Publicerat Juli 8, 201015 yr Gottdääääääämn! Har hittat den perfekta törstsläckaren (ja kanske inte den perfekta men attans bra okej?). Sleepy Bulldog Summer Pale Ale från Gotlands Bryggeri. Däääääääääämn! Fick tag på den sista pavan hos det lokala ölutförsäljningstället igår och den slank ner ikväll. Lasersnabbt kan jag tillägga //F
Publicerat Juli 16, 201015 yr Författare Sommar törst sol lite öl drickande verkar det som eller skämms ni. Just nu rinner en kall Ale ner Ruddles County god och lätt drucken. Lasse
Publicerat Juli 16, 201015 yr Har precis varit i London och hunnit avverka en hel del pubar. Mest har det blivit Young's London Gold. Inte illa alls. En London Pride (För Wizard's skull) i en paus på Oxford street samt en hel del mer eller mindre kända sorter. I stort sett kan man säga att på ölfronten regerar engelsmännen i alla fall om än inte på så många andra håll (ja ja, de kan göra schyssta hagelbössor också :-) )
Publicerat Juli 20, 201015 yr Har precis varit i London och hunnit avverka en hel del pubar.Mest har det blivit Young's London Gold. Inte illa alls. En London Pride (För Wizard's skull) i en paus på Oxford street samt en hel del mer eller mindre kända sorter. I stort sett kan man säga att på ölfronten regerar engelsmännen i alla fall om än inte på så många andra håll (ja ja, de kan göra schyssta hagelbössor också :-) ) London Pride är en superb bitter från ett av de bästa bryggerierna i världen - Fullers! Hoppas den smakade väl
Publicerat Juli 24, 201015 yr Författare Brewdog är på gång med öl som vanligt. Undrar om Wizard fick tag på en flaska. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7516327.ab Lasse
Publicerat Juli 24, 201015 yr Brewdog är på gång med öl som vanligt. Undrar om Wizard fick tag på en flaska. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7516327.ab Lasse Nop. Stod i kö men det sket sig... Visste om detta i god tid men eftersom de bara släppte 12 flaskor så vart det huggsexa. Dock är 5 papp lite i värsta laget kanske men ändå Dock var syftet med denna ölen bara för att en gång för alla sätta rekordet, och det är inte enkelt att frysdestillera upp till 50% skall ni veta!
Publicerat Juli 24, 201015 yr Författare Nop. Stod i kö men det sket sig...Visste om detta i god tid men eftersom de bara släppte 12 flaskor så vart det huggsexa. Dock är 5 papp lite i värsta laget kanske men ändå Dock var syftet med denna ölen bara för att en gång för alla sätta rekordet, och det är inte enkelt att frysdestillera upp till 50% skall ni veta! För 5 papp får du ett par Port Ellen och jag tar hellre Ellen om jag får välja. OK vore kul att smaka men 5 papp känns lite mycket som sagt. Lasse
Publicerat Juli 28, 201015 yr Hejs. ibland räcker det med en Slots pilsner, som jag sippar på just nu.. måste ju ha nått när man grillar
Publicerat Juli 28, 201015 yr Här blir det en sån med dom blå älgarna... Måste ju passa på då man har semester
Publicerat Juli 30, 201015 yr På vår lilla gettogether i går provade jag ett par för mig nya Svenska ölsorter, Örebro Bitter och Jämtlands president tror jag de hette, på kran så klart. Örebro Bitter var exakt det, BITTER. Nästan grapefruktkänsla men gottgott Jämtlandsölen var en ale som också smakade mumma
Publicerat Juli 30, 201015 yr Om öl = bitter engelsk smörja står jag helst över Tur att det finns Pripps Blä för de som inte dricker riktig öl då
Publicerat Juli 30, 201015 yr Tur att det finns Pripps Blä för de som inte dricker riktig öl då Inte ens den dricker jag
Publicerat Juli 30, 201015 yr Hittade någon alldeles för dyr Ale på monopolbutiken, med god jävlar var den
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Författare Hittade någon alldeles för dyr Ale på monopolbutiken, med god jävlar var den Ehhh??? Då var den väl knappast för dyr väl? //Fitzo hos L-B
