Publicerat Mars 24, 200818 yr Författare Hoppas att ni lyckliga Bretonägare inte tycker att den här tråden blir "infekterad" av den här bilden. Gränsfall
Publicerat Mars 25, 200818 yr Nu har de varit lite dötyst härinne ett tag.Kastar in en bild på Zingo, för att skrämma liv i tråden, som jag fick skickad till mig från ett annat par som var upp i Tossåsen. Hoppas de dyker upp mkt bilder efter en långhelg som denna! Åter från stugan efter en trevlig påskhelg. Där finns ingen dator å internet...inte mobilteckning och gränsfall för TV-mottagning. Heller ingen kamera medtagen....*suck*! Att man aldrig lär sig!! Troy skrämde upp en stor tjäderhöna under en morgonpromenad. Fasiken va paff han blev! Kanske inte rädd, men mycket mycket förvånad... Han luktade lite på legan och åt genast upp några fjädrar som stannade efter den rappa kallstarten. Helt klart mer intresserad av detta än av något annat vi sett tidigare!! Sen skulle ni se en som verkligen gick på näsa och vittring resten av promenaden hem!! /Henke
Publicerat Mars 25, 200818 yr Måste börja med att säga att det är roligt att så många verkar få sig en valp i vår/sommar. Hoppas vi får se er på bretonträffar/utställningar/jaktprov framöver! Jag har deffenitivt haft kameran med mig i påsk Det har varit en riktigt bra påsk! Kallt (väldigt nattkallt!) men sol och klarblå himel i alla 5dagar vi var i fjällen. Såg tyvärr inga ripor i träd denna gång heller även om jag spanat som en idiot Dock så hittade Ella en del på marken
Publicerat Mars 25, 200818 yr Författare .... Jag har deffenitivt haft kameran med mig i påsk .... Å de här e allt du bju på? Snåålt Fin bild me ripan! /-orna?
Publicerat Mars 27, 200818 yr Å de här e allt du bju på? Snåålt Fin bild me ripan! /-orna? Det var 3ripor men bara en syns på bilden tror jag Får inte mitt galleri att fungera så att jag kan länka och få en "stämpel" på korten, så fler kort än så här vill jag inte lägga ut "ostämplade" i dagsläget. Hade inte tänkt lägga ut något kort alls först!
Publicerat Mars 27, 200818 yr Spännande länk ang. Breton. Själv är jag ägare till en treårig Breton som gör mig glad varje dag (hemma) och för det mesta (i skogen). En sak som jag uppmärksammat vad gäller rasen är att allt fler känner till vad den går för och att man ofta hör att det är " mycket att köra med" som personalen vid återvinningsstationen uttryckte det. Vi får väl tacka Tv och tidningar för det men kanske framföralt våra fina hundar Jag följer tråden och dyker väl in med ett inlägg vid tilfälle. Hälsar/ Konny
Publicerat Mars 27, 200818 yr Spännande länk ang. Breton. Själv är jag ägare till en treårig Breton som gör mig glad varje dag (hemma) och för det mesta (i skogen). En sak som jag uppmärksammat vad gäller rasen är att allt fler känner till vad den går för och att man ofta hör att det är " mycket att köra med" som personalen vid återvinningsstationen uttryckte det. Vi får väl tacka Tv och tidningar för det men kanske framföralt våra fina hundar Jag följer tråden och dyker väl in med ett inlägg vid tilfälle. Hälsar/ Konny Ja då blev man nyfiken igen Vad heter din hund? Välkommen hit! Roligt att så pass många hittat till Breton tråden!
Publicerat Mars 27, 200818 yr Författare Välkommen hit Konny. Hoppas vi både för höra hundens namn samt se en bild! Bretonfolk e nyfiket av sig (tror ja). IAF jag Man gör ju vad man kan för att locka in folk. SÅÅåå kul desto fler de blir! Måååånga som ännu inte hittat hit.
Publicerat Mars 27, 200818 yr Välkommen hit Konny.Hoppas vi både för höra hundens namn samt se en bild! Bretonfolk e nyfiket av sig (tror ja). IAF jag Man gör ju vad man kan för att locka in folk. SÅÅåå kul desto fler de blir! Måååånga som ännu inte hittat hit. Tack för välkomnandet! Suhlegan Ust Axa är det fullständiga men Axa är tilltalsnamnet. Hon finns på (mörk) bild på Bretons hemsida men ska försöka plocka fram nåt finare att visa framöver. Som de flesta andra Bretoner en jättetrevlig och social hund som fungerar bra i skogen. Det finns såklart saker att jobba på men ändå...
