Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Robbans smedjebygge

Featured Replies

Publicerat

Tycker nog att det dricks på tok för lite öl i ditt bygge...

Kolla i Fitzenstrahls dagbok hur man går tillväga :rolleyes:

• Svar 555
  • Visningar 76,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Skulle du låta någon med Fitzens ölkonsumtion rikta en låda på en av dina bössor? :rolleyes:

Tycker det ser bra ut, men mer bilder vill vi ha :rolleyes:

Publicerat
Skulle du låta någon med Fitzens ölkonsumtion rikta en låda på en av dina bössor? :ph34r:

Nä, därför jag lämnar mina kanoner till Dansken B)

Publicerat

Oj oj oj...

Det har nog konsumerats rätt friskt här med om jag skall vara ärlig. :D jag lovade mig mer eller mindre att inget arbete skulle utföras utan bubblande betalning i form av mariestads på flaska. B)

Är ingen finslickare som Fitz men dock rätt bra kär i bärs iaf. :ph34r:

Publicerat
  • Författare
Du...

Jag håller på att jobba för fullt på ett... Håll i dig nu... FOSFATERINGSBAD! :D

Skall bara samla ihop komponenterna till manganfosfatering och sen är det bar å åk. Försten i plurret blir min Tikka 658 som först skall blästras matt med aluminiumoxid. B)

Skall försöka orka med en uppdatering på bygget så ni ser hur jävla färdigt det är. :ph34r:

Återigen, ÖKA B)

Publicerat
Återigen, ÖKA :ph34r:

Tjena Mats!

Nu är jag hos Robban och våldsgästar honom och frugan! Det var ett trevligt par med bra kaffe men tyvärr kunde inte exabit komma för han hade övertid på kneget.

Tack för kaffet Robban med hustru! B)

lsjonsson på Robbans inlogg :D

Publicerat
Återigen, ÖKA :D

Ska gö så!... :D

Ja då har man haft en gammel tok på besök vid forumnamn lsjonsson. :D Trevlig gubbe får jag säga, pratglad osv. En riktigt go settertik hade han med sig också som fick stiftat bekantskap med våra pojkar Adolf och Herman. :D

Publicerat
  • Författare
Ska gö så!... <_<

Ja då har man haft en gammel tok på besök vid forumnamn lsjonsson. :D Trevlig gubbe får jag säga, pratglad osv. En riktigt go settertik hade han med sig också som fick stiftat bekantskap med våra pojkar Adolf och Herman. :P

2 tokar under samma tak då eller :lol:

Publicerat
2 tokar under samma tak då eller <_<

Japp! :lol:

Publicerat
Ja då har man haft en gammel tok på besök vid forumnamn lsjonsson. :lol: Trevlig gubbe får jag säga, pratglad osv. En riktigt go settertik hade han med sig också som fick stiftat bekantskap med våra pojkar Adolf och Herman. :D

En annan satt ju fast i ett luftkonditionerat lab igår eftermiddag/kväll och kunde inte komma loss <_<

Publicerat
En annan satt ju fast i ett luftkonditionerat lab igår eftermiddag/kväll och kunde inte komma loss :D

Hade kollegan tappat sin tvål på marken varpå du gick bet och böjde dig framåt efter den? :rolleyes:

Publicerat

Klick-klick så satt handklovarna på plats och så fick han ett kvastskaft att bita i :rolleyes:

Publicerat
Klick-klick så satt handklovarna på plats och så fick han ett kvastskaft att bita i :rolleyes:

:D

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jaha? Du e hemma men nån aktivitet verkar det inte vara :D

Publicerat
Jaha? Du e hemma men nån aktivitet verkar det inte vara :P

Jae... Att eh.. Ähum, du vet att eh... :blush:

Skall försöka orka att trycka in lite bilder så du får se hur långt det är gånget. :P

Publicerat
våra pojkar Adolf och Herman. :P

Men va f... :D

Muahahahaha !!!

