Publicerat Januari 27, 201115 yr Mycket vackert Robban, du ser ut att ha lite talang trots allt Kröningen ser fin ut men var är gängan för dämparen??? //
Publicerat Januari 27, 201115 yr F-n vilken snygg kröning! Tack vännen, minns hur vi jämförde klåparns jobb på nietrean med Stefans vackra arbete och det är där ribban ligger än så länge. Mycket vackert Robban, du ser ut att ha lite talang trots allt Kröningen ser fin ut men var är gängan för dämparen??? // Ha ha din fuling den kommer, håller just nu på med att tillverka ett litet skydd för dubben så jag kan slå gängan. Exabit skall få stränga order om att mäta längden på gängan på TRG'n så jag kan kopiera den rakt av. Tänkte sen låna hans dämp när vi testar subsonic.
Publicerat Januari 27, 201115 yr Tack vännen, minns hur vi jämförde klåparns jobb på nietrean med Stefans vackra arbete och det är där ribban ligger än så länge. Ha ha din fuling den kommer, håller just nu på med att tillverka ett litet skydd för dubben så jag kan slå gängan. Exabit skall få stränga order om att mäta längden på gängan på TRG'n så jag kan kopiera den rakt av. Tänkte sen låna hans dämp när vi testar subsonic. Me Like //
Publicerat Januari 27, 201115 yr Var det 308:an du skulle köra subsonic i? Jag har ett gäng fabrikstillverkade Sako Subsonic-patroner som du kan testa
Publicerat Januari 27, 201115 yr Var det 308:an du skulle köra subsonic i? Jag har ett gäng fabrikstillverkade Sako Subsonic-patroner som du kan testa Jo jag vet, du har redan erbjudit mig dom men jag tackar igen. Tillverkar just nu en spindel (till bakändan av växellådan) så att jag kan indikera upp pipor genom spindelborrningen. Detta kommer att underlätta enormt vid brotchning av patronläget mm.
Publicerat Januari 27, 201115 yr Exabit skall få stränga order om att mäta längden på gängan på TRG'n så jag kan kopiera den rakt av. Hela "gängdelen" är 16 mm lång. Den "gängfria" delen närmast lådan är 2,5 mm lång (själv gängan är således 13,5 mm lång).
Publicerat Januari 27, 201115 yr Riktigt snygg kröning. Jag blir lite sugen på att prova själv, på 22an om inte annat. Vad lägger du runt pipan för att inte skada blåneringen? Kör du med 4backschuck? Det där med gängning är ju också intressant, om man kunde gänga 22pipan själv så är det ju lätt att köpa en dämpa..... ööhh jag menar naturligtvis pipvikt , när jag är hos svärisarna i Norge.
Publicerat Januari 27, 201115 yr Det där med gängning är ju också intressant, om man kunde gänga 22pipan själv så är det ju lätt att köpa en dämpa..... ööhh jag menar naturligtvis pipvikt , när jag är hos svärisarna i Norge. Ja, rent hypotetiskt så kan man ju gänga 22-pipan för pipvikt...
Publicerat Januari 27, 201115 yr Ja, rent hypotetiskt så kan man ju gänga 22-pipan för pipvikt... Jag har redan nu 400g pipvikt på 45cm pipa för att få lite schwung på lillälgen, men det vore inte alls dumt med en lite snyggare vikt. Sen kan ju i teorin även en dämpare skruvas på men jag är fullt medveten om att det är olagligt i detta land.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Hela "gängdelen" är 16 mm lång. Den "gängfria" delen närmast lådan är 2,5 mm lång (själv gängan är således 13,5 mm lång). Tack å bög...
