkt märkligt att han var så avslappnad denna gång. Personligen tror ja de har ngt med snön o göra. Så fort den ligger blir han jakttokig då han ser duvor. Förmodligen kopplar han de till ripor o kanske nå tidigare förbrytningar i sitt liv? : Synd att ja inte tänkte på att hämta kameran! Men man ville ju inte att träningschansen skulle glida mellan fingrarna :-)
Publicerat Januari 20, 200818 yr Zingo har modellat igen Tja!! Hur hög är hunden?? Fin modell på hunden förövrigt
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Mätt honom hos en som vet hur man mäter på utställningar o då va han 50-51 ungefär. Som de ska vara