Publicerat Augusti 14, 200917 yr ska värkligen bli kul å se hur denna tråd kommer se ut på söndag kväll
Publicerat Augusti 14, 200917 yr Vart ute ikväll och fixade till tornet lite till......blir nog bra......åkern är slagen sedan ett par dagar tillbaka, spelar egentligen ingen roll för det hade inte gått att skjuta i det höga gräset som det såg ut ändå... men vill ändå har lite hjälp av er andra......det ska ju vara regnigt både imorgon lördag och på söndag.....så bonnen kommer nog inte och gör några balar på höet så bockarna borde väll passera åkrarna ändå eller?
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Fy fan va nära det är nu! =) Ska iväg å trubadura på en lokal surströmmingsfest ikväll, sen är det bara timmar kvar Jag brukar säga så att året börjar den 16:e Augusti, så GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!!
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Jag brukar säga så att året börjar den 16:e Augusti, så GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!! Visst f*n är det så Det är i morgon livet börjar.
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Två sista skott på banan.. bössan ligger som limmad 5 centimeter över på 80 meter.. sedan kolla igenom utrustningen, packa.. slänga ihop fikat (och två bitar biltong till mig och farsgubben), göra rent bössan... tror fasen att den gamla påken ALDRIG är så ren som den 15 augusti varje år. 12 timmar kvar tills man är på plats!!!
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Författare Senaste prognosen: Inget regn att tala om men vind runt 8m/s på morgonkvisten. /Må
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Vi har två stycken som laget tror är klar medalj i år.. En av dem ska skjutas av i år........ Jag och farsgubben har fått de större fälten där en av dem blivit säkert siktad så sent som tisdags!!! fast, de där fälten är lite av ett lotteri, allt eller inget.. så jag sitter väl här Söndag kväll och meddelar hur gott det var emd grillad korv och kokkaffe.. och köttsoppa som vanligt. Jösses vilken lång dag det är idag. arggghhhh.. ska putsa påken lite och kolla så blyspetsarna på Oryxen inte är missformade..
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Senaste prognos för oss: troligen (förhoppningsvis??) inget regn, dock molnigt och kanske en skvätt då och då.. vinden ligger iallafall från rätt håll. Gör det lättare att komma till på fälten.
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Nu gäller det snart. Har varit ute förra veckan och jagat räv och då har det siktats 2 bockar på ena marken och tre på andra marken så det ska bli ett par roliga dagar framöver då jag har en tredje mark som jag ännu inte varit ute på och men vet jag att det går bock.
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Nu gäller det snart.Har varit ute förra veckan och jagat räv och då har det siktats 2 bockar på ena marken och tre på andra marken så det ska bli ett par roliga dagar framöver då jag har en tredje mark som jag ännu inte varit ute på och men vet jag att det går bock. Swinx om du nu blir sjuk och behöver nån annan som jagar för dig så hojta till Skitjakt på dig
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Glmö inte bort att skjuta in era vapen. Jag sa till frun att jag skulle ut o skjuta in o hon gick nästan upp i limningen. "Du som skjuter nästan varje dag måste väl veta att den går rätt" Visst det vet jag men jag vill VETA blev svaret. Sköt 3 skott på 100 m och kunde inte se var kulorna tog Gick fram o tittade och de satt 7 cm till höger, konstigt kolla kikaren och jag hade glömt att nolla sist jag sköt Så ut o kolla eran utrustning.... /Lasse
Publicerat Augusti 15, 200917 yr SKIT JAKT PÅ ER ALLA SOM SKA UT OCH NJUTA AV VAD MODER NATUR KAN GE I MORGON. Lasse
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Alla tornen på plats, ordentligt inskjuten bössa, guldbock med ganska exakta tider på marken, bra väderprognos, trevliga jaktkamrater... 03:30 i morgon bitti så är det bockpremiär!!! (eller då åker vi ut på pass i alla fall ) Skitjakt på er alla!!!
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Sköt 3 skott på 100 m och kunde inte se var kulorna tog Gick fram o tittade och de satt 7 cm till höger, konstigt kolla kikaren och jag hade glömt att nolla sist jag sköt /Lasse Var nere på skjutbanan (vilket du redan vet) och la ett par smällar satt lika fint som för inskjutningen inför säljakten och den gick ju bra. Bara bocka jakten inte blir en L-B. vill vara med lite längre denna gång.
Publicerat Augusti 15, 200917 yr nu är de mindre än 10 timmar kvar.......... kollade bössan i dag med fyra träff inom en fem krona så de ska den nog ramla av i morgon skit jakt på er i morgon/ johan
Publicerat Augusti 15, 200917 yr Snart är det dags! Vart på älgbanan idag det löpande skyttet sög pung så därför har jag varit lite små irriterad under eftermiddagen men börjar komma i fas nu.......bössan går som den ska bänkade den och hade 3 träffar inom 4-5 cm så det duger åt bocken.....är det inte sjukt gött att sätta sig i ett välcamoflerat torn imorgon, kaffe, kontorstol och tak över huvudet och vet att flera tusen andra jägare mår lika bra som jag? sen att det finns läge både på bock, grävling, räv och kanske även gris gör det inte sämre! ps...slänger in en fin bild sen förra året som lite PEPP inför morgonstunden!
Publicerat Augusti 15, 200917 yr är det inte sjukt gött att sätta sig i ett välcamoflerat torn imorgon, kaffe, kontorstol och tak över huvudet och vet att flera tusen andra jägare mår lika bra som jag? huvudet på spiken där kära lagermeister kunde inte skrivit de bättre själv..............
Publicerat Augusti 15, 200917 yr AAAAhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... hittar inte mycket mer att förbereda.. varför går klockan så långsamt?? 16 augusti är MIN stora dag på året, midsommar, jul, nyår.. dont give a dam.. imorgon är årets dag. Känner mig som en liten knodd dan innan tomten.
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Nu far jag strax ut! SKITJAKT PÅ ER och glöm inte fläska upp fina bilder!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr God morgon på er alla, upp o hoppa nu!!! Om 10min sitter jag i bilen på väg mot årets höjdpunkt Lycka till på er alla, avlägger rapport ikväll!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr sitter å halvsover på jobbet..snart jobbat klart 12h natt...är riktigt avundsjuk på er som är ute och jagar denna fina morgon, men önskar er lycka till!!! ser framemot att läsa era jaktuppleverser senare idag. SKITJAKT PÅ ER!!!!!!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr sitter å halvsover på jobbet..snart jobbat klart 12h natt...är riktigt avundsjuk på er som är ute och jagar denna fina morgon, men önskar er lycka till!!! ser framemot att läsa era jaktuppleverser senare idag. SKITJAKT PÅ ER!!!!!! ..och här är det disigt så man ser inte 100 m framför sig!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Hade 4 bockar, 2 getter och 2 kid på pass i morse men ingen av bockarna kändes bra så det får bli någon annan dag. Skall troligen ut och spana in revirbocken strax före 11 men drar till skogen vid 15:00 och inväntar kvällningen. Valde att avbryta för 15 minuter sedan då djuren började bli lite oroliga och hade tämligen bråttom att ta sig fram. 9.3x62 känns lite begränsad när bockarna parkerar med bredsida på 350 meter Nu skall jag nanna. Skitjakt på er!
Publicerat Augusti 16, 200917 yr Ahhhhhhh, fan va skönt med sovmorgon Ingen aning om varför klockhelvetet inte ringde Men va gör det? De rapporter jag fått in verkar överlag fattiga på jaktlycka.