Publicerat April 13, 201214 yr Lycka till Kråkjakt är riktigt kul när man lyckas! Fast det är väl försås all jakt... Det blev 4 kråkisar fördelat på 2 var för mig och min polare :-) till nästa gång så ska vi nog byta plats på gömslet i alla falla men kul va det!!
Publicerat April 13, 201214 yr Imorn skall jag ut för tredje gångne. Får se om det finns några kråkor i Stockholm skärgård....
Publicerat April 14, 201214 yr I morse gick man upp 03.30 fylld av förväntan och på plats med all tänkbar utrustning så satt vi 4 st i ett gömsle på en höjd i Kolmårdsskogen. Jodå kråkor och kajor fanns det på håll men de ville helt enkelt inte komma inom skotthåll. 3 timmar senare gav vi upp. Blev överflugna av 2 st tranor på ca 5 meters höjd samt otal grågäss. Så fart på fågellivet är det. Väl nere på min gård fanns det hur många kråkor, kajor och skator r som helst men ville inte väcka grannarna med pangen så det bidde inget. Sista dagen blev därför naturupplevelse utan fällt vilt! I morgon åker vi på jaktstig i stället
Publicerat April 14, 201214 yr 3 kråkor 2 korpar 1 kajja 1 gråtrut o 1 mås föll idag. Hade stora förhoppningar men vädret var alldeles fel tydligen. Ikväll blirr de en o annan wirre o imorgon sovmorgon. Nu blir de paus i kråkjakten 1v.
Publicerat April 14, 201214 yr samma som här så imorgon bär de av ut på jakt om nu inte tandvärken sätter stopp för de hela
Publicerat April 14, 201214 yr Var ute i morse i 10 s/m och blöt snö! Locka in 5 kråkor men ingen komm på håll Uven sket dom fullständigt i, så nu åker skiten i soptunnan! Imorgon blir det bulvaner. S.
Publicerat April 14, 201214 yr I morgon blir det L-Bs Cup Skeet dvs 32 gr us 9 och diverse annat skumt som går förutom mina kära Mirage trap 24 gr. Fitzo ska skjuta slut på mina Gyttorp Royal Crown 36 gr us 5 Eller nej det fixar han inte, har lite för många. Mackorna klara, kaffebryggaren laddad, kläderna framme och uven lastad med div andra tillbehör. Väckning 03.15
Publicerat April 14, 201214 yr I morgon blir det L-Bs Cup Skeet dvs 32 gr us 9 och diverse annat skumt som går förutom mina kära Mirage trap 24 gr. Fitzo ska skjuta slut på mina Gyttorp Royal Crown 36 gr us 5 Eller nej det fixar han inte, har lite för många. Mackorna klara, kaffebryggaren laddad, kläderna framme och uven lastad med div andra tillbehör. Väckning 03.15 Skit jakt på er. Fitzo har nog glömt bössan........
Publicerat April 15, 201214 yr Det värsta med kråkjakt är då man vaknar till kl 0400, inser att man sovit totalt 5 timmar den natten, är fruktansvärt trött, klockan är en sådan okristlig tid att inte ens hunden vill kliva upp och dessutom har man försovit sig.
Publicerat April 15, 201214 yr nu är väl den här tråden nästan slut på ett tag för jakttiden tar väl slut på dom flesta håll idag om det inte är snack om skyddsjakt då. men den första juli är det väl dom blir lovliga igen? och då är dom unga och dumma som jag så då hoppas jag att det blir lika mycket och roligt snack på denna tråd igen
Publicerat April 15, 201214 yr Häruppe e de allmän jakt tom sista, 30:e april på kråkorna. Så nog finns de tid att fylla ut tråden lite till Blev så fint väder idag att jag vart tvungen att åka ut o reka om de sträckt in nå mkt fågel på tippen. De trillade 2 kråkisar o en skata för .17hmr. Gjorde alldeles rätt med sovmorgon idag. Endast ett 20-30tal svart fågel inne o inge trut alls att snacka om.
Publicerat April 15, 201214 yr skyddsjakt så jakttiderna är rätt frikostiga vilket uppskattas i de fina vårvädret!
Publicerat April 15, 201214 yr Skit jakt på er. Fitzo har nog glömt bössan........ Nej men han glömde något minst lika viktigt.. ansiktsmasken! Det värsta med kråkjakt är då man vaknar till kl 0400, inser att man sovit totalt 5 timmar den natten, är fruktansvärt trött, klockan är en sådan okristlig tid att inte ens hunden vill kliva upp och dessutom har man försovit sig. Mardröm! Själv somnade jag strax efter midnatt och gick upp kvart över 3.. Det gav iaf 26 kråkor, 8 trut och ..4 korp? 5-6 kajor för Putte. Och jo, det var såå jävla surt men jag tar det i jaktdagboken. Mvh!
Publicerat April 15, 201214 yr Nej men han glömde något minst lika viktigt.. ansiktsmasken! Mardröm! Själv somnade jag strax efter midnatt och gick upp kvart över 3.. Det gav iaf 26 kråkor, 8 trut och ..4 korp? 5-6 kajor för Putte. Och jo, det var såå jävla surt men jag tar det i jaktdagboken. Mvh! det blev ju några iallafall....
Publicerat April 15, 201214 yr Gick ut kl 14:00 till gömslet kom hem med mina första kråkor! Sjyst. Fungerade uven bättre nu?
Publicerat April 16, 201214 yr Sjyst. Fungerade uven bättre nu? Yes! Två kappor blev de varav en riktigt kom in på uven fint enligt alla konstens regler... De övriga 10 fåglarna höll sig mer på avstånd. Hade mycket bättre skydd denna gång samt att fåglara kom på lock. Körde Nordic Crow. Hade även besök av en stor rovfågel som gav sig på uven!