Publicerat Februari 12, 201115 yr Jagat älg idag 4 kalvar blev resultatet så ett skåp besök blev ett måste. Lite god mat och en Leffe Blonde satt fint sitter just nu med en Belhaven Wee Heavy som är en av mina favoriter. Lasse Härligt kompis. Det låter ju alldeles förträffligt. Fick du skjuta någon själv? /F
Publicerat Februari 18, 201115 yr Jag fick fatt i två Valsviken Vinterporter, riktigt svåra att få tag i nu men jag lyckades norpa åt mig två som fanns kvar iVäxjö... Jag har dock inte testat dem ännu så det får skjutas på framtiden... Är det någon som har någon erfarenhet av Innis&Gun Rum Cask? Köpte en igår men har inte öppnat den än... Har dock hört mycket gott om denna... Det finns ju väldigt många fina Imperial Stout på systemet nu... Det är grejer det... Nä nu får man nog ta och titta igenom inventarierna och välja något gott för kvällen Ha de alla ölälskare... David Jag har börjat köpa en eller två nya ölsorter (för mig nya...) varje gång jag besöker systemet. Förra gången var det bl an Innis & Gun Rum Cask. Det blev kärlek vid första smaken! Riktigt god öl! Jag dricker öl för den goda smaken och alkoholhalt är ointressant så jag blev riktigt överraskad över hur mycket alkohol det var i den - 7,4%!! Och ändå var den god! Med så mycket alkohol så brukar öl inte smaka gott... Jag smet inom och köpte ett par till idag + två nya sorter. Återkommer om dom när jag har smakat på dom.
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare Sitter och njuter av en St Peters Cream Stout lysande god. Lasse
Publicerat Februari 26, 201115 yr Sitter och njuter av en St Peters Cream Stout lysande god. Lasse Du har ju så jä'vla dålig fantasi--- + Våga testa nåt nytt din snåla sm¨ålänning--- Ja jag är lite halvpackad--- och??? Här dricker vi Mohawk amarillo ale- Ganska trist historia. Dom gör rätt kass stout också... Snart ska vi avnjuta en Bedarö Bitter och det ska bli ganska häääääääääääärligt. Sköt du nån älg eller gick ni bara ut i skogen óch för de oväsen? Värmladndd
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare Du har ju så jä'vla dålig fantasi--- + Våga testa nåt nytt din snåla sm¨ålänning--- Ja jag är lite halvpackad--- och??? Här dricker vi Mohawk amarillo ale- Ganska trist historia. Dom gör rätt kass stout också... Snart ska vi avnjuta en Bedarö Bitter och det ska bli ganska häääääääääääärligt. Sköt du nån älg eller gick ni bara ut i skogen óch för de oväsen? Värmladndd Jävla puckon vara onykter och dricka Bedarö Bitter är att härda håller till fulöl. Älgjakten gick skit kallt som fan i snålblåsten. Funderar på att ta en Hell för att jag är nykter och kan njuta av ölen. Synd vinden låg fel idag annars borde jag känt krutröken från värmland. Lasse
Publicerat Februari 26, 201115 yr Du inte nykter, det har du aldrig varit en lördag sedan konfirmation din skenheliga snåljåp, släng dina jävla Norrland Guld nu. Här knäpper vi upp en Maredsous på fyllan, RESPEKT
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare Du inte nykter, det har du aldrig varit en lördag sedan konfirmation din skenheliga snåljåp, släng dina jävla Norrland Guld nu. Här knäpper vi upp en Maredsous på fyllan, RESPEKT Fyllon vilken sort av Maredsous. Lasse
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare 6blonde, avis eller har du skåpet fullt? 6blonde är snikvarianten finns alltid ett par 8 i skåpet i detta hem. Lasse
Publicerat Mars 2, 201115 yr Nu har äntligen min beställning gått igenom efter datortrassel på bolaget i går så nu kan jag tipsa om en öl som släpptes i går: BrewDog - Hello My Name Is Ingrid Den är bryggd bara för Sverige! (BrewDog loves Sweden ) Har ni riktigt tur finns det kanske några flaskor kvar att beställa!
Publicerat Mars 4, 201115 yr Tagit ett par St Eriks vår lager (nej jag har inte särskrivit, möjligen har de gjort det). Trevlig öl med en rejäl beska och åg alkoholhalt så man utan dåligt samvete kan ta en till
Publicerat Mars 4, 201115 yr Författare Tagit ett par St Eriks vår lager (nej jag har inte särskrivit, möjligen har de gjort det). Trevlig öl med en rejäl beska och åg alkoholhalt så man utan dåligt samvete kan ta en till Ingen av mina favoriter har ett par står i skåpet och där står dom till någon kamrat dyker upp och vill smaka. Själv har jag tagit en Innis & Gunn Rum Cask som är förträffligt god.
Publicerat Mars 4, 201115 yr Sedan Putte lurade på mig ett par Nils-oskar förut så är jag hjälplöst fast, så gissa vad hag dricker
Publicerat Mars 4, 201115 yr Ingen av mina favoriter har ett par står i skåpet och där står dom till någon kamrat dyker upp och vill smaka. Själv har jag tagit en Innis & Gunn Rum Cask som är förträffligt god. Rum cask, den har jag inte druckit... måste göras så snart som möjligt!
Publicerat Mars 4, 201115 yr Författare Sedan Putte lurade på mig ett par Nils-oskar förut så är jag hjälplöst fast, så gissa vad hag dricker Står alltid ett par Nils-Oscar i skåpet man vet ju inte när Putte kommer förbi för säkerhets skull försöker jag alltid ha något från Nynäshamn också. Lasse
Publicerat Mars 4, 201115 yr Innis & Gunn är god. St Eriks tyckte jag var för besk. Det står några oprövade sorter i kylen - alla är mörka, men jag glömmer ofta bort att jag har dom... Kan kanske bli en provsmakning i morgon kväll - om jag inte glömmer bort det, då...
Publicerat Mars 5, 201115 yr Författare Dotter fick bestämma vad hon ville göra idag så det blev en runda till rövhålet Ullared idag. Med det blev 500g krut till Skuris så något vettigt blev köpt. Va fan har detta med öl att gör jo nu krävs det en god öl Fick bli en Hell från skåpet smaskens.
Publicerat Mars 5, 201115 yr Hell har varit en av mina favoriter ett tag! Ramlade på den av en slump på Oliver Twist och Stockholm för en del år sedan och den gjorde ett bestående intryck trots att den varken var den första eller den sista ölen den kvällen...
Publicerat Mars 5, 201115 yr Författare Hell har varit en av mina favoriter ett tag! Ramlade på den av en slump på Oliver Twist och Stockholm för en del år sedan och den gjorde ett bestående intryck trots att den varken var den första eller den sista ölen den kvällen... Finns alltid ett par sorter som bara inte får ta slut i skåpet Hell är en av dom. Lasse
Publicerat Mars 5, 201115 yr Ikväll provade jag en av mina nya sorter - Belhaven, Wee Heavy. En Skotsk Ale. Helt ok, men kunde kanske ha varit mer "fylligt" i smaken. Den var mäktig och jag blev mätt i magen av den.
Publicerat Mars 7, 201115 yr en av mina absoluta favoriter är Fiddlers elbow från Wychwood brewries.. en halvmörk ale med mild men mycket smak. den finns tyvärr nästan aldrig på hylla så det blir bara till att beställa!!!
Publicerat Mars 12, 201115 yr Håller på att tvinga i mig en Innis & Gunn Original... Ja, den var inte så väldans god... Rum Cask är godare.