Publicerat Januari 24, 201115 yr Hörru din skabbige 08:a du har LÄTT en poäng där dock så kommer jag dra mig härifrån ikväll för jag skall jävlar i mig skjuta luftpicka. Håller just nu på med bolt-knoben till Erik, skall först göra en prototyp och gillar han den så gör jag sen en ny i T6 alu och skickar sen in den för eloxering. Bilder kommer så snart jag har nått vettigt att visa upp vill säga.
Publicerat Januari 24, 201115 yr fan detta är ju bättre och gladare historia än snövit med de sju små jävlarna i hatt!! känns det inte jäkligt gött att det börjar rulla på lite nu och inte bara motvals hela tiden!
Publicerat Januari 24, 201115 yr Författare Med dom pengarna det handlar om hade jag åkt till butiken och låtit dom lossa kikaren medans man kikar på. Då har dom nog svårare att orma sig. Börjar lära sig svenska handlare
Publicerat Januari 24, 201115 yr Glömde nämna det att jag även hängt upp en "tassel" för Chris skull. Det var med stor stolthet som jag fick ett MMS häromdagen med en fin bild i, en laddbänk med en Tassel, jag menar vilken verkstad kan vara utan en sådan, Nåja din lilla gnistapa där, se till att gänga allt rakt nu så skall vi se om inte jag har en bolt du kan då leka med också. Eller på mer normalsvenska, så glad jag är för dig att du fått ordning på allt, nu kan du få lite arbetsro och ordning. /Christian
Publicerat Januari 24, 201115 yr Så snart kaffet fått lagt sig så skall jag ut i verkstan och spänna upp en bit alu för jag skall gå lös på mitt slutstycke så Erik och Mad Mike (om han inte ändrat sig) kan få sina slutstycken försedda med gängor och bolt knobs. För Eriks del så blir det en hemma gjord typ antagligen en tårdropsformad historia och för Mikes del blir det Roedales om jag inte minns helt fel... Vad får dig att tro att jag skulle ändrat mig du din lilla pralin Vem vill inte ha en Rob-bolt Som sagt säg till när du vill ha grejorna så skickar jag ASAP. /Din Gosefis
Publicerat Januari 24, 201115 yr Mohahaha jag är en gosefis! Jag har grovjusterat in mitt egna slutstycke idag dock hann jag inte längre innan jag stötte på patrull men det är löst nu så förhoppningsvis så har jag nått halvtrevligt att visa upp imorgon och sen är det bara att skicka ner slutstyckena för montering så löser jag det ASAP. Glömde faktiskt helt av att slänga upp bilder på dagens trams samt tasseln men det får väl komma imorgon istället. @ Määääts... Företaget som sålde Eriks bössa har helt tappat den trovärdigheten därför ordnar jag det istället och det kostar honom ändå ingenting för jag är djupt tacksam för att han hjälpte mig så nu är det min tur att hjälpa tillbaks.
Publicerat Januari 24, 201115 yr Mohahaha jag är en gosefis! Jag har grovjusterat in mitt egna slutstycke idag dock hann jag inte längre innan jag stötte på patrull men det är löst nu så förhoppningsvis så har jag nått halvtrevligt att visa upp imorgon och sen är det bara att skicka ner slutstyckena för montering så löser jag det ASAP. Glömde faktiskt helt av att slänga upp bilder på dagens trams samt tasseln men det får väl komma imorgon istället. @ Määääts... Företaget som sålde Eriks bössa har helt tappat den trovärdigheten därför ordnar jag det istället och det kostar honom ändå ingenting för jag är djupt tacksam för att han hjälpte mig så nu är det min tur att hjälpa tillbaks. Undrar vad jag kan hjälpa dig med //
Publicerat Januari 24, 201115 yr Duuu.. Vågar du dig på att fräsa i riktiga vapen också eller bara bössor?
Publicerat Januari 25, 201115 yr Undrar vad jag kan hjälpa dig med // Fan va slut du e! Duuu.. Vågar du dig på att fräsa i riktiga vapen också eller bara bössor? Fräsa?... Med en svarv? Vad är det du vill ha gjort och är det med en fräs eller en svarv? Tänkte mest om tuben e fuckad. Jo då åker han givetvis till krämarna och vrålar.
