Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Robbans smedjebygge

Featured Replies

Publicerat

Ska vi installera en vev på svarven ikväll kanske :ph34r:

Ett hamsterhjul och en hamster på speed kanske.. :)

• Svar 555
  • Visningar 76,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Har du spider o det klart?

Publicerat

Hoppas du får ordning på svarven snart...

Lite brunt med tanke på hur mycket jobb du har lagt ner på ditt vapenpularmecka och så fiser svarven ihop det första den gör <_<

När allt är klart och svarven går på högvarv igen hade jag hoppas på att besöka dig någon helg med en klump aluminium som behöver svarvas till lite :blush:

Publicerat

Va fan vad det strular för dig.. :wacko:

Nu tycker jag faktiskt riktigt synd om dig, på allvar t o m.. :(

Tack för medlidandet Janne, känner mig som en rövknullad fd polisintern.

Enkelt förklarat, story of my life. Så fort jag lagt ner hela min själ på nått så har det alltid gått åt helvete på nått sätt men det kanske är för att den är helt svart. :lol: Det börjar bli lite smått irriterande men lösningen är inte långt borta, skall bara hitta rätt person att styra upp verksamheten. Själv är jag helt väck när det kommer till el så jag ser helst att nån som vet vad som är rätt och fel till skillnad från mig själv som bara tror fixar inkopplingen. -_-

Ska vi installera en vev på svarven ikväll kanske :ph34r:

Nej men ett löpband samt en dynamo för hushållsel och ett gäng kåta bögar som jagar på dig. :D

Har du spider o det klart?

Utan svarv? Dumfan... :lol:

Hoppas du får ordning på svarven snart...

Lite brunt med tanke på hur mycket jobb du har lagt ner på ditt vapenpularmecka och så fiser svarven ihop det första den gör <_<

När allt är klart och svarven går på högvarv igen hade jag hoppas på att besöka dig någon helg med en klump aluminium som behöver svarvas till lite :blush:

Du är varmt välkommen när da'svarv är online igen. ;)

Publicerat

Nej men ett löpband samt en dynamo för hushållsel och ett gäng kåta bögar som jagar på dig. :D

Varför skulle de behöva jaga mig? :P

Nu får du f-n koppla in skiten. Vi/du/ni/hk löste ju det hela igår. Skruva ihop grejerna nu FEGIS! :lol:

Publicerat

Varför skulle de behöva jaga mig? :P

Nu får du f-n koppla in skiten. Vi/du/ni/hk löste ju det hela igår. Skruva ihop grejerna nu FEGIS! :lol:

Din jävla kuk!

Publicerat

Waxin är annars enk lippa på el, ge han ett jordspett att hålla i så kan han med skaplig säkerhet tala om vilka kablar det är ström i o inte. :lol::lol:

Skönt att det verkar ordna upp sig lite nu.

//

Publicerat

Waxin är annars enk lippa på el, ge han ett jordspett att hålla i så kan han med skaplig säkerhet tala om vilka kablar det är ström i o inte. :lol::lol:

Skönt att det verkar ordna upp sig lite nu.

//

Det lät som en strålande idé. :lol:

Publicerat

Okelidokeli...

Blev givetvis inte uppringd av snubben jag talade med igår, inte ens idag så antagligen var det jobbigt att tjäna pengar. :rolleyes: Skit samma! Ringde istället upp min yngre svåger och fick snart ett telefonnummer till en gammal kollega som startat eget. Inte nog med att han ställer upp och fixar biffen, han är dessutom en vapentok så det lär bli intressant imorgon. :D

Hade det inte varit för en runda på stan ikväll så hade han åkt hit redan idag men jag har tålamod kvar och imorgon så går svarven igång. Jag är helt säker på att jag har listat ut hur det hela skall kopplas men det känns korkat att riskera 4000 spänn till istället för att betala ca en femhundring för jobbet. -_- Dessutom så har han egen firma och försäkring så skulle det vara nått trix så är detta inga bekymmer...

Utöver motor och brytarinkopplingen så kommer grannkanalens "FLB1" förbi med en vass käft, kaffetörst samt en del svarvämnen så jag får tillverkat lite jiggar samt en spindel.