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Författare Well nåt rävvak blev det inte tal om. Däremot blev man satt i jobb så fort jag anlände till L-B´s trakter. Jag, Lasse och hans brorsa plus extrason åkte ut med ett ståtligt jakttorn som restes under högtidliga former. Mycket lyckat! Efter det blev det således inte ett skit jagat utan istället påbörjades den efterlängtade ölprovningen. Jag skulle ju ha varit här tidigare i våras men fick då nån form av värdelöst förhinder så nu öppnades således "Sesam" som jag väljer att kalla Lasses ölskåp... I skrivande stund ser det ut såhär: Brasserie Dieu du Ciel: Två sorter; Rigor Mortis (Abbey Style brown Ale) och Peche Mortel (Imperial Coffee Stout). Lasse: Rätt okej, lite överskattade. Går knappt att få tag på men ingen totalvinnare. Putte: Alldeles för söta. Alkoholstarka och inget som går till historien. Stouten både luktade och smakade kaffe. Midtfyns Brygghus- Double IPA Lasse: Lite för besk. Inget som kommer tillbaka. För lite smak för pengarna helt enkelt. Putte: Kan ha varit första försöket på denna. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Rätt okej. Nynäshamns bryggeri: Två sorter: Sotholmen Extra Stout och Bötet Barley Wine Lasse: Bötet; Trästubbe. Blärk. Stouten; Den var väl förträfflig. Vill hellre ha den på fat vid en brygga i skymningen. Putte: Bötet; Har druckit förr och då smakade den tydligen bättre för nu vete fan. Helvete vad söt. Inte riktigt öl va? Stouten; Smarrismask. Gillar verkligen denna men håller med om att fatvarianten är bättre! Sam L Smith Tadcaster: Yorkshire Stingo. Lasse: Lyrisk. Han köpte de sista flarrorna i hela Svea Rike. Han tänker sig att ta en sådan här en vinterkväll och avsluta med en skaplig Wirre... Inte så dumt kanske. Putte: Inte lika salig men en väldigt god öl för att vara ekfatslagrad. Är ju ingen större fan av dessa annars men denna har inte legat på whiskyfat så den gick banne mig an. Inte alldeles för söt heller trots hög alkoholstyrka. Nu ska vi rasta doggarna. Fortsättning följer. Åver änd aut! Lasse och Putte
Publicerat Augusti 14, 201015 yr Författare Det blev ingen whisky tar den senare. Det blev ölskåpet i stället tar min sista Paradox Isle of Arran en Brew Dog. Sista Lasse
Publicerat September 3, 201015 yr Författare Dåligt med öl sista tiden har haft annat för mig. Men efter att läst NS tok tråd om åtel belysning och golvläggning så var jag tvungen att ge mig ut i skåpet för att njuta ännu mer av den glädje som den mytomspuna man som är sälformad enligt egen utsago. Så det blev en Yungs Duoble Chocolate Stout köp den är god. Lasse
Publicerat September 9, 201015 yr Varning!!! Sharps Harvest Ale. Köp inte. Jag repeterar; Köp inte!!! En blek historia som inte gör någon glad. Tur att jag bara köpte en. //F
Publicerat September 18, 201015 yr Min vän Heikki var här idag. Vi plockade av alla humlekottar vi kunde hitta. Heikki trodde att det borde räcka till en sats öl. Skall bli spännande och i väntan på den får jag nöja mig med en äldre flaska. Heikki gör oftast pils, men ibland ale eller stout. De jag har hemma är pils av lite olika slag. Problemet är bara att Heikki aldrig märker upp flaskorna så det blir alltid lite av en överraskning...
Publicerat September 18, 201015 yr Författare Min vän Heikki var här idag. Vi plockade av alla humlekottar vi kunde hitta. Heikki trodde att det borde räcka till en sats öl. Skall bli spännande och i väntan på den får jag nöja mig med en äldre flaska.Heikki gör oftast pils, men ibland ale eller stout. De jag har hemma är pils av lite olika slag. Problemet är bara att Heikki aldrig märker upp flaskorna så det blir alltid lite av en överraskning... Låter riktigt spännande. Lasse
Publicerat September 23, 201015 yr den öl jag fastnat för än så länge är Samuel adams- sorterna. kan inte släppa dom!! har ett par stycken stående i matkällaren At All Times. värsta ölen jag smakat är hittills någon tysk ekologiskt producerad öl!!! vidrig!!! jag förväntar mig ha en betydligt bredare öl-erfarenhet när jag börjar närma mig 30 än som nu när jag fyller 20 i tjäderjagardagarna =)