Publicerat Januari 26, 201115 yr Go da! Fick testat min bolt-knob jigg igår då jag ville ha provkört den innan jag mecklar med nån annans prylar, känns lite tryggare så. Skall det gå åt helvete så skall det göra det med mina egna prylar och inte nån annans. Givetvis måste man tillverka en knopp med, gjorde den enkel men när den väl satt där så blev jag väldigt nöjd med känslan. Slutstycke i svarven efter bearbetning, fick köra på fjuttiga 350v/min för att det inte skulle skaka så mtp att slutstyckets vikt inte är centrerad sas. Trots detta så blev det en hyffsat bra finish. Och så min lilla bolt knob. Monterad. Och så har vi slutresultatet i olika vinklar. Snart skall Sem's 6,5x55 pipa kortas av 5-10mm och krönas om följt av hustruns Vixen som skall kortas ned hela 100mm för smidighetens skull. Den pipan har helt enkelt inte passat ögat efter det att jag kortade ned kolven för att passa henne. Over and out!
Publicerat Januari 26, 201115 yr Fan va najs! Ska bli skitkul att se dig på banan sen när du har handtaget i näven efter att lödningen släppt då den inte är dimensionerad för denna längre hävarm Henrik har nån kul anekdot om det där
Publicerat Januari 26, 201115 yr Ett par filtag på hörnen där för att smälta in dem lite till och sen är det arbetet i absolut toppklass, men sen håller jag med Rikard här, tunghänta lirare, trummisar, svetsare, IT/säkerhets arbetare får vara försiktiga så att de inte sitter där med spaken i handen och ett frågetecken i pannan. Men det finns sätt att hantera det med, det blir kanske nästa steg för denna en av våra "egna" smeder. /Christian
Publicerat Januari 26, 201115 yr Damn, så vill jag att mitt slutstycke ska se ut! Fast mattsvart/ duracoatat... Kan du göra knoppen knottrig? Känns som om jag borde skaffa mig ett ärende till halland, sparka av odjuret utanför sexbutiken i Ullared och fortsätta till Fjärås med en paket finskapinnar och en burk drottningsylt för lite mys i hans fina verkstad! Vågar du släppa in en skåning i ditt hem Robban?
Publicerat Januari 26, 201115 yr Fräsa?... Med en svarv? Vad är det du vill ha gjort och är det med en fräs eller en svarv? Jag kommer behöva fräsa med en fräs och svarva med en svarv när det blir dags för det bygget
Publicerat Januari 26, 201115 yr Tjenixen! Wizzie, tack å bock! Rikard, vi lär garva lika mycket båda två om så händer. Christian, knoppen skall upp i svarven igen det lovar jag. Ville bara lite snabbt mecka till nått enkelt för att känna på't så att säg. Maichel, skåningar å annat löst folk är i allmänhet varmt välkomna, se bara på Rikard och Sem "Münsterlove" (löst folk)dom är här rätt ofta. En sak bara, jag jobbar i min ensamhet för kvalitetens skull. Hustrun fick sig en avhyvling efter att ha smugit in och skrämt skiten ur mig då det är hög musik och oljud från svarven som gäller och med andra ord så stod hon bara där helt plötsligen. Hjärtinfarkt var ett faktum. Kapten (klänning), förstod nästan det, ville mest retas.
Publicerat Januari 26, 201115 yr Kapten (klänning), förstod nästan det, ville mest retas. Jag säääger.... INGENTING!
Publicerat Januari 26, 201115 yr Hjärtinfarkt var ett faktum. If the lathe is a spinnin', don't come a knockin'
Publicerat Januari 27, 201115 yr Tog itu med Sem's 6,5x55 Continental igår, kröningen såg bedrövlig ut dock bommade jag helt att fota dyngan men Sem kanske har nån för och efter bild som han kan slänga upp?... Hustruns Vixen kortades i kolven för bättre LOP, pipan såg sen väldigt opassande så den kortades till 480mm och gavs en ny kröning. En dissekerad Vixen. En ny fin 11 graders kröning. Om allt går som det skall så äger jag snart en riktigt fin liten Schaublin fräs...
Publicerat Januari 27, 201115 yr Jäklars va snyggt, både knopp och kröning. Du behöver nog inte skämmas för att ge dig på andras prylar inte. (/Petter
Publicerat Januari 27, 201115 yr Jäklars va snyggt, både knopp och kröning. Du behöver nog inte skämmas för att ge dig på andras prylar inte. (/Petter Tack så mycket, det värmer. Nu har jag iaf blivit ägare till en väldigt fin Schaublinfräs som jag köpt av en trevlig kille från Småland.