Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Snöskottning snöskottning och snöskottning.

Så nu är jag värd en god öl det blev YETIn som har stått och väntat på rätt tillfälle.

Säger som Putte längre upp i tråden.

Lasse

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

Hallå alla öl fantaster,

Skulle ni kunna lista upp ett par goda öl sorter så ja kan haq en provning på?

Är ju helt såld på whisky men skulle vilja in i öl djunglen å snoka lite med.

Tack på förhand

Publicerat
  • Författare

Nils Oscar Brown Ale god till ytterfile på kalkon med råstekt potatis.

Lasse

Publicerat

Hallå alla öl fantaster,

Skulle ni kunna lista upp ett par goda öl sorter så ja kan haq en provning på?

Är ju helt såld på whisky men skulle vilja in i öl djunglen å snoka lite med.

Tack på förhand

Hej!

Vet inte om jag kan räknas in i kategorin ölfantast men jag gillar i alla fall öl. :D

Ska du prova öl kan du göra på många sätt...så klart.

Det jag skulle rekommendera är att prova några olika så att du känner lite olika typer.

Ta t.ex. en stout, en ale, en "fulöl" och någon fin pilsner.

Vill du prova bara goda öl får du ge en vink om vad du tycker om så kanske de som är mer experter kan hjälpa dig (och alla oss andra) att få till en intressant provning.

Publicerat

Som L-B är inne på lite grann. Det mesta (till och med julölen) från Nils-Oscar tycker jag är toppklass. Ett tag drack jag inget annat än N. O. God Lager.

På stoutfronten har jag inte hittat nåt ännu som slår Steensbogaard. Vet att den kan vara lite knepig att få tag på men borde åtminstone finnas i beställningssortimentet.

Nynäshamn gör en del smarriga grejor och lite udda. Har långt ifrån druckit allt dom gör men är helt såld på Bedarö Bitter.

Törstsläckarfavvis just nu är Brooklyn Lager.

Ett par favoriter har du här i alla fall och jag är inte heller världsmästare på pilsner men jag vet i alla fall när jag gillar något :lol:

Wizard kan säkert dra några fina sorter han också. Om jag får gissa har han smakat nån gång ;)

//Fitz

Publicerat

Tackar tackar, ska till bolaget alldeles snart å leta upp nå gott. brukar som för de mesta dricka falcon bayersk och blå älgen.

Tänkte det var dax att utvidga mitt öl sortiment lite.

Publicerat

I stoutväg så är Steensbogaard riktigt fin men en ännu finare är Verdi Imperial Stout, dock väldigt svår att få tag i...

Allt som görs av Nynäshamns Ångbryggeri är toppklass, rena guldet...

Lite copycat men va fan...

David

Publicerat

I stoutväg så är Steensbogaard riktigt fin men en ännu finare är Verdi Imperial Stout, dock väldigt svår att få tag i...

Allt som görs av Nynäshamns Ångbryggeri är toppklass, rena guldet...

Lite copycat men va fan...

David

Helt okej ölbroder :lol:

Den där Verdin låter ju synnerligen intressant. Den ska jag hålla utkik efter framöver.

//Fitz

Publicerat

Helt okej ölbroder :lol:

Den där Verdin låter ju synnerligen intressant. Den ska jag hålla utkik efter framöver.

//Fitz

Drack den för nåt år sen, var tillfällig nyhet då men den borde ju återkomma, kanske finns att beställa...

David

• 2 weeks later...
Publicerat

För ovanlighetens skull sitter nu L-B och Fitz och smakar av nån öl eller två.

Jacobsen (dvs nån form av Carlsberg), nån form av julöl... Tja... Vad säger man? Efter dryga 40 mil i bil så smakar allt som smakar öl ganska bra men julölsmotståndare som jag är (med vissa undantag) så är det knappast att det kilar för mig av denna nya bekantskap. Drickbar blir betyget. Lasse dock något mer positiv. Men så är det ju med smålänningar; Alltid lika glada ;)

Den numera klassiska Chouffen satt dock väldigt bra.

Det som befinner sig i närmsta glas för tillfället är dock en Oban och det hör ju inte alls hemma i den här tråden.

Lefve!

//LBOCHFITZOH

Publicerat

http://www.ofiltrerat.se/2009/01/verdi-imperial-stout.html

Denna är det...