Publicerat Januari 28, 201115 yr Riktigt snygg kröning. Jag blir lite sugen på att prova själv, på 22an om inte annat. Vad lägger du runt pipan för att inte skada blåneringen? Kör du med 4backschuck? Det där med gängning är ju också intressant, om man kunde gänga 22pipan själv så är det ju lätt att köpa en dämpa..... ööhh jag menar naturligtvis pipvikt , när jag är hos svärisarna i Norge. 4-backschuck och centrera loppet, inte yd. Frugans vixen var faktiskt riktigt fin så den fick jag faktiskt helt rak i trebacken. Koppar, mässing eller annat mjukt för att inte skada.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Här är en filmsnutt på fräsen som säljaren slängde upp på dutub. http://www.youtube.com/watch?v=MGJRt8M4jLY
Publicerat Januari 28, 201115 yr Shit vilken trevlig liten fräs Är den alldeles bara din nu, så ni kan mysa tillsammans i verkstaden du och fräsen?
Publicerat Januari 28, 201115 yr Tog itu med Sem's 6,5x55 Continental igår, kröningen såg bedrövlig ut dock bommade jag helt att fota dyngan men Sem kanske har nån för och efter bild som han kan slänga upp?... Hustruns Vixen kortades i kolven för bättre LOP, pipan såg sen väldigt opassande så den kortades till 480mm och gavs en ny kröning. En dissekerad Vixen. En ny fin 11 graders kröning. Om allt går som det skall så äger jag snart en riktigt fin liten Schaublin fräs... Lite fundersam till bilden på den dissekerade Vixen... Det där kugghjulet på bilden, alltså... fick du in det igen när du monterade ihop allt ?
Publicerat Januari 28, 201115 yr Shit vilken trevlig liten fräs Är den alldeles bara din nu, så ni kan mysa tillsammans i verkstaden du och fräsen? Mmmm... Har du sett "Tillsammans", gubben som går ut i snickarboa för att "snickra lite"? Tja det är iaf jag.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Lite fundersam till bilden på den dissekerade Vixen... Det där kugghjulet på bilden, alltså... fick du in det igen när du monterade ihop allt ? Njae jag visste faktiskt inte vart den suttit men den fick plats i mag-brunnen.
Publicerat Januari 28, 201115 yr En sådan fräs har jag också rattat i ungdomens glada dar De är riktigt treviga och dessutom verkar ju den vara i riktigt bra skick och väldigt komplett! Nu jäklar är det inte mycket du inte klarar av att göra hemma!
Publicerat Januari 28, 201115 yr En sådan fräs har jag också rattat i ungdomens glada dar De är riktigt treviga och dessutom verkar ju den vara i riktigt bra skick och väldigt komplett! Nu jäklar är det inte mycket du inte klarar av att göra hemma! Häftstift!... Då kanske du kan hjälpa mig reda ut vad det är för modell för det visste faktiskt inte ägaren, ej heller fann han nån skylt på maskin. Möjligheterna öppnas ju upp en hel del, skall bli riktigt kul att få mitt nya underbeslag på plats nu när jag kan fräsa ner pelarna snyggt och framför allt jämnt. 260 Rem goes morta-mag 10 rounds.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Får man vara lite nyfniken på vad du får ge för fräsen? Jag skulle verkligen behöva en fräs
Publicerat Januari 28, 201115 yr Jag skulle verkligen behöva en fräs Som du ynglar av dig har du väl haft fräs nog
Publicerat Januari 28, 201115 yr Som du ynglar av dig har du väl haft fräs nog Nej nej, men jag har gängat färdigt! Och nu var det ju en fräs jag ville ha, det är skillnad det
Publicerat Januari 28, 201115 yr @ Kapten - Den kostade 25k. Fick ett väldigt bra pris, har inte sett nån liknande på blocket innan för den pengen så det vara bara att slå till. Har sett liknande prylar för 35 eller runt det.
Publicerat Januari 28, 201115 yr En dum fråga från en skrivbordsnisse: Är fräsen bara för metall eller kan man köra trä i den också?
Publicerat Januari 28, 201115 yr En dum fråga från en skrivbordsnisse: Är fräsen bara för metall eller kan man köra trä i den också? Både och.