Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat

Bla druckit en otroligt god Fullers Brewers Reserve oak Aged Ale ikväll, kan lugnt rekommendera den, ska nog köpa upp ett gäng och testa lagra ett tag

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

Igår avnjöts en Innis & Gunn samt en blå Chimay.. mycket gott!

Publicerat

Fitzo gick på lokal igår för en så kallad "after work". Det blev en ganska lång historia som inte slutade förrän "after midnight" :wub:

Haket vi började på hade den goda smaken att servera Sleepy Bulldog Pale Ale (om ni minns så höll jag på att fördricka mig på sommarvarianten tidigare i tråden) och den är ju så smarrig att jag inte vet vad. Sista stället som besöktes hällede upp Brooklyn Lager så jag måste vara mer än nöjd med gårdagen.

Vilket faktiskt känns rätt rejält idag :wub: Får inte ett skit gjort och tänker fan inte anstränga mig något mer heller. I min värld är den här veckan SLUT!

Se till att få i er nåt gott att dricka ikväll. Det ska jag!

//F

Publicerat

Min favorit den här tiden på året är Samuel Adams Winter Lager. tror faktiskt att jag skall hem och klämma en snart :wub:

post-5802-1290781035_thumb.jpg

Publicerat
Min favorit den här tiden på året är Samuel Adams Winter Lager. tror faktiskt att jag skall hem och klämma en snart :wub:

Klokt... Mycket klokt tillochmed!!!

//F

• 3 weeks later...
Publicerat

Prova gärna Lunator från Grebbestads bryggeri :D Det är helvetisk god bara man får tag i den vill säga ;) Kommer så sällan upp hit till norrland :D

Publicerat
  • Författare

Har börjat att jobba mig igenom julölen.

Fitzo du har missat mitt skåp. :D

Satans vad goda julöl jag har provar kan plocka fram några. Wizard har nämt ett par som ligger i den högsta klassen.

Sheppards är satans god sitter just nu med en Fullers lite tunn ale men godkänd.

Fitzo har mycket öl i skåpet för tillfället som är mina. :D

Ska se om det slinker ner några till i kväll har ett par som jag är satans nyfiken på.

Lasse

Publicerat

Har ju bara några Carlsberg sort guld att trösta mig med ikväll. Duger iof gott till en sån som mig

Publicerat
  • Författare

Har ju bara några Carlsberg sort guld att trösta mig med ikväll. Duger iof gott till en sån som mig

Skryt lagom :D

Lasse

Publicerat

Själv åker jag till London i morgon för att shoppa lite klappar, men framförallt prova lite julale på puben.

Rapport kommer!

Publicerat
  • Författare

Själv åker jag till London i morgon för att shoppa lite klappar, men framförallt prova lite julale på puben.

Rapport kommer!

Avundsjuk JAAAAAAA. :D

Tänk på mig när du tar ALEN på puben.

Lasse

Publicerat

Skryt lagom :D

Lasse

Med denna tråd som referens lär ju detta vara fulöl. Skrytet fattar jag inte

Publicerat

Efter en shoppingrunda på stan så här danföredopparedan så blev det en tur in till Systembolaget också.

Jag var ute efter Reimersholmes julsnaps av årets modell men den var slut. Det blev en annan och så några öl av diverse mer eller mindre kända varianter.

Inatt så grilljerade vi skinkan och den måste så klart avnjutas ordentligt...vörtbröd, sötstark senap och en Nils Oscar Rökporter satt fint så här mitt i natten! :D

Jag vet inte om det är "rätt" med skinkmacka och rökporter men för mig var det helt rätt! :P

post-4283-0-80413500-1293153182_thumb.jp

Publicerat

OK, ska försöka sammanfatta öldrickandet:

Youngs winter warmer - en klassiker. Drucken på The Hammersmith Ram i Hammersmith. Sitter rätt på vintern.

Adnams Christmas Cheer - Det öl jag drack mest av under resan, mest beroende på att den var årets julale på min lokala pub. Mörk och god!!

Fullers London Pride - Klockren varje gång dock serverad något kall där jag drack den på Shakespears Head en stenkast från Oxford Circus.

Caledonian?? - Skotsk ale drucken på hotellet i brist på annat. Helt OK.

Winter Holly? - Ingen höjdare, tyvärr trots att den dracks på trevlig pub i Covent Garden.

The George Inn - Drucken på urklassiska The George Inn strax söder om London Bridge. Riktigt god öl som dessutom serverades på en av de mysigaste pubar jag besökt. Bara puben värd en visit!!

Youngs London Gold - Lättdrucken ale som passar den som är ny inom området. Drucken på min lokala pub The White Swan i Pimlico.

Ytterligare ett par stycken som jag tyvärr inte memorerat namnet på men de var goda utan att sticka ut.

Hittade dessutom ett ställe rätt nära London Bridge som jag måste besöka nästa gång där de bokstavligt talat serverade ölet direkt ur tunnan. Tyvärr var det inte läge att stanna till där denna gång, men jag vet var det finns till nästa besök!!!

Publicerat
  • Författare

Blir riktigt sugen på en runda till London har inte varit där men har en fru som tjatar om det. Så jag funderar på att hon har tillslut lyckats övertala mig, hon har tjatat i ett par år nu men har inte varit sugen innan.

Lasse

Publicerat

Kompisen har just köpt en brewmaster

http://www.beveragefactory.com/draftbeer/home_brew/beer_machine_machines/The+Brewery+2006.shtml

fick ett par flaskor av de första två brygderna. En ljus och en mörk ale. Den sistnämnda var tänkt som (och funkade bra som) julöl....

Om en liten stund testar jag den ljusa alen istället (den djävla månen är ju täkt av moln). Till den ljusa använde han tydligen amerikansk humle.

