Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat
Nu kan jag snart sälla mig till den lyckliga skaran bretonägare! Har precis fått löfte om en liten bretonkille!! Är nog världens lyckligaste just nu!

// Lillie

Vad roligt! Ser fram emot bilder framöver! :P

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Hmm...... vet inte om någon kull i den åldern :D Lite nyfiken blir man allt :P
Vad roligt! Ser fram emot bilder framöver! :P

Har "Ella" missat att man kan komentera flera inlägg i ett enda från sig själv?

Eller har jakten på "TOP POSTER" börjat???

Nu måste jag jaga ikapp lillan som ofredar hunden som vill sova efter vaccination!

Publicerat
Hmm...... vet inte om någon kull i den åldern :D Lite nyfiken blir man allt :P

Jaja, vi fortsätter väl spåna vidare då...hehe!

Det finns inga ytterligare Breton-valpar registrerade i SKK än Ackers-kullen år 2008, utöver 3 importer...såvitt jag kan se. Och en 10V-valp borde ju vara registrerad i SKK...åtminstonde om det är en seriös kennel¿

Hade det varit en utländsk valp borde ju rimligen inte valpens mor finnas i Enköping.

Enda kullen närmast tidigare jag vet om är väl en Suhlegan, men de är ju födda 2007 och därmed inte 10V. Dessutom ingen sv/vit såvitt jag minns...

Nä det här leder ingenvart...men kul att du sätter Ella och mig i lite arbete...så hjärnan får jobba lite på oss också!!

Kul för övrigt att Troys vit/or brorsa hamnade i närheten. Åsele närmare bestämt. Ska nog ta kontakt med ägaren å se vad det är för filur...

Publicerat
Nu kan jag snart sälla mig till den lyckliga skaran bretonägare! Har precis fått löfte om en liten bretonkille!! Är nog världens lyckligaste just nu!

// Lillie

Grattis Grattis!!!!

Blir det en sv/vit eller en or/vit liten krabat?? Antar att det borde finnas både också då föräldrarna är olikfärgade.

Publicerat
Grattis Grattis!!!!

Blir det en sv/vit eller en or/vit liten krabat?? Antar att det borde finnas både också då föräldrarna är olikfärgade.

Det kommer garanterat bilder vad tiden lider. Själv sitte jag och tittar på alla möjliga andra valpbilder i väntan på den första "riktiga". Han är förresten vit/or.

Spånar på lämpliga namn på R, gärna dubbelnamn. Har ni några idéer? Mina egna förslag har blivit sågade och utskrattade av familjen....

Ja, ja... det är väldigt långt kvar till maj.....alldeles för långt

Jag har inte riktigt fått kläm på hur jag hanterar det här forumet så det kan nog bli lite konstigheter ibland. Hoppas ni har överseende med det.

Publicerat
Det kommer garanterat bilder vad tiden lider.

Spånar på lämpliga namn på R, gärna dubbelnamn. Har ni några idéer? Mina egna förslag har blivit sågade och utskrattade av familjen....

Jag har inte riktigt fått kläm på hur jag hanterar det här forumet så det kan nog bli lite konstigheter ibland. Hoppas ni har överseende med det.

Trevligt! Vi väntar också med spänning!

Då jag väntade på den där kullen också (fast blev med valp innan hastigt och lustigt...) så hade jag några namn på lut som jag kan dela med mig av:

- Ripax

- Rappa Reza

- Rozzi

Sen hade kompisen ett förslag på om det var en tjockis till valp... Runda Rune ...hehe! Om det var en livlig prick tyckte han den skulle heta Rally Rivstart

Jädra taskiga förslag för övrigt!!

Efter ett par hundra inlägg och några år på forumet så..hehe! Nä vi är ju nybörjare allihopa med det här nya forumets utseende!

Publicerat
Har "Ella" missat att man kan komentera flera inlägg i ett enda från sig själv?

Eller har jakten på "TOP POSTER" börjat???

Jag läser och svarar eftersom jag läst ett inlägg!

Kul för övrigt att Troys vit/or brorsa hamnade i närheten. Åsele närmare bestämt. Ska nog ta kontakt med ägaren å se vad det är för filur...

Han har varit skytt på flera av de prov som jag gått med Ella. Tack vare att han fått ner fågel på marken har vi fått pris :D

Rutger Raket

Rappa Rapp

Rebus Rebell

Roliga Reko

Radio Rix

Rocco Royal

Räser Rikky

Rex Rebus

Publicerat

Kan berätta att även jag blir ägare av en "Eirams"-valp :D

En tik som kommer heta "Roxy" och dimper ner i Piteå i början på maj. Skönt, då har man sommarn räddad!

Publicerat
Kan berätta att även jag blir ägare av en "Eirams"-valp :D

En tik som kommer heta "Roxy" och dimper ner i Piteå i början på maj. Skönt, då har man sommarn räddad!

Grattis Grattis på dig oxå då!

Snart kan Breton-ägarna ta över hela det här forumet..hehe!!

Publicerat
  • Författare
Jag läser och svarar eftersom jag läst ett inlägg!

"ELLA"

Jo de brukar låta så men här i goda vänners lag kan du erkänna ditt missbrukande för att uppnå fler titlar o högre rang.

Du e inte ensam *ASG* :unsure::blink:;):(

Man måste sälla sig till Gratulanterna!

Grattis Lillie och TnT.

Nu e de bara Linus som e utan valp dådå?

Hur går de i dina sökande?

Publicerat
"ELLA"

Jo de brukar låta så men här i goda vänners lag kan du erkänna ditt missbrukande för att uppnå fler titlar o högre rang.

Du e inte ensam *ASG* :rolleyes::DB);)

Man måste sälla sig till Gratulanterna!

Grattis Lillie och TnT.

Nu e de bara Linus som e utan valp dådå?

Hur går de i dina sökande?

De går fint med sökandet. Dock är hittandet värre... . Verkar vara sist som hör av mig var gång.. Men jag har fått ett par fina tips av Ella som jag arbetar med just nu..

//linus

Publicerat
  • Författare

Kan vara så Linus men ge inte upp!

Ja e glatt överraskad att 2 av er + "Ella" redan fått napp o hoppas självklart att ni blir fler.

Även "Jens" som ja vist glömde i mitt förra inlägg.

Har vi fler sökandes här?

Har väl börjat småfundera själv men de e nog ngt år kvar tills de blir en liten här.

Publicerat
Jaja, vi fortsätter väl spåna vidare då...hehe!

Det finns inga ytterligare Breton-valpar registrerade i SKK än Ackers-kullen år 2008, utöver 3 importer...såvitt jag kan se. Och en 10V-valp borde ju vara registrerad i SKK...åtminstonde om det är en seriös kennel¿

Hade det varit en utländsk valp borde ju rimligen inte valpens mor finnas i Enköping.

Enda kullen närmast tidigare jag vet om är väl en Suhlegan, men de är ju födda 2007 och därmed inte 10V. Dessutom ingen sv/vit såvitt jag minns...

Nä det här leder ingenvart...men kul att du sätter Ella och mig i lite arbete...så hjärnan får jobba lite på oss också!!

Nu ska ni slippa leva i ovisshet!! :lol:

Jag ringde helt enkelt upp ägare och frågade vart Hector kom ifrån.

Det är mycket riktigt ett syskon till Troy, och han beklagade sig för att ha sagt 2,5 mån

istället för 3,5.

Detta bevisar att man ska inte betvivla kvinnlig intuition.......Ella hade ju rätt!! :angry:

Så här i efterhand kan jag nog tycka att han va stor för att va 10 v. ;):angry:

Publicerat
Nu ska ni slippa leva i ovisshet!! :lol:

Jag ringde helt enkelt upp ägare och frågade vart Hector kom ifrån.

Det är mycket riktigt ett syskon till Troy, och han beklagade sig för att ha sagt 2,5 mån

istället för 3,5.

Detta bevisar att man ska inte betvivla kvinnlig intuition.......Ella hade ju rätt!! :angry:

Så här i efterhand kan jag nog tycka att han va stor för att va 10 v. ;):angry:

Kvinnlig intuition ska man inte underskatta. Sen var det då Åker och inte Ålga. Man får inte berömma de kvinnliga släktet för mycket...

Nåväl, va trevligt. Hoppas lille Hector är lika välmående som sin bror. Han var rätt liten mot Troy när jag var där. Jag hämtade valpen först och fick därför se alla syskon.

Men en 15V Breton är ju nästan lika stor som en 10V Vorsteh...hehehe!! Nja kanske inte riktigt, men jag ser stooor skillnad nu på kompisens Vorsteh som är lika gammal som Troy.

