Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat

Själv har jag inte läppjat en droppe alkohol sedan jag var uppe på Tour Roslagen 2010, vilket nog är runt tre månader sen nu...

...fram till i kväll!

Majoriteten av en bra flaska rött har jag nu i kroppen och nog var man lite billigare i drift med ett uppehåll på 90 dagar :huh:

Men jag skall ta det lugnt fram till jul tror jag eftersom jag inte riktigt är överrens med kroppen än...

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

Vi hade potatisgratäng med bacon och salami mm igår kväll, till det lite grönsaker mm. Jag drack 2 kalla Guinness som dock var "nödraketer" = 3,5%. Ställde sedan lite öl på kylning för att ta senare på kvällen men jag somnade på soffan... :lol: Kl 1 när jag lagt mig i sängen kom jag på att jag hade en öl i frysen för snabbkylning! :o Som tur är hade den inte exploderat ännu och jag bar med stor försiktighet ut den och ställde den utanför huset på grusgången...där fick den stå och pysa bäst den ville och jag gick in för att fortsätta sova min gedigna skönhetssömn på 12 timmar...jäklar vad vacker jag är nu! :P

Nu ska jag nog gå ut och rensa grusgången från ogräs med ett "lukjärn" = skånska för skyffeljärn. "Moroten" till att bli klar har jag ju ute! ;)

post-4283-1285412420_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Grillen igång rensar i frysen så ett par rejäla köttstycken ska på. :wub:

Avnjuter en Innis&Gunn Rum Cask. Jag har fastnat fullständigt för dessa olika lagringar dessa är bara så gooooooda. :D

Lasse

• 2 weeks later...
Publicerat
Grillen igång rensar i frysen så ett par rejäla köttstycken ska på. :D

Avnjuter en Innis&Gunn Rum Cask. Jag har fastnat fullständigt för dessa olika lagringar dessa är bara så gooooooda. :)

Lasse

Smakar min första I&G RUMCASK i detta nu.......

Snudd på bättre än "vanlig" I&G :D

Publicerat

Hoppsan, de hade visst tagit in en låda YETI Imperial Stout - Great Divide på mitt lokala bolag och givetvis satt undan flaskor till mig ;)

Ingen dålig pilsner att avsluta mitt dryckesuppehåll med ;)

gd-yeti.jpg

Skål!

Publicerat

Mina nuvarande favoriter var slutsålda.....(I&G)

Störtebeker Bock-Bier blev ett av substituten. Helt OK (åt det rätt goda hållet faktiskt)

Gotlands bryggeri Red oktober blev ett annat substitut. Helt vedervärdig.

Publicerat
Hoppsan, de hade visst tagit in en låda YETI Imperial Stout - Great Divide på mitt lokala bolag och givetvis satt undan flaskor till mig :huh:

Ingen dålig pilsner att avsluta mitt dryckesuppehåll med :D

gd-yeti.jpg

Skål!

Såg den på banken och övervägde inköp. Blev inte denna gången, men man kanske skulle slå till vid nästa tillfälle!?

Publicerat
Såg den på banken och övervägde inköp. Blev inte denna gången, men man kanske skulle slå till vid nästa tillfälle!?

Då får du nog öka med tanke på hur få flaskor vi fick in i sverige...

Publicerat
Då får du nog öka med tanke på hur få flaskor vi fick in i sverige...

Nu är jag inte alls bekant med märket.....

Finns det olika sorter av Yeti??(Det var namnet Yeti som fastnade när jag gick och letade något spännande när inte mina I&G fanns)

Publicerat
  • Författare

Släpper tre st olika från bryggeriet som är Amerikanskt och heter Great Divide Brewing Co . Ligger på beställning till L-B:ska hemmet så utlåtande kommer när dom har provats.

Lasse

Publicerat
Släpper tre st olika från bryggeriet som är Amerikanskt och heter Great Divide Brewing Co . Ligger på beställning till L-B:ska hemmet så utlåtande kommer när dom har provats.

Lasse

Amerikanskt..... brukar inte båda gott. Dom är inte kända för goda ölér eller whiskey för den delen. Men allt kan väl inte vara blask!?!?

Ska hålla ögonen öppna nästa gång på banken och testa Yeti om det finns kvar.......

Publicerat
Amerikanskt..... brukar inte båda gott. Dom är inte kända för goda ölér eller whiskey för den delen. Men allt kan väl inte vara blask!?!?

Ska hålla ögonen öppna nästa gång på banken och testa Yeti om det finns kvar.......

Nja, de amerikanska mikrobryggerierna kan brygga öl som bara den och med sjukt bra kvalitet!

Till skillnad mot vår europeiska IPA så brygger många "over there" en typ av APA som inte går av för hackor.

Jänkarna brukar regelbundet spöa britterna, och alla andra för den delen, med sina APA's nu för tiden på festivalerna.