För övrigt skördade vi en massa humle på in gård i höstas, den skall kompisen tydligen brygga av i vår. Spännande.

Publicerat

L-B in the house...

Då har vi köpt upp oss på både lite nytt och gammalt.

Just nu: Nils Oscar Julöl. Varken jag eller Lasse har testat denna tidigare och jag som i princip är julölshatare (men Nils Oscar-älskare) sitter och hulkar när vi dricker denna. Fina grejjor blir betyget från bägge lägren. Lite vattning och tunn enligt smålänningen trots relativt hög alkoholhalt. Lagom med sötma tycker stockholmarn.

Just nu: (Det kommer alltid heta just nu... :lol:) Postiljon Strong Pale Ale, Jämtlands bryggeri

Samlat betyg: Njaaaaaaaaaaaaa... Inget riktig hit överhövan. Träig smak enligt stockholmarn. Smålänningen vill inte ens uttala sig.

Just nu: Fullers ESB. Kommentarer överflödiga...

Vi återkommer!

//Fitzo och Lasse

Publicerat

Nå. Vi hann med en till innan Lasse skulle iväg och återuppta kontakten med sin familj.

Belhaven Wee Heavy fick avsluta kvällens exkurs och den är väl helt okej enligt mig. Lasse håller den för att vara en premiumprodukt.

Vet inte hur jag ska beskriva smaken så jag skiter i det. God kanske? :lol:

Efter att Lasse hade dragit tänkte jag kolla JVM matchen Sverige-Tjeckien. Gick som vanligt när jag ligger på soffan och ska kolla sport. Somnade som en stock och vaknade en timme senare och var sugen på... Julmust :wacko:

Blev tvungen att kliva iväg och inhandla ett par liter. Så kan det gå när man dricker bira med smålänningar :lol:

Tack för besöket Lasse och hälsa familjen.

Ps. Sa jag att vi tog en sväng till Arninge så att Lasse skulle få kolla in XXL? Det gjorde vi i vilket fall. Fitzo en knapp femhundring fattigare (ammo plus rengöringsmedel), Lasse (smålänningen) gjorde inte åt med en spänn... :lol:

//F

Publicerat
  • Författare

Nå. Vi hann med en till innan Lasse skulle iväg och återuppta kontakten med sin familj.

Belhaven Wee Heavy fick avsluta kvällens exkurs och den är väl helt okej enligt mig. Lasse håller den för att vara en premiumprodukt.

Vet inte hur jag ska beskriva smaken så jag skiter i det. God kanske? :lol:

Efter att Lasse hade dragit tänkte jag kolla JVM matchen Sverige-Tjeckien. Gick som vanligt när jag ligger på soffan och ska kolla sport. Somnade som en stock och vaknade en timme senare och var sugen på... Julmust :wacko:

Blev tvungen att kliva iväg och inhandla ett par liter. Så kan det gå när man dricker bira med smålänningar :lol:

Tack för besöket Lasse och hälsa familjen.

Ps. Sa jag att vi tog en sväng till Arninge så att Lasse skulle få kolla in XXL? Det gjorde vi i vilket fall. Fitzo en knapp femhundring fattigare (ammo plus rengöringsmedel), Lasse (smålänningen) gjorde inte åt med en spänn... :lol:

//F

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll.

Nys hem kommen så en öl från skåpet måste av njutas blev en Hibernation Ale god.

Vadå smålänning hade ju inte fått veckopeng av frun så det gick inte att handla. :D

Lasse

Publicerat
  • Författare

Det äe ju nyårsafton så det är fin öl från skåpet som gäller.

Just nu en Innis&Gunn Rum Cask klart godkänd.

Gott slut och gott nytt år.

Lasse

Publicerat

Det äe ju nyårsafton så det är fin öl från skåpet som gäller.

Just nu en Innis&Gunn Rum Cask klart godkänd.

Gott slut och gott nytt år.

Lasse

Den är fin den... Har en i kylen som bara ligger och väntar...

Själv har jag öpnnat en Thomas Hardys Ale (Barley wine) från 2008 och den var helt gudomlig...

Smakar lite vinaktigt nästan helt utan kolsyra och lite fruktig ton...

Jag har 9 flaskor kvar och minst 1 ska vara kvar till äldste sonens 26 årsdag, dvs om ca 22 år...

Skulle kanske ta den där ölprovningen nån dag... kanske kan ta med ett ex isf...

Den som väntar på något gott... blir inte fet.

GOTT NYTT ÅR alla ölälskare...

David

Publicerat

FEL av mig...

Den jag har i kylen och som jag smakat innan är en Fullers Reserve Limited Edition No.2 Oak Aged Ale Fine Old COGNAC Cask...

Ber om ursäkt för det...

Rum cask tyckte jag inte lika mycket om...

David

Publicerat
  • Författare

Tjena David saknat dig ett tag. Planera in ölprovningen någon gång Fitzo är på gång ner inom dom närmaste veckorna för lite öl drickande.

Lasse

Publicerat

Tjena David saknat dig ett tag. Planera in ölprovningen någon gång Fitzo är på gång ner inom dom närmaste veckorna för lite öl drickande.

Lasse

Måste bara säaga att vi jobbar väldigt oregelbundet framöver så vi får se hur det passar...

Men det måste bli av...

Är visseligen ledig till den 10:nde jan...

Gott nytt på er alla ÖLälskare...

David

Publicerat

Är väldigt förtjust i Belhaven Wee Heavy och idag hittade jag en till variant så den var jag ju tvungen att inhandla. Det var Belhaven Twisted Thistle indian pale ale..

Har provat den nu :wub: kärlek direkt :rolleyes: