Publicerat April 28, 201214 yr det vart inte så vi for ut imorse för det var inte så bra väder, men imorgon då jäkla*
Publicerat April 28, 201214 yr kan man jaga kråka med uv med 24g 7,5or? för vi har hur mycket sånna som helst så om det funkar så tar vi dom
Publicerat April 28, 201214 yr De går fint men håll inne med skott utanför 25-30m o gärna ngt tajtare än skeetchoke.
Publicerat April 30, 201214 yr Den allmänna ja. Imorgon blir de skyddsjakt =) Dvs om intaget av alkohol ikväll blir minimalt. Annars blir de sovmorgon.
Publicerat April 30, 201214 yr Den allmänna ja. Imorgon blir de skyddsjakt =) Dvs om intaget av alkohol ikväll blir minimalt. Annars blir de sovmorgon. Hehe
Publicerat Maj 2, 201213 yr Jag använder "gafab" supersport 28 gram 7,5 (67,5 mm) till kaja,kråka, skata, trut och de funkar ypperligt, trut på 35 meter med halv choke och de blir paket d.v.s när man träffar
Publicerat Maj 2, 201213 yr Skåenpåg, dina GAFAB plugg måste vara helt antika, varken google eller någon annan sökmotor har koll på dem, De enda som tillverkar en plugg som har motsvarande namn idag är S&B, http://www.vapex.se/eshop/product_info.php?cPath=265_269_1224_1251&products_id=5099 Är det därför som du skriver " " om Gafab? Inte för att jag bekymrar mig så där oerhört men det skulle vara kul att veta vad det är du egentligen avser. /Christian
Publicerat Maj 3, 201213 yr Christian.. jag vet inte riktigt.. http://www.gyttorp.se/16_ammunition_hagel Nu vet jag inte om länken pekar rätt men Gyttorp har en 28 gr laddad Lead Max för halvautomater typ.. Kan tänka mej att den är hyggligt ok och det måste vara den Skånepojken surrar om? Annars blir jag jävligt nyfiken! Superstar hade ju något förr som hette Supersport och de gjorde även någon jaktplugg.. Minns inte vad den hette men det var herrejösses drag i dem iaf! Mvh!
Publicerat Maj 3, 201213 yr Såg faktiskt en kråka igår, helt otroligt! Denna jävla ö, Kreta; är helt död fågelmässigt.. duvor, mås, gråsparv är vad som finns typ. Såg iaf en kråka komma kavande utmed havet, lycka lycka Filar lite på planerna till hemkomsten.. nästa projekt på stortippen blir ett bulvanrace. Ska fnula lite på vart bara, två alternativ står till buds. Sen blir det ytterligare bulvanrace på lilltippen hemma. Men jag tror det blir mer trut nu än kråkor ärligt talat men skit samma, kul när det funkar det med! Mvh!
Publicerat Maj 3, 201213 yr Såg faktiskt en kråka igår, helt otroligt! Denna jävla ö, Kreta; är helt död fågelmässigt.. duvor, mås, gråsparv är vad som finns typ. Såg iaf en kråka komma kavande utmed havet, lycka lycka Filar lite på planerna till hemkomsten.. nästa projekt på stortippen blir ett bulvanrace. Ska fnula lite på vart bara, två alternativ står till buds. Sen blir det ytterligare bulvanrace på lilltippen hemma. Men jag tror det blir mer trut nu än kråkor ärligt talat men skit samma, kul när det funkar det med! Mvh! I hippens blogg på svenskjakt är den med, fassan köpte en pall för läängesedan, där är tryck i de gula superstar eller supersport ... http://www.google.se/imgres?q=rikard+lewander&um=1&hl=sv&biw=1280&bih=600&tbm=isch&tbnid=v1g3HGmBqJ9IWM:&imgrefurl=http://www.svenskjakt.se/blogg/default.asp%3Foewcmd%3D49%26bid%3D112%26pageid%3D34103%26path%3D%26cid%3D108&docid=qFjapaNw9Hwk8M&imgurl=http://www.svenskjakt.se/blogg/images/patroner.JPG&w=400&h=265&ei=7PiiT-GzDqnP4QTmveDdCA&zoom=1&iact=rc&dur=430&sig=115057021104537522758&page=1&tbnh=109&tbnw=164&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:10,s:0,i:84&tx=92&ty=39där är de i mitten..
Publicerat Maj 3, 201213 yr Skrev så "" om gafab då jag har för mig om minnet ej sviker mig att de ej tillverkas under Gafab utan Gyttorp
Publicerat Maj 4, 201213 yr He he.. har du en pall 28 gr Supersport så är du home free ett antal år Just den patronen fast i 24 gr testade vi på kråkor en del men de övertygande väl inte riktigt men samma puppa i 28 gr tror jag är utmärkt meducin så att säga! Och det är en svensk patron tillverkad av Superstar som gjorde lerdvuor även har jag för mej och de har inte något med GAFAB eller Gyttorp att göra...tror jag.. Oavsett, trevlig patron! GAFAB och Gyttorp är samma sak, firman har ändrat skepnad några gånger under tidens gång. Mvh!
Publicerat Maj 4, 201213 yr Okej, blandar ihop det, ber om ursäkt om jag förvirrade er! Farsan sköt en bock när vi jagade kanin med dessa skotten för något år sedan, de duger
Publicerat Maj 4, 201213 yr När jag kommer hem från skolan ska jag ta och inspektera tomhylsorna, vart helt säker på att de var GAFAB tillverkade.
Publicerat Maj 4, 201213 yr Superstar Supersport 28 gram, 7,5 och 67,5 mm är dess rätta namn och information.
Publicerat Maj 4, 201213 yr Superstar Supersport 28 gram, 7,5 och 67,5 mm är dess rätta namn och information. Dem som är gula och bulkade eller? Rätt ok plugg funkade bra i min 302a. S.
Publicerat Maj 4, 201213 yr Bulkade? kan säga att jag har inte så mycket att jämföra med men testat lite andra men tycker de duger utmärkt i min (fassans) gamla miroku
Publicerat Maj 5, 201213 yr Gyttorp blå 24 grams 7.5 finns det något mera guld Rappaste ammunitionen i trap/skeet väg jag haft. Plockar ner trutar på fina håll även fast det är 24gr. Den andra bästa är nog gamebores gamla (gröna patroner) 28grams 9or. börjar vi diskutera högra hagel så är nog 34 grams saga export 5or eller saga highspeed 36 grams 5or. Andra bra hagel Eleys bismuth, gamebore clear winner 36 grams 5or. När jag jagar fågel på grunt vatten vill jag inte gärna använda bly men jag ville inte gärna släpa med mej berettan ut till havs heller och Tikkan är inte klassad för stålhagel så... Dags att börja ladda grovsalt. Hjälper ju torsken också eftersom att det inte finns tillräckligt med salt i sjön säger dom Lite offtopic. Sköt en kråka idag i skåran! Sen duble på gudingar... sen fick jag inte skjuta mer för det är 2 gudingar om dan. Kul... Varför ska man va en så förbannat bra skytt. Skulle ju kunna bomma lite så man kan sitta längre.
Publicerat Maj 6, 201213 yr He he.. Måste vara gamla leadmax du hissar till skyarna? Skit samma, kul att de funkar för dej men om jag skulle värdera dem så är jag rätt övertygad om att de hamnar allra längst ned på skalan. Ojämna batcher och sega hastigheter.. Minns att jag och Matte Holst stod och sköt råttor med dem och fick eldavbrott på bössorna. Upptäckte att de var fulla med oförbränt krut. I princip allt annat är bättre tycker jag men samtidigt så har man förtroende för en plugg så funkar den bra för en så kör på med dessa du Åkta dej dock för att köra Gamebore Whitegold bly 24 gr.. risken är stor att du får en religiös upplevlese Mvh!