Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt -09

Featured Replies

Publicerat

Notera fotarbetet 3.12 in i filmen :wub::wub:

• Svar 312
  • Visningar 59,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Herr Mattsson
    Herr Mattsson

RW din bock hade en frän hornuppsättning måste jag säga! Mörka o grova till på det.. Kan vara värt sin vikt i guld ^^ mvh C-A som fortfarande inte fått nåt me bågen.. trots 30 timmar på pass

Posted Images

Publicerat

Blev en fin returare, såg yttligare 4 bockar varav 2 stora fina 6:or...men dom spar jag tills i höst:)

Får se vad det bjuds på på lördag & söndag :wub:

Publicerat
Notera fotarbetet 3.12 in i filmen :wub::wub:

Grymt måste jag säga, helt klart en avgörande detalj :P

Publicerat

Grattis till bocken och trevlig läsning med en fin filmsnutt! :) Bra jobbat av Er! :P

Publicerat

Grattis till bytet! Fantastiskt skildring Bohman! Men smög han inte lite onödigt nära med stödben å ny Sako allt... :blush:

Publicerat
Grattis till bytet! Fantastiskt skildring Bohman! Men smög han inte lite onödigt nära med stödben å ny Sako allt... :D

Jooo, han fega lite <_< Fast det var lite nivåskillnad mellan åkern och betet så när han lagt sig ned syntes inte så mycket mer än ryggen på dom. Ser ju skitnära ut på filmen men han hade nog närmare 70 meter ändå.

Publicerat

Trillade på premiärkvällen.

varbock2.jpg

Publicerat
Trillade på premiärkvällen.

varbock2.jpg

Grattis Calle! :) Stilig bock! :D

Publicerat

Tack! ;)

Publicerat

Än så länge har det gått troll i vårjakten.

Bocken jag var ute efter skrämde jag all världens väg efter lite slarv med att kolla vinden.

Indiansmög i det otroligt torra och ljudliga fjolårsgräset till ett gammalt hygge som brukr kallas skafferiet, satt där tills det blev mörkt utan att se ett liv.

Det är första gången jag kammar noll på det hygget, och i övrigt var det väldigt dåligt med rådjurs observationer.

Tanken var att hålla sig hemma i veckan men det spricker nog då jakt lusten börjar bli enorm.

Dock ska jag inrikta mig på de rådjuren som betar på inägorna i stället för "skogsbockarna"för de kan vara riktigt jävliga att komma till skott på speciellt när varje steg man tar låter som om man trampar på ett knäckebröds paket.

Tack gode gud för lite regn.

Publicerat

Någon som behöver en observatör, inte FN-style utan snarare mer som spotter i för vårjakt i helgen så är det bara att skicka ett PM,

jag har inget roligt alls för mig men är rastlös som om jag har myror i brallan.

/C

Publicerat

Kan kolla med hon som bestämer, Lite tajt med tid.

Hur långt är du beredd att åka ? och med tanke på vad jag läst om ditt skytte så får du skjuta och jag spotta för med mitt bond skytte vågar jag inte skjuta med dig brevid mig ;)

Publicerat
Kan kolla med hon som bestämer, Lite tajt med tid.

Hur långt är du beredd att åka ? och med tanke på vad jag läst om ditt skytte så får du skjuta och jag spotta för med mitt bond skytte vågar jag inte skjuta med dig brevid mig ;)

Är nog egentligen beredd att köra ganska långt men förstår att det är tajt med tid,

vet inte om jag kan arrangera med bil och så inlägget var ju motiverat av myror i brallan och kanske lite i skallen med, därav den bristande eftertanken,

uppskattar omtanken och erbjudandet oerhört, angående skytte och så skall du inte tänka så där, jakt är inte skytte, det är att komma nära, i varje fall allt som oftast.

/Christian

Publicerat

post-2343-1241938936_thumb.jpg

Va lite fin jakt på mina marker i helgen & det blev 4 bockar varav en nog är en medaljbock <_<

Den på bilden sköts för 3 timmar sen :)

Publicerat
post-2343-1241938936_thumb.jpg

Va lite fin jakt på mina markeri helgen & det blev 4 bockar varav en nog är en medaljbock <_<

Grattis! Den ser ju riktigt fin ut! :)

Publicerat

Grattis Gabriel, det smärtar att se era framgångar när man själv sitter hemma.

/Christian

Publicerat

Den här fick smaka 243a igårkväll i Uppland.

post-269-1241952204_thumb.jpg

Publicerat

Grattis, den kommer sitta som en smäck över sänggaveln :mellow:

Publicerat

Riktigt bra avskjutningsbock! Grattis!

MVH/Jocke

• 2 weeks later...
Publicerat

Jaha så skulle man ut ikväll & stanna tills i morgon så har polarn som skulle med blivit sjuk :(

Inge kul att åka ut o jaga & ta ett par pilsner själv, nått bra på tv ikväll ? :)

Publicerat

Synd att man är ute i sista stund, annars så kunde någon härifrån som saknar jakt kunnat följa med ut på mycket fin bockjakt med god mat & dryck :)

Publicerat

Retas lagom, Gabriel,

hade jag haft bil hade jag cirklat Uppsala just nu i ett inflygningsmönster enbart för att utröna vars jag egentligen skulle någonstans,

ditt inlägg fick mig att tänka en hel del på den jakt jag utövar, jag är ensam 75% av tiden, 25% är sallskapsjakt eller med flera jägare i skogen samtidigt, sammantaget skulle jag inte vilja vara utan ensamjakten men det är den gemensamma som är trevligast.

Det kommer fler jaktdagar och vem vet, helt plötsligt händer det, precis som det står om i reklamen.

/Christian

Publicerat

Hehe, ja du bor ju inte så långt bort heller, hade ju varit perfekt :)

Du skulle kunna sitta på altanen till jaktkojjan om en timme med en kall öl(lättöl naturligtvis;)) & diskuterat vilka pass vi skulle ta införkvällen (VET var det går några fina bockar) & sen jagat till 22,30 sen käkat lite gott & tagit en grogg eller fem :(

Publicerat

Exakt,

Gabriel du är en tursamen man som har det så ordnat att du har en jaktstuga,

för egen del är det smärtsamt att inte kunna säga vars skall jag komma, men jag har ingen bil för tillfället, att separera betyder mer än att bara hon försvinnner, bilen gjorde det också, så nu kan jag inte längre säga att jag aldrig bangar på en jaktinbjudan, för det gör jag.

Det verkar bli en fin kväll, hade jag varit dig hade jag fart ut i skogen.

/Christian

Publicerat

Har skudt to bukke nu,, og begge har været fyldt med svælgbremse.....

Det er ikke så lækkert at se og kan godt forstå dyrene lider af det....

Olsen

post-1746-1243172745_thumb.jpg

post-1746-1243172785_thumb.jpg

post-1746-1243172839_thumb.jpg