Publicerat Mars 27, 200818 yr Tack för välkomnandet! Suhlegan Ust Axa är det fullständiga men Axa är tilltalsnamnet. Hon finns på (mörk) bild på Bretons hemsida men ska försöka plocka fram nåt finare att visa framöver. Som de flesta andra Bretoner en jättetrevlig och social hund som fungerar bra i skogen. Det finns såklart saker att jobba på men ändå... Du ser ut att ha en fin hund! Du är ju Luleåbo va? Då kanske du dyker upp på dressyrträningen i boden 13-15juni? Funderar själv på att fara dit även om mitt nya yrväder då bara kommer att vara 4månader! Har varit på kursen förut med min gamling och det var en bra kurs och vi hade väldigt trevligt! //Lina
Publicerat Mars 27, 200818 yr Du ser ut att ha en fin hund! Du är ju Luleåbo va? Då kanske du dyker upp på dressyrträningen i boden 13-15juni? Funderar själv på att fara dit även om mitt nya yrväder då bara kommer att vara 4månader! Har varit på kursen förut med min gamling och det var en bra kurs och vi hade väldigt trevligt! //Lina Japp utflyttad pitbo som bott i Luleå i många år. Jag har varit på träffen i Boden för ett par år sedan men kan tyvärr inte i år. Synd eftersom det som du säger är trevligt och lärorikt. Om jag hinner så kanske jag kommer och kikar på söndagen kanska tar jag med grannen som även han har valt rätt ras. M.v.h Konny
Publicerat Mars 28, 200818 yr Författare Nu drar de ihop sig till JAKTPROV I VEMDALEN Vilka kommer dit? Jag e åtm en av dem som kommer vara där fre-sön. //Jimmy
Publicerat Mars 29, 200818 yr Nu drar de ihop sig till JAKTPROV I VEMDALENVilka kommer dit? Jag e åtm en av dem som kommer vara där fre-sön. //Jimmy Ekipaget Ella-Lina har gått i jaktprovspension Så vi lär iaf inte dyka upp Men vi önskar alla som ska dit LYCKA TILL!!!
Publicerat Mars 29, 200818 yr Nu drar de ihop sig till JAKTPROV I VEMDALENVilka kommer dit? Jag e åtm en av dem som kommer vara där fre-sön. //Jimmy Jag har ju ingen hund ännu,men jag tänkte komma ändå. Måste ju tyvärr knega lite på fredagen, så jag kommer på kvällen. Nu kom jag plötsligt på att jag måste gå ut och damma av ett par skidor! Den här vintern har inte skidorna varit fram en enda gång.
Publicerat Mars 30, 200818 yr Nu drar de ihop sig till JAKTPROV I VEMDALENVilka kommer dit? Jag e åtm en av dem som kommer vara där fre-sön. //Jimmy Även efter långt och idogt övertalande av frun så lyckas jag inte komma mig iväg upp i år heller! Mycket beror visserligen också på att våxellådan nu totalhavererat på ena bilen och de fjuttiga pengar man lyckas få över får lov att gå till en ny låda. *suck*!!! Nåja ställer nu förhoppningarna på att det blir nån 5-kamp i grann-länet som man får kila in sig på.... Lycka till ni som ska dit!! /Henke
Publicerat Mars 31, 200818 yr Nåja ställer nu förhoppningarna på att det blir nån 5-kamp i grann-länet som man får kila in sig på.... Ja det hoppas jag också att det blir. Vi får väl vänta tills GG kikar in här och ger oss svar på om det blir 5-kamp i år. Är ju han som brukar anordna det hela Jag har dock för mig att jag läst någonstans att det blir 5-kamp i maj........ Är det någon här som ska till Boden på dressyrkurs i juni? Jag och mitt nyförvärv ska anmäla oss!