Nåväl, nu över till en fråga:

Hur hårt kan man träna passitivitet....eller rättare sagt, är det för tidigt att ställa lite krav på passitivitet redan vid 3,5 månaders ålder?

Stanna kvar vet han vad det betyder, men kliver gärna därifrån efter en stunds sittande.

Ligg tänker jag inte träna in förrän långt senare var min plan (även rekommendation från flera proffs-dressörer)

Nån som har detta i minnet el. nån uppfattning.

För tillfället är det ovillkorlig inkallning, stanna (vilket just nu betyder både sitt och stanna kvar. Kanske ska separara kommandona?), lite lekapport och koppelträning som gäller.

Svåraste för en nybörjare tycker jag är att veta vilka krav man ska ställa på de små! Det är givetvis individberoende också. Men jag vill gärna att han lyssnar på mig i de flesta situationer, vilket han inte bryr sig om allt jämt!!

Igårkväll stötte Troy på 3 st älgar. Det såg ut att vara en ko och 2 tjurkalvar. Han saktade in lite och visade att det var nåt nytt, men inte alls rädd utan gick på och nästan ända fram till dem. Motvind, så han hade vittring på att det var nåt där också i det skumma kvällsljuset.

När älgarna senare brakade iväg så stannade han till och skuttade efter, men stannade som tur var och tittade på mig så jag fick kalla in. Hade jag varit tyst då hade han nog stuckit!! Börjar dock på se att älgspår och rådjursspår faller i intresse som tur är!! Var lite orolig först då han pep iväg efter första bästa spår och ignorerade husses ilskna förbudskommando! I djupsnön hinner man inte ikapp det stortassade lilla marsvinet heller!!

Nåja, frågan spårade ur lite, men ni som orkat läst kanske ändå minns den...annars står den ju säkert kvar några rader upp :angry:

Publicerat
Kan vara så Linus men ge inte upp!

Ja e glatt överraskad att 2 av er + "Ella" redan fått napp o hoppas självklart att ni blir fler.

Även "Jens" som ja vist glömde i mitt förra inlägg.

Har vi fler sökandes här?

Har väl börjat småfundera själv men de e nog ngt år kvar tills de blir en liten här.

Jag ger inte upp... HAr ju absolut ingen brådska....

Känns ganska bra att jag ännu inte hittat nått faktiskt..

Eftersom Frun inte var jätte positiv från början så vill jag att detta ska vara en fråga som växer sig fram sakta men säkert.

Så att då verkligen allt blir rätt.. Å att man inte ska måste gå på äktenskapsrådgivning m.m pga av en valp... ;)

Men självklart så är mitt sug fortfarande stort.. Och har inte heller ändrat intresse av vilken ras jag SKA köpa..

Om än jag nu även har börjat läsa in mig lite på Vorsteh (Obs! det blir inte en sån, mer bara hur träningssynpunkt jag läst, finns ju en hel del andra stående fågelhundar och dom flesta skall ju tränas på samma sätt)... :lol:

//Linus

Publicerat
  • Författare

All träning är individbaserad men jag tro ALDRIG du kan träna passivitet tillräckligt mkt.

Dock e de viktigt att hunden då också e passiv samt att du e man nog att se till de.

Jag har alltid misslyckats då ja själv e en rastlös själ o glömmer ofta bort hunden.

O va händer då....... PRECIS!

Publicerat
All träning är individbaserad men jag tro ALDRIG du kan träna passivitet tillräckligt mkt.

Dock e de viktigt att hunden då också e passiv samt att du e man nog att se till de.

Jag har alltid misslyckats då ja själv e en rastlös själ o glömmer ofta bort hunden.

O va händer då....... PRECIS!

Ja det är ju lixom inte så lätt att träna passitivitet när man är ute och grillar korv med resten av familjen.

Man tappar lixom fokus på nolltid. Nåja, det är väl bara sätta av mer tid!

Troy är så pass frammåt och ska vara med där allt händer, passitivitet kommer vara lite knöligare med en sån hund!

Du ska se hur han beter sig på SSRK:s träningskvällar. Det är 4-bensspinn som gäller mest hela tiden!

Håller fortfarande på bearbetar frun inför ev. besök i Vemdalen. Det går inte vidare fort frammåt tyvärr.... Lär ju vara helt kört att få tag i boende innan vi lyckats komma överens!!

