Publicerat April 19, 200916 yr Jajemen, jag och Rikard var där. Jag fick ihop 154 och Rikard 166. Jag la massvis (24) med hagel på station 2 & station 8 annars gick det rätt skapligt. Bra skjutet! Jag förmodar att jag lyckades slå Roger T. då jag inte såg hans namn på tavlan?Även Älmhult sköt vi, jag fick 143/180 och Rikard 164. Första rundan var det tvåsiffrigt det var han inte så nöjd med sen lånade han min bössa och gick ett varv till då fick han ihop 140 eller 141 så nästa helg i alvesta ska han låna min bössa ska ni dit? Jag fick in 31 hagel på insatsharen såg ni några resultat från den?
Publicerat April 19, 200916 yr Första rundan var det tvåsiffrigt det var han inte så nöjd med sen lånade han min bössa och gick ett varv till då fick han ihop 140 eller 141 så nästa helg i alvesta ska han låna min bössa ska ni dit?Jag fick in 31 hagel på insatsharen såg ni några resultat från den? Hehe, okej . Självklart blir det Alvesta nästa helg. Nej, jag såg inga reslutat från insatsharen.
Publicerat April 19, 200916 yr Författare Jo farsan sa att Jennica skjutit rätt bra. Gubben fick ihop 132. Va fick Bubba ihop då? Har fan inte hört nåt om det från honom idag, men det är väl ingen kioskvältare om han inte tappat mer än 5. Jag siktar på 3 maj, vilar i form liksom Om jag inte minns fel fick han ihop 157.
Publicerat April 19, 200916 yr Var som sagt iväg och sköt i Fors (Tierp) idag. Gick nästan lika bra som förra helgens stig. Idag lyckades jag skrapa ihop 145 av 160. Då tappade jag 14 (!) hagel på station 2 där 2 st grytlock roterade fram på varsin sida en granstam. Lite surt men grymt nöjd med skyttet dock och vem fan vill ha grytlock med sig hem från skogen Jag tog ju alla minkar, harar, rävar och pippifåglar Hur gick det för övriga?Browning GTI = Kärlek Hittade fan knappt dit. Grrrrr!!! Vägbeskrivningen på Jägarförbundets hemsida var lite missvisande minst sagt. Skyltningen var inte helt klockren den heller för den delen. Jag och polarn körde fel så in åt skogen kan man säga och när vi väl kom fram led vi bägge två av tidsbrist så vi fick stressa genom hela klabbet. Hann inte med nån insatsskjutning heller... Damn!!! Minkarna vill jag inte prata om (sköt 1+5 på de jävlarna). Hur stora var lapparna? Som femkronor kändes det när man stod där, långt var det också... Sköna bortförklaringar eller hur? Nåja. Hamnade på 127 till slut och slog kompisen med stabila 5 hagel i alla fall Ska försöka komma över 140 i Äretuna nästa helg banne mig! Sen hade vi så bråttom iväg att vi aldrig fick reda på hur långt det var till rådjuret. Nån som vet? Det var skönt spridda skurar på gissningarna gick det att läsa sig till i protokollet. Det såg ut som det kortaste nån gissat på var runt 27 meter och det längsta var höga 80 nånting... Stabilt skjutet Strömming. Grattis! Grytlocken var knepiga men ganska roliga ändå. Det var de där minkarna som sabbade min dag. Hata! Leve! Mvh. Laz
Publicerat April 20, 200916 yr Hittade fan knappt dit. Grrrrr!!! Vägbeskrivningen på Jägarförbundets hemsida var lite missvisande minst sagt. Skyltningen var inte helt klockren den heller för den delen. Jag och polarn körde fel så in åt skogen kan man säga och när vi väl kom fram led vi bägge två av tidsbrist så vi fick stressa genom hela klabbet. Hann inte med nån insatsskjutning heller... Damn!!!Minkarna vill jag inte prata om (sköt 1+5 på de jävlarna). Hur stora var lapparna? Som femkronor kändes det när man stod där, långt var det också... Sköna bortförklaringar eller hur? Nåja. Hamnade på 127 till slut och slog kompisen med stabila 5 hagel i alla fall Ska försöka komma över 140 i Äretuna nästa helg banne mig! Sen hade vi så bråttom iväg att vi aldrig fick reda på hur långt det var till rådjuret. Nån som vet? Det var skönt spridda skurar på gissningarna gick det att läsa sig till i protokollet. Det såg ut som det kortaste nån gissat på var runt 27 meter och det längsta var höga 80 nånting... Stabilt skjutet Strömming. Grattis! Grytlocken var knepiga men ganska roliga ändå. Det var de där minkarna som sabbade min dag. Hata! Leve! Mvh. Laz Minkarna och grytlocken hade fruktansvärt små hål i sig... såg utsom storleken var mindre än en snusdosa! Men minkarna lyckades jag på något sätt trycka fulla ändå. Såg idag att mina 145 hagel tydligen räckte till en 19e plats... Dina 127 bör ha varit i trakten av plats 30 av 98 skyttar i öppen klass. Best regards, Strömming
