Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

25 Kg slakt och fisk ränns komm idag :) Hoppas kråkorna blir glada :)

S.

Det kommer dom nog bli tills du börjar panga på dom ;)

Mvh

• Svar 4,6k
  • Visningar 506,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Det kommer dom nog bli tills du börjar panga på dom ;)

Mvh

Sant :D Tänkte lufta 20an lite då tanten har tagit ett järngrepp om automaten :unsure:

S.

Publicerat

Hissade uven för första gången i år.

Blev 20 kappor samt ett knippe kajor.

/m

Publicerat

Japp skitjakt var det idag.

Knappt en fågel i rörelse o kallt som hel....te.

12 i säcken iaf.

om brorsan och jag hade skjutit 12 den dåliga morgonen så hade jag nog svimmat av 12 :o är ju inte alls dåligt jimbolo
Publicerat

/m

det var inte alls dåligt <_< grattis :D
Publicerat

/m

Hade nå sträckisar eller va de "tamkråkorna" ;)B)

Publicerat

Om jag skulle lyckas skjuta 12 kråkor på en dag här så skulle jag vara i extas :P

Mvh

Publicerat

nu har kråkorna börjat sträcka här i inlandet också så ska nog upp med uven nån gång i veckan :D

Publicerat

Hade nå sträckisar eller va de "tamkråkorna" ;)B)

Inte en aning,de ser ju rätt lika ut :)

Publicerat

Hos mig kommer sträckisarna i klungor om 3 eller fler o de flesta slår villigt på uven.

Tamkråkorna kommer 1 eller 2 o e inte lika lättlurade.

Idag var de totalstiltje.

4 grå i backen bara o inte nå rörelse på fåglar i övrigt alls idag (mindre än igår)

Korpen kan man dock lita på.

Fattar inte hur många de finns.

Skjuter o skjuter men de tar banne mig aldrig slut.

Snarare blir de fler o fler :huh:

Hoppas de blir lite värme så de börjar röra på sig igen.

-6 o sitta still e inte kul.

Publicerat

Isf var det mest sträckisar hos mig.

Apropå korparna så är det samma här,det går nog 10 korp per kråka.

Publicerat

Samma här stora flockar med 20-30 korp i varje helt sjukt. Måste bli jakt på dessa snart!

S.

Publicerat

De är samma här hos mej vi har ju mycket mer korp än kråka! Det är faktiskt helt otroligt hur mycket korp det finns :) Men de va väll då vi gick me i EU dom förbjöd jakt på korp för det anses väll vara utrotningshotat i andra EU länder :) Har då för mig att de är så.

Publicerat

Mycket märklig dag! Var ute med uven imorse men det var helt dött, ETT kråkpar var det enda som ens var i närheten, hördes några på långt håll. Fick i alla fall en kaja på vägen hem. Det var knappt någon rörelse överhuvud taget. Jag som trodde att 2 cm nysnö skulle öka aktiviteten?!?!

Hoppas på bättre utdelning nästa vecka!!

MVH

Publicerat

Här e de helt dött överallt på fågellivet sen kylan slog till.

Mest liv e de inne i centrum men där e de svårt att få jakttillstånd.

Men även där e de dött mot normaliteten.

Kollade in kustremsan igår kväll o såg knappt nå fåglar o inte en enda kråka visade sig där.

Trots att de brukar vimla av dem där även då de e dåligt på andra ställen.

Det e lag-skyddat fågelområde.

Bara vänta in värmen o att de blir lite sydliga vindar ist för denna nordan som blåst i flera dagar.

Appropå vind.

Vilken vindriktning e den optimala för sträcket???

Publicerat

15 i säcken idag.

/m

Publicerat

Samma här stora flockar med 20-30 korp i varje helt sjukt. Måste bli jakt på dessa snart!

S.

håller med er helt hoppas det blir jakt snart på dom !!!!! vill inte skryta nu men ni säger 30-40 jag räknade till 70 korp :o som flög runt och parade sig över gården fast då hade bonden göslat på alla åkrar så det drog korp och kajor i brutala mängder så jag tror det berodde på det :wub::D
Publicerat

15 i säcken idag.

/m

du mäter ju dig nästan med Hipshot och Jimbolo snart du är ju riktigt duktig Tövabo grattis förresten till en fin morgon :D
Publicerat

ska nog upp med uven på tisdag tror jag kråkorna har börjat komma till inlandet nu :)

men kommer ju aldrig att komma över 10 här det är inte så bra sträck men man måste ut om det ska bli nån :D

Publicerat

du mäter ju dig nästan med Hipshot och Jimbolo snart du är ju riktigt duktig Tövabo grattis förresten till en fin morgon :D

Nja ;)

Publicerat

Uppdaterade uven idag efter lite tips här från tråden, gjorde om huvudet helt. Hoppas det hjälper, hissar honom till helgen!

Uv 2.0

Publicerat

Uppdaterade uven idag efter lite tips här från tråden, gjorde om huvudet helt. Hoppas det hjälper, hissar honom till helgen!

den blir dom sura på ;)
Publicerat

Tät dimma, nästan vindstilla o strilande snö bjöd inte på många chanser idag.

1 kråka tokbommade jag pga av överaskning samt att de blev att man siktade pga av den dåliga sikten.

Blev ett par bom innan man kom på sig men sen föll det EN kråka.

Fler kråkisar dök de inte upp.

Föll dock 3 korp 2 trut o 2 kajjor med.

Hade med en av mina viltuppköpare tillsammans med sina retrivrar idag.

Inte bara min hund som kan kinka med fågel :wub:

Men elithunden jobbade snyggt som attan.

Publicerat

Skall blir riktigt intressant o höra hur det har gått för dig!!

Var själv ute två dagar denna helg. Men det var nästan inga kappor som flög.

Dom som kom tror jag att jag lyckade locka dit med hjälp av min nordic Krow pipa.

När jag hörde nån kappa som skränade gjorde jag tre skrän och sen väntade. Lyckades få in 5/4 st på detta sätt.

Lyckades doc bara få 3 i backen. Det roliga var att dom som kom var riktigt sura/intresserade av uven.

Inga som bara cirklade ett stort varv för att sen dra.

Jag tror att jag har fått en rätt ok uv tillslut. Skulle bara vilja pröva den på bättre kråkmarker än mina.

Skall nog försöka med hippshots förslag att fråga runt lite bland bondgårdar om dom vill ha hjälp med kråk decimering.

Publicerat

Skall blir riktigt intressant o höra hur det har gått för dig!!

Var själv ute två dagar denna helg. Men det var nästan inga kappor som flög.

Dom som kom tror jag att jag lyckade locka dit med hjälp av min nordic Krow pipa.

När jag hörde nån kappa som skränade gjorde jag tre skrän och sen väntade. Lyckades få in 5/4 st på detta sätt.

Lyckades doc bara få 3 i backen. Det roliga var att dom som kom var riktigt sura/intresserade av uven.

Inga som bara cirklade ett stort varv för att sen dra.

Jag tror att jag har fått en rätt ok uv tillslut. Skulle bara vilja pröva den på bättre kråkmarker än mina.

Skall nog försöka med hippshots förslag att fråga runt lite bland bondgårdar om dom vill ha hjälp med kråk decimering.

Jag lovar att rapportera!

Kört samma taktik som du med pipan så vi får väl se. Hoppas på fina förhållanden till nästa helg!