Hittade en som verkar intressant, Valsviken Vinterporter från Nynäs... Få kvar dock...

David

Jag fick fatt i två Valsviken Vinterporter, riktigt svåra att få tag i nu men jag lyckades norpa åt mig två som fanns kvar iVäxjö...

Jag har dock inte testat dem ännu så det får skjutas på framtiden...

Är det någon som har någon erfarenhet av Innis&Gun Rum Cask?

Köpte en igår men har inte öppnat den än...

Har dock hört mycket gott om denna...

Det finns ju väldigt många fina Imperial Stout på systemet nu...

Det är grejer det...

Nä nu får man nog ta och titta igenom inventarierna och välja något gott för kvällen

Ha de alla ölälskare...

David

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Hem kommen från Egypten med ljus halvtaskig lager så sitter en Innis&Gunn Rum Cask lysande.

Lasse

Publicerat

Den här:

http://raasted-bryghus.dk/2010/raasted-cascade-ipa/

drack jag för ett tag sedan när jag var på göteborgsturné. Dräääääää määääääj baaaklääänges vad god den var!!! Ojojoj!

Länge sedan jag hade en liknade wow-upplevelse. Den lär ni hålla utkik efter om ni gillar IPA. Skitsmarrig helt enkelt.

//F

Publicerat

Hittade BrewDog Trashy Blonde 3,4 på Coop. Tänk att det finns en god mellis trodde inte mina ögon :wub:

Publicerat
  • Författare

Sitter just nu och funderar vilken öl jag ska ta lite senare är lite sliten efter en vecka med en satans massa över tid så jag ska njuta av en god öl om ca två timmar. :D

Blir jobbiga timmar att planera.

Lasse

Publicerat

Hittade BrewDog Trashy Blonde 3,4 på Coop. Tänk att det finns en god mellis trodde inte mina ögon :wub:

Men det är nästan billigare på systemet! Kvalitetsöl på Coop är svindyrt!

Publicerat

Murphy´s Irish Stout *mums* ^_^

Publicerat

Sitter just nu och funderar vilken öl jag ska ta lite senare är lite sliten efter en vecka med en satans massa över tid så jag ska njuta av en god öl om ca två timmar. :D

Blir jobbiga timmar att planera.

Lasse

Det där är fan svåra problem. Det kan ju gå alldeles galet om man sitter med fel sorts öl i näven efter en tung arbetsvecka. Hoppas det löser sig :lol:

Murphy´s Irish Stout *mums* ^_^

Var i stort sett det enda jag drack på det fina gamla Stadshotellet när jag bodde två år i Katrineholm. Fina grejor, fina minnen :wub:

//F

Publicerat
  • Författare

Det där är fan svåra problem. Det kan ju gå alldeles galet om man sitter med fel sorts öl i näven efter en tung arbetsvecka. Hoppas det löser sig :lol:

//F

Det blev lite tidigare än planen en Aecht Schlenkerla Rauchbier hämtades från skåpet sen får det bli en rökig Whisky framåt kvällen.

Lasse

Publicerat

Nu har jag gått och blivit rädd att jag har skör benstomme :o

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6580325.ab

Det är ju lätt hant att man halkar och slår sig nu vinter tid :D

Skål

Känns som om jag ligger bra till för ett riktigt Terminatorskellett med andra ord. Dricker rätt mycket ale så jag har troligtvis en benstomme som är att likna vid titan!

Sweet! :lol:

//F

Publicerat
  • Författare

Känns som om jag ligger bra till för ett riktigt Terminatorskellett med andra ord. Dricker rätt mycket ale så jag har troligtvis en benstomme som är att likna vid titan!

//F

Då ska vi inte diskutera min benstomme den är stel. :D

Publicerat

//F

Då ska vi inte diskutera min benstomme den är stel. :D

Schhh schhh grabbar. Inte ska ni tala högt om att ni redan har bra benstomme. Då är det ju ingen ide att bättra på den :lol: :lol: :lol:

Publicerat
  • Författare

Jagat älg idag 4 kalvar blev resultatet så ett skåp besök blev ett måste.

Lite god mat och en Leffe Blonde satt fint sitter just nu med en Belhaven Wee Heavy som är en av mina favoriter.

Lasse