Publicerat Maj 31, 200916 yr Författare Inse, du är kass Längesen jag insåg det.............dags att köpa en ful hatt................tydligen det man ska ha på sig när man e totalrutten.....
Publicerat Maj 31, 200916 yr Vaaaaaaaaaaad i heeeeeeeeeeeeeeeela HELVETET??? Nu ska jag öppet och ärligt redovisa första rundan i Gimo. Read `em and weep!!! Har någon varit med om liknande genomklappning så får ni mer än gärna dela med er av erfarenheterna och vad ni tror de beror på (räkna inte in materialfel typ slocknade rödpunktsikten och dylikt). Ni som har träffat mig irl vet att jag åtminstone hjälpligt kan hantera min hagelbock så det som hände idag behöver jag ventilera lite grann. Stn. 1: 7 4 (Okej tänker jag. Det var nån månad sen sist, du är bara lite ringrostig + att det var en minkjävel inblandad) Stn. 2: 1 x (Vad fan..?) Stn. 3: 10 10 (Okej. Tillfällig svacka. Övergående, gör om gör rätt!) Stn. 4: 2 8 (Men vad i hela satan är det som händer. Polarn: Hur mår du? Egentligen?) Svar: ÖÖÖÖHHHhhhheehhhj??? Stn. 5: 3 7 (Börjar kraftigt fundera på att sälja påken som bojsänke). Stn. 6: 2 2 (??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????) Stn. 7: x 10 (Äh... Äh... Ähhhhhh???) Vad händer egentligen. Har ingen aning om vad jag håller på med faktiskt. Stn. 8: 10 10 (Avslutning med en liten gnutta heder i alla fall) Helt allvarligt. Inte över 100! Vad beror detta på? Visst jag är långt i från någon elitskytt men efter min lätt fiaskoartade premiär i våras har jag legat mellan 125-140 på de stigar jag åkt på. Till saken hör att jag skjutit lerduvor 2 gånger i veckan med mina två första serier sporting igår. Kan detta faktum att den ibland sjuka framförhållningen man måste ha på vissa duvor på något sätt omedvetet sitter kvar i skallen. På stigen såg kompisen att minst en smäll satt alldeles för långt fram så denna teori var något vi diskuterade. Är det nån som upplevt nåt liknande? Omställningsproblematik eller vad man ska kalla det? J ag gick en runda till på stigen och förbättrade resultatet avsevärt även om det inte är nåt att skriva hem om. Kan det vara så enkelt att jag hade duvor i huvudet? Era reflektioner mottages med varm hand. Eder Fitzo
Publicerat Maj 31, 200916 yr Tällekullen-154, varv 1, 138-varv 2.......katastrof Jag förstår inte riktigt. Fick du 154 sammanlagt på 2 varv? Och i så fall har du någon förklaring till varv nummer två. Jag sitter fortfarande och försöker begripa vad jag pysslade med i Gimo. Är det så enkelt att man ibland bara skjuter som en stor kasse bajs? Är det värt att analysera eller ska man glömma och gå vidare? Mvh. The Fitz
Publicerat Maj 31, 200916 yr Författare Tjena Fitz! Gick 2 varv i Tällekullen. Första sköt jag 154, det andra 138. Kan vara så för dig att svingar på för mycket, har sett detta fenomen när ett par kompisar som skjutit/skjuter mycket skeet är med, dom skjuter påfallande ofta framför! Ta inte så hårt på dina resultat idag, bara påt igen!!!!