Publicerat Mars 31, 200818 yr Ja det hoppas jag också att det blir. Vi får väl vänta tills GG kikar in här och ger oss svar på om det blir 5-kamp i år. Är ju han som brukar anordna det hela Jag har dock för mig att jag läst någonstans att det blir 5-kamp i maj........Är det någon här som ska till Boden på dressyrkurs i juni? Jag och mitt nyförvärv ska anmäla oss! Jo det brukar väl ha varit i Maj tidigare år. Det är väl bara hopppas att man är välkommen som "utbyssar" (...eller från ett annat län då..!). Lite långt bort för min del med dressyrkurs i boden... Men jag tränar en gång i veckan tillsammans med några andra valpägare och med en rutinerad lärare. Så det ska väl bli fason på Troy tillslut... (om nån nu tycker det är sällan att träna 1gg/veckan, så är det väl bäst jag tillägger att jag kör 15-30minuter 1-2ggr/dag själv med Troy också, ofta i samband med en prommis..) Lägger in en suddig bild på Troy 4 månader:
Publicerat Mars 31, 200818 yr Jo det brukar väl ha varit i Maj tidigare år. Det är väl bara hopppas att man är välkommen som "utbyssar" (...eller från ett annat län då..!). Självklart är du välkommen dit!!! Alla är välkomna! Både dom med breton som kan delta och dem som bara vill kolla in rasen! Men jag tränar en gång i veckan tillsammans med några andra valpägare och med en rutinerad lärare. Så det ska väl bli fason på Troy tillslut...(om nån nu tycker det är sällan att träna 1gg/veckan, så är det väl bäst jag tillägger att jag kör 15-30minuter 1-2ggr/dag själv med Troy också, ofta i samband med en prommis..) Lägger in en suddig bild på Troy 4 månader: Ålder, vikt och höjd vill jag gärna veta på den lilla gossen. Så att man kan jämföra lite framöver
Publicerat Mars 31, 200818 yr Jo det brukar väl ha varit i Maj tidigare år. Det är väl bara hopppas att man är välkommen som "utbyssar" (...eller från ett annat län då..!).Lite långt bort för min del med dressyrkurs i boden... Men jag tränar en gång i veckan tillsammans med några andra valpägare och med en rutinerad lärare. Så det ska väl bli fason på Troy tillslut... (om nån nu tycker det är sällan att träna 1gg/veckan, så är det väl bäst jag tillägger att jag kör 15-30minuter 1-2ggr/dag själv med Troy också, ofta i samband med en prommis..) Lägger in en suddig bild på Troy 4 månader: Attans så fin han är.. //Linus
Publicerat Mars 31, 200818 yr Självklart är du välkommen dit!!! Alla är välkomna! Både dom med breton som kan delta och dem som bara vill kolla in rasen!Ålder, vikt och höjd vill jag gärna veta på den lilla gossen. Så att man kan jämföra lite framöver Vikten vet jag fasiken inte, för jag har inte tordes köpt nån våg till frun i present än.. Ålder är som det står 4mån exakt och höjden lite svårmätt då han har svårt att stå still, men runt 45cm ungefär.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Är det någon här som ska till Boden på dressyrkurs i juni? Jag och mitt nyförvärv ska anmäla oss! Zakke behöver en dresyrkurs igen! Så jag går väl i år också.En del lär sig lite i sänder. Det blir tredje gången nu. Jag kan rekomendera att följa dressyrkursen även om man inte har fått sin valp än. Vi hämtade våran valp efter kursen. Eftersom det var våran första hund, kändes det bra att gå kurs innan valpen hämtades hem! Lennart.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Nu har jag äntligen fått se en Breton in action! Jävlar vad små och snabba dom är, som små vesslor! Det var en svart tik på 1.5 år med "halv" svans som gick samma kurs som mig nu i helgen!
Publicerat April 1, 200818 yr Nu har jag äntligen fått se en Breton in action! Jävlar vad små och snabba dom är, som små vesslor! Det var en svart tik på 1.5 år med "halv" svans som gick samma kurs som mig nu i helgen! Trevligt att du fått träffa en Breton! Ja du många underskattar de små turbomarsvinen eller "duracellkanin" kanske man skulle döpa om dem till. Dom bara går och går.....
Publicerat April 1, 200818 yr Författare Zakke behöver en dresyrkurs igen! Så jag går väl i år också.En del lär sig lite i sänder. Det blir tredje gången nu. Är de NGT som e säkert är de just att dressyren ALDRIG är bestående. REN färskvara (har ja me märkt)!! Nu har jag äntligen fått se en Breton in action! Jävlar vad små och snabba dom är, som små vesslor! Det var en svart tik på 1.5 år med "halv" svans som gick samma kurs som mig nu i helgen! Ja du många underskattar de små turbomarsvinen eller "duracellkanin" kanske man skulle döpa om dem till. Dom bara går och går..... Jo de såg man ju på Ola då de släppte Ulfs Pajero i Tv4+ Om ja har tid o råd, me dagens bensinpris , ska ja försöka komma på femkampen i år. Men de ser mörkt ut.
Publicerat April 1, 200818 yr Om ja har tid o råd, me dagens bensinpris , ska ja försöka komma på femkampen i år.Men de ser mörkt ut. Ska inte resten av min familj med så får du åka med mig. Nu har frun sagt nej till 2 evenemang redan i år...så 5-kampen tänkte jag inte missa! Men ska fru å barn med blir det lite trångt med barnvagn osv. Nåja, det är väl nån månad kvar minst...