Publicerat
  • Författare
Ja det är ju lixom inte så lätt att träna passitivitet när man är ute och grillar korv med resten av familjen.

Man tappar lixom fokus på nolltid. Nåja, det är väl bara sätta av mer tid!

Troy är så pass frammåt och ska vara med där allt händer, passitivitet kommer vara lite knöligare med en sån hund!

Du ska se hur han beter sig på SSRK:s träningskvällar. Det är 4-bensspinn som gäller mest hela tiden!

Håller fortfarande på bearbetar frun inför ev. besök i Vemdalen. Det går inte vidare fort frammåt tyvärr.... Lär ju vara helt kört att få tag i boende innan vi lyckats komma överens!!

Bjud henne på en SPAdag, se till att svärmor e ledig o åk själv!

I värsta fall finns de nån SPAanläggning i krokarna runt Vemdalen. Minns inte vart.

Du tar en dag på fjället hon en på spa (o då kan du smyga med)!

Kan ju bara inte misslyckas :blink:

Jäklar va sugen ja ble på bubbelbad o bastu med ngr kalla pilsner till o en massage till de :lol:

Publicerat
Bjud henne på en SPAdag, se till att svärmor e ledig o åk själv!

I värsta fall finns de nån SPAanläggning i krokarna runt Vemdalen. Minns inte vart.

Du tar en dag på fjället hon en på spa (o då kan du smyga med)!

Kan ju bara inte misslyckas :blink:

Jäklar va sugen ja ble på bubbelbad o bastu med ngr kalla pilsner till o en massage till de :lol:

Hehe, ja SPA verkar ju vara nåt alldeles extra för fruntimmer!! Ska genast lägga fram förslaget!!

Bastu, bubbelbad å pilsner är ju inte helt fel. Men kolla in det här....slår ju det mesta! http://www.jaktsnack.se/index.php?act=atta...st&id=12112

Publicerat
  • Författare
Hehe, ja SPA verkar ju vara nåt alldeles extra för fruntimmer!! Ska genast lägga fram förslaget!!

Bastu, bubbelbad å pilsner är ju inte helt fel. Men kolla in det här....slår ju det mesta! http://www.jaktsnack.se/index.php?act=atta...st&id=12112

Ja jäklar :lol:

Bara byta ut pangen mot en blyspruta o ställa tunnan där gässen sträcker så skulle de bli 100%igt.

Publicerat
E jag den ende ägaren, på detta forum, av en Breton????

Har åtminstone inte sett mkt sägas om dem!

Har en snart 7månaders valp som e helt jakttokig. Får träna mer på stadga i skogen än jaktlust.

Kul. Men jobbigt vid svampplockningen :lol:

Men så ställde han första tjäderhönan vid 3mån ålder ::angry: Inte för att varkens jag eller han fattade det just då, men de va som om kronan föll ner för honom direkt då!

Synd bara att de e så ont om fågel på mina marker i år.

Men så ger de mer tid åt grunddressyr/stadga istället!

Skulle va kul att höra från fler Bretonägare!!!!

Yes expert på ämnet har aldrig jagat skogsfågel

Publicerat
  • Författare
Yes expert på ämnet har aldrig jagat skogsfågel

Svårt att tolka ditt inlägg. :D;)

Publicerat
  • Författare

Nu har de varit lite dötyst härinne ett tag.

Kastar in en bild på Zingo, för att skrämma liv i tråden, som jag fick skickad till mig från ett annat par som var upp i Tossåsen.

Hoppas de dyker upp mkt bilder efter en långhelg som denna!

Publicerat
  • Författare

Nu har de varit lite dötyst härinne ett tag.

Kastar in en bild på Zingo, för att skrämma liv i tråden, som jag fick skickad till mig från ett annat par som var upp i Tossåsen.

Hoppas de dyker upp mkt bilder efter en långhelg som denna!

post-399-1206266919_thumb.jpg

Publicerat

Jag tycker precis som Jimbolo att det har varit väldigt tyst ett tag.

Nu har jag ju inga Bretonbilder att bidraga med, men väl en bild på Tine (munsterländer) som

är rätt mallig efter ett skapligt arbete.

En ungtupp som fick sluta sina dagar i höstas när vi jagade i kanten av Lillfjället i Funäsdalen.

Hoppas att ni lyckliga Bretonägare inte tycker att den här tråden blir "infekterad" av den här bilden. :blink::blink:

post-2042-1206309485_thumb.jpg