(IPA - India Pale Ale, APA - American Pale Ale)

Däremot håler jag med om att deras whiskey generellt är anus :lol:

Publicerat

Köpte upp mig på en Yeti och ett par andra nya bekantskaper och vad händer? Går och drar på mig en jävla förkylning så det blev inget provsmakande alls i helgen. JÄäääääla skit asså.

Men det betyder att dom finns kvar till helgen som kommer och då ska här smakas af. Sanna mina ord :lol:

//F

Publicerat
  • Författare
Köpte upp mig på en Yeti och ett par andra nya bekantskaper och vad händer? Går och drar på mig en jävla förkylning så det blev inget provsmakande alls i helgen. JÄäääääla skit asså.

Men det betyder att dom finns kvar till helgen som kommer och då ska här smakas af. Sanna mina ord :lol:

//F

Passa dig jag kan komma förbi och dricka upp dom. ;)

Lasse

Publicerat
Passa dig jag kan komma förbi och dricka upp dom. ;)

Lasse

Du är alltid välkommen min vän. Just den här helgen får du sitta själv och uggla dock. Ska på middag hos syrran på fredag, bröllopsfest på lördag och sen tänkte jag skjuta årets sista tävling på söndag. Låter det smart? -_-

//F

Publicerat

I kväll är det Ringnes som gäller. Inte mycket till öl men den är på 1,25l så det är ju ett litet framsteg för norskarna :mellow:;)B):angry:

Publicerat
  • Författare

Dricker sådan i kväll.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/a...hwa_170258w.jpg

Sjukt att man kan hämta en pall i Tyskland. Kul transporter först ner till Tyskland sen måste jag släpa hem dessa samtidigt som man tjänar en satans massa flis på det.

Lasse

Publicerat
Dricker sådan i kväll.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/a...hwa_170258w.jpg

Sjukt att man kan hämta en pall i Tyskland. Kul transporter först ner till Tyskland sen måste jag släpa hem dessa samtidigt som man tjänar en satans massa flis på det.

Lasse

Hela pallen på en kväll ? F-n tänker inte invitera dig fler gånger till ölkväll :rolleyes:

• 2 weeks later...
Publicerat

Då börjar en av årets bästa ölsäsonger!

JULÖL :D

Alla mina beställningar hade inte kommit än men några lådor fick jag i alla fall...

Anchor - Christmas Beer

Flying Dog - K-9 Cruiser

Great Divide - Hibernation Ale

Det är också tillika den ordningen jag har duckit dessa i kväll och läppjar nu en Hibernation Ale :)

Sen väntar jag på bl a Shepard Neame och Jämtlands julöl... mums :D

Publicerat
Hoppsan, de hade visst tagit in en låda YETI Imperial Stout - Great Divide på mitt lokala bolag och givetvis satt undan flaskor till mig :wub:

Ingen dålig pilsner att avsluta mitt dryckesuppehåll med ^_^

gd-yeti.jpg

Skål!

Draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig ända in i aftonsången...

Det här var inte dumt alls. Oj oj oj vad gott!

Köpte för flera veckor sedan, drack den igår.

Har inte köpt för sista gången, den saken är klar.

Ett annat smarrigt stoutöl= Goose Island. Har inte kollat om det går att beställa på bolaget men om ni går till Monks på Sveavägen så finns det att tjacka över disk. Mumsfillibabba!

//F

Publicerat

Men vad i hela HELVEEEEEEEEETÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ???

Här kommer man hem alldeles utschasad och har tänkt mig en pilsner i all enkelhet och så har jag gått och druckit upp allihopa utan att reflektera närmre över saken. Ja, nu står jag ju här med skägget i den berömda brevlådan, pungen i den berömda skördetröskan... ohhhhhhhh vad arg jag blir på mig själv. NgnnnnhhHHHHåpååppååååååååå frrrrr ösoooo mndsfalksjölkj...

Note to myself: Det ska alltid stå minst en öl i kylen annars är det fel.

//F

Publicerat

Här kommer man hem alldeles utschasad och har tänkt mig en pilsner i all enkelhet och så har jag gått och druckit upp allihopa utan att reflektera närmre över saken. Ja, nu står jag ju här med skägget i den berömda brevlådan, pungen i den berömda skördetröskan... ohhhhhhhh vad arg jag blir på mig själv. NgnnnnhhHHHHåpååppååååååååå frrrrr ösoooo mndsfalksjölkj...

//F

Epic Fail! :D

Du får fylla på med lite julöl i morgon ;)

Publicerat
  • Författare

//F

Mitt skåp kan det inte ta slut. :D

Lasse

Publicerat

ASG-

vilken tur att du inte bor nära mig, jag har pils, bitter o lite annat gott men det är min bira, bara min..

/Christian

Publicerat
ASG-

vilken tur att du inte bor nära mig, jag har pils, bitter o lite annat gott men det är min bira, bara min..

/Christian

Boohoo! Ditt lilla EEEEEEEEEEEEEEGO!!! :blush:

//Fitz