Publicerat November 26, 200916 yr Sköt in min Tikka Continental med nýa siktet idag (Bushnell Elite 6500 2,5-16/50). Sköt 3 st Ballistic tip 120 gr, träffbild 11mm,ctc, KALAS!! Tog med tavlan hem för foto, trodde jag................så bildbevis saknas tyvärr..........
Publicerat December 1, 200916 yr Hej! Här kommer mitt bidrag från min 6XC. Lite reklam för kalibern. Läs mer om bössan på robsoft under "projekthörnan". Ett läskskott och en 6skottare, skjuten från bänk, dock ej med bänkstöd. 105gr scenar, Normas 1214 krut 39gr, runt 900m/s. treskottare på 200m och en 5-skottare på 300m. Lägg märke till de otroligt fina skjuttavlorna /Christian
Publicerat December 1, 200916 yr 100m med benstöd och handen under kolven. 222rem med sierra varminter HP. det är faktiskt 3 skott. sen vågade jag faktiskt inte skjuta mer för att förstöra min livs bästa 3skottare. dock gick det väldigt bra den dagen men de va ju helt klart bästa! sen skjuter jag inte alltid så bra men de ger ju iaf indikation på att när skytten gör sitt och bössan går bra med egenknackade ammon funkar de helt klart! rådjurskulans laddning går oxå helt okej på 100m. dock är detta inte skjutet nytt men men lite stolt är man fortfarande Ett tillägg oxå. så som rådjurammon går och lite bättre brukar varmintammon gå. så jag inte säger för mycket att den skjuter så bra varje gång
Publicerat December 12, 200916 yr Va ut idag och skulle skjuta in bössan med jaktmatch och resultatet blev inge vidare använder benstöd men inget stöd för kolven. ska jag nöja mig med det här?
Publicerat December 12, 200916 yr Va ut idag och skulle skjuta in bössan med jaktmatch och resultatet blev inge vidare använder benstöd men inget stöd för kolven. ska jag nöja mig med det här? vad är det för bössa och kaliber. samt hur stort mäter femskottaren
Publicerat December 12, 200916 yr vad är det för bössa och kaliber.samt hur stort mäter femskottaren En tikka t3 lite .308 w jag hade ingen tumstock så jag tog snusdosan som mått. Runt 18 cm i omkrets. Jag är inte direkt nöjd med resultatet men det kunde ha vart värre.
Publicerat December 12, 200916 yr En tikka t3 lite .308 wjag hade ingen tumstock så jag tog snusdosan som mått. Runt 18 cm i omkrets. Jag är inte direkt nöjd med resultatet men det kunde ha vart värre. 18cm ja om det är på 300m så är det väl helt ok.
Publicerat December 12, 200916 yr 18cm ja om det är på 300m så är det väl helt ok. Du läste nog lite fel tyvärr:( 100 meter är det. hade jag plinkat in 5 skott inom 18 cm på 300 m så hade jag varit mer än nöjd kan jag lova:) men nu är fallet inte så. mvh
Publicerat December 12, 200916 yr Du läste nog lite fel tyvärr:( 100 meter är det. hade jag plinkat in 5 skott inom 18 cm på 300 m så hade jag varit mer än nöjd kan jag lova:) men nu är fallet inte så. mvh 18 cm på 100m med en tikka t3 är verkligen för dåligt något är fel någonstans troligast kikaren.
Publicerat December 12, 200916 yr 18 cm på 100m med en tikka t3 är verkligen för dåligt något är fel någonstans troligast kikaren. Jo jag börjar fundera på om det kan va kikaren som spökar men det känns inte riktigt så. tror nog att det är en kass skytt:P
Publicerat December 12, 200916 yr Skulle tro att du har ca 7cm ytterkant-ytterkant INTE räknar man väl omkretsen vid en träffbild ?????
Publicerat December 12, 200916 yr Skulle tro att du har ca 7cm ytterkant-ytterkant INTE räknar man väl omkretsen vid en träffbild ????? Nja jag gjorde det iaf. kan mkt väl stämma det du säger:)
Publicerat December 12, 200916 yr Nja jag gjorde det iaf. kan mkt väl stämma det du säger:) ok då fattar jag 18 cm lät extremt men även 7 cm är för mycket för den bössan, har den gått många skott sedan rengörning.
Publicerat December 12, 200916 yr ok då fattar jag 18 cm lät extremt men även 7 cm är för mycket för den bössan, har den gått många skott sedan rengörning. Jo tikka är ju ganska kända för att ha bra precision. 10 sen rengöring sen 10 skott igen. har väl allt som allt skjutit 200 skott med det. mvh
Publicerat December 13, 200916 yr 18 cm på 100m med en tikka t3 är verkligen för dåligt något är fel någonstans troligast kikaren. Hade det varit fel på kikaren så borde väl träffbilderna vara mer ojämna än va dom är? Ska kanske meddela att jag inte är nån van kulskytt och har inte haft bössan så länge
Publicerat December 15, 200916 yr [a ttachment=25864:Tr_ff_bilder_055.jpg] Var på banan i går och provade det nya skjutstödet och det fungerade bra.
Publicerat December 15, 200916 yr Glömde du att läsa att vinden vänt? Allvarligt talat är de där tight och fint, grattis. /Christian
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Jag saknar faktiskt min gamla Sako 6PPC ibland... och den Zeiss 6-24x56 som satt på! Intressant att se att andra har samma recept.
Publicerat Januari 15, 201016 yr Efter en praktvurpa med tegnäsarna och bössan på ryggen så blev det kontroll skjutning på 200m. Men den gick som den skulle, bra att veta i alla fall.
Publicerat Januari 15, 201016 yr Här är 10 skott på 100 meter med Scenar 155:or i Sako TRG:n från i lördags. Jag har inte mätt den, och tänker inte göra det heller. Men man ser träffbilden tydligare i trät än man gör på det sönderblåsta papperet.
Publicerat Januari 15, 201016 yr Det var inte illa Danne vad jagar du med för kula i PPC? exabit trg verkar fungera hyfsat också 10skottare i den klassen säger en del om bössa och skytt
Publicerat Januari 15, 201016 yr Var rädd om asken om du har en som skjuter så fint som bilderna tror inte alla kommer att göra det.
Publicerat Januari 15, 201016 yr Jag köpte en lott om 1000 kulor och har väl hälften kvar i dag. Skulle ha köpt betydligt mer, det vet jag nu.