Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktstig

Featured Replies

Publicerat

Jag SKA vinna :D

• Svar 545
  • Visningar 85,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Hittade detta under rubriken Jägarduvan men blir lite förvirrad. Är alla dessa verkligen lerduvestigar? Lite längre ner står det en rubrik: "Lerduvestig". Betyder det att alla de andra inte är lerduvestigar? Kanske nån här inne som vet. I fall alla är lerduvestigar finns det ju hur många som helst att välja på.

Hittills anmälda

Dat Klubb Kontaktperson Tel Vägbeskrivning

21/3 Flens Jsk Anders Ahlström 070-4566494 v 55 förbi Flen avf Forssa

5/4

Trosa Patrik Karlsson 070-6460720 E4 avfart Trosa skyltat

11/4 Gnesta Jsk Peter Bräck 0768-305200 mot Södertuna slott

1/5 Flen H-O Åkerberg 0731-825885 v55 förbi Flen avf Forssa

9/5 Nykvarn S-e Jsk Lars Klintberg 070-5708595 fr E20 avf Nykvarn

15/5 Björkviks JG Lisbeth Lööv 070-6971623 G:a E4 fr Ny-köp avf Virå eft.c:a 3 km skyltat

16/5 Julita Västern Björn Pettersson 0708-993138 Julita skj.b.v214 vid Forsby kalkbrott

16/5 Tveta S-e Lennart Henrysson 070-3126043 v mell S-e o Järna vid Tveta k:a

23/5 Flen Hans-Olov Åkerberg 0731-825885 v 55 förbi Flen avf. Forssa

6/6 Trosa Patrik Karlsson 070-6460720 E4 avfart Trosa skyltat

Övriga

13/6 Gnesta Jsk

Lerduvestig

Peter Bräck 0768-305200 mot Södertuna slott

19/6 Vingåker

LM Jaktskytte

Mikael Brink 070-3587870 skyltat fr. rv. 52

20/6 Trosa

Ungdomsskytte

Patrik Karlsson 070-6460720 E4 avf Trosa skyltat

Jag sköt i Nykvarn och Trosa förra året. Bägge två var helt okej tillställningar måste jag säga. Lite off för många kanske men om infon här ovanför stämmer så finns det ju som sagt en hel del som ligger skapligt till för oss runt mälardalen.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Kör väl som i fjol... Allt på ett kort! Vi bestämmer en stig och den som är värst där blir kung B)

Resten av stigarna är bara förströelse med fula påhopp och gliringar åt alla håll <_<

Come and get it.............å glöm för fan inte hatten!!!!

Näshulta låter väl helt ok, råkade ju vinna den stigen förra året............. -_-;) .

Det finns ju en hel drös stigar i sörmland, så det ärju bara att välja, jag e med på allt, som flickan sa.............

I år ska den där jääääävla Bubba få.......... :D:P:D

Publicerat

Jag är på (fast jag kommer att förlora ;) ), tror att jag sköt Näshulta förra året. -_- Har inte riktigt koll, om jag ska vara helt ärlig. <_<

Publicerat

Okej, Näshulta verkar bli arenan för plåtbingon. Bra så!

Är det ingen som vill köra ett Jaktsidanrace på en lerduvestig också?

Mvh. Fitzo

Publicerat

Tycker jag absolut vi ska!

Det jävliga är ju att bubba piskar skiten av oss där också ;)

Publicerat

Då är det jaktstig i Nässjö så då hamnar ingen stig i närheten i kläm, den enda som skulle kunna få för sig att åka till Nässjö är väl fröken Upptag men vi andra som är lite mer sansade tycker jag kan smälla lite lerduvor hemikring istället.

Tveta ligger ju rätt bra till för de ev 08'or som vill va med, får vi sörlänningar åka en bit för en gångs skull.

Tankar om detta? Nån? (Upptag, dina tankar gills inte, du är diskad för du har tjejtoffs ;) )

Publicerat

Då är det jaktstig i Nässjö så då hamnar ingen stig i närheten i kläm, den enda som skulle kunna få för sig att åka till Nässjö är väl fröken Upptag men vi andra som är lite mer sansade tycker jag kan smälla lite lerduvor hemikring istället.

Tveta ligger ju rätt bra till för de ev 08'or som vill va med, får vi sörlänningar åka en bit för en gångs skull.

Tankar om detta? Nån? (Upptag, dina tankar gills inte, du är diskad för du har tjejtoffs ;) )

Tveta låter som ett kanonförslag tycker jag. Jag hoppas på lite uppslutning från stockholmsleden. Sist var man ju hopplöst ensam mot en hel hoper sörlänningar. Otäckt och nervööööst :DB)

Kom igen nu storstadsbor. Boka in den 16 maj så åker vi och visar att vi i alla fall kan skjuta. Jaga kommer dom ändå aldrig tro att vi duger till :D

Mvh. Fitzo

Publicerat
Jag SKA vinna ;)

Det är rätt inställning. På ´rom bara!

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Publicerat

Pga av den stundande rävlocköldrickningsgrillabadabadtunnaresan till Småland nu till helgen missar jag jaktstigen i Haninge.

Nästa GC blir nog för min egen del Tveta den 28 mars.

Lycka till alla som pangar Haninge till helgen.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Pga av den stundande rävlocköldrickningsgrillabadabadtunnaresan till Småland nu till helgen missar jag jaktstigen i Haninge.

Nästa GC blir nog för min egen del Tveta den 28 mars.

Lycka till alla som pangar Haninge till helgen.

Mvh. Fitzo

SVIKARE!!!!!!!!

Närå..........jakt å sprit går givetvis före!!! Skitjakt!!

Publicerat
SVIKARE!!!!!!!!

Närå..........jakt å sprit går givetvis före!!! Skitjakt!!

JAAAA jag vet det för illa. Så typiskt att allt kul skall krocka men i detta fallet tror jag att helgen nere hos Skurebo kommer att bli något i hästväg.

//Fitzo

Publicerat

Kom ner till haninge i helgen, om ni gör jaktsidans hemliga läte (kacklar som en kalkon) vid station 8 så släpper jag målen långsamt, annars går dom snabbt på dom infettade vajrarna :-D

Publicerat
  • Författare
Kom ner till haninge i helgen, om ni gör jaktsidans hemliga läte (kacklar som en kalkon) vid station 8 så släpper jag målen långsamt, annars går dom snabbt på dom infettade vajrarna :-D

TAGET!!!!! Men jag hade för mig att det hemliga lätet var en brakskit???

Publicerat

hejsan. annandag påsk är det jaktstig på svenljunga skyttebana. ligger någon mil från borås. ingen som sk va med?

Publicerat
hejsan. annandag påsk är det jaktstig på svenljunga skyttebana. ligger någon mil från borås. ingen som sk va med?

Lite långt att åka även för mig plus att det är plåtbingo i Strängnäs dagen innan samt jägarduvan i Trosa på annandagen. Tror jag i alla fall. Lutar mer åt det hållet för Fitzo.

Mvh. F

Publicerat
TAGET!!!!! Men jag hade för mig att det hemliga lätet var en brakskit???

Hörde varken kackel eller brakskitar så målen kom som oljade blixtar :-) sköt rundan själv på 141 dagen innan med lite lättare mål, så all respekt till vinnaren idag på 194 poäng tror jag det var.. hur gick det för er andra som var med i haninge?

Publicerat
  • Författare
Hörde varken kackel eller brakskitar så målen kom som oljade blixtar :-) sköt rundan själv på 141 dagen innan med lite lättare mål, så all respekt till vinnaren idag på 194 poäng tror jag det var.. hur gick det för er andra som var med i haninge?

Herrejävlar vilken katastrof!!!!! 147...........klarade till och med en bom........gissa var????? stn 8............andra figuren.....

Synd bara med så mycket köer.......inskrivningen var en smärre katastrof!!!! Har ALDRIG varit med om att det har tagit sån tid!!! Man fick ju inte ens fylla i startkortet själv???Från att vi kom dit och gick och anmälde oss direkt och till vi skjutit på sista stn tog det 3,5 tim!!!!!!!!!

Men en trevlig stig är det, med en del svåra och knepiga mål. Nåväl........nu är säsongen igång!!! Nästa söndag blir det Arboga!!

Publicerat
Herrejävlar vilken katastrof!!!!! 147...........klarade till och med en bom........gissa var????? stn 8............andra figuren.....

Synd bara med så mycket köer.......inskrivningen var en smärre katastrof!!!! Har ALDRIG varit med om att det har tagit sån tid!!! Man fick ju inte ens fylla i startkortet själv???Från att vi kom dit och gick och anmälde oss direkt och till vi skjutit på sista stn tog det 3,5 tim!!!!!!!!!

Men en trevlig stig är det, med en del svåra och knepiga mål. Nåväl........nu är säsongen igång!!! Nästa söndag blir det Arboga!!

Låter inte som nån katastrof direkt. Poängen menar jag. Det är ju i princip första stigen för i år så du har ju några tävlingar att revanschera dig på.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Låter inte som nån katastrof direkt. Poängen menar jag. Det är ju i princip första stigen för i år så du har ju några tävlingar att revanschera dig på.

Mvh. Fitzo

Jo, för fan! Bara att ladda om!!!!!

Kändes ju lite ringrostigt, fick inte till "timingen", blev efter, svingade på för hårt om vart annat.

Men, men...............det var ju bara uppvärmning!!!

Publicerat
Jo, för fan! Bara att ladda om!!!!!

Kändes ju lite ringrostigt, fick inte till "timingen", blev efter, svingade på för hårt om vart annat.

Men, men...............det var ju bara uppvärmning!!!

Andra på 8:an är jobbig som sagt :-)

Men trist att det var stökigt på inskrivningen :-(

Var lyckligt ovetande om det i skogen medans jag räknade hagelhål på lapparna.. ja, på alla utom din då :-D

Publicerat
  • Författare
Andra på 8:an är jobbig som sagt :-)

Men trist att det var stökigt på inskrivningen :-(

Var lyckligt ovetande om det i skogen medans jag räknade hagelhål på lapparna.. ja, på alla utom din då :-D

Ajjj.................den sved......

Sköt fullt på 8:an förra året........var väl tur.........

Publicerat

Imorgon bär det av till flen och skjuta jägarduvan :)

Publicerat
Imorgon bär det av till flen och skjuta jägarduvan :)

Lycka till. Ner med dom bare!

Mhv. Fitz