Publicerat Maj 31, 200916 yr Tjena Fitz! Gick 2 varv i Tällekullen. Första sköt jag 154, det andra 138.Kan vara så för dig att svingar på för mycket, har sett detta fenomen när ett par kompisar som skjutit/skjuter mycket skeet är med, dom skjuter påfallande ofta framför! Ta inte så hårt på dina resultat idag, bara påt igen!!!! Tjena. Okej. Nu förstår jag. Jag läste nog inte riktigt vad du skrivit. Du skulle aldrig ha gått andra varvet Min polare (som givetvis slog mig med hästlängder- och med en sunkig Side by Side till råga på allt) slutade när han låg på topp (den fegisen). Grattis till 154-rundan i alla fulla fall. Stabilo!!! Nåväl. Det kan nog vara så enkelt att jag hade lite lerduvetänk i skallen fortfarande. Försökte tänka på att hålla mer mitt på lappen när jag gick andra varvet och det gick betydligt bättre om än inte riktigt bra. Vete fan om det blir några fler stigar på ett tag, det är så attans långt till de som är kvar. Förvisso verkar det gå en i Uppsala den 16 augusti men då ska i alla fall jag göra helt andra grejjer än att gå jaktstig. Typ sitta i tornet och vänta på storbocken Nä. Jag får nog vila mig i form till nästa jaktstigssäsong skulle jag tro. Det skulle inte förvåna mig om jag bränt skatteåterbäringen på en halvautomat tills dess... och rödpunkt... Ha det! Mvh. Fitzen
Publicerat Juni 2, 200916 yr Författare Stigen i Uppsala 16/8 är finalen, dit måste man ha kvalat in tyvärr. Det är ju en jävla dag att ha den på.............tur att man lagt av med såna ungdomsfasoner.........
Publicerat Juni 3, 200916 yr Stigen i Uppsala 16/8 är finalen, dit måste man ha kvalat in tyvärr.Det är ju en jävla dag att ha den på.............tur att man lagt av med såna ungdomsfasoner......... Nå då behöver jag ju inte fundera så mycket på Uppsala i alla fall Jävligt konstigt att lägga en tävling på årets viktigaste dagar måste jag säga. Hur tänkte de där egentligen? Nä nu får det bli lerduveskytte ett tag framöver för Fitzen. Går en stig i Trosa på lördag. Lagom avstånd och bra dag rent logistiskt. När brukar viltmålsstigsäsongen börja om? Du om någon har väl koll på det //Tha Fitz
Publicerat Juni 4, 200916 yr Författare Nå då behöver jag ju inte fundera så mycket på Uppsala i alla fall Jävligt konstigt att lägga en tävling på årets viktigaste dagar måste jag säga. Hur tänkte de där egentligen? Nä nu får det bli lerduveskytte ett tag framöver för Fitzen. Går en stig i Trosa på lördag. Lagom avstånd och bra dag rent logistiskt. När brukar viltmålsstigsäsongen börja om? Du om någon har väl koll på det //Tha Fitz Tjeena Fritz! Om du menar jaktstig brukar Haninge vara först i dom här trakterna, dvs Mars.
Publicerat Juni 4, 200916 yr Tjeena Fritz!Om du menar jaktstig brukar Haninge vara först i dom här trakterna, dvs Mars. Äck! Det blir en lång väntan med andra ord. Man får väl roa sig med lite riktig jakt under hösten och vintern då. Du ska inte pallra dig upp till Trosa på lördag? Går en lerduvestig där och jag tänkte att du kunde få duktigt med pisk Mvh. Fitz
Publicerat Juni 4, 200916 yr Författare Äck! Det blir en lång väntan med andra ord. Man får väl roa sig med lite riktig jakt under hösten och vintern då.Du ska inte pallra dig upp till Trosa på lördag? Går en lerduvestig där och jag tänkte att du kunde få duktigt med pisk Mvh. Fitz Tyvärr inte, vi har JRF DM då, i skeet,jägarduva och älg då,
Publicerat Juni 10, 200916 yr Författare På lördag 13/6 är det jaktstig i Kristinehamn, sista för mig innan finalen i Augusti, kom dit å skjut!!!
Publicerat Juni 10, 200916 yr På lördag 13/6 är det jaktstig i Kristinehamn, sista för mig innan finalen i Augusti, kom dit å skjut!!! För min del har jag nog skjutit min sista jaktstig för i år. Kristinehamn är unset för långt bort för att vara ett vettigt alternativ. Såg att det var nåt i Västerås den 28e (kommer inte ihåg om det var lerduvestig eller plåt) men det är dessvärre dagen efter att jag har spelning med bandet på en hojklubb och ett försiktigt antagande är jag inte kommer att vara i stånd att köra bil eller för den delen hantera ett vapen på önskvärt sätt Hursomhelst: Lycka till! Ge fan i att tappa två hagel på sista skottet och ta hem både K-hamn och finalen nu. Mvh. Fitz
Publicerat Juni 11, 200916 yr Författare Tackar Fitz!!!!!! Åker nog till Västerås, det är lerduvestig. Satans kul och bra träning för jakten!!