Förseningen är snart ett faktum och är förhoppningsvis back on track på måndag då söndagen fylls av skytte ala exabit.

Nu blir det till å softa i soffan med familjen, senare ikväll blir det hemmalagade yakitorispett och dom skall smaka hoppas jag. :wub:

Publicerat

Vill inte gå händelserna i förväg, men snackade nyss med en euforisk Robban! :wub: Visade sig att en KUNNIG elkille varit hos honom idag och kopplat in nya elmotorn med nya omkopplaren och som kunnat förklara precis hur allt hänger ihop. Nu funkar tydligen allt som det ska med halvfart på 1:an och normalfart på 2:an. Och utan missljud i motorn till skillnad från originalmotorn som tydligen var defekt på nåt sätt.

Ladies and gentlemen - Robban is in business! :lol: Fan va glad jag är å Robbans vägnar! ÄNTLIGEN!!! :wub:

Publicerat

Skitkul Robban!

Nu är det bara att svarva som fan ^_^

Skickar PM

Publicerat

Gott att han är back in business, nu vill vill vi ju se lite resultat, mycket snack och lite verkstad hittills :D

Jag är inte ett dugg otålig nu, INTE ETT JÄVLA DUGG :ph34r:

Publicerat

Jag är inte ett dugg otålig nu, INTE ETT JÄVLA DUGG :ph34r:

I hear ya brotha!

Publicerat

Jaja, lugna er lite nu - får ju ge honom lite tid att läsa färdigt Hermodskursen i svarvning först..... killen är ju knappt läskunnig ( kommit till sidan 3) och

har ju allmänt svårt att fatta :lol:

/s

Publicerat

Ger mig fan på att han gängar något välsvarvat litet stycke ute i verkstan nu, inte har han tid att sitta här då inte!

Publicerat

Ger mig fan på att han gängar något välsvarvat litet stycke ute i verkstan nu, inte har han tid att sitta här då inte!

Ledsen för att göra dig besviken, men han skålar just nu med en av deltagarna i Torestorp Top Sniper som jag håller i imorgon :ph34r:

Publicerat

Så blir det när man till slut har fått hjälp med att få igång verktyget!

Var nu inte för häftig på rattarna bara när du kör verktyget fram och tillbaka, och se till att du torkar upp den vita vätskan efteråt eftersom det fort surnar :lol:

Publicerat

Härligt, det känns som lilla Robban kan behöva lite flyt nu.

Gänga vad fan du vill Robban bara du gör det ordentligt :wub:

//

Publicerat

Era sjuka jävlar!... :lol:

Fick faktiskt fullt hus igår, en ikea-kasse full av sprit står nu tom :blink: i köket. Fick till ett sms vid tvåtiden i natt och ställde faktiskt in Torestorp Top Sniper och tur är väl det kanske. :blush:

Trodde faktiskt att jag hade varit inne och skrivit här men det var ju Rikard som hade tjallat. :lol:

Som Rikard skrev så var det en kunnig kille här eller rättare sagt mycket kunnig. Fantamig ett geni som verkligen kunde förklara precis hur det låg till. Nya kablar skall svarven också få och när jag frågade honom vad han ville ha så var det endast en ny bolt knob till hans remmy... :o Nä fan sa jag, det blir för billigt så jag får nog se till att hjälpa han med nått mer helt klart. -_-

Handlaren hade smackat på ett swarovski på hans flong nya "police", detta skall rivas av och monteras korrekt för man ser med blotta ögat hur snett det sitter, ser faktiskt ut som om det behövs bäddas, slipas in och hela det kittet. Vid frågan om man behövde slipa in ringarna så hade "mästersmén" svarat "har du läst det på nätet eller? Det behövs inte". Vi får väl se om det blivit märken på tuben eller inte och har det det så är väl det synd på ett sikte för 21 papp...

Glömde nämna det att jag även hängt upp en "tassel" för Chris skull.

/Bakful eller bakfull

Publicerat
  • Författare

Fan va najs, nu slipper man pipjobb. Skickar ner en hög till dig, ok eller :rolleyes:

Publicerat

Fan va najs, nu slipper man pipjobb. Skickar ner en hög till dig, ok eller :rolleyes:

He he ja tjena du... :blink:

Publicerat

Om den duktige handlaren monterat det borde han väl (i en perfekt värld) stå för notan om han ställt till det?