Vad ska katten heta då...Eva eller ? ;)

Publicerat
  • Författare
Men va f... :D

Muahahahaha !!!

Vad ska katten heta då...Eva eller ? ;)

:PB)

Publicerat
Ska gö så!... :D

Ja då har man haft en gammel tok på besök vid forumnamn lsjonsson. ;) Trevlig gubbe får jag säga, pratglad osv. En riktigt go settertik hade han med sig också som fick stiftat bekantskap med våra pojkar Adolf och Herman. :P

Jonsson har nu varit hemma i nästan 2 veckor och tackar för senast. B) Hälsa frugan, Adolf o Herman! :)

Publicerat
Men va f... :lol:

Muahahahaha !!!

Vad ska katten heta då...Eva eller ? :D

Inga honkatter här inte... Tre st har vi dock, två bröder vid namn Staffan och Bengt samt en "sladdis" som heter Bosse. :D

Däremot har grannens dotter en tik som dom på skämt döpte om till "Eva". :D

Publicerat
Jonsson har nu varit hemma i nästan 2 veckor och tackar för senast. :lol: Hälsa frugan, Adolf o Herman! :D

Tack själv för sällskapet! :D

Publicerat
Tack själv för sällskapet! :lol:

Det var en trevli pratsund över en kopp kaffe! :D

• 1 month later...
Publicerat

Tjo flöjt!

Fick en veckas ledigt efter att ha tillbringat 6v efter "semestern" i kalmar på deras nya kraftvärmepanna. Givetvis firade jag av denna ledighet med en jävulsk förkylning och trots att det är lördag idag så har jag fortfarande lite efterdyningar men detta skall självfallet ordnas upp då det vankas 40-års kalas idag. :P

Min lilla hustru har varit snäll och målat spektaklet åt mig iaf så nått har ju faktiskt hänt. :ph34r:

post-1829-1284801874_thumb.jpg

Det enda som jag kommer göra utvändigt i år är plåtarna till vindskivorna samt att klä in porten, resten får vänta tills vår/sommar infinner sig. Invändigt däremot kommer jag se till att få målat plus att jag tänkt få färdigt "lillrummet" där det skall upp rejäla ekbänkar på konsoller för att slippa ben vilket underlättar när man skall hålla det hela rent och snyggt.

Om det nu inte skiter sig helt så är det faktiskt så att jag kommit såpass långt att jag vågar mig på att satsa pengarna på en svarv i höst för det är inget annat som direkt kostar. Det enda problemet i frågan som jag ser det är att hitta rätt svarv till rätt pris.

Svarven skall vara av kvalitét, vara fin nog, ha tillräckligt med tillbehör samt ha relativt kort växellåda så jag får igenom en 45cm pipa. Nått som jag mycket väl kan tänka mig (för jag skiter i om jag likt förbannat måste köpa en svarv till) är att köpa en bänksvarv till en början bara spindelgenomgången är större än 25mm.

Om ni snubblar över nått som kan tänkas vara av intresse för direktörn (undertecknad) så får ni mer än gärna höra av er via pm, fäjsbok eller telefon (ni som har nummret). :lol:

Jag håller själv konstant koll på diverse auktioner samt blocket men vad gäller just den sistnämnda så är det lätt att missa nått mtp att jag jobbar mellan 06.00-17.30

Jag ser fram emot att få presentera en upplyst och målad insida så snart höstens stopp är förverkade och jag kan få lite ledigt. :D

/Robban

Publicerat
Jag ser fram emot att få presentera en upplyst och målad insida så snart höstens stopp är förverkade och jag kan få lite ledigt. :D

Tror det kommer bli precis hur bra som helst :P

Publicerat
Tror det kommer bli precis hur bra som helst :P

Jo jag med då jag ämnar lura dit en viss herre på målarkväll. :D

Publicerat
Jo jag med då jag ämnar lura dit en viss herre på målarkväll. :P

I'm game!