Publicerat Februari 15, 201115 yr Tack å bock! Pipan skall bli en av tre till min remington 700. Den första är ju egentligen denna (308 Win) som satt på orginal men eftersom jag redan har en rejäl 308:a pipa på Tikkan så tänkte jag köra denna som subsonic-pipa. Den andra pipan är ju 260:in och den tredje blir en 243 sugrörspipa som skall brotchas om till 6XC dock har den 1-12 i stigning vilket är helt fel men jag hoppas kunna få den att skjuta hyffsat med 95grs kulor. För att kompensera tjockleken på denna pipan så tänkte jag eventuellt ge den en shroud av kolfiber, ett litet experiment så att säg... Finns det gods på .308 pipan så du kan göra en 30br? Det verkar vara en trevlig skapelse jag funderar på att fixa en sådan pipa själv då den skulle fungera perfekt till trädskällarjakt och dem verkar skjuta bra med extrem livslängd på pipan.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Finns det gods på .308 pipan så du kan göra en 30br? Det verkar vara en trevlig skapelse jag funderar på att fixa en sådan pipa själv då den skulle fungera perfekt till trädskällarjakt och dem verkar skjuta bra med extrem livslängd på pipan. Nja tveksamt faktiskt... Det är nog i tajtaste laget isof men visst är det en gullig liten pjäs.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Prydligt arbete-kul att se, måste vara skönt att känna hur saker omsätts från teori till praktik. /Christian
Publicerat Februari 15, 201115 yr Prydligt arbete-kul att se, måste vara skönt att känna hur saker omsätts från teori till praktik. /Christian He he tja om inte annat så är det en lättnad att äntligen få utlopp för det jag har gjort 1000ggr i skallen.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Skitsnyggt! Ser lovande ut det här När kommer beställningsformuläret för jobb finnas ute Nu är det bara att skaffa en schysst kasun och vapenhandlarlicens så är det klappat och klart! Och fortsätt fota, vill ha mer porr här, dock ingen keso tack
Publicerat Februari 15, 201115 yr He he tja om inte annat så är det en lättnad att äntligen få utlopp för det jag har gjort 1000ggr i skallen. Ja det är där jag räknar med att du kommer att vara i en egen klass med galna projekt inte som alla etablerade som bara ska välja den kloka vägen Jag är en rätt galen ide´spruta och hjälper gärna till med påhitt som kan testas, jäkligt skoj att du är på G gillar att du verkar vara en perfektionist med galna ideer sådan växer inte på träd.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Vilket jobb Robban. Läckert! Tackar! Skitsnyggt! Ser lovande ut det här När kommer beställningsformuläret för jobb finnas ute Nu är det bara att skaffa en schysst kasun och vapenhandlarlicens så är det klappat och klart! Och fortsätt fota, vill ha mer porr här, dock ingen keso tack Ha ha nädå... ingen keso. Ja det är där jag räknar med att du kommer att vara i en egen klass med galna projekt inte som alla etablerade som bara ska välja den kloka vägen Jag är en rätt galen ide´spruta och hjälper gärna till med påhitt som kan testas, jäkligt skoj att du är på G gillar att du verkar vara en perfektionist med galna ideer sådan växer inte på träd. Du... Ös på med idéer bara, har förvisso en å annan själv men fler är välkomna. Perfektionist? Nä jag vet bara hur man fixar bilderna så det ser ut att vara bra.
Publicerat Februari 15, 201115 yr När kommer beställningsformuläret för jobb finnas ute Alltså, den frågan vill jag minnas att jag ställde för ett tag sedan och Robbans svar var minst sagt flytande. Men, sätter vi tillräcklig press kanske även vi som är från Stockholm och inte skjuter som Mad Mike får vara med och ha den äran att Robban lägger sin vackert besudlade händer på våra bössor.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Alltså, den frågan vill jag minnas att jag ställde för ett tag sedan och Robbans svar var minst sagt flytande. Men, sätter vi tillräcklig press kanske även vi som är från Stockholm och inte skjuter som Mad Mike får vara med och ha den äran att Robban lägger sin vackert besudlade händer på våra bössor. Ja eh alltså... Det jobbiga i det hela har faktiskt varit att behöva neka alla jobb då jag gärna gör dom men maskiner och diverse tillbehör har liksom inte funnits förrens nu. Sen känner jag att det dummaste jag kunde ha gjort är att stressa in nått "bara för att" istället för att ta det lugnt och sansat genom att bli bra bekant med maskinerna innan jag besudlar någons prylar. Mike råkade komma först bara för att slutstyckesjiggen var det enklaste att smacka upp i svarven men innan jag gjorde nått med hans prylar så satte jag mitt egna slutstycke i svarven bara för att se att det funkade som det skulle. Det värsta som jag kan tänka mig är att göra ett dåligt jobb, skulle skämmas ögonen ur mig.
Publicerat Februari 15, 201115 yr Såg ju ut som fan! Fan så bra alltså! :P ¨Skall bara bli lite varm i kläderna och bli bekant med maskinerna¨ - och så gör du min omkröning FÖRE det???? AS. /s
Publicerat Februari 15, 201115 yr Såg ju ut som fan! Fan så bra alltså! :P ¨Skall bara bli lite varm i kläderna och bli bekant med maskinerna¨ - och så gör du min omkröning FÖRE det???? AS. /s Aaa men ditt skit kvittar ju för du är ju superkass i både utseende och skytte... En jävla kröning är väl inget för faan...
Publicerat Februari 15, 201115 yr Superkass i utseende? Eftersom jag känner dig för väl - du menar tvärtom - börjar man ju bli gott orolig..... Eh, kom just på att ni kan nog inte sova över på lördag, eh, hundarna har just fått dvärgbandmask eller nåt....
Publicerat Februari 15, 201115 yr Fy satan vad vackert Robban Nu vet du hur jag vill ha min pipa....... //
Publicerat Februari 15, 201115 yr Sållar mig till hyllningskören. Dessutom bra bilder med skärpan på rätt ställe
Publicerat Februari 15, 201115 yr Sållar mig till hyllningskören. Dessutom bra bilder med skärpan på rätt ställe Undrar vem som tog dom, inte var det Robban i vart fall //
Publicerat Februari 15, 201115 yr Undrar vem som tog dom, inte var det Robban i vart fall Jag är iaf oskyldig. Har för mig att han hittade makroknappen på kameran
Publicerat Februari 16, 201115 yr Ja eh alltså... Det jobbiga i det hela har faktiskt varit att behöva neka alla jobb då jag gärna gör dom men maskiner och diverse tillbehör har liksom inte funnits förrens nu. Sen känner jag att det dummaste jag kunde ha gjort är att stressa in nått "bara för att" istället för att ta det lugnt och sansat genom att bli bra bekant med maskinerna innan jag besudlar någons prylar. Mike råkade komma först bara för att slutstyckesjiggen var det enklaste att smacka upp i svarven men innan jag gjorde nått med hans prylar så satte jag mitt egna slutstycke i svarven bara för att se att det funkade som det skulle. Det värsta som jag kan tänka mig är att göra ett dåligt jobb, skulle skämmas ögonen ur mig. Alltså, jag tycker du enbart skall ta det som en komplimang att det är några som vill att du skall leka med deras vapen och jag har full förståelse att du vill leverera bra arbete och att kompisar är de som du först vill hjälpa. Min kommentar om ett webbformulär är nog mer till för att du känna att det finns fler som uppskattar ditt arbete. Robban, du behöver inte förklara dig gällande Mike heller, det är som det är och du gör det du gör. Tror jag ska gå och ställa mig i ett hörn och tänka på hur man hyllar någon så den personen inte får dåligt samvete.
Publicerat Februari 17, 201115 yr Alltså, jag tycker du enbart skall ta det som en komplimang att det är några som vill att du skall leka med deras vapen och jag har full förståelse att du vill leverera bra arbete och att kompisar är de som du först vill hjälpa. Min kommentar om ett webbformulär är nog mer till för att du känna att det finns fler som uppskattar ditt arbete. Robban, du behöver inte förklara dig gällande Mike heller, det är som det är och du gör det du gör. Tror jag ska gå och ställa mig i ett hörn och tänka på hur man hyllar någon så den personen inte får dåligt samvete. Ha ha njae så illa var det väl inte... Tack för uppskattningen! Snyggt jobb med kröning och gänga för dämpare! Kan man boka tid? Tack tack... Hör av dig om det är nått jag kan hjälpa till med så skall vi se om det inte går att knö in på nått vis.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Måste säga att det är ett nöja att läsa denna tråd från början. Har dock inte läst klart än har några sidor kvar men det blir riktigt riktigt bra. Här kommer om ett år stå en betongplatta på ca 80kvm som behöver inredas och jag lovar att du kommer att få vara en av dom som bestämmer hur det kommer att se ut... Jag tänkte passa på att fråga dig hur det ser ut nästa lördag om du är sugen på att ta dig till veddige för lite långhållsskytte . Det blir på från typ kl 9 eller så.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Måste säga att det är ett nöja att läsa denna tråd från början. Har dock inte läst klart än har några sidor kvar men det blir riktigt riktigt bra. Här kommer om ett år stå en betongplatta på ca 80kvm som behöver inredas och jag lovar att du kommer att få vara en av dom som bestämmer hur det kommer att se ut... Jag tänkte passa på att fråga dig hur det ser ut nästa lördag om du är sugen på att ta dig till veddige för lite långhållsskytte . Det blir på från typ kl 9 eller så. Tack för det! Ang. skyttet så vågar jag inget bestämma just nu men jag lovar att återkomma lite senare i veckan om det.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Tänkte sparka igång fräshelvetet idag och testköra lite då bla. min HS-kolv skall få ett nytt underbeslag från CDI. Vidare så tänkte jag tuta igång underbeslagsprojektet till 590:in men jag har helt enkelt inte fått fyllt på öl i låda. Ja vad jag försöker säga är att olja till växelhuset samt spindellager behövs först och det är beställt dock tar det lite tid att få hem det denna gång. Tills vidare tänkte jag köra på nått substitut och då får det bli en bra motorolja till växelhuset men än vet jag inte vad jag skall ha till spindellagren... Är det nån som har pejl så hojta för faan till men får jag felaktig rådgivning så att skiten skär så söker jag upp er och gör kaos med edert ansikte. MAO så får ni gå runt resten av ert liv och se ut som ett grisarsel i ansiktet. Skämt å sido... Snackade med våran mycket trevliga handläggare igår och nu skall jag knapa ihop ett litet brev med några rekomendationer på det samt en ansökan om tillstånd till reparation och ombyggnad av vapen. Wish me luck boyz and gals!