Publicerat Juni 11, 200916 yr Tackar Fitz!!!!!!Åker nog till Västerås, det är lerduvestig. Satans kul och bra träning för jakten!! Jo det är grymt kul med lerduvestigar. Sköt i Trosa helgen som gick och hade tur att få gå med en riktigt grym sportinggubbe som gjorde sitt bästa för att coacha undertecknad. Varv ett och två gick sådär men sen gick jag ett varv på egen hand och då fick jag ner 16 stycken. Får jag vara nöjd med med tanke på att det var min andra lerduvestig öht. Lycka till i Västerås. Om jag inte redan nu visste att jag kommer vara svårt bakis hade jag dykt upp där jag med. Ha det gött. //Fitzo
Publicerat Juni 13, 200916 yr Författare Skön avslutning!!! Vann stigen i Kristinehamn på 155p. Tappade på första skottet bara.............. av alla jävla ställen........ett av dom lättaste på stigen................ Hade varit kul att skjuta fullt, men är supernöjd med vinsten!! Nu blir det att ladda för finalen i Börje,Uppland 16/8. Blir nog ingen innan dess, ligger fööör långt bort.
Publicerat Juni 13, 200916 yr Sorry men jag kunde inte komma loss, det hade varit kul att komma när det är så nära. Grattis till segern
Publicerat Juni 13, 200916 yr Författare Sorry men jag kunde inte komma loss, det hade varit kul att komma när det är så nära. Grattis till segern Tackar Markus!!!! Prioriteringar...............prioriteringar,Markus!!!!!!!
Publicerat Juni 13, 200916 yr Stort, fett GRATTIIIIIIIS!!! Se till att knäcka finalen också! //Fitzen
Publicerat Juni 13, 200916 yr Författare Stort, fett GRATTIIIIIIIS!!!Se till att knäcka finalen också! //Fitzen Danke,danke..........meine Fitzenfürer...........
Publicerat Juni 13, 200916 yr Danke,danke..........meine Fitzenfürer........... Hrm... ÜBER Fitzenführer... BITTE!
Publicerat Juni 13, 200916 yr Skön avslutning!!! Vann stigen i Kristinehamn på 155p. Tappade på första skottet bara.............. av alla jävla ställen........ett av dom lättaste på stigen................ Hade varit kul att skjuta fullt, men är supernöjd med vinsten!!Nu blir det att ladda för finalen i Börje,Uppland 16/8. Blir nog ingen innan dess, ligger fööör långt bort. Lyfter på hatten och gratulerar förbannat bra gjort håller diverse tummar och annat för dig i maj. Sköt en hel del jaktstigar på 80- talet sen kom barnen så då var det att börja prioritera. Det blev barnen.
Publicerat Juni 13, 200916 yr Författare Lyfter på hatten och gratulerar förbannat bra gjort håller diverse tummar och annat för dig i maj. Sköt en hel del jaktstigar på 80- talet sen kom barnen så då var det att börja prioritera. Det blev barnen. Tackar och bockar!!
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Författare Det drar ihop sig till final i Gyttorp cup, är det några på forumet som kommer?? Bubba antar jag ställer upp..........man vill ju ha lite motstånd.............Var och genrepade igår i Skållerud utanför Mellerud, hela 23 st startade i öppna............katastrof. Blev 2:a på 152p, säger ju en del..............
Publicerat Augusti 13, 200916 yr Författare Det drar ihop sig till final i Gyttorp cup, är det några på forumet som kommer?? Bubba antar jag ställer upp..........man vill ju ha lite motstånd.............Var och genrepade igår i Skållerud utanför Mellerud, hela 23 st startade i öppna............katastrof. Blev 2:a på 152p, säger ju en del.............. Ingen???