Publicerat April 21, 200916 yr Hittade fan knappt dit. Grrrrr!!! Vägbeskrivningen på Jägarförbundets hemsida var lite missvisande minst sagt. Skyltningen var inte helt klockren den heller för den delen. Jag och polarn körde fel så in åt skogen kan man säga och när vi väl kom fram led vi bägge två av tidsbrist så vi fick stressa genom hela klabbet. Hann inte med nån insatsskjutning heller... Damn!!!Minkarna vill jag inte prata om (sköt 1+5 på de jävlarna). Hur stora var lapparna? Som femkronor kändes det när man stod där, långt var det också... Sköna bortförklaringar eller hur? Nåja. Hamnade på 127 till slut och slog kompisen med stabila 5 hagel i alla fall Ska försöka komma över 140 i Äretuna nästa helg banne mig! Sen hade vi så bråttom iväg att vi aldrig fick reda på hur långt det var till rådjuret. Nån som vet? Det var skönt spridda skurar på gissningarna gick det att läsa sig till i protokollet. Det såg ut som det kortaste nån gissat på var runt 27 meter och det längsta var höga 80 nånting... Stabilt skjutet Strömming. Grattis! Grytlocken var knepiga men ganska roliga ändå. Det var de där minkarna som sabbade min dag. Hata! Leve! Mvh. Laz Satt det inte skyltar vid väg 292? Tyckte att vägbeskrivningen var rätt enkel när jag skrev den iofs. Från E4 söder ta av Tierp, första rondell höger, andra rondell höger fortsätt rakt fram mot skyltning Fors skyttecenter. Vet att skyltningen aldrig kan bli för bra och tyvärr låg jag sjuk och kunde ej kolla hur dom skyltat.
Publicerat April 21, 200916 yr Det satt ingen skylt i det lilla fyrvägskorset brevid "min" rävglugg, så där var det nog många som chansade...
Publicerat April 21, 200916 yr Satt det inte skyltar vid väg 292? Tyckte att vägbeskrivningen var rätt enkel när jag skrev den iofs. Från E4 söder ta av Tierp, första rondell höger, andra rondell höger fortsätt rakt fram mot skyltning Fors skyttecenter. Vet att skyltningen aldrig kan bli för bra och tyvärr låg jag sjuk och kunde ej kolla hur dom skyltat. Jag är känd bland mina vänner och bekanta som begåvad med norra Europas sämsta lokalsinne. I bland räcker inte ens karta och kompass för att jag skall hitta rätt Det är inte alls omöjligt att jag missat nån skylt men polarn såg inte heller någon vad jag vet. Det satt nog nån på 292 men själva vägskylten angav Forshem och sen lyckades jag nog blanda ihop allt med Söderfors (som det står skyltat till till vänster i första rondellen efter motorvägen om man kommer söderifrån). När man kom in på grusvägen från 292 an hittade vi inga fler skyltar så vi åkte rakt fram och hamnade till slut på nåt som mer liknade en kostig och i stället för att ringa till dig (jag misstänker att det var dig min kompis snackade med lite senare) så åkte vi tillbaka till 292 och satte av mot Gimo. Åkte bra länge innnan vi kom på tanken att ringa och fråga oss fram. Det var minst lika mycket mitt eget fel således även om skyltningen kanske kunde varit bara lite, lite bättre. Nu vet jag i alla fall hur jag kommer dit nästa gång. Arrangemanget som sådant var bra så det var kul likförbannat! Mvh. Laz
Publicerat April 23, 200916 yr Författare På Söndag blir det förmodligen Näshulta, nån mer som ska skjuta??
Publicerat April 23, 200916 yr Jag är fan sugen Får se hur mycket skit det är att göra hemma i helgen. På våren önskar man att man bodde i lägenhet Fast jag måste iofs skjuta in Aimpointen... Fan vet om ja ids göra det
Publicerat April 24, 200916 yr Oss slipper ni i näshulta. Vi ska norrut över helgen Lycka till ni som ska dit, hehe...
