Publicerat Augusti 28, 20169 yr 8 minutes ago andershermansson7 sa: Har allt jagat med Rio 30 gr 5/6 även deras tyngre laddvikter i 3 or. Verkar vara pris värda så nästa gång en är i torsbo så.... Var mer frekvent där nere när stora bössbytar djävulen hade sitt grepp om mig..... Ska du ha till fågeljakt, har hög förbrukning och gillar att testa lite så skulle jag vilja hissa Rio Target Load. Finns 28 gr laddade både trap men ffa us 6.. Jag köpte 8 lådor slika sist och kör dem konsekvent på kråkor..eller nästan, kör vanlig trap då det är läge. De fungerar rätt utmärkt och jag har testat dem på trut med river fint även om man givetvis når lite längre med Basic Game us 5. Targetload är en smula billigare..
Publicerat September 11, 20169 yr Detta är en populär post. Gräsänkling så barnen fick följa med på kråkjakt, men de var frivilligt. Rätt bra tryck tills barnen lessna. 30 fågel i backen.
Publicerat September 11, 20169 yr blandat, 50% kråka o sen trut/ mås. Åkte utan barn en sväng imorse ( sista bilden) men fåglarna ville inte riktigt idag. Alldeles för vindstilla å än tjockare simma idag. Bara 5 kråkor men 12 trut osså lite eu kråkor ficka lämna in idag med. Sammanlagt runt 20 fågel.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Tjena, En jakt jag skulle på avbokades i sista sekund och för att stilla jaktbehovet tänkte jag ge mig ut på markerna och försöka få ner lite kråkor. Jag har en halvbra uv jag kan använda, ett par bulvaner samt ett rävskinn. Marken är på 800 hektar, angränsar till vatten och innehåller både jordbrukslandskap och skog. Jag vänder mig nu till er erfarna, hur hade ni komponerat ihop en lite improviserad kråkjakt? Val av plats, ska jag ens använda rävskinnet etc. All input är av intresse! Jag har inte koll på sträcken men tänkte va på plats tidigt för att kanske hinna reka lite. Hund finns. Stort tack på förhand Staffan
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Ja du.. du måste ha koll på marken. Kör ut utan prylar och kolla.. inga älgjägare som du kan fråga? Utan koll känns det lönlöst att råda åt ngt håll.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 1 minute ago Hipshot sa: Ja du.. du måste ha koll på marken. Kör ut utan prylar och kolla.. inga älgjägare som du kan fråga? Utan koll känns det lönlöst att råda åt ngt håll. Ok, jo lite koll hade underlättat men tänkte ge mig ut på chans. Får kanske ta lördagen till att gå runt (bössan med såklart) och söka och förhoppningsvis hitta ett lämpligt ställe till söndagen. Har funderat lite på det där med låtsas-älgränta gjord av fogskum, om det kan vara något, men jag känner en viss skepticism när jag läst på om det...
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Detta är en populär post. Uvjakten e rätt hygglig här nu. 20 igår o 20 idag.
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Lätt sträckande fågel här nu. Märks framförallt på mer rovfåglar än vanligt och kråkorna fyller på eftersom.
Publicerat Oktober 21, 20169 yr Vet inte, Men här mitt i Småland så har en kompis till mig fått ett par i kråkfällorna. Men då pratar vi ett "par" på tusentals under alla år.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Trodde ta mig tusan att jag skulle nolla på uv jakt idag. Slutade dock med 3 kråkor o 3 trut o en korp. Sämsta morgonen i år. Fick de inte att gå ihop då de fanns hur mkt färskt laxrens som helst men knappt en fågel i luften. Skumt!
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Märkligt! Jag hade liknande upplevelse i fredags.. hade varit lugnt i anläggningen länge och nu stendött.. För mycket vind och motvind för mina sträckisar den dagen tror jag var förklaringen till att det sög för mej..
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Hade samma funderingar idag. Men även orrarna o tjäder var griniga i EM då ja jagade med hund. Kanske snöfallet som gjorde saken. På ett igen imorgon.
Publicerat Januari 3, 20179 yr Blev två kråkor häromdagen. Hade en katastrofmorgon vad gäller skyttet, började med tre helbommar och ett klick. Blir löjligt arg på mig själv när det gäller skyttet, på såväl skeet som sporting brukar jag kunna hålla en hyfsad nivå. Men jaktskyttet är annorlunda, tror att det är den relativt låga alt. upplevda hastigheten på fågeln när dom kommer in som gör att jag tappar svingen och börjar sikta. I övrigt en intressant morgon, jagade över åtel för första gången. Förrutom besök av glada, ormvråk och kärrhök så cirkulerade en hel del korp. Hade satt ut tre helkroppsbulvaner av kråka på åteln för att dra åt sig uppmärksamhet och korparna verkade bli upprörda över kråkorna. Blåste lite i Sams MDX-pipa och korparna kom flygande spikrakt mot gömslet. Trodde korpen skulle vara något mer varsk och försiktig, men här uppträdde den oblygt.
Publicerat Januari 10, 20179 yr På 2017-01-08 at 23:41 jimbolo sa: Trevlig tur efter köldknäppen. Härligt, sugen blir man. Kört ut en del trafikdödat till ena kråkkojan och var nere där och kollade igår, finns ett gäng som plockar i sig Väntar tills månaden och taxjakten är slut sen blir det dags......
Publicerat Januari 10, 20179 yr 55 minutes ago andershermansson7 sa: Fått jakt på en grisfarm idag Härligt, bör ju finnas lite svartfågel i faggorna