Publicerat Augusti 12, 200917 yr I år så får bocken vara, eller bockarna. Har sett en get med ett kid. Så jag har bestämmt att räven ska få veta att han lever. Satt uten i måndags kväll o hade med mej Mickael Thams framtagna rådjurs pipa, Och givet vis så kom de fram två rävar efter varan. dom e som råttor.. Usch. Skitig jakt på er med gott o fina bockar.
Publicerat Augusti 12, 200917 yr va en sväng å kolla lite lätt inför söndags morgonen i kväll igen å fick se mig ett härlig brunst "spel" de är sjukt va upp slukade bockarna blir när geterna luktar gott. men denna herre får allt vara så han kan spri sina gener ett år till.
Publicerat Augusti 12, 200917 yr Gick upp till havre åkern med döttrarna för att kolla grisskador och vips hoppar en skaplig bock upp 10m från oss, barnen var lyriska och ville att jag skulle skjuta Blev till o ha en liten lektion med dom om jakttider /Lasse
Publicerat Augusti 12, 200917 yr såg själv för ngn kväll sedan en get med 2 kid när ja vaka räv. Och i sista ljuset så sprang bocken över legda, den fega j*veln Han blir nog svår att ta, men de är de som gör de hela så otroligt spännande
Publicerat Augusti 13, 200917 yr Inte långt kvar nu.. Blir riktigt spännande nerverna är redan på topp efter en hel sommars laddande med observationer och tankar. Vi blir 11 stycken som jag träffas runt 18 tiden på lördag kväll, skjuta in bössor, planera premiärjakten bara umgås.. Blir en fin natt tillsammans i torpet.. (Inga missförstånd nu) hehehe 6 fina bockar har iaf observerats och passen kommer lottas ut.. blir jag, bössan, Nordic roe och Nordic summer som kommer kämpa mot myggen! Good luck girls and boys !! Over and out!
Publicerat Augusti 13, 200917 yr Då min bockjakt kommer bli kronkalvs jakt så tog jag bilen en vända i går kväll, parkerade och skulle gå upp på en kulle och kikarspana, jag han bara 100m innan jag såg rumpan på ca 7 hjortar varav två kalv. Med andra ord så längtar jag till Söndag
Publicerat Augusti 13, 200917 yr Låt MaxW ta den, hans fru behöver en bock i huset Lite avis på dig att du har så fina bockar springande, själv har jag sett en fin som kan vara medalj och den har frugan tingat. Får prova på ett par andra, jakten lika rolig ändå. /Lasse Jag tror att MaxW är bock nog själv i o f s för Gabriel/Lilly är ganska lika Max.... Bockarna som har tillgång till bra foder får större horn o mina marker är ju bara åkermarker m bra foder. Dina bockar lever väl till del i skogen o då får de sämre foder = mindre horn.
Publicerat Augusti 13, 200917 yr App app app, nu hejdar vi oss några kilo... Jag förväntar mig att få göra ett försök på den store på måndag när jag hedrar vårt södraste landskap med ett besök
Publicerat Augusti 13, 200917 yr App app app, nu hejdar vi oss några kilo...Jag förväntar mig att få göra ett försök på den store på måndag när jag hedrar vårt södraste landskap med ett besök Har du verkligen pass att åka dit Bohman, jag tror att det är exportstopp på dig, du är för farlig för viltet, ja rent av en jaktmaskin har vissa vågat viska.. . /Chris
Publicerat Augusti 13, 200917 yr 3 dagar kvar till JULAFTON pojkar och flickor!!! så himla go känsla att smyga ut genom mossig storskog och sätta sig vid min skogsäng på söndag, dom slog åkern häromdagen hoppas att bockarna fortsätter att uppehålla sig där fastän gräset e kort...vad tror ni? har sett 2 fina sexor och en utav dem skall bort......dom borde väll vara kvar?
Publicerat Augusti 13, 200917 yr Morgondagens kväll kommer att ägnas åt att ladda upp lite vacker ammo till bockarna. Kan ju inte komma till ett nytt jaktlag med sketna hylsor så nu blir det polerade hylsor och Balistik silver tipp på toppen. Fy faan vad larvig man är Morgonen tillbringas på hemma marker och kvällen blir det de nya markerna med nya vänner. Har annoserat att jag kommer attt flexa en del på jobbet nästa vecka men tyvärr så blir det nog inte så mycket som jag ville från början, familj och jobb sätter käppar i hjulet. /Lasse
Publicerat Augusti 13, 200917 yr kollade in smhi nu ska ju ös regna på morgonen å skurrar på eftermidagen. men vist går de å jaga i regn de har man ju gjort förr . får hoppas de håller upp på kvällen så man kan sitta å njuta lite också.
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Författare Ser bra ut med bockar hemmavid. Har sett en hel del vid räv och grisjakt nu under sommaren. Vädret däremot ser inte lika lysande ut, framförallt att det ska blåsa.. Brukar kolla på denna site: http://new.meteo.pl/index_en.php Klicka på 48h-prognosen (Model UM) och därefter klicka på kartan på rätt ruta. /Må
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Själv ska man på kräftskiva imorgon kväll så det blir nog att gå ut på söndag kväll och vänta på ungbocken som har gått och visat upp sig hela våren och sommaren. Fast vem vet man kanske är så taggad så att man tar den direkt efter kräftskivan i gryningen
Publicerat Augusti 14, 200917 yr App app app, nu hejdar vi oss några kilo...Jag förväntar mig att få göra ett försök på den store på måndag när jag hedrar vårt södraste landskap med ett besök Givetvis..... efter att jag fått skjuta en kapital dovhojrt hos dig.