Publicerat April 24, 200916 yr Blir nog ärentuna på söndag. Ska banne mig knäcka 140 pinnar då! Ska försöka få med farsgubben också. Lycka till alla! Mvh. Laz
Publicerat April 24, 200916 yr Författare Jag är fan sugen Får se hur mycket skit det är att göra hemma i helgen. På våren önskar man att man bodde i lägenhet Fast jag måste iofs skjuta in Aimpointen... Fan vet om ja ids göra det Klart du ska skjuta!!! Vill ju inte höra i E-tuna att du skyller på att du är för dåligt tränad...........(å då menar jag skytte )
Publicerat April 24, 200916 yr hej jag har skjutit några stigar i år, men jag har inte lyckas hitta någon resultatlista några tips? (Jägarduvan Klingkeboda, enköpings och fjärdhundra jaktstig)
Publicerat April 25, 200916 yr Författare hej jag har skjutit några stigar i år, men jag har inte lyckas hitta någon resultatlista några tips?(Jägarduvan Klingkeboda, enköpings och fjärdhundra jaktstig) Testa att googla på respektive klubb//förening.Men antar att du gjort det??
Publicerat April 26, 200916 yr Författare Näshulta gick ok, 158. Tappade 2 hagel på sista stn, första figuren som inte var så blodig, en fågelsnurra med hyffsat stor lapp. Är skitnöjd, men synd när man är så nära att fylla............... Hoppas bara att man inte toppat formen 1 vecka för tidigt.............
Publicerat April 26, 200916 yr Författare Mer än nöjd!!!!! Vid 15 snåret ringde en kompis med den glada nyheten att jag totalvann i Näshulta!!! Trode det skulle räcka till pris men inte så långt. Närmsta skytt fick ihop 156. Tyckte inte stigen var så blodig, men det tyckte dom andra Jävligt märkligt hur man uppfattar "mål" olika, men tydligen passade denna stig mig. Har skjutit betydligt enklare stigar tidigare i år och skjutit helkasst...........samtidigt ska ma ju ha lite tur..........Det svåra i kråksången är ju att få till en jämnhet, och inte pendla upp å ner (mest ner) i resultatlistan. Hur som helst funkade det nya rödpunktsiktet fint, det skulle ju vara 4 moa dot, men det kan det inte vara, ser mycket mindre ut nu när man jämfört, men skitsamma, det gick ju tydligen att skjuta med i allafall.......
Publicerat April 26, 200916 yr Mer än nöjd!!!!! Vid 15 snåret ringde en kompis med den glada nyheten att jag totalvann i Näshulta!!! Trode det skulle räcka till pris men inte så långt. Närmsta skytt fick ihop 156.Tyckte inte stigen var så blodig, men det tyckte dom andra Jävligt märkligt hur man uppfattar "mål" olika, men tydligen passade denna stig mig. Har skjutit betydligt enklare stigar tidigare i år och skjutit helkasst...........samtidigt ska ma ju ha lite tur..........Det svåra i kråksången är ju att få till en jämnhet, och inte pendla upp å ner (mest ner) i resultatlistan. Hur som helst funkade det nya rödpunktsiktet fint, det skulle ju vara 4 moa dot, men det kan det inte vara, ser mycket mindre ut nu när man jämfört, men skitsamma, det gick ju tydligen att skjuta med i allafall....... Grymt. Stort grattis! Mvh. Laz
Publicerat April 26, 200916 yr Författare Grymt. Stort grattis!Mvh. Laz Tackar!!!!! Fick en Flügger högtryckstvätt med terass-borste!
Publicerat April 26, 200916 yr sköt ärentuna stigen i dag en mycket trevlig tävling. äntligen lyckades jag kvala in till finalen! jippiiiii!!!
Publicerat April 27, 200916 yr Författare sköt ärentuna stigen i dag en mycket trevlig tävling.äntligen lyckades jag kvala in till finalen! jippiiiii!!! Grattis!! Och tack Markus!
Publicerat April 27, 200916 yr Fan stövarjägarn, du är i slag. Jag tog ett varv till handelsträdgården igår och samlade lite vuxenpoäng istället för att åka och skjuta. Farsan och hans kompis sköt 113 och 129 tror jag. Näshultastigen brukar ju inte va sådär jättebökig att skjuta har jag för mig, är ju oftast några som skjuter fullt sett över de senaste åren. Det jag reflekterat över hittills i år är att resultaten överlag är låga. Är det fler än jag som tänkt på det? Som du igår, 158 och totalvann, för 2-3 år sen hade det väl räckt till plats 10-15 typ. Hur som helst är det ju skoj när det går bra, grattis till er som fått till det. Jag väntar till söndag Om jag orkar skjuta in bössan
Publicerat April 27, 200916 yr Författare Tack Bohman! Bra fråga det där med resultaten...........inget jag tänkt på.....i Norrköping var det väl 8 i öppna som sköt full iofs. Men du har säkert rätt. Se för fan till att skjuta in brakaren nu, vill inte höra några jävla ursäkter på söndag.......så du skyller på att du skjuter utan r-punkt......eller fuskar och skjuter med Bubbas bysse.........