Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träffbilder

Featured Replies

Publicerat

Hittade två bilder till :D

post-3684-1258884548_thumb.jpg

post-3684-1258884555_thumb.jpg

• Svar 519
  • Visningar 116,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sköt denna på White head cup i dag. Pga nytt stöd började jag skakigt men det blev bättre efter varje serie ju mer jag började se stödets små egenheter. Blev trea så det får man vara nöjd med.

• Mr Fiberclass
    Mr Fiberclass

Hej! Jag bytte till mig en gammal begagnad drilling (Merkel Lützen 20/7x57R) i vintras som har varit på hakmontage hos Leif Eliasson i Sollebrunn. Jag fick bössan nu efter semestern och kom ut på

• Christian N
    Christian N

Har tankat ner subMOA, men det är deprimerande när man skjuter som en kratta, 60 meter, vinden från kl 4, 6-10 m/s 5x10 siffran är 21 mm så då inser man hur illa det är. sköt innan detta någ

Posted Images

Publicerat

Sköt in min Tikka Continental med nýa siktet idag (Bushnell Elite 6500 2,5-16/50).

Sköt 3 st Ballistic tip 120 gr, träffbild 11mm,ctc, KALAS!! Tog med tavlan hem för foto, trodde jag................så bildbevis saknas tyvärr..........

Publicerat

Hej!

Här kommer mitt bidrag från min 6XC. Lite reklam för kalibern. Läs mer om bössan på robsoft under "projekthörnan".

Ett läskskott och en 6skottare, skjuten från bänk, dock ej med bänkstöd.

105gr scenar, Normas 1214 krut 39gr, runt 900m/s.

post-3414-1259662379_thumb.jpg

treskottare på 200m och en 5-skottare på 300m. Lägg märke till de otroligt fina skjuttavlorna :P

post-3414-1259662416_thumb.jpg

/Christian

Publicerat

20091031065.jpg

100m med benstöd och handen under kolven.

222rem med sierra varminter HP.

det är faktiskt 3 skott. sen vågade jag faktiskt inte skjuta mer för att förstöra min livs bästa 3skottare. dock gick det väldigt bra den dagen men de va ju helt klart bästa!

sen skjuter jag inte alltid så bra men de ger ju iaf indikation på att när skytten gör sitt och bössan går bra med egenknackade ammon funkar de helt klart!

1003mmkanttillkant.jpg

rådjurskulans laddning går oxå helt okej på 100m.

dock är detta inte skjutet nytt men men lite stolt är man fortfarande :angry:

Ett tillägg oxå. så som rådjurammon går och lite bättre brukar varmintammon gå. så jag inte säger för mycket att den skjuter så bra varje gång ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Va ut idag och skulle skjuta in bössan med jaktmatch och resultatet blev inge vidare :)

använder benstöd men inget stöd för kolven.

ska jag nöja mig med det här?

post-3684-1260630391_thumb.jpg

post-3684-1260630399_thumb.jpg

Publicerat
Va ut idag och skulle skjuta in bössan med jaktmatch och resultatet blev inge vidare :)

använder benstöd men inget stöd för kolven.

ska jag nöja mig med det här?

vad är det för bössa och kaliber.

samt hur stort mäter femskottaren

Publicerat
vad är det för bössa och kaliber.

samt hur stort mäter femskottaren

En tikka t3 lite .308 w

jag hade ingen tumstock så jag tog snusdosan som mått. Runt 18 cm i omkrets.

Jag är inte direkt nöjd med resultatet men det kunde ha vart värre.

Publicerat
En tikka t3 lite .308 w

jag hade ingen tumstock så jag tog snusdosan som mått. Runt 18 cm i omkrets.

Jag är inte direkt nöjd med resultatet men det kunde ha vart värre.

18cm ;)

ja om det är på 300m så är det väl helt ok.

Publicerat
18cm ;)

ja om det är på 300m så är det väl helt ok.

Du läste nog lite fel tyvärr:(

100 meter är det.

hade jag plinkat in 5 skott inom 18 cm på 300 m så hade jag varit mer än nöjd kan jag lova:)

men nu är fallet inte så.

mvh

Publicerat
Du läste nog lite fel tyvärr:(

100 meter är det.

hade jag plinkat in 5 skott inom 18 cm på 300 m så hade jag varit mer än nöjd kan jag lova:)

men nu är fallet inte så.

mvh

18 cm på 100m med en tikka t3 är verkligen för dåligt något är fel någonstans troligast kikaren.

Publicerat
18 cm på 100m med en tikka t3 är verkligen för dåligt något är fel någonstans troligast kikaren.

Jo jag börjar fundera på om det kan va kikaren som spökar men det känns inte riktigt så. tror nog att det är en kass skytt:P

Publicerat

Skulle tro att du har ca 7cm ytterkant-ytterkant INTE räknar man väl omkretsen vid en träffbild ?????

Publicerat
Skulle tro att du har ca 7cm ytterkant-ytterkant INTE räknar man väl omkretsen vid en träffbild ?????

Nja jag gjorde det iaf. kan mkt väl stämma det du säger:)

Publicerat
Nja jag gjorde det iaf. kan mkt väl stämma det du säger:)

ok då fattar jag 18 cm lät extremt men även 7 cm är för mycket för den bössan, har den gått många skott sedan rengörning.

Publicerat
ok då fattar jag 18 cm lät extremt men även 7 cm är för mycket för den bössan, har den gått många skott sedan rengörning.

Jo tikka är ju ganska kända för att ha bra precision. 10 sen rengöring sen 10 skott igen. har väl allt som allt skjutit 200 skott med det.

mvh

Publicerat

Hade det varit fel på kikaren så borde väl träffbilderna vara mer ojämna än va dom är?

Ska kanske meddela att jag inte är nån van kulskytt och har inte haft bössan så länge :P

Publicerat

post-1249-1260882012_thumb.jpgpost-1249-1260882087_thumb.jpg[a

ttachment=25864:Tr_ff_bilder_055.jpg]

Var på banan i går och provade det nya skjutstödet och det fungerade bra.

post-1249-1260882049_thumb.jpg

Publicerat

Glömde du att läsa att vinden vänt? <_<

Allvarligt talat är de där tight och fint, grattis.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Jag saknar faktiskt min gamla Sako 6PPC ibland... och den Zeiss 6-24x56 som satt på! Intressant att se att andra har samma recept.

• 5 weeks later...
Publicerat

Efter en praktvurpa med tegnäsarna och bössan på ryggen så blev det kontroll skjutning på 200m. Men den gick som den skulle, bra att veta i alla fall.

post-1249-1263568021_thumb.jpg

Publicerat

Här är 10 skott på 100 meter med Scenar 155:or i Sako TRG:n från i lördags. Jag har inte mätt den, och tänker inte göra det heller. Men man ser träffbilden tydligare i trät än man gör på det sönderblåsta papperet.

post-296-1263568685_thumb.jpg

Publicerat

Det var inte illa Danne vad jagar du med för kula i PPC?

exabit trg verkar fungera hyfsat också 10skottare i den klassen säger en del om bössa och skytt :(

Publicerat

Hornady 80gr fmj.

Publicerat

Var rädd om asken om du har en som skjuter så fint som bilderna tror inte alla kommer att göra det.

Publicerat

Jag köpte en lott om 1000 kulor och har väl hälften kvar i dag. Skulle ha köpt betydligt mer, det vet jag nu. :(