Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Lycka till :) Kråkjakt är riktigt kul när man lyckas! Fast det är väl försås all jakt...

Det blev 4 kråkisar fördelat på 2 var för mig och min polare :-) till nästa gång så ska vi nog byta plats på gömslet i alla falla men kul va det!!

• Svar 4,6k
  • Visningar 506,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Imorn skall jag ut för tredje gångne. Får se om det finns några kråkor i Stockholm skärgård....

Publicerat

I morse gick man upp 03.30 fylld av förväntan och på plats med all tänkbar utrustning så satt vi 4 st i ett gömsle på en höjd i Kolmårdsskogen. Jodå kråkor och kajor fanns det på håll men de ville helt enkelt inte komma inom skotthåll. 3 timmar senare gav vi upp. Blev överflugna av 2 st tranor på ca 5 meters höjd samt otal grågäss. Så fart på fågellivet är det. Väl nere på min gård fanns det hur många kråkor, kajor och skator r som helst men ville inte väcka grannarna med pangen så det bidde inget. Sista dagen blev därför naturupplevelse utan fällt vilt! I morgon åker vi på jaktstig i stället ^_^

Publicerat

3 kråkor 2 korpar 1 kajja 1 gråtrut o 1 mås föll idag.

Hade stora förhoppningar men vädret var alldeles fel tydligen.

Ikväll blirr de en o annan wirre o imorgon sovmorgon.

Nu blir de paus i kråkjakten 1v.

Publicerat

Är måsen fortfarande skjutbar hos er?

Publicerat

Året runt på skyddsjakt!

Publicerat

samma som här så imorgon bär de av ut på jakt om nu inte tandvärken sätter stopp för de hela

Publicerat

Var ute i morse i 10 s/m och blöt snö! Locka in 5 kråkor men ingen komm på håll :( Uven sket dom fullständigt i, så nu åker skiten i soptunnan!

Imorgon blir det bulvaner.

S.

Publicerat

Gick ut kl 14:00 till gömslet kom hem med mina första kråkor!

Publicerat

Vilken storlek på haglet kör ni då ni jagar kråka? :)

Mvh

Publicerat

6:or 32g

Publicerat

vi kör på 6:or också :D

funkar hur bra som helst.

Publicerat

28gr 7,5:or.

nästa laddning blir 24g med mer fart o samma storlek

Publicerat

I morgon blir det L-Bs Cup Skeet dvs 32 gr us 9 och diverse annat skumt som går förutom mina kära Mirage trap 24 gr. Fitzo ska skjuta slut på mina Gyttorp Royal Crown 36 gr us 5 :lol: Eller nej det fixar han inte, har lite för många.

Mackorna klara, kaffebryggaren laddad, kläderna framme och uven lastad med div andra tillbehör. Väckning 03.15 :(

Publicerat

I morgon blir det L-Bs Cup Skeet dvs 32 gr us 9 och diverse annat skumt som går förutom mina kära Mirage trap 24 gr. Fitzo ska skjuta slut på mina Gyttorp Royal Crown 36 gr us 5 :lol: Eller nej det fixar han inte, har lite för många.

Mackorna klara, kaffebryggaren laddad, kläderna framme och uven lastad med div andra tillbehör. Väckning 03.15 :(

Skit jakt på er.

Fitzo har nog glömt bössan........

Publicerat

Det värsta med kråkjakt är då man vaknar till kl 0400, inser att man sovit totalt 5 timmar den natten, är fruktansvärt trött, klockan är en sådan okristlig tid att inte ens hunden vill kliva upp och dessutom har man försovit sig.

Publicerat

Lycka till hippen!

Dagen vart iaf skapligt ok med 9 fåglar i säcken.

Publicerat

nu är väl den här tråden nästan slut på ett tag :( för jakttiden tar väl slut på dom flesta håll idag om det inte är snack om skyddsjakt då. men den första juli är det väl dom blir lovliga igen? och då är dom unga och dumma som jag :P;):D så då hoppas jag att det blir lika mycket och roligt snack på denna tråd igen ^_^

Publicerat

Häruppe e de allmän jakt tom sista, 30:e april på kråkorna.

Så nog finns de tid att fylla ut tråden lite till :)

Blev så fint väder idag att jag vart tvungen att åka ut o reka om de sträckt in nå mkt fågel på tippen.

De trillade 2 kråkisar o en skata för .17hmr.

Gjorde alldeles rätt med sovmorgon idag.

Endast ett 20-30tal svart fågel inne o inge trut alls att snacka om.

Publicerat

hos oss slutar den 30 april så det är 15 dagar kvar i västerbotten :D

Publicerat

skyddsjakt så jakttiderna är rätt frikostiga vilket uppskattas i de fina vårvädret!

Publicerat

Skit jakt på er.

Fitzo har nog glömt bössan........

Nej men han glömde något minst lika viktigt.. ansiktsmasken!

Det värsta med kråkjakt är då man vaknar till kl 0400, inser att man sovit totalt 5 timmar den natten, är fruktansvärt trött, klockan är en sådan okristlig tid att inte ens hunden vill kliva upp och dessutom har man försovit sig.

Mardröm! Själv somnade jag strax efter midnatt och gick upp kvart över 3..

Det gav iaf 26 kråkor, 8 trut och ..4 korp? 5-6 kajor för Putte.

Och jo, det var såå jävla surt men jag tar det i jaktdagboken.

Mvh!

Publicerat

Nej men han glömde något minst lika viktigt.. ansiktsmasken!

Mardröm! Själv somnade jag strax efter midnatt och gick upp kvart över 3..

Det gav iaf 26 kråkor, 8 trut och ..4 korp? 5-6 kajor för Putte.

Och jo, det var såå jävla surt men jag tar det i jaktdagboken.

Mvh!

det blev ju några iallafall.... :D

Publicerat

Gick ut kl 14:00 till gömslet kom hem med mina första kråkor!

Sjyst.

Fungerade uven bättre nu?

Publicerat

Sjyst.

Fungerade uven bättre nu?

Yes! Två kappor blev de varav en riktigt kom in på uven fint enligt alla konstens regler... De övriga 10 fåglarna höll sig mer på avstånd. Hade mycket bättre skydd denna gång samt att fåglara kom på lock. Körde Nordic Crow. Hade även besök av en stor rovfågel som gav sig på uven!