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Om 12 timmar , kommer jag att stiga upp från sängen. Starta kaffebryggaren. Ta min färdigpackade jaktväska, bågen, 243an o tillbehör o köra ut i markerna.. Sätta mig på ett lämpligt ställe, locka med pipan som jag nyss införskaffat för att testa om Nordik Roe funkar.. O då ska jag tänka på er i Sverige.. Som får vänta ytterligare ett dygn HA! Fan va de kommer att ösregna på mig nu när ja sa såhär.. förlåt.. Jag tycker förresten det är lite dåligt tryck i denna bocktråd? Är det bara 5 pers på forumet som ska ut eller?
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Givetvis..... efter att jag fått skjuta en kapital dovhojrt hos dig. Har inga såna Men om några år kanske det finns
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Själv ska man på kräftskiva imorgon kväll så det blir nog att gå ut på söndag kväll så du kommer vara lite seg på söndag morgon då
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Till och med frugan börjar att få lite bock nerver nu. Hon har varit och hömtat ett torn som stog lite fel och vill att vi nu åker och monterar upp det på en åkerholme där hon tydligen vill sitta. Frågade henne var hon skulle vara med fick inget bra svar Helt klart ska hon få välja pass först Jag hinner få mina bockar ändå. /Lasse
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Till och med frugan börjar att få lite bock nerver nu.Hon har varit och hömtat ett torn som stog lite fel och vill att vi nu åker och monterar upp det på en åkerholme där hon tydligen vill sitta. Frågade henne var hon skulle vara med fick inget bra svar Helt klart ska hon få välja pass först Jag hinner få mina bockar ändå. /Lasse Det är lite kul att läsa att även kvinnor, i detta fall din fru Lars kan få bockfeber, ett glansigt uttryck i ögonen parat med ett litet frånvarande och drömskt utseende, om utmanat eller tillfrågad reagerar vederbörande lite likt Golum, "my precious, mine, just mine". Har fått 11 samtal under dagen från min vän som skall med och jaga på söndag, det är allt från skoval, till frågan om man kanske skall ta bort pappret från en energibar och förpacka om den för att cellofanplast låter ju inget i tornet, eller hur? Jag är rädd att han kommer at glömma något vitalt som typ pangen, eller ammon, så jag tror att jag tar med en i reserv, man vet aldrig, eller hur? Btw mina bockar, som i pluralis, you lucky dog, enligt lagets regler är det en som gäller för säsongen. /Christian
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Om 12 timmar , kommer jag att stiga upp från sängen. Starta kaffebryggaren. Ta min färdigpackade jaktväska, bågen, 243an o tillbehör o köra ut i markerna.. Sätta mig på ett lämpligt ställe, locka med pipan som jag nyss införskaffat för att testa om Nordik Roe funkar.. O då ska jag tänka på er i Sverige.. Som får vänta ytterligare ett dygn HA! Fan va de kommer att ösregna på mig nu när ja sa såhär.. förlåt.. Jag tycker förresten det är lite dåligt tryck i denna bocktråd? Är det bara 5 pers på forumet som ska ut eller? Låter fint!! Men vart ska befinner du dig då? *nyfiken* God tur, ps Nordik Roe funkar kriminellt bra !! =) Enligt mitt tycke
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Låter fint!!Men vart ska du/befinner du dig dåra? *nyfiken* God tur, ps Nordik Roe funkar kriminellt bra !! =) Enligt mitt tycke
Publicerat Augusti 14, 200917 yr sitter i valet å kvalet vilken bock man ska försöka ta på söndag. har ju tagit bort ett antal med dåliga annlag dom senaste åren å nu går de en graftig å fin bock på ena sidan av marken å en tanig ungbock på andra......... skule ju vara kul å ha en fin trofe som omväxling
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Det är lite kul att läsa att även kvinnor, i detta fall din fru Lars kan få bockfeber, ett glansigt uttryck i ögonen parat med ett litet frånvarande och drömskt utseende, om utmanat eller tillfrågad reagerar vederbörande lite likt Golum,"my precious, mine, just mine". Har fått 11 samtal under dagen från min vän som skall med och jaga på söndag, det är allt från skoval, till frågan om man kanske skall ta bort pappret från en energibar och förpacka om den för att cellofanplast låter ju inget i tornet, eller hur? Jag är rädd att han kommer at glömma något vitalt som typ pangen, eller ammon, så jag tror att jag tar med en i reserv, man vet aldrig, eller hur? Btw mina bockar, som i pluralis, you lucky dog, enligt lagets regler är det en som gäller för säsongen. /Christian När hon hade berättat var hon skulle sitta på pekade jag att hon skulle få den ev solen i ögonen. Då ändrade hon sig kvickt och skulle ha mitt pass o jag ger ju med mig förstås Hoppas i alla fall på att skjuta en eller två bockar här hemma och ytterligare två eller tre på den nya marken. I´m so lucky, lucky lucky lucky /Lasse
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Iiiiiihhhh... Nu är det fan inte långt kvar. Var till jaktbutiken efter jobbet och inhandlade lite nödvändigheter. Ansiktsmask (i år blir det stealthmode) etc. Börjar i morgonbitti med att ladda upp med lite trapskytte samt en liten extra kontrollskjutning av Sauern. Åker upp till marken på eftermiddagen för lite trevnad med urinvånarna (de ska tydligen utföra barbariet surströmmingsätning) och kompisen. Efter morgonsittningen blir det tornbyggande och utplacering av foderspridare (i syfte att få in lite duvor vad det lider) och framemot eftermiddagen/kvällen klättrar vi upp i tornen igen (om vi orkar). Ett synnerligen bra upplägg känns det som. Skitjakt på er allihopa och må så gott! Eder: Fitzo