Publicerat November 24, 200916 yr Min stora åtel har i princip försvunnit. Fick mer åtelmaterial av Lindberg i dag. Nåväl kommer till åteln då ser jag en skithög stor som en, ja inte vet jag ! Och där i från skogen kommer min syster och hennes kille med deras två schäfrar Så j*vla typiskt när man tänkt vaka i kväll och deras j*vla hundar har sprungit och ätit/skitit på min åtel just nu innan mörkret. Hoppas de får diarre i natt ! Jag hade inga höga förväntningar ang kvällens vak och just nu är förväntningarna 0..!! Men jag sitter ett par timmar ändå. Nu när jag ändå sov länge i morse. / lite högre blodtryck än vanligt !
Publicerat November 24, 200916 yr Fy! Sånt där är jävligt surt, må de spraylackera hela huset invändigt jyckarna Mvh!
Publicerat November 24, 200916 yr Härligt Bara för att jävlas kommer det vell bli mulet då för dig haha joo jag misstänker det har inte varit så mycket fina dagar i november snö finns det ju iaf men just nu så regnar det så vi får se hur länge det varar
Publicerat December 1, 200916 yr Åhhå ! Nån som har snö ! Grattis till räven . /en som oxå vill ha snö.
Publicerat December 1, 200916 yr grattis till fin och liten räv. ju mindre dom är desto mindre mat har den hunnit äta smått avundsjuk på snö!
Publicerat December 1, 200916 yr Skitväder!!! Tycker det fungerar bra utan snö bara man slapp detta förbannade gråa täcke som skymmer månen Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr 1 dm nysnö här nu och fullmåne, hade spår på åteln av både räv och mård. Det blir vak till helgen, har nyss fyllt på åteln med råjursgrejsimojs å en massa gåsskrottar
Publicerat December 1, 200916 yr Författare Grattis till räven Ikväll måste jag sitta. Månen lyser och det är - 10. Sedan ligger det ett litet snötäcke på 3-4 cm
Publicerat December 1, 200916 yr Fullmåne om tre timmar. Klart. Lite vitt på marken sen inatt. Blir nog några timmar i kojan inatt!
Publicerat December 1, 200916 yr Blir till att sitta även ikväll. hade en räv till på åteln igår, så ja hoppas på att den visar sig inatt.
Publicerat December 1, 200916 yr Hustrun är borta på jobb, låtit henne veta att 18.00 i morgon kväll rekryteras Farmor som barnvakt om hon inte hunnit hem.. Det lät som det tog skruv! Surt som fan att sitta här, dessutom galet lugnt, när det är ljust som fan ute! Hmm undrar hur jag har det med flextid?? Måste kolla! Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Fan va kul! Såg att någon skjutit i en annan tråd med, två rävar för jaktsidan ikväll so fare.. Mvh!
Publicerat December 1, 200916 yr Författare Grattis! Ikväll hade ja otur.. Satte mig med hagelbrakarn och det var väl inte det bästa valet ikväll direkt ;/ 3 räv obs på alldeles för långa håll för hagel. Så imorgon kväll är det ett måste att välja kulbössan Var hur fint som helst att vaka och en jäkla fart var det på rävarna. - 12 grader.
Publicerat December 2, 200916 yr fick smyga ut en stund i månljuset och blev belönade med en räv iaf jag fick se den den hann fly innan jag kom i skottläge
Publicerat December 2, 200916 yr Här har vi haft hur fint månljus som helst hela natten. Självklart har man dock jobbat inatt och fick naturligtvis se 3 rävar påväg till jobbet och en påväg hem. Men inatt (ons-tor) är jag ledig så då ska man ut och vaka. Som vanligt blir det väl så att man ser en hel hög rådjur påväg ut till området och på sin höjd en nötskrika när man väl är på plats Men men det är väl det som kallas jakt?
Publicerat December 2, 200916 yr Farsan och jag tog varsin i går , då vi satt ett par timmar var i kojan. Storry i dagboken.
Publicerat December 2, 200916 yr Flexade ut från jobbet vid 23, var på plats runt midnatt. Vart en kortsittning, såg rådjur och hare bara. Mvh!
Publicerat December 2, 200916 yr Ikväll blir första riktiga vaknatten för min del i år. Ska bli jävligt kul, och kallt av vädret att dömma. Håller på med en ny vakkoja som inte är riktigt klar ännu så ikväll blir det ett hederligt kallt jakttorn som står vid åteln.
Publicerat December 2, 200916 yr Låter kallt ! Jag köpte försvarets gammla förstärknings rock för kall väderlek på ÖB för 100kr. Varma enmans tält
Publicerat December 2, 200916 yr Otroligt ljus igår. Såg 3 rådjur och 5 harar men inga rävar. Blir en sittning inatt med 22 - 01. Fan att man måste jobba på dagarna bara.
Publicerat December 2, 200916 yr räven som jag sköt igår hade skabb, såg det inte förrns nu när jag skulle flå den min stövare har hållit på och nosat och luggat den, tror ni det kan va nån fara att hon blivit smittad?
Publicerat December 2, 200916 yr Låter kallt !Jag köpte försvarets gammla förstärknings rock för kall väderlek på ÖB för 100kr. Varma enmans tält Du sitter i någon form av koja va? Funderat på vinterrocken jag med men är tämligen allergisk mot allt som prasslar.. i koja/hus spelar det ingen roll men i torn funkar det inte eller? räven som jag sköt igår hade skabb, såg det inte förrns nu när jag skulle flå den min stövare har hållit på och nosat och luggat den, tror ni det kan va nån fara att hon blivit smittad? Ska du vara säker så vid misstanke så skura jycken med vanlig såpa direkt och grundligt. Förhoppningsvis så hinner du få väck kvalstren innan de når in i huden. Jaha varit ute jag med.. men likt Skurebo igår så konstaterade jag idag att även jag är en dålig jägare Hade två ställen att välja mellan, båda öppna torn. Ena med åtel och andra med stora fält. Satsade på åteln, tanken var att få möjlighet på räv precis vid åteln dvs slippa vispa runt med bössa o kropp för att komma till skott på räv som dyker upp var som helst. I kylan så är dessa torn allt annat än diskreta så förflyttning i torn är omöjligt. Nu är denna åtel ny för mej och dessvärre så låg den lite tokigt till intill skogskanten. Skogen var mörk och jag hade inte en chans att se ev räv komma ur skogen fram till åteln. För att se detta krävdes kikare och i öppet torn med fullt månljus direkt på en så vill jag ogärna kikarspana. Satt iaf två timmar eller något, såg ett rådjur. Högerfoten gav upp, snörningen måste ha varit för taight för helvete vad jag frös.. då funkar det inte att sitta stilla. Tvingades böka med foten i kängan flera gånger och varje gång gnällde tornet och då tappar man sugen fort, det känns inte hett helt enkelt. Drog och högg ett torn i anslutning till ett större åkerområde. Härlig utsikt men ett villaområde helt nära och erfarenhetsmässigt så brukar rävarna inte röra sig där ute förrän riktigt sent. Satt ett tag, testade att blåsa lite i tweetyn men icke. Så jag bröt och for hem. Kompisen sköt en tik på åteln där jag sköt förra räven, riktigt kul! Nu är vi uppe i 21 rävar på runt 600 ha sen i januari detta året. Mvh!