Min duktiga handlare schimsade mina baser på första bössan med klippt måltavla... ena basen menar jag.. Siktet såg inge kul ut alls efter demontage :(

Publicerat

Min duktiga handlare schimsade mina baser på första bössan med klippt måltavla... ena basen menar jag.. Siktet såg inge kul ut alls efter demontage :(

Ja det var ju riktigt roligt ju, han chimsade verkligen med papper :lol:

Stor idé att lägga pengar på en Swarre om klantarslet till handlare drar dit det snett så både låda och kikare sitter och i spänn :blink:

Publicerat

Ja det är för tråkigt att se när sånt här kommer från en "mästersmed" och jag är bara lekman... Fan det är så man skäms! :blush:

Förstår Erik om han inte vill gå tillbaks till inköpsstället, det hade nämligen inte jag själv gjort dock blir det en faktura till dom om siktet gått åt helvete.

Jag har alltid tänkt på vapensmide som smidets creme de la creme och kan man inte svälja stoltheten och säga att det här kan inte jag då är man nog inte rätt person för jobbet så att säg.

Skit samma! Idag är jag utvilad nått sånär... Blev soffläge hela dagen igår och precis när man skall lägga sig i sängen och snutta på kudden så är det nån jävel som bokat in Aliens 2 på tv så den blir man ju sittandes framför likt förbannat. Tätt efter den så kom det en Clintan film men nånstans i början av den filmen slocknade jag som en gris. -_-

Så snart kaffet fått lagt sig så skall jag ut i verkstan och spänna upp en bit alu för jag skall gå lös på mitt slutstycke så Erik och Mad Mike (om han inte ändrat sig) kan få sina slutstycken försedda med gängor och bolt knobs. För Eriks del så blir det en hemma gjord typ antagligen en tårdropsformad historia och för Mikes del blir det Roedales om jag inte minns helt fel... :rolleyes:

Har jag tid innan luftpistolskyttet ikväll så åker den avkortade 308:a pipan upp för slimmning i svarven. Godset är som sagt väldigt ojämnt och det tänker jag då rakt ändra på.

Publicerat

Ja det är för tråkigt att se när sånt här kommer från en "mästersmed" och jag är bara lekman... Fan det är så man skäms! :blush:

Förstår Erik om han inte vill gå tillbaks till inköpsstället, det hade nämligen inte jag själv gjort dock blir det en faktura till dom om siktet gått åt helvete.

Jag har alltid tänkt på vapensmide som smidets creme de la creme och kan man inte svälja stoltheten och säga att det här kan inte jag då är man nog inte rätt person för jobbet så att säg.

Skit samma! Idag är jag utvilad nått sånär... Blev soffläge hela dagen igår och precis när man skall lägga sig i sängen och snutta på kudden så är det nån jävel som bokat in Aliens 2 på tv så den blir man ju sittandes framför likt förbannat. Tätt efter den så kom det en Clintan film men nånstans i början av den filmen slocknade jag som en gris. -_-

Så snart kaffet fått lagt sig så skall jag ut i verkstan och spänna upp en bit alu för jag skall gå lös på mitt slutstycke så Erik och Mad Mike (om han inte ändrat sig) kan få sina slutstycken försedda med gängor och bolt knobs. För Eriks del så blir det en hemma gjord typ antagligen en tårdropsformad historia och för Mikes del blir det Roedales om jag inte minns helt fel... :rolleyes:

Har jag tid innan luftpistolskyttet ikväll så åker den avkortade 308:a pipan upp för slimmning i svarven. Godset är som sagt väldigt ojämnt och det tänker jag då rakt ändra på.

Lär väl vara störtomöjligt att få bort dig från svraven utan en rejäl kofot alternativt ett gäng rallare med drottningkräm.

Nåja, i vilket fall. Jäfligt roligt att du fått snurr (hahah) på det hela. Nu får det snart bli lite nya foton på dig in action samt lite bildr på det du gjort.