Publicerat Augusti 16, 200917 yr Suck! men men, man är tydligen inte ensam. Har varit en fin dag iallafall. Vi valde att avbryta efter X antal timmar i blåsten. Sa till farsgubben att "ja, man ska ju gå rätt i vinden, men idag kommer vi att spy om vi gör det.." med andra ord, inte nog med att det blåste, det kunde inte bestämma sig från vilket håll heller. En bock fick vi syn på iallafall.. problemet var att bocken kom fram för att "se vad vi hade för pålägg", så när vi väl hade laddat och klart blev det till att försöka ta rätt på vart den tog vägen. Summa summarum: en bock siktad, get med kid, två hägrar och en massa mygg. Nästa gång tar vi med bocken hem..
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis alla som fått skjuta! Alltid speciellt att få skjuta på premiären. Själv sticker ja ut ikväll om de inte ösregnar.
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis! Jag skall snart ut igen och sitta tills det mörknar... Tack, påt igen. Man skjuter inte bockar från soffan/sängen.....
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Mitt bidrag i från denna premiermorgon.RW Mkt häftig bock. Gratts till en fin bock. Min bock har inte snygga horn men det kan finnas vikt...
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Vätesuperoxid/väteperoxid brukar gå att köpa på färghandeln. Dock inte alla. Har för mig att dem behövde nåt särskilt tillstånd/klassning för att få sälja det. Var dock nåt år sen eller så, några nya ändringar som skett sen dess eller? en snabb fråga. nu när vetecypriosid (tveksam på stavningen) 24% inte fins att köpa vad bleker ni hornen med?? har testat klorin men de blev så där bra....
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis till er som har lyckats! Själv ska jag snart ut en sväng och se om jag hittar nån bock Vätesuperoxid/väteperoxid brukar gå att köpa på färghandeln. Dock inte alla. Har för mig att dem behövde nåt särskilt tillstånd/klassning för att få sälja det. Var dock nåt år sen eller så, några nya ändringar som skett sen dess eller? Är nog ganska olika, den första jag gick till hade inte alls, och pratade om att det var svårt att få tag på, men på nästa ställe fick jag tag i 35%
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Blev ingen bock denna premiären heller, brukar alltid ha otur då. Men idag hade jag lite tur ialla fall då det blev en hyffsad galt plus lite spår träning för hunden
Publicerat Augusti 16, 200917 yr några nya ändringar som skett sen dess eller? jag skulle köpa de förra sommaren på färgaffären, då sa dom att dom inte fick sälja de längre utan hänvisade till apoteket menden är lite svag den som dom har där tycker jag inget putt i den om mansäger så.
Publicerat Augusti 16, 200917 yr RW.. Din trofé var ju skithäftig! Har någon 7-taggare hemma men då har de en extra tagg bakåt eller så uppe i kronan eller vad jag ska säga, din hade ju en rejäl pinne rätt ut.. Riktigt fin trofé! Mvh!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis alla som fått sig en bock idag, själv satt jag i snålblåsten utan att se något annat levande än två tranor
Publicerat Augusti 16, 200917 yr hur har de gått för våra vänner på åland dom hade väll premiär å går. kan inte jakttiderna utomsoknens så bra.
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Blev en liten bock i kväll. Fick in den på lock, blev överaskad när den plötsligt stod framför mig på ca 5m. /Erik
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Hemma igen med en udda 6:a. Det var passgrannen som fick den så jag har personligen inte spräckt nollan än... Grattis på er som fick chansen på en avskjutningsbock!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr En spets bock som får leva ett tag till och ett smaldjur blev kvällens obsar. Lasse
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Första bocken för mig efter drygt 20 års jakt blev en udda sex taggare Grattis alla andra skyttar
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis alla skyttar......satt på samma pass som jag bommade på en 6:a idag på morgonen.....ikväll såg jag en get på långt håll och fick in en mindre bock med Nordik Roe pipan.....han var väll som bäst på kanske 90 meter men jag var inte jättesugen på att skjuta då jag inte såg hornen ordentligt....så han fick leva!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Har tyvärr inte sett ett levande rådjur med vapen i hand än. Vid 20,00 blev det till o leta efter ett påskjutet rådjur, efter lite bök så hittade vi det. Återsamling och då ringer telefonen att ett till var påskjutet. Iväg efter det men det blev en konstaterad bom, skott i backen på skottplatsen. Skönt att kunna börja ett nytt jaktlag med att vara den ända som hade hund tillgänglig. /Lasse som ska sova nu för att göra ett nytt försök i morgon.
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Jajjemen imorse 03:12 påväg ut till passet såg jag en bock på ca 300m efter lite lock fick jag in den på ca 60m. Pang! sen sprang den undan, gick och hämtade labben i bilen och spårade ca 250m där låg den. En fin 6 taggare. Blind på ena ögat och lite på retur, så det var en bra avskjutnings bock=) Kanon med lite träning för hunden också
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Grattis alla bockskyttar!! Fick själv ingen bock, har dock sett en fin 6:a som kan vara medalj så ja ska försöka vid senare tillfälle! Fick dock mina 3 första duvor en sådan här blåsig dag!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Sista nattpasset för mig nu (äntligen), sen bär det av till markerna för intesiv bockjakt. Gris och räv kommer också få smaka 30.06 om de kommer framför kornet. Nu börjar de pirra i kroppen, som man har längtat!! Det blir till o kompa hem några timmar tidigare så att man får lite sömn i sig innan de 10 milen ska avklaras och smyg/vak börjar. Mvh Roffe
Publicerat Augusti 17, 200917 yr Har tyvärr inte sett ett levande rådjur med vapen i hand än. Du som skrattar åt mig när jag köper patroner till bocken... Beväpnade rådjur är lite mariga att hitta! /M
Publicerat Augusti 17, 200917 yr Grattis alla som har lyckats! Själv har jag inte provat min lycka än, men till helgen blir de lite jakt hoss en kompis i sundsvall